Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

VW Golf 3 uit 95 2 Tank PPO Mobiel

Andretje PPO Addict
Nou dit is hem dan mijn nieuwe 2 tank ppo Mobiel in wording
Een nette Golf 3 uit 95, ben er erg blij mee!
Volgens de garage nog 40000 op de distributie riem filtertjes en olie net vervangen.

[ATTACH=CONFIG]164[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]165[/ATTACH]

Ik ben al aan het kijken waar ik alles ga laten, dit is mijn 2e Golf 3 dus ik weet precies hoe het werkt.
Het ziet er netjes uit onder de motorkap goed onderhouden !

[ATTACH=CONFIG]161[/ATTACH]

Iemand een idee wat de preciese inwendige diameter is voor deze koelslang.
18 of 19 mm ?

[ATTACH=CONFIG]160[/ATTACH]


Magneetkleppen en slangetjes ga ik volgende week bij dieselumbau.de bestellen.
Ook heb ik een Eckes van Caddy overgenomen.
En een platenwisselaar heb ik al, meteen een goeie met 30 platen

[ATTACH=CONFIG]162[/ATTACH]

Ik ga er echt mijn best op doen :p

Comments

  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2011
    Proficiat met de aanschaf Dre :)
    Maar je foto's zijn niet zichtbaar helaas.
  • Andretje PPO Addict
    edited November 2011
    Haha niet zo ongeduldig ik was nog bezig !!! ;)
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2011
    Net Golfje, motortype is een 1Z TDI als ik het goed zie.

    BTW: Als je T-stukken in elkaar wil maken, gaat dan verder met 16mm naar de ww en WT-Eckes. Omdat de WT-Eckes 16mm heeft.
    Als je 19mm tules neem, pas dat ook wel op 18mm slang voor de aansluiting parallel aan de kachel.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2011
    De meeste kachelslang is 17mm inwendig qua doorsnede.
  • Andretje PPO Addict
    edited November 2011
    Ok dan is het idd makkelijker om het op 16 mm te houden,
    ik zal de orginele slang nog wel ff nameten als ik kijk wat de stroom richting van het koelwater is binnenkort.
  • Andretje PPO Addict
    edited November 2011
    Weet iemand wat de stroomrichting is naar de kachel van de golf is dat de linker of de rechter slang.

    Ik heb net mijn magneetkleppen bij dieselumbau besteld samen met slangetjes etc :)
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2011
    Ff starten met koude motor..en kijken welke slang eerder warm wordt?..evt kachel in de auto volle bak warm en aan... dan heb je sowiezo sneller merkbaar temp verschil tussen links en rechts
    Greetz!
  • NeoNeo PPO Addict
    edited November 2011
    Bakje onder de auto. Auto starten. Slang doorsnijden (moet je toch doen) en je ziet zo waar het water eruit gutst:)
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2011
    Zojuist heb ik de nieuwe aanwinst van Andretje mogen aanschouwen; Net wagentje hoor.
    Ook laten zien wat de warme koelwater slang is. Verder is er voldoende ruimte voor de extra onderdelen onder de kap.

    Btw: Andretje, toen ik je Golf zag moest ik denken aan deze reclame: [video=youtube_share;qG4IaHgqH00]
  • Andretje PPO Addict
    edited November 2011
    Haha het is hem wel helemaal he :lol:

    Nou maar hopen dat er wat rustiger mee gereden is :p.

    Ik heb niet stil gezeten sinds ik die eckes opgehaald heb bij je Caddy.
    en die plaatjes alluminium was een goed idee van je.

    De platenwisselaar netjes ingepakt.

    [ATTACH=CONFIG]166[/ATTACH]

    En de magneetkleppen van dieselumbau die ik vorige week ontvangen heb op de luchtfilter gemonteerd.

    [ATTACH=CONFIG]167[/ATTACH]

    Ik heb inmiddels op een paar kleinigheidjes na alles geinstalleerd, en een proefritje gemaakt.
    Hij rijd perfect, heerlijk die vertrouwde lucht bij het stoplicht.
    Daar doe je het toch allemaal voor he !

