Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Transporter T4 TDI heeft nu ander geluid en is te horen op Youtube

groene i PPO Wannabe
Heb 'm al te koop staan voor export maar wie weet, ik kreeg een tip van iemand in de buurt die hetzelfde heeft gehad, moet zijn monteur nog spreken.
Misschien heeft iemand een idee? Tot nog toe zijn de vermoedens:
- vliegwiel
- drijfstanglager
- vacuümpomp (maar dan zou het oliedruklampje niet af en toe knipperen (bij warme motor)).
De Panolin Biomot zat er 10000 km. in en is nu vervangen door normale olie maar dat maakt niets uit. De Biomot is ook geanalyseerd bij de fabriek in Zwitserland en deze was nog goed.
De laatste tijd reed ik op 100% koolzaad, dat is de afgelopen 90.000 km. niet veel gebeurd, er zat altijd wel wat diesel in.
Ik las op internet dat doorstarten sowieso slecht is voor een TDI, voor je vliegwiel....
Nou is er wel iets betreurenswaardigs gebeurd bij de vorige oliewissel, toen is het ook het branstoffilter vervangen omdat ie weer inhield boven de 100. Maar de monteur had 'm niet teruggezet naar het verwarmde filter dus hij stond nog de bypass. Daarom heb ik 3 x moeten doorstarten na afslaan na een paar honderd meter (winter). Ook dan gaat het oliedruklampje altijd knipperen (en hoor je gepiep).

‪Volkswagen Transporter 2.5 TDI 1.2 75KW DC 2000 Airco PPO te koop‬‏ - YouTube
‪Volkswagen Transporter 2.5 TDI 1.2 75KW DC 2000 Airco PPO te koop‬‏ - YouTube

Comments

• suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2011
    Dubbelmassa vliegwiel van VW is troep ja.
    Nokkenassen van bepaalde types audi diesel ook.(weet niet of jouw blok ook in audi geleverd is).
    Veel succes ermee verder:)
    Wel vind ik het dom dat je een auto rijdt, waar als er stukken aan komen, dit te duur is voor je om te laten maken.....
    Maar das just my 2 cents:)
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2011
    Topic over nokkenassen+slepers op het audi forum.
    Weet niet of jouw 2.5 famile is van die V6 2.5, maar denk het wel.....
    Het grote 2.5 V6 TDI motortechniek-topic

gr Ton
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2011
    Ben niet zo bekend met de 2.5TDI serie's uit de T4. neem aan dat dit een opgeboorde versie is van de 2.4TD 5cylinder lijn motor? En is het een pompverstuiver motor? Of gewone Bosch VE pomp? Je hebt het over verstuivers die gedaan zijn...dus ga beetje uit van geen pompverstuiver (want dan moet kleppendeksel eraf)... pompverstuivers hebben wel afstelbare tuimelaars op de pompverstuiver zelf zitten...de rest zijn het normaal hydraulische stoters.En Gezien het een T4 is zal het nog geen CR zijn lijkt me.
    Maar "asumption is the mother of al F*ckups"! Heb hier nog geen T4 2.5TDI gehad. Enkel 1.9's en 2.4's
    Heb nog niet geluisterd naar de tik...probeer dat mn volgende bezoek aan de pc ff te doen.
    Momenteel dus af en toe knipperend oliedruk lampje?,,,en Voordat ie die nare tik kreeg nooit? Das wel eng.
    Zal de tik zo spoedig mogelijk even zien te luisteren. Als er twijfel is voor een drijfstang lager, dan evt proberen om blikje "supercharge" erbij te gooien.
    Is een absoluut lap middel... dikke stroperige olie die bedoeld is om spelingen te vullen.... maar stel je kiepert het erin en de tik is weg...dan kun je zaken als vliegwiel ed al uitsluiten...en weet je dat het in de motor zelf zit.....en dan ist balen.
    Elsbett Kit is altijd wel erg intressant natuurlijk.

Greetz!
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2011
    Wat is de km-stand?
    Oliedruklampje, zeker dat dat gelinkt kan worden aan de tik? Slechte sensor?
    Rijdt hij slecht, verminderd vermogen, ...
    Het ziet er nog een mooie bus uit, toch niet de moeite om op te (laten) lappen?
    Hier op't forum zitten wel enkele experts...
Sign In or Register to comment.