Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

rijden op olie

toshiba PPO Newbie
edited November 2011 in Mercedes
hallo, ik ben nieuw hier en ik zou wel eens willen weten of het nu wel ECHT kan om op olie te rijden, ik bezit een mercedes 300D 5 cil. van de jaren '80, ik heb deze in een boot gebouwd, nu moeten de watersport op witte diesel varen dat nu wel een kostelijke onderneming wordt, vandaar mijn vraag op welke olie kan de motor probleemloos draaien, wat moet er allemaal aan veranderd worden, moet de olietank verwarmd worden, en dergelijke meer.
Graag hoor ik het van de experten hier

Comments

• suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2011
    Gebruik de zoekfunctie Toshiba, leechers hebben we niks aan hier:)
  • mennomenno Webmaster
    edited November 2011
    Beetje kort door de bocht suzuki, maar in de kern heb je gelijk ;-)

@toshiba: op ppo.nu delen we ervaringen met het rijden op plantaardige olie, dus ja, het kan en er valt genoeg over te zeggen. Zoals op alle fora gebruikelijk is: doe eerst je huiswerk en stel daarna gerichte vragen, dan kun je betere/serieuzere antwoorden verwachten.

Mensen delen graag hun kennis maar de voorwaarde is wel dat je er zelf ook moeite voor doet :-)

Veel plezier op PPO.nu!
  • wodanwodan Super Moderator
    edited November 2011
    [QUOTE=toshiba;62806]Graag hoor ik het van de experten hier Mijn expert antwoord is dat je het zelf mag uitzoeken... Via de zoekfunctie hier op het forum kan je alle info vinden...
    En als je enkel een financieel oogmerk hebt, is PPO rijden / varen misschien niet echt jouw ding...
    Toch welkom bij deze...

(En voordat je ergens op oude draadjes gaat antwoorden, kijk naar de datums aub, zodat je niet alle oude naar boven haalt ;))
This discussion has been closed.