Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Aangehouden door politie

hautessahautessa PPO Addict
edited March 2012 in Wetgeving Nederland
Reed ik van de week op 80%(vis)GPO en 20% ANWB mix eenrichtingsverkeer 2km lang zonder uitweg of afslag. Ter plaatse maximaal 50km/h toegestaan, waar je bij wijze van spreken wel 80 kan. Achterop mn bumper een politiebusje. Ik denk hou me maar gewoon aan de snelheid 54km/pu. Aan het einde van de weg een rotonde. Slim, ik neem hem 360 graden, want de politie zal toch een van de andere afslagen nemen. Nee dus, ze volgden me. Politie STOP.

Agent: Goedemiddag Politie. Wij denken dat u op Sla olie rijd. We weten het eigenlijk wel zeker, gezien de indringende geur afkomstig van uw auto.

Ik: Dat weet ik niet, ik leen mn auto vaak uit en vraag daarbij niet wat ze erin gooien.

Agent: Maar u tankt toch wel eens?

Ik: Ja ik tank ook wel es ja

Agent: Waar tankt u dan?

Ik: Laten we het omdraaien. Als u moet tanken, waar tankt u dan?

Agent: Bij het tankstation natuurlijk!

Ik: Mag u 1 x raden waar ik dan ook tank? Beetje vreemde vraag vind u niet?

Agent: Nou ja dr zijn dr zat die zelf sla olie in hun auto tanken. Maar u doet dat niet? Mag ik uw rij- en kentekenbewijs even hebben, dan trek ik u even na.

(loopt naar busje, minuutje of 5 gewacht)

Agent: Alstublieft, uw rij- en kentekenbewijs. Alles op papier is in orde. Ik wens u nog een fijne dag!

Ik: Ok. Dank u wel. Maar ff een vraag: mag dat niet dan? Op sla olie rijden?

Agent: NEE!!! DAT MAG NIET!

Ik: Op grond waarvan eigenlijk?

Agent: Nou het zit zo. Ik zou de hele auto zelfs in beslag kunnen nemen omdat u technisch niet voldoet aan de eisen die de wegenbelasting stelt. Bovendien attendeer ik u erop dat uw apk bijna verloopt. Maar verder wens ik u nog prettige reis...

Ik: Meneer, de APK is NU toch nog niet verlopen? Dus leuk dat u het meldt maar dat hou ik zelf wel in de gaten. Maar hoe bedoelt u dat dan van de wegenbelasting?

Agent: Nou u betaald wegenbelasting voor een bepaalde brandstof. En die moet er ook inzitten. Dus Benzine, Diesel of LPG. En als u dan sla olie erin heeft, betaald u de verkeerde categorie. Maar goed. Uhhhh... Ik wens u nog een prettige reis...

Ik: Dan zal ik vertellen dat ik helemaal geen wegenbelasting betaal, deze auto is namelijk vrijgesteld van wegenbelasting omdat hij ouder is dan 25 jaar.

Agent: Nou...uhh... meneer ik moet verder....een prettige reis nog...Daag!

Het moraal van dit verhaal kunnen jullie zelf wel bedenken.

Free as a bird!

Comments

• hautessahautessa PPO Addict
    edited December 2011
    Ben nog vergeten de agent te beschrijven. Hij zag er uit als een houten pop en toen ie over de wegenbelasting bazelde, groeide zijn toch al lange neus nog veel langer... Wie had dat ook alweer...
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2011
    hmmm... meneer agent zoekt weer naar dingen waar ie niet naar moet zoeken...

Wegenbelasting?....kzou vrijstelling moeten krijgen! Mn auto is veel milieu vriendelijker als al die moderne nwe wegenbelasting vrije wagens... Co2 neutraal, was al "gesloopt" dus geheel gerecycled etc....

Maar ok.. ik tank natuurlijk zoals velen in Duitsland.. daarmee ook de grote tank..zodat ik maar 1 keer per maand naar daar moet :D

En die neus is wel handig.... stukje afzagen...voor de kachel;)

Greetz!
  • NeoNeo PPO Addict
    edited December 2011
    Sjongejonge
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited December 2011
    Hautessa, waarom niet de boel een beetje meer gejent, meneer schrijft u maar een bekeuring uit, graag wel op goede gronden. dacht dat dit helemaal geen zaak van de politie was..
    misschien had je nog kunnen vragen, waar rijdt u dan op? he Bahhh! dat is smerig, en millieuvervuilend!
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2011
    [QUOTE=Drivertje;63106]Hautessa, waarom niet de boel een beetje meer gejent, meneer schrijft u maar een bekeuring uit, graag wel op goede gronden. dacht dat dit helemaal geen zaak van de politie was.. misschien had je nog kunnen vragen, waar rijdt u dan op? he Bahhh! dat is smerig, en millieuvervuilend!

