Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Een opengezaagd origineel filter

hautessahautessa PPO Addict
edited March 2012 in Overige discussie
Hi allemaal,

Omdat jullie allemaal wel heel graag willen weten hoe een gebruikt brandstoffilter er van binnenuitziet post ik hierbij een aantal fotos uit mijn archief.

Brandstoffilter +/- 20000 km gebruikt
Geen ww of verwarming (buiten het originele kleine ding op het filter zelf)
Gebruikt A4 2,5 TDI 163 pk, 2002.
Gewoon origineel, geen ombouw niets!

Veel kijkplezier jongens!

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
«1

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2011
    Heu,

Ik vind dit schokkend!! Let beter op wat je tankt. Ik heb dit nog nooit gehad. Hooguit wat vetbolletjes.

Tim
  • NeoNeo PPO Addict
    edited July 2011
    Hautetspannend:D

Nu moet je sowieso wel van verassingen houden als je een 2.5 tdi uit de vw stal kiest :mozilla_cool:
  • carl PPO Addict
    edited July 2011
    Wat een horrorbeelden:confused: .

grtjs carl
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited July 2011
    @tim het vet is uit de begintijd, toen ik nog ongefilterde en niet bezonken olie gebruikte. Nu moet ik wel erbij vertellen, dat mijn bron de olie slechts 1x verhitte en wegens showdoeleinden daarna gelijk wegdeed. De oliekleur was net zo blank als uit de fles. Samples vind je in mijn filtertoren draad . Tevens zie je resten van slierten troep uit de tank die de eerste 250k op diesel had gestookt.

@neo 2,5 dtdi uit de eerste zwakke serie met slechte slijtende nokkenassen met slepers. Gekocht met 250000 verkocht met v
  • wodanwodan Super Moderator
    edited July 2011
    Wel zeer donker van kleur die filter.... komt dat zwart van opgelost rubber van de slangen misschien?
    edited July 2011
    [QUOTE=wodan;61566]Wel zeer donker van kleur die filter.... komt dat zwart van opgelost rubber van de slangen misschien?

Ik zou het niet weten. Wel heb ik welgeteld 1x een soeplepel (echt heel weinig) gebruikte motorolie in de jerrycan bijgemengt. Schrok ervan 20 liter blanke olie ineens pikzwart. Denk da moek maar nooit meer doen. Zou dat het zijn? Geen idee.
    edited July 2011
    Jep, dat is het... dat kleurt alles zwart, wees blij dat het grootste gedeelte van
    de fijne deeltjes ervan is blijven plakken in je goed 'ingevette' brandstoffilter ;)
    edited July 2011
    [QUOTE=wodan;61575]Jep, dat is het... dat kleurt alles zwart, wees blij dat het grootste gedeelte van
    de fijne deeltjes ervan is blijven plakken in je goed 'ingevette' brandstoffilter ;)

Het was echt net een wolkje melk in thee. Plof! Ineens een zwarte wolk. Het was echt maar heel weinig, dacht gelijk Ho dit kan niet jonge. Maar ja daar zit je dan met 19,75 liter gpo
    edited July 2011
    Het mag donker zien, zwart echter niet ;)
  • NeoNeo PPO Addict
    edited July 2011
    Mooie auto's, ik kijk er ook weleens naar. De eerste A4'en staan met 2.5 tdi al vanaf 2000 euro op marktplaats. . .

Maargoed het is belasting van een dikke diesel met verbruik van een benzine:)

Snap eigenlijk niet hoe dat ding het bij jou zo lang heeft volgehouden, misschien alleen lange afstanden en niet te hard ofzo?

Want als je op internet in de forums leest dan staat het vol met horrorverhalen. Vooral oliebeurten schijnen perse om de 10k te moeten gebeuren en dan ook nog perse met 5w40. Ook schijnen de slepers elke 150k vervangen te moeten worden.
    Blijft ook nog dat je met een vp44 boschpomp zit die amper lucht kan verdragen:)
    Ik zoek ff verder naar een B5 met 110pk 1.9. lekker zuinig en toch vlot. Alleen erg moeilijk om nog een nette te vinden.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2011
    Heb em eens opengekapt..gewoon met een beitel.....
    Nu het rare...... er kwam al perfect zuivere olie uit. van binnen nergens sporen van vetophoping. Ziet er echt uit als een filter dat maar 3000km gedraait heeft. Het papier lijkt gewoon nat koffiefilter papier, beetje licht bruinig zo..zeker niet zwart of vuil eruit zien..... maar blijft een feit dat de doorlaat van dit filter aanzienlijk te laag was...dus op de een of andere manier moeten de pori
    edited July 2011
    Dat wordt ofwel een straffere opvoerpomp steken, of een filter met veel groter oppervlak of misschien zelfs beide...
    edited July 2011
    Hautessa ea,

