Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Verstuivers en hun merken en types discussie

DrivertjeDrivertje PPO Master
edited August 2011 in Algemene Techniek
elsbett verstuivetrs ****s. vorige benz ook vervangen omdat het beter zou moeten zijn. het boch station zij al wat een kloete dingen, ze verstuiven ***, maar als jij het wil, ze gaan er in. Heb ik dus mooi spijt van gehad. de benz is dus minder gaan lopen als hij deed.
voor mij nooit elsbett verstuivers meer.
«1

Comments

  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Heren,

    Wel even nuanceren dat Elsbett zelf geen verstuivers maakt, maar Bosch dat doet. En Bosch heeft naar aanleiding van de commonrail techniek deze aftermarket verplaatst naar India.

    En mijn ervaring leert dat er uit west europa betere producten komen dat uit die hoek.

    Tim
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Ik heb altijd begrepen dat Elsbett de Bosch produkten aanpast naar hun eigen geheime specs....
    En dat het dus geen standaard Bosch spul meer is.
    Ze vijlden ook de nummers eruit.....
    Nero adviseerde mij om gewoon Bosch te nemen toen, ipv de andere goedkopere merken...


    [QUOTE=Tim;61792]Heren,

    Wel even nuanceren dat Elsbett zelf geen verstuivers maakt, maar Bosch dat doet. En Bosch heeft naar aanleiding van de commonrail techniek deze aftermarket verplaatst naar India.

    En mijn ervaring leert dat er uit west europa betere producten komen dat uit die hoek.

    Tim
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2011
    [QUOTE=Drivertje;61788].....voor mij nooit elsbett verstuivers meer.

    Ik stop er geen India, Oostblok of Chinees spul in maar gewoon goede en degelijke Duitse onderdelen, geen Bosch dus.

    En er is wel een wezelijk verschil tussen een Elsbett verstuiver nozzle en een gewone en dus kan je ook niet zomaar een "PPO" nozzle van de plank trekken en in elke willekeurige dieselmotor stoppen.

    Ik kijk altijd naar welk type nozzle er uit de verstuiver komt en selecteer daar een speciale PPO nozzle voor.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Ik durf te ROEPEN dat Bosch nog steeds topspul is:)
    En de rest van mindere kwaliteit is dan Bosch!
    Wat niet wil zeggen dat Monark troep is, maar wel gewoon van mindere kwaliteit, en de prijs is daar ook naar. Levensduur is gewoon iets minder.

    Beste zou zijn dat Nero hier ff zijn bevindingen/ervaringen over post!
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2011
    Monark is op dit ogenblik koploper als het om kwaliteit gaat. Bosch wordt al reeds lange tijd in India gemaakt en kan beschouwd worden als "off spec" omdat de tolleranties van voorheen niet meer gehaald worden en de oorsprong en samenstelling van de gebruikte staalsoorten niet gegarandeerd kan worden waardoor de levensduur beperkt wordt.

    Ik heb het hier dan over verstuiver nozzles en gloeibougies, hoe het met andere producten van Bosch zit weet ik niet omdat mij dat niet interesseerd en ik dat derhalve ook niet onderzocht heb.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    [QUOTE=easy rider;61798]Monark is op dit ogenblik koploper als het om kwaliteit gaat....

    Wij van wc-eend adviseren wc-eend :D:D:D

    Grapje!
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2011
    Bosh is nog altijd de referentie in mijn ogen qua injector onderdelen en qua common rail pomp... en ja, tegenwoordig wordt er van alles gemaakt waar dat dat het goedkoopste kan.
    Maar ik wil de eerste echte door 'bosh' vervaardigde injector of pomp nog wel eens zien die niet volgens hun eigen specs is hoor...

    Bosh nozzles zijn nog altijd de beste die het langs meegaan, dat lees en hoor je overal en ondanks het feit dat die vrij prijzig zijn, opteert iedereen daarvoor die zijn zaakje wil uitrusten
    met het beste gerief.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Wat een L u l verhaal Easy!
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Heren,

    Wodan, Bosch is marktleider, dat klopt. Maar voor de aftermarket van dergelijke "oude" techniek ligt dat toch iets anders.

    Dat ik Monark heb laten zetten is mijn persoonlijke keus en heeft niets met ER of Elsbett te maken. Ik had een probleem, ik heb het opgelost. <-PUNT

    Ik heb Duitse Bosch en India Bosch nozzle's in handen gehad, bij de dieselspecialist.

