Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

welke afsluiters 2 tankssysteem + brandstoffilter

menmul PPO Newbie
edited January 2005 in Algemene Techniek
Ik vroeg me af he ik wil een 2 tank systeem in mijn auto bouwen, maar wat voor afsluiters zijn hiervoor te gebruiken ik dacht aan afsluiters van een lpg instalatie maar ben bang dat de diameter te klein is en dat ik dan voor niks dikkere leidingen in mijn auto neer ga leggen.

en mijn 2 de vraag, de brandstof moet gefilterd worden, is het dan nodig om een officeel diesel filter met de hele mik mak erin te gooien of voldoet een klein filtertje (plastic doorzichtig) ook

Comments

• Martijn PPO Addict
    edited January 2005
    filters beschermen je motor en pomp. betrouwbaarheid moet je niet op bezuinigen! als je de site van caddy-daddy en andere forums goed doorleest zie je ook dat het filter de simpelste plaats is om je verwarming netjes in te verwerken. het is n bestaande techniek, bruikbaar, netjes en betrouwbaar.

succes
  • Caddy-Daddy PPO Burner
    edited January 2005
    Ik heb zelf de magneet ventielen van Sirai... daar zitten 3/8 aansluitingen op. Dus je kan zelf bepalen welke diameter slang je wil gebruiken.. Ik raad je aan om voor 10mm inwendige diameter te gaan..

De warmtewisselaar die ik lever bestaat al uit een combinatie van dieselfilter plus Warmtewisselaar. Ik heb wel voordat de WVO de Warmtewisselaar in gaat een goedkope plastic filter inlijn zitten ook met 10mm inwendig. Dit om de grote vuiligheden te filteren voordat ze in de warmtewisselaar filter inkomen.
    Van die plastic filters heb ik er altijd 1 reserve in de auto mocht die verstopt raken.Die kan je namelijk makkelijk vervangen en zijn niet duur.
  • menmul PPO Newbie
    edited January 2005
    en waar zijn die magneet afsluiters te koop? en wat kosten ze ongeveer, ik rijd zelf zo'n 15000 km jaar ik heb uitgerekend dat ik met plantaardige olie zo'n 200 euro kan besparen dus ik wil de ombouw kosten niet zo heel hoog hebben om het ook nog een beetje rendabel te hebben

Gewone diesel

15000/19*0,85 = 671

PPO

15000/18*0,6 = 500
  • Caddy-Daddy PPO Burner
    edited January 2005
    De Magneetventielen zijn nu ook te leveren in onze shop.
Sign In or Register to comment.