Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Visa17D

2»

Comments

• udoudo Super Moderator
    edited October 2011
    image

Ik weet er weinig details van.
    Het rechter rechthoekje is de stapel banjo's.
    Mij zijn daar geen kleppen, ontluchters, etc bekend. (pomp op blok en verstuivers ontluchten, elders in de ombouw wordt de KGR meervoudig met kleppen gemaakt)

Qua XUD7 zou ik eenzelfde opzet voor kunnen stellen, maar ik ben geen diesel-techneut.

Volgorde van de banjo's op de bout -op de foto, niet op de tekening- lijkt:
    - aanvoer vanaf tank
    - retour pomp
    - aanvoer pomp
    - retour tank
  • Martijn, Arnhem PPO Burner
    edited October 2011
    [QUOTE=udo;62419]Elsbett maakte een erg korte lus in de Fox.

Van de foto is niet op te maken hoe lang de lus is. Het is niet eens op te maken dat het überhaupt een KGR is.
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2011
    [QUOTE=Martijn, Arnhem;62452]Van de foto is niet op te maken hoe lang de lus is. Het is niet eens op te maken dat het überhaupt een KGR is.
    Iets aannemen mag heus wel.
    De lengte van de lus is niet belangrijk, dat wordt hiermee ook nog eens aangetoond als het voorgaande in acht wordt genomen.
    Zie hier nog een fotootje van een iets andere hoek:

image

Te zien:
    - Het horizontale korte stukje leiding dat de metalen leiding van de tankaanvoer met de banjo-set verbindt (half verborgen achter een koelwaterleiding)
    - Een ring, wellicht een klepje?
    - Een dubbele banjo met op de achtergrond de invoer van de pomp en op de voorgrond de retour van de pomp (met een temperatuursensor aan de leiding?)
    - Een banjo met een aansluiting op de retour naar de tank
    - Een afsluitende moer. (?)
    edited October 2011
    oh, ik wil best iets van je aannemen maar je hebt nu juist de foto geplaatst om aan te tonen dat de retourlus kort is.

Door de beide foto's wordt dat alleen niet aangetoond toch. Ik bedoel, die rubber lus is wel kort maar de totale retourlus kun je niet in z'n totaliteit zien. Dus eigenlijk toon je aan dat ie lang is.

De retour is toch die rubber lus op de voorgrond en daarna verbonden aan de onderste leiding ?

Ik neem even aan dat er met "lus" bedoeld wordt, de gehele retourleiding.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2011
    Heren .......

@Udo,

Misschien is het handig om deze 2 foto's op je eigen draadje te plaatsen samen met de foto op je eerste bladzijde.
    En als je er dan in aangeeft, met pijltjes bv., hoe de stromen lopen dan wordt het voor vele (incl. mijzelf ;)) een stuk duidelijker.

Sorry, moest ik ff kwijt.

Herman
    300SD
    250D
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2011
    .....Zucht...Udo..probeer je eens te beperken tot eigen ervaringen...hier help je volgens mij niemand mee....

[QUOTE=udo;62424]
    "Ik weet er weinig details van."

"Qua XUD7 zou ik eenzelfde opzet voor kunnen stellen, maar ik ben geen diesel-techneut."
    "Iets aannemen mag heus wel.
    De lengte van de lus is niet belangrijk, dat wordt hiermee ook nog eens aangetoond als het voorgaande in acht wordt genomen."

"- Een ring, wellicht een klepje?
    - Een dubbele banjo met op de achtergrond de invoer van de pomp en op de voorgrond de retour van de pomp (met een temperatuursensor aan de leiding?)
    - Een banjo met een aansluiting op de retour naar de tank
    - Een afsluitende moer. (?)
    "

• udoudo Super Moderator
    edited October 2011
    [QUOTE=ingmar;62457].....Zucht...Udo..probeer je eens te beperken tot eigen ervaringen...hier help je volgens mij niemand mee....
    Als mensen niet kunnen/willen lezen en speculeren over `lussen` zonder lussen te definieren en input daarover negeren, prima.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2011
    De discussie gaat over een lus, waar jij dan aanneemt dat jouw lus omdat het een lus is dat het een kgr is. En op basis van deze aanname vaststelt dat dan de lengte dus niet belangrijk is......

Ik heb echies geprobeerd het te willen en kunnen lezen...en ik vraag me nu af wie er nu meer speculeert over de lengte van de lus...
    edited October 2011
    [QUOTE=ericzwiep;62020]In de oudere types XUD7 zit er, als je voor de wagen staat, linksachter, onderop het blok een membraam/verdeler van ALU op de waterpomp. dit is een brandstofverwarmer, volge je brandstofleidingen dan kom je hem wel tegen.

Via het citroen forum komen berichten dat er nooit een voorverwarmer op het blok heeft gezeten.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2011
    Udo zijn koppelingen met motor lijkt sprekend op mijn nieuwe ombouw(http://www.ppo.nu/forum/f48/caddy-1-9-tdi-alh-2003-word-2-tank-ppo-apo-slurper-1841/index67.html#post62395). En dat is geen KGR meer, omdat bij een KGR de WW is opgenomen in de lus.