    Terwijl hij dealer van Bosch was kon hij me vertellen dat het brol was. Dit was ruim voor dat Easy met Monark begon. Het materiaal is van mindere kwaliteit. Dat wil niet zeggen dat het niet volgens spec is.

    Ik kan dit bevestigen vanuit mijn werk, RVS304 uit finland is knetterhard en beslist niet magnetisch. RVS304 uit India is veel zachter (merk je met gaten boren vooral) en zeer licht magnetisch. Nog net binnen spec maar geen kwaliteit.

    Dit is een geconstateerd feit, geen mening. Ik zou echter graag zien dat deze discussie elders gevoerd wordt. Kan een van de mods de boel splitsen?

    Tim
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Er zijn ook Duitse en Turkse Bosch wasmachines......
    De Turkse zijn slechter van kwaliteit en daarom enkele honderden euri's goedkoper. Dit zit em in de gebruikte materialen.
    Ze staan naast elkaar in dezelfde winkel met 2 verschillende prijskaartjes.
    Zodat je kan kiezen wat je wilt.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2011
    [QUOTE=wodan;61800]....Maar ik wil de eerste echte door 'bosh' vervaardigde injector of pomp nog wel eens zien die niet volgens hun eigen specs is hoor...

    [QUOTE=suzuki;61802]Wat een L u l verhaal Easy!

    Heren, ik heb niet genoeg tijd om aan dit gezwets deel te nemen, de pijp moet hier roken dus moet er gewoon gewerkt worden. Tim zijn nieuwe verstuivers zijn HET bewijs dat wat ik zeg klopt, duidelijker kan ik het niet maken.

    [QUOTE=Tim;61803]....Ik zou echter graag zien dat deze discussie elders gevoerd wordt. Kan een van de mods de boel splitsen? Tim

    Goed idee. Dan blijft dit topic tenminste schoon en kan er ergens anders verder geneuzelt worden zonder mijn deelname.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2011
    Als ik het dus goed begrijp maakt Bosch ook minderwaardig spul, gewoon omdat het goedkoper uitkomt...

    Hoe zie je dan het verschil?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Wodan,

    Dank u voor afsliptsing.

    In rvs met magneet. In verstuivers: die uit india zijn mat van kleur.

    Tim
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Monark is gewoon mindere kwaliteit dan Bosch.
    And that's it.
    Als dat niet zo was, waren zij namelijk marktleider ipv Bosch.

    En om nog ff op Easy zijn reactie in te gaan, het is natuurlijk onzin om te zeggen dat Tim's verstuivers het bewijs is dat Monark topspul is. Pas na 100.000km kan je zeggen of het goed is.....

    @Wodan, in het geval van wasmachines is dat zo ja, en dat is om in elk prijssegment te kunnen verkopen. Mensen die bv eerst alleen een Indesit konden betalen, kunnen nu voor dat geld ook zo'n turkse Bosch kopen. Daar zit een kunstof loopwerk in ipv een metalen loopwerk.
    Echter de verkoper zal dat je wel melden.
    Verder zijn er genoeg fabrikanten die hetzelfde product in verschillende tolerantie gradaties uitbrengen, de beste(duurste) zijn voor het westen, en de low spec zijn voor 3e wereld landen die de high spec niet kunnen betalen. Over het algemeen waken fabrikanten ervoor dat die low specs niet in westerse landen worden verkocht, oa door met importeurs te werken. Maar door internet handel kun je nog wel eens de pech hebben dat je die low spec in handen krijg, of dat het bedrijf waar je het koopt grijs geimporteerd heeft....
    Maar off spec is het nooit, het zit eerder aan de rand van de tolerantie grenzen.

    verder heb ik er nu genoeg over gezegd, i rest my case.

    Voor degenen die echt allemaal precies willen weten hoe het zit met de verstuivers, bestook Nero met pb's en hoop dat hij een reactie plaatst:)
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2011
    suzuki said:

    Monark is gewoon mindere kwaliteit dan Bosch.
    And that's it.
    Als dat niet zo was, waren zij namelijk marktleider ipv Bosch.

    Whoeha! Dat houdt geen steek, het is niet omdat ge beter of slechter zijt dat dat uw marktleiderschap bepaalt... Marketing is 1000x belangrijker dan kwaliteit...
    suzuki said:


    En om nog ff op Easy zijn reactie in te gaan, het is natuurlijk onzin om te zeggen dat Tim's verstuivers het bewijs is dat Monark topspul is. Pas na 100.000km kan je zeggen of het goed is.....

