Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

USA Failliet????

suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
edited October 2012 in Politiek
Gisteren stond een bericht op Telegraaf.nl waar ik wel een vraag over heb:

Lagarde voorziet instabiliteit door budget VS
NEW YORK - De nieuwe IMF-topvrouw Christine Lagarde waarschuwde zondag voor instabiliteit van de wereldeconomie als de schuldencrisis in de Verenigde Staten niet aangepakt wordt. Ze moedigde Amerikaanse politici aan een compromis te sluiten over het budget.

De Verenigde Staten hebben het wettelijk vastgelegde plafond van hun staatsschuld bereikt en overeenstemming over een nieuwe verhoging is vooralsnog ver te zoeken. Er woedt al weken een felle strijd tussen de Democraten van president Barack Obama en de Republikeinen. Worden er geen nieuwe afspraken gemaakt over een hoger plafond, dat is de grootste economie ter wereld niet meer in staat om alle rekeningen te voldoen.

Een zogenoemde default zou volgens Lagarde „zeker de stabiliteit in gevaar brengen. Niet alleen die van de Amerikaanse economie, maar de gehele stabiliteit”, aldus de topvrouw van het Internationaal Monetair Fonds tegen ABC News. Lagarde voegde er aan toe „bezorgd” te zijn.

Zonder overeenstemming vreest Lagarde een sterke stijging van rentes en een flinke daling voor de beurzen. „Bovendien zijn er andere vervelende consequenties, niet alleen voor de VS, maar voor de hele wereldeconomie omdat de VS zo'n grote speler is en zo belangrijk voor andere landen.”

De IMF-topvrouw zei niet te verwachten dat de VS in een default terechtkomen ondanks de strijdende partijen. Lagarde zei te hopen dat er bij beide partijen voldoende intelligentie en begrip is voor de uitdagingen die de VS , maar ook de rest van de wereld, moeten aangaan.

Vraag:
-Is een default terug naar 0, of een herwaardering naar de werkelijke waarde?

Wel grappig om te lezen dat men vreest voor de stabiliteit, daar bedoelt men mee dat de burgers de staat opheffen zoals deze nu is. En dus het huidige establishment afzet en verbied nog ooit opnieuw deel te nemen wegens wanprestatie:)
Maar omdat het huidige establishment dat nooit zal toelaten komt er dan een burgeroorlog...

gr Ton
«1

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited July 2011
    USA is feitelijk failliet, net als vele andere landen...
    Men spreekt altijd over besparing van x aantal miljarden, maar die besparing
    dekt niet eens de rente die betaald wordt op de schuld, dus de schuld stijgt nog steeds...
    Waarom denk je dat goud nog altijd stijgt in waarde? Omdat het een van de weinige kapitaal zekerheden geeft.
    Alsx je op de juiste momenten je goud inwissel tegen de Dow Jones en visa versa,
    kan je op
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2011
    Vind je het gek. Die mafkezen gaan tijdens de recessie geld bij drukken met als gevolg geld ontwaarding waardoor de munt in elkaar stuiterd. Ik heb nog nooit zo een stelletje sukkels bij elkaar gezien maar ja, in Amerika wonen veel mensen dus ook veel sukkels he :D.

Maar laat ze maar lekker hun gang gaan, als ze helemaal aan de grond zitten zullen de arabieren hun olie in Euro's uitbetaald willen hebben omdat dit een stabiele munt is en blijft en komt de Amerkaan nooit meer uit de shit die ze zelf gecreeerd hebben.

Het enige wat we dan nog moeten doen is zorgen dat er niet nog meer arme landen in de Europeese gemeenschap komen zoals griekenland tenzij we die gasten natuurlijk gewoon annexeren zoals we vroeger deden in de VOC tijd. Dus "niet luisteren dan kop d'r af" mentaliteit.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2011
    Jammer dat beide bovenstaande posters er nog minder als niks van begrepen hebben.
    edited July 2011
    [QUOTE=suzuki;61405]Jammer dat beide bovenstaande posters er nog minder als niks van begrepen hebben.

Leg uit.....?
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2011
    H
    edited July 2011
    Vooruit dan:
    -Wat Wodan post klopt feitelijk wel natuurlijk, maar heeft niks met mijn post te maken.

-Wat Easy post is zijn onderbuikgevoelens en de daarbij behorende klaagzang+hoe het wel zou moeten, maar wat nooit zal gebeuren.
    Olie blijft gewoon in dollars, dit gaat nooit veranderen.
    Er blijven nieuwe arme landen bij de EU komen, dit ook in verband met goedkope arbeid.

