Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

in beslag name auto door douane

ppo'rppo'r PPO Burner
edited March 2012 in Wetgeving Nederland
zooo weer een nieuw verhaal.

ik kreeg wat rode diesel aangeboden van een vriend in belgie zijn tank van zijn huisverwarming was lekgeraakt en was verplicht het uit de tank te verwijderen.
Naar een vriend van mij gelopen die sinds kort bezig...was... met het inbouwen van zijn ppo systeem. Hem gevraagd zijn tank te lenen(IBC1000L) Bleek dit niet mogelijk daar deze nog op zijn eigen nog om te bouwen mercedes 407 met laadbak stond. Dus de goede man bood aan met zijn 407 de rode diesel op te halen.

Zo gezegt zo gedaan, weer terug in NL stond ik samen met een andere maat die de rode diesel gaat gebruiken in zijn boot,(voor verwarming) een paar dagen later te lossen aan de kade in zutphen ,slang er uit pomp aan, zo dat ging lekker!

Maar toen "hallo goede middag" krijg nou wat....... douane (heb ik weer met de auto van een ander), nou de pomp moest uit en er werden tig telefoontjes gepleegt door de douane om er achter te komen of wat wij deden fout was.Voor alle duidelijkheid we stonden de rode diesel UIT de IBC en IN de boot te pompen!

Even later (15 min) kreeg ik te horen wat dat betreft de rode diesel ik fout zat met de niet betaalde acijns, die naar mijn weten al betaald is in belgie door die maat van mij maarja daar hebben ze mij voor aangeslagen.Voor 400 liter rode diesel moet ik +- 120 euro gaan betalen.toen gingen ze ook nog ff in de tank kijken in de tank van de 407op verdenking van het rijden op rode diesel.
Wat vonden ze?... geen rode kleur maar een gele kleur...! nou daar ging die weer....blijkbaar was de beste man niet al te goed in het zien van kleuren! Hij zij dat ik een boete kreeg voor rode diesel.
potje, potje mee.. kregen we nog wel van te horen...hm hm

Toen moest de eigenaar van de auto komen om de papieren te komen brengen
die reed met mijn bus. Nou daar kwam hij ,toen werd ook mijn tank ff gecontroleerd en hij vond zuivere diesel oke daar was de kous mee af.
en zij ik tegen de beste man "mijn systeem is wel goed voor elkaar"! ...Geen reactie!

Daarna mocht mijn vriend de douane bus in en kreeg te horen dat bij deze zijn auto inbeslag genomen was om te worden te venietigd bij de domeinen.

Hij werd beschuldigd van het aan het oog onttrekken van de ibc tank, (hij was niet zichtbaar) het argument van de douane was dan ook dat er op deze wijze spullen aan het oog werder onttrokken. Na veel text en uitleg van de mijn gabber was de afspraak gemaakt met de douane dat ik de bus later terug kon brengen en dat de douane de dag later om 5 uur langs zou komen voor verder onderzoek.

Oke nou we mochten weer verder pompen eigenaar van de auto ging weer met mijn bus verder en ik verder met het pompen.
toen kreeg ik te horen van de douane dat de auto alsnog inbeslag genomen was , alleen dit keer door de politie die zou ook geinteseerd zijn voor een onderzoek. Nu maar hopen dat ze daar niet kleurenbind zijn.....

Zodoende weer thuis gebracht ik naar vriend gegaan om te zeggen wat er was gebeurd.

Hij (en dit is een understatement) pissig bellen naar de politie en bleek dat de politie de auto niet inbeslag had genomen. Maar dat ze de douane een parkeerplek hadden gegund.Kleurenblind ok...Liegen ook nog? Het wordt snannend...

conclusie :

-douane verbreekt mondelinge afspraak en doet waar zij zin in heeft.
- auto van maat nog steeds niet terug, sterker nog hij moet in beroep om hem weer terug te krijgen.
- en als nog douane in mijn bus, maar daar was ik niet bij. wordt vervolgd....

nou jullie horen nog van mij en mijn vriend.die is nu ook lid en zal zijn verhaal snel delen.

Comments

• suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2011
    Je verhaal is een beetje warrig, maar als ik het goed begrijp is de 407 van je maat in beslag genomen vanwege een 'verstopte' rode dieseltank, die niet aangesloten is op het brandstofsysteem van de 407.