    Indeed, qua lange termijn betrouwbaarheid moeten we nog even wachten ;)
    suzuki said:


    @Wodan, in het geval van wasmachines is dat zo ja, en dat is om in elk prijssegment te kunnen verkopen. Mensen die bv eerst alleen een Indesit konden betalen, kunnen nu voor dat geld ook zo'n turkse Bosch kopen. Daar zit een kunstof loopwerk in ipv een metalen loopwerk.
    Echter de verkoper zal dat je wel melden.
    Verder zijn er genoeg fabrikanten die hetzelfde product in verschillende tolerantie gradaties uitbrengen, de beste(duurste) zijn voor het westen, en de low spec zijn voor 3e wereld landen die de high spec niet kunnen betalen. Over het algemeen waken fabrikanten ervoor dat die low specs niet in westerse landen worden verkocht, oa door met importeurs te werken. Maar door internet handel kun je nog wel eens de pech hebben dat je die low spec in handen krijg, of dat het bedrijf waar je het koopt grijs geimporteerd heeft....
    Maar off spec is het nooit, het zit eerder aan de rand van de tolerantie grenzen.

    verder heb ik er nu genoeg over gezegd, i rest my case.

    Voor degenen die echt allemaal precies willen weten hoe het zit met de verstuivers, bestook Nero met pb's en hoop dat hij een reactie plaatst:)

    Indeed, Nero kan dit verduidelijken...
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2011
    [QUOTE=Tim;61812]Wodan,

    Dank u voor afsliptsing.

    In rvs met magneet. In verstuivers: die uit india zijn mat van kleur.

    Tim


    Inox die magnetisch is is inderdaad vaak minder van kwaliteit, inox is in mijn ogen ten hoogste zeer licht magnetisch. RVS kan dat echter wel zijn.

    Kleur: Dat zegt in mijn ogen niet veel...
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Flauwe discussie vind ik, zonder enige vorm van wetenschappelijk bewijs of degelijke ervaring. Twee keer lekken, kan ook toeval, pech zijn...
    Is de marktleider daarom ook degene met de beste producten? In de meeste sectoren is dat niet het geval dacht ik...
    Dus, zonder degelijke testresultaten zegt dit echt niks...
    De Citro
  • Bokkum PPO Addict
    edited August 2011
    Heren toch, elkaar virtueel de hersens inslaan over een paar brokjes staal..:rolleyes:


    Zo'n 30 jaar lang ben ik fervent aanhanger geweest van Bosch.
    Als het enigzins mogelijk was plaatste ik Bosch nozzles omdat ze gewoon de allerbeste waren.
    Een duurdere aanschaf maakte niks uit, want ze gingen langer mee en waren zuiniger met brandstof. Zodoende betaalden ze zichzelf dubbel en dwars terug.

    Maar zoals je ziet, typ ik in verleden tijd.
    Was het normaal gesproken zo dat je een Bosch monteerde, afperste en er dan geen omkijken meer naar had, is het tegenwoordig soms anders.
    Eerst gaf ik de schuld aan de veranderende samenstelling van de brandstof.
    Maar helaas lijkt het er steeds meer op dat het aan de wisselende kwaliteit van de inspuitstukken ligt.


    Meest recente voorbeeld:
    Een ouwe k*tHanomag komt bij mij het erf oprochelen met inspuitpomp-problemen.
    Ik kijk eens naar de welriekende dampen uit z'n uitlaat en concludeer dat er minstens 1, zo niet 2 verstuivers verrot zijn.
    Dat kon niet volgens de eigenaar, want die zaten er pas 1500km in. Ze waren afgeperst en geplaatst door een mij bekend bedrijf waar ik nooit klachten over heb gehad.

    Helaas doch echt waar bleken er bij controle 2 stuks te zeiken alsof ze al duizenden liters hadden gezopen. Ze waren wel te redden met opnieuw inslijpen, maar daarom plaats je natuurlijk geen nieuwe nozzles.
    Merk? Bosch.:(
    Toevalstreffer? Helaas niet. Ik begin het steeds meer tegen te komen dat een enkeling binnen no-time een verkeerd inspuitbeeld geeft.
    Met de moderne (scheeps)motoren heb ik nog geen alarmerende verandering waargenomen, maar bij de "ouderwets ingespoten motoren" begint de wisselende kwaliteit wel een beetje op te vallen.

    Ik heb geen idee welke nozzle uit welk apenland komt en het kan me ook totaal niet boeien.
    Maar ik ben wel voorzichtig aan het rondzoeken naar een ander merk wat de vroegere constante topkwaliteit van Bosch evenaart.