Maar mijn post ging niet over bovenstaande dingen:)

DE USA loopt een jaar of 10 voor op ons qua financiele malheur.
    Als die default doorgaat kan geen enkele Amerikaan zijn eten nog betalen, laat staan de rest.
    Dan krijg je dus een volksopstand.

Als zij opnieuw geld gaan krijgen van het IMF, kunnen ze weer even vooruit, echter zullen ze dan de belastingen+rentes moeten verhogen als tegenprestatie van het IMF. En dat willen ze niet want dan vrezen ze ook voor een volksopstand.

En dan wil ik nog ff wat kwijt over de griekenland klagers in het algemeen:) : Jullie betalen gewoon aan Griekenland, want jullie zijn als de dood dat de euro anders zakt. Dus niet meer klagen aub. jullie willen allemaal behouden wat je hebt ten koste van alles. Dus ik heb geen medelijden met jullie:)

gr Ton
    edited July 2011
    'T verhaal is eigenlijk heel simpel. Als er meer papier geld in omloop is dan goud in de bank ga je vroeg of laat naar de klote.

Nog simpeler: Als je meer uitgeeft dan je hebt is het einde snel in zicht.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2011
    Hey Ton,

Bij welke curator kan ik me melden?

Tim
    edited July 2011
    lol@Tim

Jullie snappen toch wel dat ik op een complete crash v/d US dollar hoop.
    De euro krijgt dan ook een douw natuurlijk, maar dat is helemaal geen probleem.
    Bij een herwaardering v/d munt hoort namelijk ook een herwaardering van bv hypotheken en alle overige goederen en diensten. En dat is helemaal niet zo verkeerd.
    Want alles komt dan weer in een normale verhouding, en diverse mislukte geprivatiseerde dingen zoals de zorg/electriciteit kunnen weer teruggedraaid worden. Zodat de prijs/kwaliteitverhouding weer klopt:)

gr Ton
    edited July 2011
    Telegraaf van gister:

Obama wil geen kortetermijnoplossing
    WASHINGTON (AFN) - De Amerikaanse president Barack Obama wil geen kortetermijnoplossing om de schuldenproblematiek in zijn land het hoofd te bieden.

,,We gaan dit oplossen. En dat gaan we doen voor een redelijke tijd'', zei Obama maandag op een persconferentie in het Witte Huis. Hij beloofde dat er voor 2 augustus overeenstemming bereikt zal worden, om een dreigende catastrofe af te wenden. Het Amerikaanse ministerie van Financi
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2011
    'instabiliteit' is een eufemisme voor het uitkomen van de vauden in het kapitalistische systeem.
    Dat uitkomen kun je uitstellen met een redingsfonds o.i.d. zoals de EU nu probeert met Griekenland etc maar het gaat crashen. Het gaat zichzelf reinigen.
    Door het uitstel zal het leed groter zijn.
    En slechte heelmeesters maken stinkende wonden...

Regel een voorraadje voedsel.
    Heb naast cash een ander betaalmiddel.
    En degelijke sloten op de deuren...
    edited July 2011
    @Udo, je verwoord het perfect:)
    There is no escape.

gr Ton
    edited July 2011
    Het erge is dat eenmaal de staat (van welk land dan ook) geen geld meer heeft, deze met het minste kapitaal (de leefloners of steuntrekkers) het eerste echt compleet in de armoede gaan terechtkomen en dus in de criminaliteit gaan duiken met alle gevolgen van dien.
    Zij die dus wat hebben (een huis, auto, kortom tekenen van welstand) deze dit gaan moeten veilig stellen, dus beschermen met alle middelen.
    Leuk vooruitzicht voor hen die hard gewerkt hebben om dit op te bouwen.
    edited July 2011
    [QUOTE=suzuki;61421]....Dat zijn dus multinationals met momenteel heeel veel belangen in de USA....

