Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Silberpfeil (C250 turbodiesel automaat '98)

13»

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    Je moet ze goed opgevoed hebben :)
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    Dat is best aardig gelukt.
    Je had haar gezicht moeten zien en haar lach moeten horen toen ze het gaspedaal tot op de bodem drukte.  :D
    We geven haar alle gelegenheid rij-ervaring op te doen. 

daughter2@work begint komende week met rijlessen B-)
    Een paar weken terug tijdens de heenreis van onze Kerstvakantie geconfronteerd met vermogensverlies van de auto zonder dat er een warschuwingslichtje ging branden.

Geen leuke ervaring; op de Autobahn, met die jongeren op de achterbank en een kofferbak tot het dak vol baggage, berg op niet sneller gaan dan de vrachtwagens. :((
    Het verbruik was ook ca 20% hoger, dus zwarte achterkant.
    Op het vlakke kwamen we met geduld to ca 110 km/h.

In het Schwarzwald op 30 december naar de MB garage geweest.
    Rapportge door de nestor van de werkplaats;
    -foutgeheugen uitgelezen, tubodruk heeft ooit op 2 bar gestaan daarna ingegrepen door motormanangement. (hmm, zonder waarschuwingslichtje?)
    -foutmedingen gewist,
    -vanwege de feestdagen was het pas op 3 januari mogelijk om onderdelen te ontvangen en te monteren.
    -tot die tijd "onthaasten" met minder vermogen, naar huis rijden zou ook wel kunnen.
    Na het aftikken van een paar tientjes voor het onderzoek kreeg ik onze, netjes gewassen =D> , Silberpfeil weer mee.

Door het wissen van de foutmeldingen werd het verbruik wel weer bijna normaal.

Vanmiddag kon ik bij de regionale dieselmotorenfluisteraar terecht.
    Na een ~O) incl. gevulde koek met hem en zijn personeel (ja, vaste klant) ging de motor kap open.

Regelventiel turbo: OK
    Stuurdruk turbo: OK
    Intercooler en leidingen: OK

"Dan kan je katalysator vervuild zijn, de motor is toch nog warm we gaan even rijden"

"Handmatig schakelen (automaatbak) en doortrekken tot in het rood, na twee seconden in het rood doorschakelen"

Pas bij de tweede poging wilde het toerental in het rood.
    In de achteruitkijkspiegel zag ik een enorme vette zwarte rookwolk hangen. :-\" 
    Gelukkig reden we op een polderweg waar zo'n pluim snel verwaait.

Na een paar van deze sprints reageerde de auto weer als vertrouwd op het gaspedaal. B-)
    Deze rekening was zelfs lager dan bij de MB garage im Schwarzwald :)

Komende tijd houd ik de boel goed in de gaten want ik wil niet weer tijdens de vakantie verrast worden door een tekort aan trekkracht.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    Af en toe voortaan Silberpfeil eens even de sporen geven he...doe ik overigens ook.
    Vanmiddag geven we haar weer de vrije teugel op de Autobahn.
    Dit keer met een lege achterbank en een vrijwel lege kofferbak.
    Dat scheelt bij elkaar toch gauw een dikke 300 kilo.
    Viel spaas dan op de autobahn:-)
    Het nadeel van een CAT... en ja, af en toe eens goed doorrijden is altijd goed met een warme dieselmotor. Het is een werkpaard een dieselmotor.
    Die kun je ook leegmaken ;-)
    Ja en nee, vaak detecteert het motormanagement een 'lege' cat...
    In de winter is de kat leeg gehaald. Die zat gewoon vol en er zat een dikke zwarte koek op de voorzijde.

Ook zijn een paar weken geleden de voorkamers vervangen; één zat er helemaal dicht.

Sindsdien rijdt de auto weer lekker.
    Met de sleurhut op-en-neer naar de zomermeeting is probleemloos verlopen (op dino).

En sinds gisteren weer een verse APK :D
    Mooi dan, en vooral ook dat je terug naar huis het fluitje niet kwijt bent geraakt:-)
    Gisteren de 400.000 km op de teller gezet 8) kort nadat ik bij 2N olie gehaald had.

Het behalen van deze mijlpaal ging wel met een dubbel gevoel: de auto rookt en stinkt weer naar onverbrande brandstof :((

Het besluit is gevallen: er gaat geen ppo meer in deze auto.
    Weer in orde laten maken door de monteur, terugbouwen naar diesel en op zoen naar een duidelijk jongere (en zuinigere) (bio)diesel-auto.
    Auto rijdt weer prima.
    Doordat ik de symptomen snel had herkend (vorige zomer ging het ook mis bij 35 graden buitem temp en airco aan) was de auto relatief snel gefixt.
    Volgens de monteur lijkt de olie door de flink hogere tempetatuur de voorkamers te verstoppen. 

Na de vakantie gaan we op zoek naar een vervanger.
    Aan dit draadje komt volgende week een einde.

We hebben een vervanger gevonden; een Mercedes B180 cdi.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    Proficiat met de nieuwe aanwinst!
    Succes met de nieuwe ride.
    ze kom hier vast en zeker voorbij
    edited December 2016
    het is gelukt: we hebben een fris gewassen en jongere carosserie op onze winterbanden laten zetten

edited December 2016
    Helaas lukt het niet om een foto te plaatsen :((

na 217.000 en een paar honderd km in exact vijf jaar staat de teller van deze 18 jarige auto op 417475

mag er een slotje op dit topic?

This discussion has been closed.