Ik denk dat jullie teveel rode diesel(brandstof) van B naar NL hebben gebracht als particulieren. En dat daar de schoen wringt.
    En dat men denkt dat die boot erop gaat varen, dat mag ook niet.
    De 407 is Belgisch kenteken zeker?

Probeer je verhaal eens ff strak op te pennen hier aub.
  • ppo'rppo'r PPO Burner
    edited December 2011
    ja ik weet het ik ben het ultieme dyslectische schrijf wonder

maar nee de wetgeving is recent veranderd zijden ze vroeger mocht je 60 liter losse brandstof vervoeren
    maar dat is verhoogd naar 1400 of 1600 liter dat wist de ambtenaar niet precies .dat was dus geen probleem die rode diesel
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2011
    Maar wat was dan het probleem?
    En wat de gevolgen?
  • wodanwodan Super Moderator
    edited December 2011
    Wat staat er woordelijk op het Proces Verbaal dat is opgemaakt?

Sinds wanneer mag je als particulier je rode huisbrandolie niet overpompen in een tank
    bestemd voor verwarming van een boot?
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited December 2011
    de douane schrijft zijn eigen wetten, dat is toch algemeen bekent. elk individu daar mag hun eigen geschreven wetten invullen naar believen. als er ergen struikrovers zitten is het wel daar!
    aan het oog ontrokkentank? had je hem op de imperial moeten zetten?
    De drivert.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited December 2011
    Heren douaniers,
    We weten natuurlijk allang, dat jullie meelezen. Ik nodig jullie graag uit om ook even mee te schrijven.
    Met name op de volgende punten:
    1. Op basis van welke wetten of KB's is de aanhouding van de wagen met de IBC met rode diesel gebaseerd ??
    2. Op basis waarvan wordt het vervoermiddel in beslag genomen ??
    3. Zijn jullie op de hoogte van de affaire Doosje versus TukTuk en de afloop daarvan ??
    4. Zijn jullie bekend met "Memo Biobrandstof (zonnebloemolie)
    Aan Alle medewerkers van de douane die belast zijn met controle op het gebruik
    Van BoeteFraudeCoördinatoren van Douane Noord, West, Rotterdam en Zuid
    Datum 27 juli 2005" en is deze memo nog steeds van kracht, herroepen of vervangen ??

Alvast dank voor jullie reactie
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2011
    Wat mag er nou niet?
    Vervoeren mag dus.

Op rode diesel is geen belasting betaald.

Mag rode diesel in een boot?
    En zo nee, heeft de boot gevaren? Of is het alleen maar opslag?

Herman
    300SD
    250D
  • ppo'rppo'r PPO Burner
    edited December 2011
    Uiteindelijk gaat het om de (verborgen) tank, ik ga vij uit tot nu toe behalve de 120 euro, boot gaat vrij uit het was er trouwens een van de beroepsvaart en die heb alles op rode diesel. Die maat van mij moet het doen artikel 13/7 of zo iets. Hij wil wil graag reageren maar wacht nog op toestemming om te mogen posten.
  • marc visser PPO Newbie
    edited December 2011
    :confused: Lieve heren en dames: hier ben ik dan eindelijk(ook disleck)
    Mijn naam is Marc, ik ben de eigenaar van de auto en na ongeveer 3jaar ploeteren ppo rijder.
    Door mijn jullie wel bekende vriend ben ik in contact gekomen met het stuk ppo.
    Verder ben ik erg blij dat ik geen "wannabe" meer ben al was het nu dan voor 2 dagen.
    Sommige van jullie kennen me van een van de meetings in Almen bvb (de zeer vervuilende chevy).
    De reden om mij nu pas voor te stellen en in te schrijven is dat ik mijn titel waardig begin te worden.
    (voorzitter van stichtingverandwoordgronstofbeheer.org)
    Mijn profiel en verdere info over ons zal een dezer dagen volgen.
    Nu terug naar vandaag, gisteren en de dag er voor:

De ambtenaar van de douane is vooral erg gesloten en wil van zijn intenties niet te veel prijs geven.
    Wel is er nu een inspectie geweest en de aan klacht is wetsartikel 1:37.
    Ik heb het artikel nog nog niet uit geplozen maar het komt er op neer dat het gedeelte van mijn open laadbak was betimmerd met hout en dat ik opzettelijk de ibc tank aan het zicht heb onttrokken.