Ik vind dat wel humor maar.......

Dat noemen wij hier in Nederland "De kat op het spek binden", niet doen lijkt mij.

Een politieagent is toch al een misbaksel met weinig eigenwaarde wellicht opgedaan in zijn/haar jeugd vanwege pesterijen op het schoolplein van de lagere school waardoor deze nog steeds rond loopt met een trauma en derhalve als zodanig absoluut onbetrouwbaar en onvoorspelbaar is.

Ik zeg gewoon lekker "low profile" blijven dan heb je het minste last van lieden die je het leven moeilijk kunnen maken.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2011
    Toch logisch dat Hautessa hiermee weg komt?

Als je kijkt wat voor softe straffen er meestal uitgedeeld worden aan de mannen van de bouwfraude, foute bankiers of corrupte ambtenaren, dan is Hautessa slechts een ondeugende jongen die z'n hart op de goede plek heeft en met de wereld het beste voor heeft.
    edited March 2012
    Ik was gisteravond ook aan de buurt. Omstreeks 19:30 werd ik aan de kant gezet, busje achter mij met bord: Politie Stop.

Even in een uitrit geparkeerd en direct mijn gezicht in de stand "onnozel" getrokken.

Hier het verhaal:

Agent: U weet zeker wel waarom wij u aanhouden?

Easy rider: Neen.

Agent: U weet toch wel dat uw APK al 3 maanden verlopen is?

Easy rider: Ja, en de auto is nog vorige week gekeurd maar helaas afgekeurd en nu heb ik 2 weken de tijd om de auto te repareren, dat is inmiddels gebeurd en morgen om 2 uur heb ik een afspraak om hem te laten herkeuren. In deze 2 weken mag u mij niet bekeuren is mij verteld door de keurmeester.

Agent: Die regel ken ik niet, ik ga dat even navragen.

Easy rider: zoals u wilt.

Agent stapt in het busje en zijn veel jongere collega stapt uit en steekt zijn hooft door mijn raam en zegt: Uw auto ruikt naar een BBQ, u rijdt zeker op plantaardige olie?

Easy rider: 100% Agent (ik moest lachen want dat rijmt)

Oudere agent komt terug.

Agent: Ik kan die regel niet verifi
  • wodanwodan Super Moderator
    edited March 2012
    Ze waren menselijk en correct, dat verdient een pluim!
    edited March 2012
    idd, menselijk en correct. nu maar afwachten.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited March 2012
    [QUOTE=easy rider;64168]idd, menselijk en correct. nu maar afwachten.

[QUOTE=easy rider;64161] Even in een uitrit geparkeerd en direct mijn gezicht in de stand "onnozel" getrokken.

Ik dacht al dat dit een van je talenten was, dit zal zeker geholpen hebben :D :D :D
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
    Haha...dan heb je tot nu toe iig al meer geluk als mij.
    Paar jaar terug...ik had een oude wb vrije fiesta. Dacht die moet apk hebben eind december...majah dan zijn de feestdagen..dus ik 1e week van januarie die fiesta opgehaald..haha..ruime km van huis zowat... rij het industrieterein op..en jahoor..zie de blauwe mannen al keren...heeeej een oude auto...die moeten we checken... ik rij het terrein van de zaak op...en jahoor..ze stoppen. Op die paar honderd meter wisten ze al dat de apk verlopen was... ik zo..ja eind december toch nog maar... maar neen... het was eind november (oops...zat een maand mis)...ik dus oeii...das dus een maand en een ruime week te laat... ja idd. Ik zo..ja neem hem net mee om te keuren... ja pech..te laat..dus boete!
    En alsof het dan nie erg genoeg is... ook nog eens een registercontrole en dus 2 apk boetes gehad....
    De wagen was 2dg later gekeurt (was zelfde dag geweest, ware het niet dat ik een onderdeeltje moest bestellen en die nie op voorraad liggen vr oldies vaak.. kd8 een wielremcylindertje ofzo)..
    Mjah... helaas zijn ze nie allemaal meegaand dus:(

Greetz!
Sign In or Register to comment.