Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

regegeving omtrent de opslag van ppo

fast2b PPO Newbie
edited September 2011 in Wetgeving Nederland
Ik ben inmiddels dicht bij de afronding van mijn ombouw naar ppo, en zal dus spoedig op deze gouden vloeistof kunnen rijden.
Ter voorbereiding op dit heugdelijke feit heb ik alvast 1000 liter ingekocht.
Welnu, ik heb het opgeslagen op een locatie waar af en toe controles plaats vinden.
De olie is opgeslagen in een ibc-container.
Gaat dit problemen opleveren?, want het geheel staat bv niet in een lekbak.

Comments

• carl PPO Addict
    edited September 2011
    Vroeger gebruikte ik ibc's , maar veiligheidshalve heb ik alles vervangen door dubbelwandige tanks (geeft mij toch een geruster gevoel ;))

Je zal het maar meemaken dat er door een of ander incident 1000 liter gpo naar de buren loopt , pffff ik mag er niet aan denken brrrrr:sad:

grtjs carl
  • NiekNiek Super Moderator
    edited September 2011
    FtoB,
    Vanwege het milieu zijn er slechts beperkt regels. Je mag 35 ton PPO opslaan zonder zelfs een melding te doen. Het wordt anders, als het bedrijfsafval is. Ook daar zijn voor particulieren nauwelijks regels voor. Wil je het allemaal zeker weten, bel even met de gemeente. Verder wil je natuurlijk zelf niet, dat de buren onderlopen met die vettigheid. Als je een PB'tje stuurt naar Drivertje, kan die je mogelijk helpen aan een dubbelwandige opslagtank of een lekbak.
    Niek
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2011
    [QUOTE=Niek;62084]FtoB,
    ....... Wil je het allemaal zeker weten, bel even met de gemeente. .
    Soms wil je dingen ook niet zeker weten...hoe was het ook weer met die slapende honden...:lol: Geloof me ik heb 2 uur met die lui moeten doorbrengen om ze ervan te overtuigen dat een kippehok geen bijgebouw is.....zucht..ambtenaren
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2011
    Ik heb een vergunning voor het volgende:

[knip] (Besluit algemene regels voor inrichtingen milieubeheer); voor het opslaan en filteren/opwaarderen van gebruikte plantaardige olie. [plak]

Stukje uit de text van de vergunning. Er staat nergens vermeld hoeveel olie ik mag hebben, dat er wel of geen lekbakken onder de IBC's moeten enz. enz.

Ik heb wel al een keer controlle van de milieudienst gehad en had toen 8000 liter staan in IBC's zonderlekbakken. Het enige wat opgemerkt werdt was dat mijn brandblusser over de datum was :confused:.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2011
    [QUOTE=easy rider;62094]
    Ik heb wel al een keer controlle van de milieudienst gehad en had toen 8000 liter staan in IBC's zonderlekbakken. Het enige wat opgemerkt werdt was dat mijn brandblusser over de datum was :confused:.
    Wel een doodzonde hoor whaaaaaah :-)
  • NeoNeo PPO Addict
    edited September 2011
    Geen slapende honden wakker maken inderdaad. Tot 1000 liter schijnt het sowieso al geen probleem te zijn.

Verder kan je natuurlijk altijd een dubbelwandige tank of lekbak nemen.

Het mooie is je kan die dingen bijna gratis ophalen omdat er zat boeren etc zijn die er echt vanaf moeten. Ook veel mensen die op olie verwarmden op campings moeten vanwege nieuwe regels vaak overstappen op gas of stroom. Wel is het zo dat je er daardoor zelf later ook weer moeilijk vanaf komt misschien. Bij een ibc is dat een stuk makkelijker. Ik had er eentje op marktplaats gezet gratis en binnen een paar dagen was 'ie opgehaald.

Trouwens een IBC is toch erg veilig? Die worden heel veel gebruikt en zonder lekbak. Als een ibc in nette staat is dan lijkt me de kans extreem klein dat er wat misgaat. Helemaal als je van bovenaf tapt en de onderste afsluiter met rust laat.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited September 2011
    Die vallen zeer goed mee qua betrouwbaarheid, ze mogen echter nooit ingedeukt zijn geweest.
    Een extra dop op de uitgang draaien is zowiezo de regel zodat niet enkel de
    kraan de afsluiting verzorgt. Bij brand echter smelten deze wel, dus als het echt heel
    heet wordt, zal de PPO niet blussen maar ook beginnen branden, dan heb je echt
    een groot probleem denk ik. Maar zulks gaat een lekbak ook niet oplossen, een sprinkler
    installatie bvb wel, maar enkel als preventie, als ie pas begint te sproeien als er zich
    al stoom vormt in de wateraanvoer leiding, zal het eerder extra vuur geven :D
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2011
    Had hier alles op de zaak staan... kreeg milieu controle.. alles prima want het was geen bedreigende stof... daarna gemeente controle.....gezeik over dat er "afval" stond.... maar als het propere olie was geweest had men dus nix kunnen zeggen.

En als het gaat over rege geving omtrent opslag van PPo...zorg dan dat het goed waterdicht staat.. regen en PPo gaat nie echt samen:D... als je juist rege(n) wilt kunnen de indianen wel een dansje doen...Lol...beetje flauw..maar kon het nie laten;)

greetz!
  • fast2b PPO Newbie
    edited September 2011
    Hey, bedankt iedereen.
    Jullie hebben mij al een aardig idee gegeven hoe de vork in de steel zit.
    Als iemand weet waar ik een dubbelwandige tank kan ophalen dan houd ik me aanbevolen.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited September 2011
    FTB,
    dubbelwandige tank: zoals ik al zei: neem contact op met drivertje. Het ding staat in Den Helder.
    NIek
Sign In or Register to comment.