Helaas voor de heren kan ik aantonen dat dit complete onzin is.
    Mijn persoonlijke mening:(sorry heren(ja ze kijken mee!))

Een duidelijk geval van machtsmisbruik, overijverigheid, een duidelijk 'in koppertje'.
    Helaas is de kleine man weer de ***. wat doe je er aan ?

Als dit te lang gaat duren kost het mij mijn kop en dat weten ze.

De strijd gaat door, morgen hoop ik belasting te hebben betaald over de ppo in mijn tanks en ben ik een
    grote stap aan het zetten naar mijn doel. gr. Marc.

Morgen meer.

p.s.graag idee' of ervaringen
    edited December 2011
    Marc,
    wetskartikel 1:37 van welke wet ??
    Welkom overigens op het forum. Jammer, dat het op deze manier moest.
    Dat verhaal over die verborgen tank kennen we in de zaak Doosje versus TufTuf. Die zit nu in het ronde archief
    Niek
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2011
    je bent me net voor Niek......had ook al zo'n flashback
    http://www.ppo.nu/forums/showthread.php/3058-%28Tijdelijk%29-Draadje-van-Tuf-Tuf-verplaatst-naar-meer-priv%C3%A9-plaats.
    jammer dat ik daar de afloop niet van weet.
    kan misschien in deze zaak hulpzaam zijn voor marc.
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2011
    Maar hoezo 120 euro?
    Werd de rode olie dan daadwerkelijk voor niet daarvoor bedoeld doel ingezet? Dit moet feitelijk vastgesteld kunnen worden.
    Het hebben van rode olie is denk ik geen punt.
    Waar ik ok het dan ook heb.
    Zolang het maar niet in de brandstoftank van de auto zit (aan het oog onttrokken!).

Alles moet juist aan het oog ontrokken, dan is het gestroomlijnder en beter voor het milieu.
    Dat is modern, al een decennium of wat.
    Toch?
  • ppo'rppo'r PPO Burner
    edited December 2011
    de rode diesel (accijns goederen) als je die uit het buitenland haalt moet je er hier in Nederland blijkbaar opnieuw accijns over betalen. Dat is wat ik er van begrepen heb en die aanslag krijg ik via de post zeiden ze.
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2011
    Hmm. Ze moeten dus hoe dan ook stelen, zelfs als de rode diesel verder legaal wordt toegepast?
    Naja, dan is het verder ongeveer via de regels.
    Dank voor de uitleg.

Wat zijn de beperkingen m.b.t. (rode) diesel meenemen uit het buitenland?
    (als dit niet in de tank van het voertuig is...)
    edited December 2011
    [QUOTE=ppo'r;63156]de rode diesel (accijns goederen) als je die uit het buitenland haalt moet je er hier in Nederland blijkbaar opnieuw accijns over betalen. Dat is wat ik er van begrepen heb en die aanslag krijg ik via de post zeiden ze.

Europa? Vrij verkeer van goederen?
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2011
    [QUOTE=wodan;63158]Europa? Vrij verkeer van goederen?
    Nee joh, hoe kom je daar bij?
    Vrij verkeer, vrije markt, etc dat heb je al lang niet en dat ga je zeker niet snel krijgen.

In het beste geval krijg je een verplichting maar over bepaalde gevallen een vrijstelling vermoed ik, omdat door 'open' grenzen de handhaving wat lastiger wordt.
    Maar goed, ik ben ook daar geen expert in...
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2011
    Onvoorstelbaar! Weer zo'n DOOS!

Hebben die mannen nou echt nix nuttigers te doen?
    Mensen die echt op rode diesel rijden pakken, illigale nep artikelen pakken, mensen die auto ladingen vol met sigaretten gaan halen etc etc?...

Nee dan vallen ze hierover.. zouden ze dan nou echt trots zijn op zich zelf na zo'n dag.

En accijns ontdoken?...is dat nou juist niet het verschil aan rode diesel tov normale diesel... geen accijns?

Vaaaaaaaag allemaal.

Greetz!
    edited December 2011
    Gewoon rustig afwachten wat er ten laste gaat worden gelegd, en dan beslissen of je er tegen in gaat of gewoon betaald.