    Wat me al opviel is dat de temp veel sneller op gang komt, ook al heb ik een kapotte thermostaat.
    Je kan goed merken dat er een 30 platen WW inzit.

    Morgen zal ik wat fototjes maken onder de motorkap!!! :mozilla_tongue:
  • Andretje PPO Addict
    edited November 2011
    Bij deze de beloofde foto's

    Ik heb een 30 liter tank gemaakt van een oud vaatje
    Ik moet de ingang waar de slang op zit nog een keer op een andere plek plaatsen.
    [ATTACH=CONFIG]168[/ATTACH]

    Foto van de magneet kleppen
    [ATTACH=CONFIG]169[/ATTACH]

    De WT eckes


    [ATTACH=CONFIG]170[/ATTACH]

    WW Achter de motor

    [ATTACH=CONFIG]171[/ATTACH]

    Ik moet alles nog een keer isoleren, en de thermostaat moet ook nog vervangen voorlopig heb ik de radiator een deel afgedekt. De motor komt iets langzaam op temp.


    [ATTACH=CONFIG]173[/ATTACH]

    Verder rijd hij echt perfect !!!!!!
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2011
    Heb je netjes gemaakt Andre:)
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2011
    Dat ziet er keurig uit.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2011
    Ziet er puik uit!

    Klop het dat je zowel een WT-Eckes als een platen-WW hebt?
    Hoe zitten die in het koelwatercircuit?
  • Andretje PPO Addict
    edited December 2011
    Dank Jullie ik ben er ook erg trots op!!!

    Ik heb Inderdaad een WT Eckes en een 30 platen ww, een verwarmd filter is toch wel zo handig hoor.

    De ww zit op de warmwaterslang die naar de kachel gaat, vandaar ga ik naar de eckes.

    Het filter hoeft niet zo heel erg op temperatuur te komen het is belangrijker dat de olie in de ww vol op temp komt.

    Hij voelt overigens nog steeds goed warm aan hoor.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited December 2011
    Ziet er allemaal heel netjes uit moet ik zeggen. Ik had ook 'n eckes en platen-ww en kan het iedereen aanraden. Alles stroomt lekker makkelijk door het filter.
  • Andretje PPO Addict
    edited December 2011
    Dank je !

    Ja ik ben er ook blij mee het filter gaat ook een stuk langer mee als het goed is!
  • Andretje PPO Addict
    edited February 2012
    Hey ik was op een automaterialen site aan het zoeken naar een thermostaat en ik kom dit tegen

    http://www.mister-auto.nl/fl/voorverwarmer-interieurverwarming/valeo-812030_g467_a021812030.html

    Weet iemand wat dit is, ik kan me voorstellen dat het een soort standkachel is maar er staat niet veel informatie bij.

    o.a. werkt dit op stroom verwarmt dit het koelwater? etc.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    met google gekeken naar de grootste gemene deler van de VAG part nummers die er bij staan : 1819031

    hieruit concludeer ik dat het hier gaat om een gewone interieurverwarmingsunit die op koelwater werkt, niets meer niets minder
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    Hoi M@W,

    Moet ie dan lucht warm maken, lijkt me een slecht rendement :-(.
    Moet ie dan water warm maken, lijkt me een slecht rendement :peaceful:

    :mozilla_wink:

    Herman
    300SD
    250D
    TDI
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    lucht warm maken met water...

    Als ik het nr invoer krijg ik gewoon een plaatje van een standaard kachelradiateur te zien.
    Dus helaas geen standkachel achtig iets.
    Had ff hoop dat het mss zo'n koelvloeistof verwarmer met gloeibougies was die soms wel eens in serie met de kachel staan om sneller de boel op temp te krijgen.
    Helaas!

    Greetz!
  • Andretje PPO Addict
    edited July 2012
    Ik ga er mee stoppen, ik ga behoorlijk wat minder kilometers maken en zoek een goedkoper wagentje.

    Als iemand interesse heeft in de kit ik heb een advertentie geplaatst !!!!!

    Ik zal hem missen !!!
Sign In or Register to comment.