Zo ziet mijn filter er gebruikelijk uit na 10.000km.
    image

En zo mijn vandaag vervangen thuistap filter na 4jaar (ik tank echter alleen in Duitsland, daarom is ie nog zo schoon):
    image

Tim :rolleyes:
    edited July 2011
    Mijn filter lijkt iig meer op dat van tim als dat van Hautessa.
    Tis iets bruiniger van kleur, echter nu na paar dagen uitdruipen voelt het papier niet eens echt vettig aan. Morgen camera eens mee naar hier zien te nemen.
    Ook het filter van tuf tuf eens openzagen. Hij heeft er iets wat langer mee gereden..maar ook te kort. Maar hij heeft ook nog wat matige olie eens opgestookt die we eens hebben opgekocht. Mss ook door dit filter van hem heen gegaan? Ook asap ff openzagen dan:)

Greetz!
    edited July 2011
    [QUOTE=fury;61601]Morgen camera eens mee naar hier zien te nemen.WHOEHAHAHHA

Tim :wink:
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2011
    Nou ja...het is wel een basisvoorwaarde en een begin toch ;)
    edited July 2011
    [QUOTE=ingmar;61603]Nou ja...het is wel een basisvoorwaarde en een begin toch ;)

Het zit em in het ingewikkelde uploaden. Ik bedoel, ik zat zelf ook weer ff te kloten voor ik het klaargespeeld had om weer es wat fotos hier te krijgen. Via mn mobiel maak ik fotos en dan klik ik op uploaden naar.... twitter/facebook/hyves zo gepiept. maar hier... ist via een omweg.
    edited July 2011
    Ja en loop hier al helemaal te k#tten... deze pc is win98 en kan de camera nie op.. de pc thuis heeft een slechte kabel en trekt net msn en wa text..maar foto's uploaden is drama... en daar staat ze nu net op....dan ist via laptop op kabeltje beneden..daar de foto's op zien te krijgen en gaan uploaden...al staand bij het dressoir (want zo'n lange kabel ligt er nie)...dus jah....en dan ist weer sukkelen van hoe moest da ook alweer......
    Gek dat ik er tegen op zie en het telkens uitstel? Stom..mjah... gewoon ff nie de puf om alles weer in orde te maken..hier deze pc vervangen voor een snellere, thuis nwe kabels trekken door het huis etc.... maar tzou mn leven wel wa makkelijker maken:D pfff...zoveeel te doen soms nog...en zo weinig zin om het allemaal te doen. Heb echt al een hele map met foto's klaar liggen..gesorteerd en wel..klaar voor het forum... genoeg om jullie ff zoet te houden met kijken..Lol.

Greetz!
    edited July 2011
    @fury: mail de fotos naar een van ons of fik alles ouderwets op een cd
    edited July 2011
    Hey Fury,

Was ook een geintje. Je hoeft geen nieuwe, wellicht dat een beetje nieuwe hardware in de oude al wonderen doet. Mijn oude laptop (2003) was echt traag aan het worden. Ik heb nu het geheugen van 512 naar 2Gig gezet, nieuwe installatie en hij gaat nu supersnel. Kosten: paat tientjes. En dan houd ik Xp, bij een nieuwe krijg je Hollywood 7 ge
    edited July 2011
    Jah idd... moet de gekregen P4 eens klaar maken voor op de zaak (moet mn bureau ervoor aanpassen:S)... En dan eens een verse PC start maken:)
    Wil idd echt geen Viesta en zelfs hollywood 7 zit ik nie op te w8en. Win98 en XP zijn voor mij prima. Maar win98 wordt je nu wel heel aardig onmogelijk gemaakt:( Is verdorie nog maar 13 jaar oud! ;) Jonger als mn auto('s)

Mooi dat jullie ze evt willen posten! Zeker wel intressant..want heb het al gesorteerd en wel klaar staan per topic. Mss ff op een stick zetten en naar iemand opsturen... iemand in de buurt die het mss wil doen?..Dan kom ik gewoon ff langs. En anders die geautomatiseerde postduiven van tegenwoordig...die in de oranje verf geland zijn ofzo. Hoor het wel:)

Greetz!
  • RaafRaaf Modding Member
    edited July 2011
    Kom dan maar hier langs met die meuk ;)
    edited August 2011
    Stuur maar een stick per postduif. Moet ik je adres PBen?
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    Als host gewoon imageshack.us gebruiken.

gr Ton
    edited August 2011
    Dank aan u allen! Zeker mooi. Zal even langs Raaf rijden dan.. dan hoef ik het nie eens op stick te zetten.. pak ik gewoon de externe schijf mee. Geweldig!:)
    Strax forum vol met foto's;)

greetz!
    edited August 2011
    Is het raar als ik zeg eerst zien dan geloven ? Hahaha
    edited August 2011
    En toch zijn de foto's vh eerste filter al gemaakt:
    nog ff de 2e uit de bmw en een niet verstopt filter ook doen.. Dus vd week ff langs Raaf (als hij tijd heeft natuurlijk)...en dan komt het zeker weer goed:)

Greetz!
    edited August 2011
    Fotos maken is wat anders dan plaatsen. Tijdsbestek van een week noemen is helemaal link. Maar ik zal je helpen deze week.

