Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Snelheids record

Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
edited December 2011 in PPO in het nieuws
http://www.clubvan30.nl/2011/11/24/auto-op-plantaardige-olie-verbreekt-snelheidsrecord/

Deze vond ik wel leuk, vooral het feit dat ze PPO in de racerij willen introduceren. Ruikt lekker :) .

Douwe.

Comments

• penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2011
    Leuk Douwe ;).

Herman
    300SD
    250D
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2011
    Ja, leuk.

Het vorige record stond op 175 kilometer per uur.

Haha, met m'n Caddy kan ik op PPO de 190 km/u(GPS) halen.

Het grootste probleem met PPO in de racerij is volgens mij de warmte van de brandstof en dat de PPO toch iets trager fikt dan diesel.

Ik weet nog vorig jaar toen ik in Duitsland, terug van vakantie, vanuit Düsseldorf tot de NL-grens continu 170km/u heb gereden en de retour temperatuur aardig begon op te lopen tot iets van 95°C. Dan zal dat met een voor de racerij dieselmotor nog wel wat erger worden.
    En als je te koud aanvoer, wordt de PPO weer te dik om snel de cilinder in te kunnen spuiten.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2011
    Ed, al van een thermostatische regeling gehoord? :p
    edited November 2011
    Ja, dat zou dan ook moeten worden toegepast op zo'n PPO racewagen, met de PPO aanvoer aan de motor.

Met een gewone pruttelbak waar wij mee rijden, is dat lichtelijk over de top om een temperatuur regeling te gebruiken. Hoewel sommige onder ons een schakelbare KGR hebben.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2011
    Anders zet je een brandstofkoeler zoals bij een PSA 2.0 HDI in de retour.

KGR voor de koude start, brandstofkoeler voor "hot summer high-speed holliday cruising".
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2011
    haha...nou idd.. 175km eerst...erg indrukwekkend..Lol..dat haalt mn rijdende baksteen nou net niet met zn 68paarden:P..de TDS zeker wel!
    Maar wel leuk met dit ding..begint er op te lijken.. DURAMAX is de max...
    Alleen als je dan ziet wat ze gebruiken.. een pickup met de airodynamica van een afgeschuinde baksteen...die uiteraard veels te veel weegt...
    Laat ze dat blok nu eens in een lage nascar achtige wagen leggen.. al zou je een standaard productie wagen pakken met een lage cw waarde.... strippen van gewicht..wa spoilers voor downforce... zijn toch boy racers die meer gedaan hebben in hun schuurtje thuis.
    Dus errug onder de indruk ben ik nog nie.. maar het idee is erg leuk..en het potentieel is er zeker. Brandstof verwarming en koeling is allemaal goed te realiseren enzo... de motor is er....
    Blijft leuk..en dat blok blijft een droom voor in mn firebird!

edit: ik zie dat het geen v8 is!-dus geen duramax... ff wa extra info... is een lijn motor met een joekel van een turbo...van cummins. D8 dit moet een duramax zijn...maar toch... blijkbaar niet.

Greetz!
    edited December 2011
    [QUOTE=CaddyEd;63009]Ja, leuk.

Haha, met m'n Caddy kan ik op PPO de 190 km/u(GPS) halen.
    Volgens de specs. kan onze nieuwe Silberpfeile 198 km/h halen. :twisted:
    Ik weet niet of de auto dat op PPO ook gaat halen.
    Wat ik vooral betwijfel is of ik het zelf wel durf :???:
    Eerst maar even wennen aan de 5-traps automaat. :cool:
    edited December 2011
    [QUOTE=Man@work;63062]of ik het zelf wel durf :???:

Je zal met de ster comfortabeler en veiliger 190 km/u rijden, dan met mijn Caddy.

Maar harder wil ik ook niet gaan, dan begint het echt onveilig te voelen (wat als ik moet remmen enzo.) en sloop ik mijn banden. De snelheidsindex van mijn banden is ook T, wat een max 190km/u betekend.

En bij de oosterburen is ook steeds minder mogelijk deze snelheden te halen. Er zijn dan toch snelheid restricties, slecht wegdek of is het gewoon te druk.
    Daarnaast is de concentratie dan ook belangrijk bij hogere snelheden, waardoor je minder uitgerust op je bestemming aankom. Laat staan de dorst, er gaat dan veel meer PPO doorheen binnen de zelfde afstand.

Maar het lijkt me wel leuk als bij bv de 24u race van Le Mans een paar PPO wagens zouden mee rijden. Op ethanol wordt al geracet, dus waarom niet.
    edited December 2011
    Als je bij snelheden boven de 130 km/h een ongeluk hebt begint de verzekeringsmaatschappij echt snel terug te krabbelen.

Ook weet ik nog niet of mijn engelbewaarder 200 km/h kan vliegen.
Sign In or Register to comment.