Als er niks ten laste gelegd wordt, schakel je de rechtsbijstand in om een schadevergoeding te eisen voor het aantal dagen dat je je bedrijsbus niet hebt kunnen gebruiken. Als je tenminste eigen baas bent.
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2011
    [QUOTE=fury;63163]En accijns ontdoken?...is dat nou juist niet het verschil aan rode diesel tov normale diesel... geen accijns?

Rode diesel heeft in NL een lagere accijns dan normale diesel. Zie http://www.snm.nl/pdf/belgroen_080528_fact_sheet_rode_diesel__website__def.pdf
    Verder las ik: In Belgi
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2011
    Het gaat hier niet over het ontduiken van de accijnswet maar over een vervoermiddelen ingericht om goederen aan het ambtelijk toezicht te onttrekken. Artikel 1:37 van de accijnswet zegt o.a.:

1. Vervoermiddelen, kennelijk ingericht of toegerust om goederen aan het ambtelijk toezicht te onttrekken of om tot het nakomen van de op grond van artikel 1:27, eerste lid, genomen dwangmaatregelen te verijdelen, zomede alle andere voorwerpen, kennelijk bestemd om goederen aan het ambtelijk toezicht te onttrekken of om een vervoermiddel tot een van de hiervoor omschreven doeleinden in te richten of toe te rusten, worden in beslag genomen.

Die ga je wel winnen denk ik, iedereen die een auto heeft, heeft een vervoersmiddel om goederen aan het ambtelijk toezicht te onttrekken namelijk een kofferbak, een brandstotank, een handschoenkastje enz.

Kan je wat foto's posten van je "vervoermiddel ingericht om goederen aan het ambtelijk toezicht te onttrekken". Wellicht dat we hier nog op ideeen komen om je verder te helpen.
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2011
    [QUOTE=easy rider;63171]Het gaat hier niet over het ontduiken van de accijnswet maar over een vervoermiddelen ingericht om goederen aan het ambtelijk toezicht te onttrekken.
    Hmja?
    Wordt dit los geplaatst van het al dan niet strafbaar zijn van het vervoer van de betreffende stof?
    Dan is de 'wet' wel erg vaag geschreven.

Ik zou een aanhanger achter mijn Fox kunnen hangen, daarop een IBC met doe maar wat.
    Als ik over de IBC een zeiltje doe, of de aanhanger heeft een huif daarvoor, dan is de zaak aan het oog onttrokken, zelfs bij semi-transparante IBC.
    En dan een niet-transparante IBC...
    Maak dan maar hard dat het niet is met het kennelijke doel om goederen aan het ambtelijk toezicht te onttrekken...
    Bordje op de aanhanger met 'BRANDSTOF'?
    Bordjes zijn volgens mij alleen voor bedrijfsmatig vervoer geregeld, dus hoe zit dat bij een particulier?
  • marc visser PPO Newbie
    edited December 2011
    Dank voor jullie steun in deze zaak. Ja zet je een ibc op een aanhanger met zeil of in je achterbak het is het zelfde (volgens mij) en volgens mij is het een goed vergelijkbaar.
    Helaas is het nog geen bedrijfsauto, ik moet van de wet (het"kiwa") mijn papieren halen ik ben dus nog priv
    edited December 2011
    Marc,
    Als particulier mag je vervoeren wat je wilt.
    Verder: betaling van accijns aan de belastingdienst gaat tegenwoordig digitaal en moet je eerst geregistreerd staan.
    Je kunt wel een bedrag overmaken aan de belastingdient/douane:
    postbanknummer 64933 t.n.v. belastingdienst/douane te Apeldoorn. Je moet daarvoor wel een betalingskenmerk hebben (en dat heb je waarschijnlijk niet).
    Niek
    edited December 2011
    [QUOTE=marc visser;63174]...het geauwe hoer en burgertje pesten moet ophouden!!!....

Welcome to the real world ;)

[QUOTE=Niek;63175]..Als particulier mag je vervoeren wat je wilt...

Mooi he die Nederlandsche wetgeving.

[QUOTE=Niek;63175]..Verder: betaling van accijns aan de belastingdienst gaat tegenwoordig digitaal en moet je eerst geregistreerd staan...

Iedereen heeft een sofinummer en kan dus belasting betalen. Daar is dat hele sofinummer voor uitgevonden, om je levenslang te laten betalen voor alles en nog wat waar je geen gebruik van maakt of niet bezit.

