Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Beschermengel

RaafRaaf Modding Member
edited March 2012 in Overige discussie
Ik heb afgelopen weekeinde een flinke rit met de W124 gedaan,
Sas v Gent - Almere - Drenthe - Almere - Sas v Gent.

Merkte onderweg al wat verslechterend weggedrag naar heb doorgereden met de gedachte er Zondag naar te kijken.
Kom bij Zelzate de Expresweg af en besluit nog even langs de Nachtwinkel te gaan, draai daar de straat in en Krak - boem - schurend en scheefgezakt kom ik abrupt tot stilstand.
Linker fusee kogel uit het huis geschoten ............. !

Comments

• suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2011
    De tering, dat is geluk bij een ongeluk inderdaad!
    Wel een goede reden voor een paar extra borrels dus:)
    Als de fusee er op high speed uit klapt, weet je echt niet waar je eindigt....

http://www.te-taxiteile.com/Mercedes-Teile/W124-Bj.-85-95/Fahrwerk/LEMFOeRDER-Traggelenk-W124-/W201-Identqualitaet?c=1568
    topkwaliteit

http://www.te-taxiteile.com/Mercedes-Teile/W124-Bj.-85-95/Fahrwerk/Traggelenk-vorn-W124-W201-FEBI-/SWAG?c=1568
    oke kwaliteit
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2011
    Dan was je bijna thuis. Maar goed dat je het euvel niet kreeg terwijl de volle vaart op de autostrada was.
    Gelukkig kun je het nog beschrijven.

Wij kwamen vijf dagen v
  • wodanwodan Super Moderator
    edited September 2011
    Ook eens voorgehad, tijden rijden op autostrade bij +100km/h zacht kloppend geluid.
    Dan maar aan 80km/h eerste afslag genomen. Alle bouten van de voorwielen los.
    Dan slik je wel even.

@Raaf: Gelukkig dat je niets ernstig bent tegengekomen.
    Tijdens de APK keuring hebben ze zulke slijtage niet opgemerkt?

Met de oude pickup tijdens de technische controle was speling op de stuurkogels
    naar boven gekomen, nooit iets van gemerkt tijdens het rijden. Ook lekte door de
    schokdemper test (testresultaten goed) een der schokdempers, dus beide zaken
    direct vervangen.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited September 2011
    @ Wodan, de APK is al weer bijna een jaar geleden.

Maar als ik goed terug denk dan is de laatste maand het weggedrag beetje bij beetje verslechterd tot het het laatste stuk op de terugweg stukken slechter werd.
    De moraal van dit verhaal, wegligging wordt slechter ? NAKIJKEN !

Willen jullie geloven dat ik er nog steeds van onder de indruk ben dat ik gewoon rustig thuis zit en dit berichtje kan typen ?
    Als die fusee 5 minuten eerder de geest had gegeven.........
    edited September 2011
    Mijn vader maakte mij lang geleden eens wakker om 7h 's morgens met de melding dat hij dacht dat men hem wilde vermoorden...
    Ik vroeg 'hoezo?' en hij antwoordde: 'Kom 'es kijken'.
    Ik dus kleren aan en kijken. Staat zijn auto, waar ik de dag voordien nog heel vlotjes mee gereden heb om het eufimistisch te verwoorden
    een 5-tal meter verwijderd van onze oprit op straat met het rechter voorwiel volledig uit de haak. Ik neem een potlood en zie zo dat de velg
    nog perfect parallel staat met de schijfrem, ergo de voortrein is ergens afgebroken.

Bij het achteruit rijden is er dus 'iets' losgekomen. Heb mijn vader zelden zo bleek zien kijken.
    Kon 'volgens de garagist' enkel voorkomen bij achteruit rijden... ja ja.

Soms moet je echt geluk hebben bij een ongeluk. ;)
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited September 2011
    Wat heb je gezegd Raaf: "Dank je wel Engel" ?

Tjonge wat een verhaal.
    edited September 2011
    Vanmiddag samen met Fury de Benz weggetakeld naar Terneuzen, daar op de brug en ik ging om 18.00 met een nieuwe fusee weer rijdend naar huis.:D

De andere fusee is in orde ;)
    edited September 2011
    Je hebt de andere niet preventief ook vervangen?
    Of zagen die er aanmerkelijker nieuwer uit dan de defecte?
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2011
    Gelukkig reed je niet sneller dan dat jouw beschermengel vliegen kan.
    edited September 2011
    Had je een goede reden om er maar eentje te wisselen Raaf?
    Anders vind ik je best wel een thrillseeker:)
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2011
    Heyzz,

de rechste kogel gaat vaak eerder als de linkse....en dit was de linkse...en de rechtse was duidelijk ook van andere makelij als de linkse.Ander model hoes etc....en zag er niet uit..en belangerijker nog, was geen speling op te voelen.. Dus vandaar de beslissing om deze nog niet te vervangen.