    Want heb ik zowieso een schurfthekel aan werken, aan overbodig werk heb ik al helem
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    ;)Als ie uit de hoek komt dan komt ie er ook leuk aan
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2011
    [QUOTE=Bokkum;61820]Want heb ik zowieso een schurfthekel aan werken, aan overbodig werk heb ik al helem
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Typisch voor de huidige samenleving... de weggooi maatschappij.

    Overspoelt met chinameuk met vaak een zeer matige kwaliteit... Vroeger was het normaal dat je iets kocht voor vele jaren...je kocht een tv voor veel geld..ding speelde 10jaar... dan had je er eens een reparatie aan...en al met al was het niet gek als hij na 20j nog werkte. Gemaakt in Europa met degelijke onderdelen die vaak ook in europa gemaakt waren. En diverse malen gerepareerd door de monteur op de hoek vd straat die er ook zn boterham aan had. En zo met alles.. wasmachines, auto onderdelen, huizenbouw, etc etc etc,,, wat niet?... Men heeft veel liever dat wij nu een nwe auto kopen..en dat deze binnen 15jaar van de weg af is.
    En die vreemde mensen die met oude wagens willen blijven rijden?...hmm..onderdelen?...ach dat hoeft niet meer zo goed te zijn als toen...veel van dergelijke wagens zitten toch al in de lage lonen landen... waar men een lagere kwaliteit accepteerd... en als iemand in het rijke westen dan ook zoiets wil...ach...dan kan het zijn dat het niet meer zo goed is als destijds... maar daar geven ze toch niet om bij BOSCH... ze hebben toch wel de naam..en het gaat er hun om dat de autofabrikanten zelf bij hun blijven afnemen. Die aftermarket is maar bijzaak.

    Autofabrikanten nemen dergelijke systemen toch af bij de gekende merken.. BOSCH, Lucas, magneti marelli, valeo, nippon denso Siemens etc etc etc... en gezien deze merken een totaal pakket leveren kan dit. Een Monark kan zeker beter zijn als Bosch... ik zeg kan..want kan het niet onderbouwen. Alleen ga ik er vanuit dat hun delen leveren..en niet een totaal pakket...geen Monark inspuitpomp met leidingen en verstuivers etc compleet in hoeveelheden die de lopendeband bij houden. Dus daarmee zal dat niet snel een OEM merk worden.

    Mijn vertrouwen in de gekende merken wordt toch al steeds minder... alles gaat mee in de huidige weggooi maatschappij. En daar heb ik nou juist een pesthekel aan! Repareer liever een oud degelijk iets...dan dat ik een nw iets koop wat na een paar jaar schroot is.

    Doet u mij maar.. Made in Germany, Made in Holland, made in Belgium of made in USA.. Zwitsers of scandinavisch mag ook wel...

    Heb nix tegen bepaalde chinese en andere aziatische producten hoor... lekker vietnamees loempiaatje, indische rijsttafel, bami met babi pangang etc... lekker hoor.. en heb zeker wel aziatische kleding aan mn gat (waar maken ze het nog meer tegenwoordig).... maar laten ze kwalitatieve en fijn gevoelige mechanische delen nou beter toch maar in EU maken... Noord west europa wel te verstaan!

    Greetz!
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Elsbett heeft vele tienduizenden (Duitse) nozzels en naalden verkocht. Wel eens een probleempje gehad met een enkele verstuiver. Nu dagelijks (!) meerdere nabestellingen van nieuwe sets omdat de oude hun tijd gehad hebben en men weer nieuwe wil. Dat er iemand is die het “klote” dingen vindt en er spijt van heeft is nieuw voor mij. Maar dat kan dus gebeuren. Ik ga er van uit dat de garage ze op de goede druk heeft gezet. Ik had het op prijs gesteld om het een en ander ook zakelijk direct eerst van de klant vernomen te hebben zodat ik zo’n probleem had kunnen doorspelen aan Duitse technici. Nu moet ik zoiets op een forum lezen. Het zij zo, I rest my case.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Discussie was eigenlijk Bosch VS Monark, geen Elsbett omdat dat nu eenmaal geen standaard Bosch spul meer is.

    Uit de waardevolle post van onze Don Leo maak ik op dat ie voorzichtig zoekt naar iets anders, maar voorlopig dus nog bij Bosch blijft:)

    Wat Fury zegt over totaalpaketten leveren zal idd ook wel met marktleiderschap te maken hebben.