[QUOTE=Niek;63175]..Je kunt wel een bedrag overmaken aan de belastingdient/douane...

Maar ehhh... beken je dan niet meteen schuld?
  • marc visser PPO Newbie
    edited December 2011
    Lieve vrienden, (zo voelt het) nogmaals hartelijk dank voor jullie steun adviezen, jullie hebben allemaal gelijk. Op
  • carl PPO Addict
    edited December 2011
    Djeeeses , het zijn weer de keinste garnalen die die mannen tot prooi nemen :mad: zelfs mensen met een nobel doel( recycling,milieuontlasting enz) in plaats van die gasten te pakken die echte criminele feiten plegen, maar ho maar ,das helemaal wat anders. (triest)

Marc , ik wens je veel sterkte in het verder verloop van deze zaak .

Grtjs carl
    edited December 2011
    Beste Marc,

Hoe komt het dat je Nederlands elke posting heel veel slechter wordt?
    Je eerste posting is namelijk wel vrij correct.

Verder succes met de afwikkeling.
    edited December 2011
    [QUOTE=suzuki;63183]Beste Marc,

Hoe komt het dat je Nederlands elke posting heel veel slechter wordt?
    Je eerste posting is namelijk wel vrij correct.

Verder succes met de afwikkeling.

Omdat mods soms het zaakje wat uitklaren, daarom :D (Deze mod dus)
    Bij deze de twee vorige posts wat leesbaarder gemaakt.
    Er staat dan ook onderaan bij zulke posts: Laatst gewijzigd door wodan; 1 minuut geleden om 17:57. Reden: Beetje leesbaar gemaakt
    edited December 2011
    [QUOTE=suzuki;63183]Beste Marc, Hoe komt het dat je Nederlands elke posting heel veel slechter wordt?...

Pretsiegret? :mrgreen:
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2011
    even samenvattend.

IBC rode diesel uit belgie waarover je 120 euro verschuldigd bent. ( dus douane weet van de afkomst en negeert dat je daarvoor al accijns in Belgi
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2011
    [QUOTE=marc visser;63174]Ik wil morgen mijn auto terug. Als ik morgen mijn auto terug krijg word het tijd voor de bote bijl!!!! gr marc
    Denk ook aan de nationale ombudsman als je ook maar DENKT dat de overheid je niet correct heeft behandeld.
    Dien een klacht in, let zeer op de correcte afhandeling.
    Als het daar aan schort: naar de ombudsman.

Bewaar al je papieren, vorm een dossier.
    Noteer alles.
    Datum,. tijd, naam, info.

Succes!
  • marc visser PPO Newbie
    edited December 2011
    mede strijders,eindelijk een vervolg. het was verstandig even mijn grote..... ook nu de zaak nog niet rond is voor m,n vriend "pper" ben ik nog voorzichtig !

eesrt wat goed nieuws: IK HEB HEM TERUG
    nu de streek: ik kon er natuurlijk niet geheel onder uit komen zonder straf te krijgen van BIG BROTHER, ze hebben me lekker gepakt op het enige wat ze nog uit hun hoed konden toveren.

de(****ING) rdw, mijn deel ? is opgestuurt naar het hooft kantoor en ik moet een keuring ondergaan.:mad:

het is niet aders. ik moet hard aan de slag! ook krijg ik de bekeuring voor de rode diezel. opbouw van de auto,tanks in de auto goed bevestegen enz. erg eri of zo als m,n oudtste dochter zou zeggen"VAAL"

eerst moet ik de rdw bellen om te vragen wat ze precies willen, is een van jullie bekend met hun ijzen ?

ik was net zo blij met m,n keuring van 2 jaar(net nieuw) we zien het wel woensdag.:confused:
    nog een leuk nieuwtje in januarie komt er top overleg met de belastingdiest/douane en m,n stichting,daarvoor heb ik jullie beste chemisten nodig!!! ik probeer hun duidelijk te maken dat wij niet onder hun verguningen stellsel vallen!!!!! dan zijn we voor eens en altijd van dit gedoe af.

ik hoor graag van jullie,heb net bezoek.later meer
  • ppo'rppo'r PPO Burner
    edited February 2012
    Nauw na 2 uur verhoord te zijn door de douane 1 maand geleden ivm mijn bus die zou rijden op ppo
    nog niets vernomen.

tot zo ver.
    edited February 2012
    Daar ga je ook niets meer van horen. PPO in de tank van een auto is namelijk niet strafbaar.
    edited February 2012
    Zou ook aardig zijn als Marc even liet weten hoe het afgelopen is. We zijn inmiddels al twee maanden verder.
    edited February 2012
    +1 .
  • ppo'rppo'r PPO Burner
    edited February 2012
    Die heeft een 407 bus voor de deur staan.
    Hij mag er alleen niet mee rijden.
    Word wekelijks gecontroleerd door de douane.