Blij dat niemand gewond is geraakt, dat ie weer rijdt... en dat de uiterlijke schade meevalt.

Greetz!
    edited September 2011
    Goede uitleg Fury!!!
    edited September 2011
    De wagen rijd en stuurt weer zoals het hoort.
    Zowel Fury als ik hebben geconstateerd dat er op de R kogel geen speling zit.
    Ik rij nog hooguit 2 mnd met de 300TDT, dan stap ik over naar een W123 240D automaat die ik binnenkort ga ophalen.
    Het ex blauwe bakske van Nero de W123 200D komt dan na laswerk en APK keuring waarschijnlijk in de verkoop.
    (of zal ik er een W123 300D turbo van maken) :D
    edited September 2011
    W123 300Turbo D 6cylinder 143Pk....... klinkt leuk:D:D... wrs heel wat werk..maar wel ubergeil:) Oude dame op pad......tot ze doortrapt...kan ze toch aardig mee:mozilla_cool::mozilla_cool:
    Maar dan zou de koets ook weer helemaal netjes moeten worden gemaakt. Hoewel de basis nu nie echt slecht is.

Greetz
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2011
    [QUOTE=Raaf;62174]
    (of zal ik er een W123 300D turbo van maken) :D

Hoi Raaf en Fury,

Meteen doen :p.

Ik denk dat een heleboel zo past.

Herman
    300SD
    250D
    edited September 2011
    Een heleboel zal wel passen..en het zal te doen zijn.. maar je steekt er stiekem wel enorm veel tijd in. Zijn vooral die kleine dingen die aangepast moeten worden die tijd kosten. Maar als Raaf veel zelf zou doen..dan zou het te overwegen zijn.

Onlangs nog een mitsubishi celeste omgebouwt naar diesel. De motor van een voorwiel aangedreven Galant (dwars geplaatst) In een achterwiel aangedreven Celeste gebouwt. De motor paste wonderbaarlijk goed. Motorsteunen en carterpan etc..kwam ideaal uit.. Onvoorstelbaar eigenlijk. Maar de kleine dingen... gaspedaal, uitlaat, waterslangen, waterbuizen, electrisch, oliekoeling, inlaatbuizen etc...dat was zeker wel veel werk. Wel allemaal goed gegaan..en rijdt nu als een zonnetje..zo door de RDW.

Greetz!
    edited January 2012
    Hier nog een beschermengel:)
    Had voor gisteren een apk keuring afgesproken bij de garage(hoefde eigenlijk pas in Februari).
    Sinds een paar dagen had ik rechtsvoor een ratel als ik uit stilstand linksafdraaide.
    Veerschotelhouder rechtsvoor bleek losgerot te zijn, had niks gescheeld of was losgekomen, met een hoop schade+gevaarlijke situatie als gevolg.
    Garage heeft er een nieuwe veerschotelhouder ingelast, en is nu weer prima in orde.
    edited January 2012
    [QUOTE=suzuki;63281]Hier nog een beschermengel:)

Hoi Soes,

Soms moet je een beetje mazzel hebben :p.

Herman
    300SD
    250D
    .......
    edited January 2012
    KIJKEN jullie nooit onder jullie wagens dan? Als met knarren van +5 jaar rijdt (en velen een veelvoud ervan) dan
    weet je toch dat je regelmatig alles moet inspecteren? Jullie hebben toch ieder jaar die APK, zien ze zulks
    daar dan niet?
    edited January 2012
    jawel hoor, bij mijn 190D is het enige wat niet vervangen is aan het onderstel de voorste 2 fuseekogels en de voorste 2 veren.
    Maar zoiets zie je niet hoor, zit standaard een laag bodyschutz overheen.
    edited January 2012
    Had deze week ook n beetje een soort beschermengel....

Nu wist ik al wel dat de krukas van mn motor gaar was... en heb dus al andere motor opgebouwd...
    Maar ok...het bekende probleem.,..... tijd....bezig met ditjes en datjes...en het gekke ding bleef maar goed rijden met de gebruikte lagerschalen erin... en stiekem worden de tripjes ook steeds langer..het gaat toch al zo lang goed..zonder tikken enzo. Dus afgelopen weken heel wat af gereden.. Breda, Brussel, Middelburg, Antwerpen, Schoten etc...