    Maar ik denk dat Ruud een goed punt maakt als hij zegt dat ie er vanuit gaat dat de verstuivers goed en accuraat op openingsdruk gezet zijn.
    Een dieselcentrum heeft een speciale meet en afstelbank daarvoor op 1 bar nauwkeurig.
    Een garagehouder of andere niet specialist heeft een handpompje om de druk af te stellen, en dat is verre van nauwkeurig. Apparatuur uit het verleden zeg maar.
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited August 2011
    [QUOTE=Ruud S;61825]Elsbett heeft vele tienduizenden (Duitse) nozzels en naalden verkocht. Wel eens een probleempje gehad met een enkele verstuiver. Nu dagelijks (!) meerdere nabestellingen van nieuwe sets omdat de oude hun tijd gehad hebben en men weer nieuwe wil. Dat er iemand is die het “klote” dingen vindt en er spijt van heeft is nieuw voor mij. Maar dat kan dus gebeuren. Ik ga er van uit dat de garage ze op de goede druk heeft gezet. Ik had het op prijs gesteld om het een en ander ook zakelijk direct eerst van de klant vernomen te hebben zodat ik zo’n probleem had kunnen doorspelen aan Duitse technici. Nu moet ik zoiets op een forum lezen. Het zij zo, I rest my case.

    @ruud s. Dat kan nog steeds. De ex-benz van Drivertje heeft nadat ik hem overgenomen heb nog geen 200km meer gelopen ivm stalling tot wegenbelastingvrij worden. Kan dat nog steeds ruud? Ik kom graag eens langs met de benz om hem te laten testen.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    @Ruud, nu heb je wel de kans om die negatieve posting van drivertje, weer om te zetten naar een positieve, door die W124 die nu van Hautessa is even te laten checken qua verstuivers.

    Scoort Elsbett weer wat extra kudo's qua servicegerichtheid+probleemoplossing, en dan is het ineens gratis reclame geworden:)
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Als je tevreden bent laat het weten, maar ook als je niet tevreden bent dan moet je het juist laten weten. Vaak zie je dat als mensen niet tevreden zijn over een product of dienst niet eens de moeite hebben genomen om dit kenbaar te maken. Ik weet overigens niet in dit geval of dit ook niet gedaan is, dus mijn aanname is misschien iets te speculatief. Maar je kunt van een leverancier nooit verwachten dat ie een helderziende is en inderdaad dit op een forum te moeten lezen is niet leuk.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Hier van Meyle voor de 200D:
    Einspritzdüse Einsatz W123 W124 diverse | Motorteile | W201 190er | Mercedes - Teile | TE Taxiteile Berlin Mercedes Ersatzteile
    Hier van Meyle voor de 250D en 300D:
    Einspritzdüse Einsatz W124 250/300 D | Motor -Diverses | Motorteile | W124 Bj. 85-95 | Mercedes - Teile | TE Taxiteile Berlin Mercedes Ersatzteile

    Meyle- Erstausrüsterqualität staat erbij.
    wel goedkoop in ieder geval, maar moeten ze wel nog ergens gemonteerd+ op druk gezet worden.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Meyle is normaal gezien wel goed spul! Gaat er vaak prat op dat ze beter zijn als origineel...Hopenlijk met verstuiverdelen ook?!

    Hmm..nu net hier een saxo... 170.000km gelopen.. waarvan een 5000km met ca 20-25% PPO erbij. Maar Schokte nogal....net verstuivers eruit gedraait..... ziet er naar uit dat er diverse verrot zijn:S....op 170.000km met bosch?.... vind ik toch nie echt veel voor een 1.5diesel motortje waar nogaltijd de ouderwetse verstuivers in zitten.... wel al van 2001..mss mindere kwaliteit al toen? Nu hopen dat dit ook DE oorzaak was.

    Greetz!
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2011
    Ik denk dat het rot worden van verstuivers zit in: Zuur in olie, water in olie, lucht in olie...
    Met olie bedoelende datgene waarop de motor draait, zijnde diesel, ppo of een mengsel ervan.