Uit mijn beginners ervaring weet ik dat je het beste de tank aanvoer zo dicht mogelijk bij de onderdruk moet plaatsen, in een KGR.
    Gewoon opbouwen, als je dan nog problemen ervaar is een aanpassing zo gemaakt. En je leert er ook van.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2011
    [QUOTE=Martijn, Arnhem;62460]Via het citroen forum komen berichten dat er nooit een voorverwarmer op het blok heeft gezeten.

Toch echt wel... div types PSA hebben dit. Heb er ooit wel eens eentje van een XUD7 afgehaald.... maar geen idee waar die gebleven is. En op een P605 2.1TD (Xud11) zat er eentje aan de zijkant naast de kop zo. (Al een kapotte meegemaakt..trok er valse lucht op).

Greetz!
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2011

maar geen idee waar die gebleven is

Helaas niet nee....anders had ik hem nu in mijn bezit, remember :sad:
    edited October 2011
    Maar halen we nu niet 2 verschillende voorverwarmers door elkaar ?

Is dit niet een blokje wat koud op het blok is geplaatst en zodoende gewoon de warmte van het blok opneemt ? Dat is iets anders dan een voorverwarmer d.m.v. het koelvloeistof circuit.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2011
    [QUOTE=ericzwiep;62469]Helaas niet nee....anders had ik hem nu in mijn bezit, remember :sad:

Ja idd... en er staat een zolderopruiming in de planning....dus als ie boven water komt, is ie voor jou! Kan nooit ver weg zijn:) Zal sowiezo nog eens een blik werpen voor de meeting....zou leuk zijn voor dan:) Kan Martij em gelijk eens zien..het zij op foto, of op de meeting...

Uhm... is idd een blokje wat op het blok zit, op het koelsysteem, om de warmte van de motor over te dragen op de brandstof..... een warmte wisseling. Niet zo heftig uiteraard als een platenWW, maar alle beetjes helpen!

greetz!
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2011
    Voorverwarmer of niet maakt geen f*ck uit... Hij heeft toch onvoldoende verwarmingsvermogen. Dus gewoon een degelijke WW ertussen en rijden...
    edited October 2011
    [QUOTE=CaddyEd;62463]Uit mijn beginners ervaring weet ik dat je het beste de tank aanvoer zo dicht mogelijk bij de onderdruk moet plaatsen, in een KGR.

Kun je zeggen waar die onderdruk dan zit en waarom dat is ?

@soapwater
    Die kleine ww zie ik enkel voor de diesel. Koude diesel in de winter in je pomp wil je toch net zo min als koude olie ? Ik wil dus pers
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2011
    De onderdruk zit(mits geen opvoerpomp) bij de aanvoer/zuig kant van de IP. Omdat je ook een filter en ww heb, kan je het beste de tankaanvoer zo dicht mogelijk aan de ww hebben, in de KGR. Er van uitgaand dat het brandstoffilter na de ww zit.
    Maar als je toch de PPO tank in de motorruimte heb, kijk eens hoe Tim ooit een Combo heeft omgebouwd en dan vooral de tankaansluiting.->http://www.ppo.nu/forum/f61/opel-combo-99-1-7d-1-tank-ombouw-toch-2-tank-1165/index2.html#post15846

Btw: Waarom wil je diesel door een ww laten lopen?
    edited October 2011
    WW wordt roodkoperen buis-in-buis dus voldoende lengte voor extra leidingen erop gesoldeerd voor PPO en diesel. Op de WW zijn de diesel- en PPOleiding van koper.

De Visa heeft geen diesel voorverwarming dus ik wil de diesel over (niet door) de WW laten lopen. Eerst dacht ik aan een kleine WW alleen voor diesel maar dan wordt de diesel te heet bij rijden op PPO en dat schijnt niet goed te zijn. Door diesel over de WW te laten lopen wordt er geen diesel verwarmd tijdens rijden op PPO.

De PPO ligt ook eerst over de WW als voorverwarming, dan door filter en vervolgens door WW. Op een stukje van ca. 15 cm komen de KGR, toevoer en diesel bij elkaar op een centrale aanvoer naar de IP. Ik dacht zelf ook in deze volgorde, dus KGR centrale aanvoer, daarin T-stuk vanaf PPO-tank en dan T-stuk dieselaanvoer. Bedoel je dit ook i.v.m. onderdruk ?

Zonder dat ik ooit aan onderdruk heb gedacht (de hele leiding v
    edited October 2011
    image

Martijn, dit is de diesel voorverwarmer die er vroeger op de PSA XUD7 blokken zat.
    ZDe vierkante doos is de WW. Rechtsbovenin zit de brandstofaansluiting
    later is die vervangen door
    image (omgedraaid bekijken)
    edited November 2011
    hoe is het hier nu?
Sign In or Register to comment.