RDW wil hem niet zeggen hoe de tanks gemonteerd moeten worden.
    Hij is namelijk gestuurd voor keuring bij de afdeling waar ze rolstoel liften keuren.

ik zij al gewoon gaan en kijken wat ze zeggen, maar meer dan 2 x keuren ziet hij niet zitten

verdere info volgt van hem zelf.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    [QUOTE=ppo'r;63998]Nauw na 2 uur verhoord te zijn door de douane 1 maand geleden ivm mijn bus die zou rijden op ppo
    nog niets vernomen....

[QUOTE=easy rider;63999]Daar ga je ook niets meer van horen. PPO in de tank van een auto is namelijk niet strafbaar.

Dit is volgens mij de grote gemene deler van de hier bekende "contacten" met de douane inzake PPO; na een eerste ferm optreden (intimmidatie?) blijkt er geen vervolg actie te komen. Meer (b)lijkt de douane niet te kunnen en/of mogen doen.

Hierdoor weet de betreffende burger niet waar hij aan toe is en blijft in onzekerheid.
    Dit lijkt tot nu toe het maximaal haalbare effect wat de douane kan bereiken.

Ook heb ik hier op het forum nog niets gelezen over een "melding van seponering" door de douane. Zou dit zijn dit om jurisprudentie te voorkomen?

Als je overtuigd bent van je onschuld kun je misschien via de nationale ombusman een eenduidige uitspraak uitlokken.
    Uiteraard moet je dan wel een dierenvriend zijn want er zullen ongetwijfeld slapende honden wakker gemaakt worden.
    edited February 2012
    Niet panikeren, gewoon laten uitdoven, momenteel is dat het verstandigste...
    edited February 2012
    Don't panik!

Gewoon low profile blijven dan is er niets aan de hand.
  • udoudo Super Moderator
    edited February 2012
    M.b.t. ombudsman:
    Zorg voor een goed dossier, noteer alles: met wie je telefoneert, waarover men belt, kopieer alle brieven, etc.
    Dien op tijd een klacht in! Deze zaak kan lang duren dus herinner dat!
  • marc visser PPO Newbie
    edited March 2012
    hallo lieve mensen,hier ben ik dan weer.:mozilla_frown:

het verhaal met de heren in groen is zeer vreemd verlopen,een aanklacht is er nog niet ! wel hebben ik en m,n maatje te maken met vreemde belasting zaken. ik en m,n st. in het bie zonder.MR."moche" mag trots zijn,vandaag heb ik mijn knieval gemaakt voor haare....... alles is uit de auto. in de tussen tijd had (waarschjnlijk) een van buren er genoeg van en vond het nodig al mijn banden lek te steken ??????:bomb::rain::peach: van de R.D.W. krijg ik niks dan tegen werking (zin de bel......) er rest mij nu niks anders dan een "knie val voor haaare.... en haar mede... werkers.!!!!!! zo gesechet zo gedaan. de 407 is terug in de staat zo als ik h,m kocht. kom nu maar op met je I.K.S. keuring !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IK BEN ER KLAAR VOOR !!!!!!!!!!!!!!!!!!! een knie val kunnen ze krijgen maar opgeven doe ik NOOIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!: Vrede::devil::stupid::regels::car::yin-yang::courage::skeleton::poop::soldier::pissed-off::terror::alien::vampire::cowboy::untroubled::angry::!::skywalker:
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited March 2012
    ? :sarcastic:
    edited March 2012
    Beste marc visser, niemand kan aan jouw posts zoals jij ze post een touw vastknopen, dit is complete chaos zo.
    Graag je post een beetje LEESBAAR maken, gebruik spellingscontrole, maak mooie zinnen, kortom, zorg dat een
    normaal mens dit kan begrijpen aub.
Sign In or Register to comment.