    En natuurlijk het soort materiaal, het ene is slijtage bestendiger dan het ander.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Vergeet ook de handen van de 'heelmeester' niet...de afstelling etc.
    Wat ik allemaal niet gezien heb van "computerdeskundigen" die zonder ESD bescherming werkten...grmpffff
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2011
    [QUOTE=ingmar;61835]Vergeet ook de handen van de 'heelmeester' niet...de afstelling etc.
    Wat ik allemaal niet gezien heb van "computerdeskundigen" die zonder ESD bescherming werkten...grmpffff
    Wel, ik moet zeggen dat ik ook vaak met computercomponenten werk en buiten het dragen van het juiste schoeisel en massa vastnemen voor ge begint (meestal was ik mijn handen) doe ik ook niets meer en heb nog nooit problemen gehad. Hangt ook van persoon tot persoon af, de zenuwpieten zijn eerder statisch geladen dan de rustigen onder ons ;)
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Bij ons staat de "doodstraf" erop, ESD Certificatie van technici en consequente naleving ervan die in computer of telecom zalen iets meer doen dan kijken moeten zich houden aan alle voorschriften of straffe van verwijdering. ESD schade is net zoals gehoorschade cumulatief en zal pas op termijn merkbaar worden.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2011
    [QUOTE=ingmar;61837]Bij ons staat de "doodstraf" erop, ESD Certificatie van technici en consequente naleving ervan die in computer of telecom zalen iets meer doen dan kijken moeten zich houden aan alle voorschriften of straffe van verwijdering. ESD schade is net zoals gehoorschade cumulatief en zal pas op termijn merkbaar worden.
    Aangezien ik maar 1x ergens moet zijn voor een probleem en dat daarna er zich nooit nog problemen voordoen, geldt dit niet voor mij :D :D
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited August 2011
    Ik vond in het dashboard vanmiddag een zakje met de oude nozzles? 6 stuks met beetje gpo eraan. Dus Ruud, zou je nog even willen reageren op mijn vraag/aanbod van gisteravond om er alsnog naar te kijken? Je kunt nu zelfs een vergelijking maken tussen origineel
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Hautessa: Zoals je wel of niet weet tob ik momenteel erg met mijn gezondheid. En dat zal nog wel even duren. Dat komt voor mij nu op de eerste plaats. Ik vind het niet fair om problemen op een forum te plaatsen waar de leverancier niet eens van op de hoogte is. Dus nooit een kans gehad heeft om het recht te trekken. En daar heb ik in deze fase ook helemaal geen zin meer in. Als er tienduizenden verkocht zijn tot volle tevredenheid moet er volgens mij iets anders spelen. Als er service gegeven moet worden (zie de laatste bijdrage van Smul) dan deed ik dat. Nu heb ik daar, door de manier waarop en de situatie met mijn gezondheid, even geen trek in. Verder wens ik je veel succes met de wagen.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Ruud,allereerst sterkte met je gezondheid!

    Maar je reactie slaat verder nergens op, het was Drivertje die de negatieve reactie plaatste.
    Hautessa heeft daar niets mee van doen, alleen heeft hij nu die auto in bezit.

    Je geeft ongeldige redenen om geen service te hoeven geven in je post.
    Dit noemen wij: Je er met een jantje van Leiden ervan af maken.
    Valt me gruwelijk van je tegen.

    En tienduizenden van verkocht, lijkt mij erg sterk.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Suzuki: Ik ga niet discussi
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Beste Ruud, bij deze knal ik je nu op m'n ignore list:)
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Ik wist niet dat die op dit forum bestond. Maar ik stel dat wel op prijs. Dat scheelt heel veel oeverloos........:)
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Jongens...laten we het gezellig houden en niet met modder gaan gooien daar wordt niemand wijzer van en is inderdaad zoals Ruud aangeeft alleen maar een discussie die escaleert en ratio verliest het dan van de emotie. I rest my case as well.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    @Ingmar, er escaleert hier niets hoor:)
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Nee Ton...maar even voordat he...tussen de regels doorlezende zie ik het toch wel een beetje aan het gebeuren.....Laat Hautessa het maar even met Ruud proberen uit te zoeken..
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Ingmar je bent een toffe peer, maar aan vader achtig gedrag heb ik van niemand behoefte.
    oke?
    Ruud staat op mijn ignore list, dus zijn posts zie ik niet meer:)
    Hij staat daar gebroederlijk naast Cyclonedriver....


    Ps: dit is een forum, en daar mag je je mening ventileren toch?(dit is een retorische vraag)
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Ton...ik waardeer als je dat aangeeft...ik heb het dan denk ik verkeerd uitgelegd...misschien dat anderen mij wel begrepen hebben...ik zal er eens een nachtje over gaan slapen.
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited August 2011
    [QUOTE=Ruud S;61841]Hautessa: Zoals je wel of niet weet tob ik momenteel erg met mijn gezondheid. En dat zal nog wel even duren. Dat komt voor mij nu op de eerste plaats. Ik vind het niet fair om problemen op een forum te plaatsen waar de leverancier niet eens van op de hoogte is. Dus nooit een kans gehad heeft om het recht te trekken. En daar heb ik in deze fase ook helemaal geen zin meer in. Als er tienduizenden verkocht zijn tot volle tevredenheid moet er volgens mij iets anders spelen. Als er service gegeven moet worden (zie de laatste bijdrage van Smul) dan deed ik dat. Nu heb ik daar, door de manier waarop en de situatie met mijn gezondheid, even geen trek in. Verder wens ik je veel succes met de wagen.

