Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

tank in motorruimte

Martijn, Arnhem PPO Burner
edited September 2011 in Wetgeving Nederland
Ik wil in m'n Visa een 2-tank systeem installeren. Omdat het maar een klein wagentje is en er onder de motorkap genoeg ruimte is wil ik de GPO-tank in de motorruimte onderbrengen. Een mooi rond tankje op de plek van het reservewiel zat ik zo te denken. Ander voordeel is dat er geen olie in de dieseltank hoeft met kans op losweken van alles en nog wat en de tank ligt lekker warm. Daarbij is alles lekker dichtbij de motor. Ik gebruik een goedgekeurde tank.

Ik kan bij de offici

Comments

• suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2011
    Geen probleem, enige apk eis is dat alles lekdicht is.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2011
    Ben zelf jaren lang trabant rijder geweest.....en de benzine tank zit daar standaard onder de motorkap...en das dan zelfs een brandbaarder tweetakt mengsel. De wagens hebben deze op die plek gehad tot rond 1990 (tot de komst van de 444)...Dus ik zie geen problemen waarom het niet zou mogen. Idd deugdelijk bevestigen.
    Mss metaal voor evt hogere temperaturen in motorruimte. Trabant tank kan zelfs...alleen zijn die nogal vierkant en nie echt groot..dus valt wrs af.

Mss iemand die heel mooi iets met de TIG in mekaar kan lassen?

Greetz!
  • NeoNeo PPO Addict
    edited September 2011
    Zo'n punt is het toch niet dat het vuil in het begin gaat losweken uit je orginele tank?
    Vroeg of laat krijg je toch wel ppo in die tank, of je moet heel precies omschakelen etc.
    Gewoon eerste weken/maanden met een extra voorfiltertje rijden en die regelmatig vervangen. Doe het gelijk dan ben je daarna van die drap af.

Als je een tank in je motorruimte maakt zou ik hem toch zeker netjes inbouwen, evt een stukje hitteschild van de sloop halen en die ervoor maken.

Bij de apk zou ik hem eruit halen. Er is namelijk wel een verschil tussen een fabrieksingebouwde tank onder de motorkap (en het hele testproces tijdens het ontwerp) en een tankje wat je zelf erin zet.

Komt nog bij dat een grote tank onder je motorkap niet fijn is voor de gewichtsverdeling van je auto. Je orginele tank is waarschijnlijk ook groter, aangezien je waarschijnlijk het meeste op ppo wilt rijden ligt het voor de hand om de 2e tank voor diesel te gebruiken:)

Maargoed dit zijn maar overwegingen en het is opzich allemaal mogelijk:)
  • Martijn, Arnhem PPO Burner
    edited September 2011
    Ik weet niet hoe je uiteindelijk GPO in je dieseltank krijgt maar dat gaat bij mij echt nooit lukken. Met een KGR kan dat
    edited September 2011
    Waar gaat de retour van de verstuivers nu heen?
    Anders moet je die ook ff bij de kgr erbij zetten.
    Want anders loopt dat wel terug naar je dieseltank.

[QUOTE=Martijn, Arnhem;62170]Ik weet niet hoe je uiteindelijk GPO in je dieseltank krijgt maar dat gaat bij mij echt nooit lukken. Met een KGR kan dat
  • NeoNeo PPO Addict
    edited September 2011
    Zelf tank ik altijd ruim voordat m'n tank leeg is omdat ik nu eenmaal niet vaak zin heb in vieze handen en ik er niet aan moet denken om onderweg bij een oliemaatschappij te moeten stoppen:) (doe ik alleen voor de koffie). Ben blij dat ik niet meer op gas rij toen moest ik ook zo vaak tanken, of overschakelen op benzine... Met een kleine tank zou ik er steeds bij stil moeten staan(figuurlijk) hoelang ik nog kan rijden. En dan 's avonds laat thuis geen zin hebben om te tanken terwijl ik de volgende dag 150 km ga rijden etc. Voor mij persoonlijk zou het dus niets zijn.

Maargoed je moet het gewoon maken zoals jij denkt dat het voor jou ideaal is:)
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2011
    Tis idd handiger om grote tank te hebben..maar tis dan ook geen grote auto.
    Heb zelf een 180L tank erin..en das echt zaaaalig... gewoon nie eens aan denken..eerder in weken...goh...na een maand eens tanken:) Maar je sleurt het wel mee.. hoewel ik er geen last van heb.
    Deed daarvoor tanken met kleine kubistische 5l kannetjes.. daar een 20L van te voren mee klaar zetten..en die kieper je zo handig de tank in....en zijn goed te stapelen. Dus met zoiets gaat het wel handiger. EInde rit... ff 3 a 4 kannetjes erin... klaar..

Ben benieuwd hoe groot hij gaat worden qua liters.

Greetz!
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited September 2011

(doe ik alleen voor de koffie).

:D:D:D:D
    vind ik leuk

doe ik altijd
  • Martijn, Arnhem PPO Burner
    edited September 2011
    [QUOTE=suzuki;62173]Waar gaat de retour van de verstuivers nu heen?
    Anders moet je die ook ff bij de kgr erbij zetten.
    Want anders loopt dat wel terug naar je dieseltank.

De retour van de verstuivers zit aangesloten op de retour-leiding van de pomp naar de tank. Kan dat dan ook anders zijn geregeld ?

Ik denk dat de inhoud v.d. tank ong. 20 liter wordt. Dat gaat ook in de LPG tank van de Acadiane. Qua km's ga ik er dus een stuk op voorruit... 400 tegen 260 Een lichte auto moet gewoon een niet al te zware tank meesjouwen. In de DS vroeger had ik ook een 100 liter LPG-tank, maar ja, die was 2x zo zwaar.
    edited September 2011
    Dat is oke Martijn! En ja dat kan anders zijn, vandaar mijn vraag.
Sign In or Register to comment.