Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

alternatief voor benzine

Sunnyflowerpower PPO Burner
edited July 2011 in Overige discussie
een vraag van Sunny:
hij heeft een jaartje of 5 redelijk wat frietvet en aanverwante brandstoffen verstookt in zijn daihatsuutje, tot het wagentje de geest gaf en helaas de sloop zag als eindstation.
nu heeft hij een subaru justy op benzine, maar is er geen alternatief voor benzine??
hij heeft al wat methanol bij de benzine geflikkerd uit eigen stook (kun je niet drinken dat spul, ethanol wel) en de justy reed er prima op, echter is er/zijn er stokers die ervaring hebben met methanol en benzine motoren.
is het misschien en draadje waard of misschien een compleet nieuw onderwerp??

Comments

• penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2011
    Hoi Sunny,

Volgens mij heeft Tim er al iets over geschreven, maar was dat niet ethanol? Zoek maar eens.

Herman
    300SD
    250D
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2011
    Sunny,

Er zit minder energie in ethanol, daarom moet je een soort kastje tussen je injectoren zetten die dit compenseert. In Nederland kost zo'n ombouw 4000 euri, in Brazilli
  • NiekNiek Super Moderator
    edited July 2011
    Pas op met methanol !!!!! Ik zou het nooit in mijn tank gooien. Het spul is uitermate giftig (damp en vloeistof). De vloeistof dringt door je huid. Je kunt er blind van worden, je zenuwstelsel wordt er door aangetast. Beter gewone alcohol !!
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2011
    zonde van die lekkere alcohol als je het mij vraagt!!!
    :rolleyes:
  • Sandman79 PPO Burner
    edited July 2011
    4000 euro is wel wat duur hoor.

het tijdschrift Motorrijder heeft voor de door hun georganiseerde No Budget Cup een 'Bioblade' gemaakt, Frame van een fireblade met een VFR800 VTEC V4 motor erin. En deze dan geschikt gemaakt voor E85 brandstof, motormanagment kon geregeld worden met een Powercommander. Weet even niet meer of ze ook nog de injectoren hebben moeten aanpassen, maar een powercommander, met aan****ikabeltje en deftige dynosessie kost max een 500 euro.
  • kristof PPO Burner
    edited July 2011
    "zo" gevaarlijk is methanol ook niet. Hier in belgie is er een top methanol dragster " danny's racing team". Rijdt met een V8 hemi blower op methanol. Is inderdaad wel "agressief" voor de motor/ alluminium. Na elke rit wordt de motor "schoon" gemaakt. Je hebt dubbel zoveel methanol nodig dan benzine om de juiste lucht/brandstof verhouding te hebben.

Hij heeft vooraan zijn dragster een tank die hij gewoon vult met een trechter en een vatje. Je kan er blind van worden als je er van drinkt. En het gevaar zit er ook in dat je het niet ziet branden. Dit is wat mij verteld is geweest.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited July 2011
    Je neemt het op via de huid en longen, dus dampen en spatten op je huid kan er op termijn voor zorgen dat je oa blind wordt. Op termijn gevaarlijk spul.
  • Sandman79 PPO Burner
    edited July 2011
    ik dacht wel dat het vermogen op ethanol een stukje hoger ligt, een 10%, maar kan mis zijn. Het verbruik ligt ook hoger in dezelfde grote-orde...
Sign In or Register to comment.