    Je geeft in het kort aan:

    -dat je te chronisch ziek bent om mij te helpen
    -dat je nooit de kans gekregen hebt om het recht te trekken
    -in een vorige post dat slechts enkele exemplaren uit tienduizenden problemen hadden.
    -dat je ondanks dat je zelf in een ziek en oncomfortabele situatie zit, mij heel veel succes wenst met de ongelukkige wagen.

    Hierop wens ik dan toch wel even te reageren:

    Je bent te ziek om ook maar iets te helpen, het is geen ingewikkelde wagen, geen poespas. Alles mechanisch en supersimpel voor jou: het doet het of het doet ut niet goed. Als dit een te moeilijke garantiekwestie is: dan zou dat betekenen dat je geen enkel Elsbett artikel meer kunt verkopen. Sterker je zou compleet moeten stoppen tijdens je ziekte, immers je kunt geen enkel garantiegeval oplossen nu je ziek bent.

    Dat je nooit de kans hebt gekregen om het op te lossen is niet waar. Ik constateer dat er inderdaad iets mis is met het systeem, dus ik geef je de kans om het op te lossen: dus niet zeggen, geen kans krijgen. Je neemt hem niet aan om dat je het niet wilt of wellicht zelfs niet kunt oplossen.

    Als je er tienduizenden van verkocht hebt en er slechts enkele terug hebt gekregen, is het je heel goed vergaan. Ook financieel heel makkelijk geweest omdat je nooit service hoefde te verlenen in de vorm van garantie. Des te erger is het dat je nu niet wilt helpen, je kunt ook een ander deskundige inschakelen om dit haperende systeem goed werkend te krijgen. Wat is 1 garantiegeval van een simpele voorkamerdiesel OM603 qua kosten nou op tienduizenden aantallen nooit teruggekomen autos?

    Je dwingt begrip te hebben voor jouw gezondheid echter wens je mij verder veel succes met mijn zieke auto. Iedere dag dat ik mijn auto start en hij loopt niet lekker, daar zit je niet mee.

    Ik concludeer dat het credo is: gewoon verkopen, verkopen verkopen. Winst opstrijken, garantiegevallen ontwijken, desnoods afwenden ivm ziekte. Indien ik een Samsung TV koop bij een retailer en de retailer is ziek, dan heb je volgens jou geen garantie meer, deze is dan opgehouden te bestaan (evt via Samsung)

    Je leest het wel: alhoewel ik niets van jou gekocht heb, heb ik er wel problemen mee dat je zo met de aftersales omgaat. Het zou betekenen dat alleen jij dit kunt oplossen, wat niet kan omdat je ziek bent. Dus geen enkel ander bedrijf kan met jou geleverde spullen omgaan? Je zou ook kunnen zeggen: breng hem daar maar naartoe en dan stellen ze diagnose op kosten van Elsbett. Puur alleen al omwille de kennis en knowhow. Een telefoon vastpakken en een door jouw bekend technisch bedrijf de opdracht geven om dit geval op te lossen is nog te zwaar???

    Het mag wel duidelijk zijn dat je simpele (maar uiterst goedkope) manier van afschuiven mij duidelijk in het verkeerde keelgat schiet!
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited August 2011
    [QUOTE=ingmar;61849]Laat Hautessa het maar even met Ruud proberen uit te zoeken..

    En hoe zou ik dat dan moeten doen als Ruud na 1 antwoord al meteen zegt:

    Verder laat ik deze zaak nu rusten, wat wie dan ook daar van vindt. Zoals al eerder geschreven “I rest my case”. En dat doe ik nu ook.

    Das heel knap: in 1 zin 4 keer zeggen: Niet thuis.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Ik vind het insinuerend overkomen, net of je al weet wat er komen ging.
    Alleen ging datgene wat jij insinueerde helemaal niet gebeuren.
    Vandaar mijn posting.
    Verder no hard feelings.