Herinnering: u heeft nog 7 dagen om uw belofte na te komen.

Vrolijke groet,
    edited August 2011
    ow help..dan hebben we nu nog maar 6 dagen:d....stresseuh:cool:

greetz!
    edited August 2011
    U heeft inderdaad nog 6 dagen om uw belofte na te komen.

Groet.
    edited August 2011
    herinneringsupdate : u heeft nog 5 dagen om uw belofte tot het doen plaatsen van enkele foto's na te komen

Groet
    edited August 2011
    Pics or it did not happen...........

Computerprutser.....

gr Ton
    edited August 2011
    Jaja..ik weet het.. probeer zo nog ff dat 2e filter ook open te kappen.... kan die ook gelijk mee.. en dan ist net enkel ff de vraag wanneer Raaf tijd heeft? Dan is er weer eens wa te zien hierzo;)

Greetz!
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2011
    :oops:
    5, ........................
    4, ........................
    :rolleyes:

Herman
    300SD
    250D
    edited August 2011
    U zit nog in de veilige zone, 4 dagen om uw belofte na te komen...

Groet
    edited August 2011
    Ik zou ik niet zijn..als ik wacht tot de allerlaatste minuut...lol....

Denk aan maandag avond...Schikt het dan voor u Raafke?

Greetz
    edited August 2011
    In principe wel maar eerst even bellen graag.
    edited August 2011
    U bevindt zich lichtjes te bewegen in een oncomfortabele zone. Resterende tijd om uw geloofwaardigheid waar te maken om fotos binnen een week te plaatsen, bedraagt 3 dagen.

Groet.
    edited August 2011
    :oops:
    2, ........................
    :rolleyes:
    Herman
    300SD
    250D
    edited August 2011
    jaja..ben een last minute man:D

Normaal maandag nacht...heeft iedereen wa te bekijken:)

Heb de overige filters ook net opengekapt. Foto's komen er ook gelijk bij dus.

Greetz!
    edited August 2011
    U bevindt zich in de gevarenzone! Alarm. Uw geloofwaardigheid kan binnen 48 uur ernstig aangetast worden.

Groet.
    edited August 2011
    Een permanente ban? of een Fury flamewar topic als je verzaakt Hans:)
    (al lang geen serieuze flamewar meer gehad......)

gr Ton
    edited August 2011
    WTF is een flamewar? Ennuh... gaan nie zomaar bannen
    edited August 2011
    Flamewar= Flaming - Wikipedia
    Voor degenen die nog niet 10jaar of langer online zijn:)
    Pjotter was een echte Flamer bijvoorbeeld.

gr Ton

Ps: die post over een permanente ban voor jou was al een echte flame:)
    edited August 2011
    Manne, Fury zit hier en er wordt druk geupload.
    Als het mislukt ban ik hem gewoon :P
    edited August 2011
    image

Succes allebei.

Herman
    300SD
    250D
    edited August 2011
    image
    edited August 2011
    Bovenstaand in de post van raaf ziet u de filterdoek uit de filters alhier.

Het fury 1T is het niet verstopte filter van de toenmalige eentank installatie die er vele duizenden km's in heeft gezeten.
    Vergezeld door fury 2T. Das het filter wat er slechts 3000km in heeft gezeten en toch al verstopt was. Zoals men ziet is dit ook aanmerkelijk lichter van kleur en zou je niet verwachten dat hij op deze een verstoppings probleem zou mogen hebben. Rechts ziet men het filter van TUF TUF wat wel behoorlijk vervuild is. Weet niet of bij tuf tuf toen ook de partij met matige olie door dit filter is gegaan of door voorgaande. Bij mij iig niet. Hoe dan ook is deze wel erg vies.

image
    dit is het rooster onderin het filter. Zoals men ziet brandschoon.

image
    hier met huis compleet

image

image

bovenstaande was het doek van 2T filter vd astra van x17dtl 2tank

image

bovenstaande was het filterhuis van tuf tuf

heb nog meer foto's op imageshack staan evt.

Greetz
    edited August 2011
    Wel beetje kleine foto's... :oops:
    edited August 2011
    kweet het...heb ook maar een 4MP camera :mozilla_cool:

Greetz
Sign In or Register to comment.