Mjah... eergisteren...ff naar de bank.. sta bij het stoplicht te wachten....GROENNN.... geef gas...
    SPLETTERPLOFSPETTERDEPLOFPLOFP...... vlug naar de kant toe.... hoor em nog net ff als cylinder lopen... beetje olie druipt van onder auto.... (gelukkig zit het gat hoog in de motor..en was het met een doekje dus zo weg)... buts in de carterpan...haha..fini de exercise
    Kwist dat het kwam..maar niet dat het zo abrupt zou zijn. Maar het geluk.... was minder als een km van de zaak af. Ff slepen en was kwartiertje later met auto weer op de zaak. 's avonds laat in breda was toch een ander verhaal geweest. Lol.
    Hij heeft zn werk netjes gedaan...en ondanks defect nog braaf 4000km zn werk gedaan.

greetz
    edited March 2012
    Hoi hoi... nou mn beschermengel heeft afgelopen week zn werk weer goed gedaan!

Kameraad had me gevraagd om met mn kar een lading spullen op te halen nabij eindhoven.
    Dus ik naar daar...hobbel de hobbel over de belgse snelwegen...de kar klapperde wel een beetje.mjah..dat doen lege karren wel vaker op slecht wegdek.
    Daar aangekomen..de kar helemaal volgeladen met dozen..snel een 500kg.
    Ik rij weg....bij elke hobbel in de weg..klapper de klapper van die kar... en het leek wel alsof ie bewoog tov de auto..Ik denk..das nie goe... dus niet de snelweg opgedraait maar rustig doorgereden tot het volgende stadje (2km)...daar gestopt en gekeken..... mn koppeling van de aanhangwagen had 2cm speling tov de trekhaak verticaal omhoog.....nu is een kogel amper 4cm....dus dan kun je optellen dat ie nog op amper een mm bleef hangen aan mn kogel.... gelukkig na wat zoeken een nwe koppeling gevonden..en de kar zit nu weer snaarstrak achter mn auto.

Te bedenken dat deze zelfde kar geregeld een 400L PPO in vaten vervoerd heeft.... maar daar deze dan redelijk naar voren staan is de kogeldruk wa hoger..en viel het niet op. Stel je voor.... hobbeltje helling af in bijvoorbeeld de westerschelde tunnel (iemand moet maar wa verloren zijn)...of andere dergelijke locatie.... kar schiet los........haha... landelijke pers here we come. Dat is dan wel een spetterend moment wat je dan meemaakt...

Toch blij dak nie koppig doorgereden ben tot aan huis... was ik mss toch wel ingehaald... door mn eigen kar.

Greetz!
    edited March 2012
    Ik heb zo eens mijn eigen wiel van de (lege) aanhangwagen mij zien inhalen,
    bol bol bol recht maar een Smartje toe... op een brug over de autosnelweg.
    Dan heb je maar een heel klein hartje, dat verzeker ik je!
    Gelukkig allemaal ge
    edited March 2012
    Ja idd.. achteraf kun je dan nog enigzins erom lachen... maar tzou zomaar rap heeel fout kunnen gaan.

Tijdje terug ne 73er plymouth furyIII station met bigblock etc gehaald in normandie.... ook een heel avontuur geweest... je wilt dan toch een 6 meter brok staal halen van 2ton zo...

Dus met een kameraad naar parijs met oprijwagen en trailer... die toch een kleine 1900kg mocht hebben...
    Auto in parijs opgeladen...op de kar (kon wel rijden..maar waarom met 2 wagens brandstof verbranden)...dus de parijse ring over... op naar normandie... daar auto eraf gereden.. amerikaan erop trekken...... maar goh...de voorkant van de kar komt naar boven...die kan toch nie ne oprijwagen optillen......goed kijken...ships...kar dwars door gescheurd..hing nog aan 2 stukskes staal van 2 a 3mm dik en 4cm breed... ja dus nooit en te never da da goe zou komen.. wagen weer afgeladen..en de kar met spanbanden aan mekaar gebonden.... zo leeg naar huis.

Paar weken later... oprijwagen met kar (want hij is te zwaar voor op de oprijwagen)...santana op de bak.. fury op de kar... eer dat we die erop hadden wast al 11u in de avond (smiddags vertrokken... santana koffie drinken...macje...fury met veel moeite erop..daar wa drinken...11u:P)...toen naar huis... sjeeee...alle weers omstandigheden wel gehad... ijzel. sneeuw etc...en de kar bleek nie harder te gaan dan ca 65km/h..anders begon ie teveel te slingeren met da grote beest erop..dan begon ie wa te deinzen in zn veren..en daardoor te slingeren.... dus op slakkengangetje nr huis... 8u in de ochtend hier..Lol Ook een avontuur..haha

Greetz!
    edited March 2012
    [QUOTE=wodan;64338]....een Smartje met een aanhangwagen....

? :)

Herman
    300SD
    250D
    TDI
Sign In or Register to comment.