    [QUOTE=ingmar;61851]Ton...ik waardeer als je dat aangeeft...ik heb het dan denk ik verkeerd uitgelegd...misschien dat anderen mij wel begrepen hebben...ik zal er eens een nachtje over gaan slapen.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2011
    Euhm, zonder in detail te willen treden denk ik hautessa dat een slecht rijdende wagen dik vervelend is, maar een slechte gezondheid nog veel meer...

    Als het op mijn persoonlijke gezondheid aankwam (en ik ben nog geen 90 jaar oud), mogen ze direct al mijn voertuigen hebben. Liever gezond te voet dan ziek in de auto ;)

    Iedereen die handel drijft, heeft het recht dit op zijn of haar manier te doen, net zoals klanten het recht hebben te kiezen waar ze willen kopen...

    (Ik zeg zelf ook soms dat ik een klant niet wil (of kan) helpen en niet altijd motiveer ik die houding---En toch heb ik enkel maar tevreden klanten. Lijkt tegenstrijdig h
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited August 2011
    Hautessa, ik vind je reactie op Ruud wel erg bot. Dat hij je nog antwoord. Hij heeft iets meer dan een griepje makker. Ik zelf heb ook geschreven verstuivers van Elsbett sucks. ik heb er ook geen goede ervaring mee, maar dat is mijn ervaring, en blijf liever bij het orgineel, dat was nog met het blok met de 5 pitten. ik vind dat je te hoog van de toren blaast.
    groetjes de drivert.

    [QUOTE=hautessa;61852]Je geeft in het kort aan:

    -dat je te chronisch ziek bent om mij te helpen
    -dat je nooit de kans gekregen hebt om het recht te trekken
    -in een vorige post dat slechts enkele exemplaren uit tienduizenden problemen hadden.
    -dat je ondanks dat je zelf in een ziek en oncomfortabele situatie zit, mij heel veel succes wenst met de ongelukkige wagen.

    Hierop wens ik dan toch wel even te reageren:

    Je bent te ziek om ook maar iets te helpen, het is geen ingewikkelde wagen, geen poespas. Alles mechanisch en supersimpel voor jou: het doet het of het doet ut niet goed. Als dit een te moeilijke garantiekwestie is: dan zou dat betekenen dat je geen enkel Elsbett artikel meer kunt verkopen. Sterker je zou compleet moeten stoppen tijdens je ziekte, immers je kunt geen enkel garantiegeval oplossen nu je ziek bent.

    Dat je nooit de kans hebt gekregen om het op te lossen is niet waar. Ik constateer dat er inderdaad iets mis is met het systeem, dus ik geef je de kans om het op te lossen: dus niet zeggen, geen kans krijgen. Je neemt hem niet aan om dat je het niet wilt of wellicht zelfs niet kunt oplossen.

    Als je er tienduizenden van verkocht hebt en er slechts enkele terug hebt gekregen, is het je heel goed vergaan. Ook financieel heel makkelijk geweest omdat je nooit service hoefde te verlenen in de vorm van garantie. Des te erger is het dat je nu niet wilt helpen, je kunt ook een ander deskundige inschakelen om dit haperende systeem goed werkend te krijgen. Wat is 1 garantiegeval van een simpele voorkamerdiesel OM603 qua kosten nou op tienduizenden aantallen nooit teruggekomen autos?

    Je dwingt begrip te hebben voor jouw gezondheid echter wens je mij verder veel succes met mijn zieke auto. Iedere dag dat ik mijn auto start en hij loopt niet lekker, daar zit je niet mee.

    Ik concludeer dat het credo is: gewoon verkopen, verkopen verkopen. Winst opstrijken, garantiegevallen ontwijken, desnoods afwenden ivm ziekte. Indien ik een Samsung TV koop bij een retailer en de retailer is ziek, dan heb je volgens jou geen garantie meer, deze is dan opgehouden te bestaan (evt via Samsung)

    Je leest het wel: alhoewel ik niets van jou gekocht heb, heb ik er wel problemen mee dat je zo met de aftersales omgaat. Het zou betekenen dat alleen jij dit kunt oplossen, wat niet kan omdat je ziek bent. Dus geen enkel ander bedrijf kan met jou geleverde spullen omgaan? Je zou ook kunnen zeggen: breng hem daar maar naartoe en dan stellen ze diagnose op kosten van Elsbett. Puur alleen al omwille de kennis en knowhow. Een telefoon vastpakken en een door jouw bekend technisch bedrijf de opdracht geven om dit geval op te lossen is nog te zwaar???

    Het mag wel duidelijk zijn dat je simpele (maar uiterst goedkope) manier van afschuiven mij duidelijk in het verkeerde keelgat schiet!
Sign In or Register to comment.