De USA is zelf een soort van multinational met dat verschil dat het zijn eigen regels kan maken. Net als elke andere multinational (lees regering) hebben ze je bij de ballen zodra het mis gaat want JIJ betaald de rekening.
    edited July 2011
    Bullshit, het leger hoort in zo'n geval het land tijdelijk te stabiliseren.
    Gebeurt in Thailand bijna elk jaar wel, en dat doen ze zeer goed.
    Dus weer bangmakerij Wodan:)

Gr Ton

[QUOTE=wodan;61426]Het erge is dat eenmaal de staat (van welk land dan ook) geen geld meer heeft, deze met het minste kapitaal (de leefloners of steuntrekkers) het eerste echt compleet in de armoede gaan terechtkomen en dus in de criminaliteit gaan duiken met alle gevolgen van dien.
    Zij die dus wat hebben (een huis, auto, kortom tekenen van welstand) deze dit gaan moeten veilig stellen, dus beschermen met alle middelen.
    Leuk vooruitzicht voor hen die hard gewerkt hebben om dit op te bouwen.
    edited July 2011
    Man, het leger in Belgie stelt niets voor, 35.000 man tov +- 10.000.000 'Belgen'...
    Dus 1 soldaat die +- 140 man gaat tegenhouden als de helft van de belgen op straat komt?

Nee, ALS het misgaat (en ik vrees er meer en meer voor) dan gaat het niet leuk meer zijn...
    edited July 2011
    [QUOTE=wodan;61431]Nee, ALS het misgaat (en ik vrees er meer en meer voor) dan gaat het niet leuk meer zijn...Positief denken, laat maar knappen, ruimt goed op.

Tim
    edited July 2011
    Klopt, maar ikzelf wil daar geen nadeel van ondervinden, laat staan zelf 'opgeruimd' te worden ;)
  • carl PPO Addict
    edited July 2011
    Tja , hoe kun je jezelf wapenen tegen een wereldwijde geldcrash?
    Want de ene sleurt de andere mee denk ik.:(

Misschien goud kopen , ppo , levensmiddelen,want stel dat er een dag komt dat je geld niets meer waard is ,en je voor een fles zonnebloemolie 500euries moet betalen,dan kun je beter wat stock hebben steken in de kelder.:D
    edited July 2011
    Zeker en vast goud (en er zijn er al die dat aan het doen zijn, het goud gaat weer omhoog in prijs) en inderdaad 'levensmiddelen'.
    edited July 2011
    Wodan, Carl,

Dat is een beetje een uitwijkende gedachte. Goud kun je niet eten, kun je niet onder slapen, je hok niet mee verwarmen en heb je zeker veel vijanden mee.

En waar wil je heen rijden, als er geen diesel meer is (te betalen) om op te rijden, hoeveel meter denk je het te gaan redden op de weg?

Er is een reportage/film geweest van Nat geog. over dergelijke ontwrichting van de wereld. Programma Aftermath - National Geographic Channel - Nederland Hoog Hollywood gehalte en wat populistisch, maar er zitten veel waarheden in.

Je moet weer de skills van opa en oma aanleren. Niets meer. Gewoon jezelf kunnen redden. Alleen lukt je dat niet, je zult moeten delen of vechten.

Tim
  • carl PPO Addict
    edited July 2011
    Idd Tim

Goud is dan ook geen optie.
    De hele kelder vol met ppo , suiker , bloem en conserven ,dan maar.:D

Aftermath ga ik zeker naar kijken . ;-)

carl
    edited July 2011
    Aftermath op zondag 21 augustus om 19:00 genoteerd :)

Goud is een optie voor hen de echt zeer rijk zijn en daar nog iets van willen behouden,
    wij hebben dat probleem niet ;)
    edited July 2011
    Wodan,

Zolang er nog joetjoebe is kun je dit nog gewoon hier en nu bekijken.

http://www.youtube.com/results?search_query=aftermath+national+geographic&aq=0&oq=aftermath+national+

Deze vind ik ook wel goed:
    The Crash Course

Tim
  • NeoNeo PPO Addict
    edited July 2011
    Hier heb je wel wat aan. Je zal alleen niet de enige zijn die tegen die tijd zo'n ding tevoorschijn haalt.

image

Denk dat je het beste een vergelijking kan maken met de hongerwinter '45.
    Goud was leuk maar meer dan een paar stukjes brood kreeg je er niet voor.
    Boer zijn was ook wel oke maar je had altijd risico op plunderaars etc.
    Dit was alles nog onder de relatieve orde van een bezetter. Hoe anders zou het zijn bij totale anarchie...
    edited July 2011
    Kinderen,

99% van de mensen hebben het beste voor met elkaar.
    Dat zit in de mens namelijk.
    Anarchie is niks anders dan zonder heerser, en heeft niets met chaos te maken.
    Ongelofelijk hoe jullie je hebben hersenspoelen en bang laten maken door de huidige heersers/regering.
    Toen ons land(geld voor Belgie nog steeds) zonder regering zat, werd het toen een puinhoop???

gr Ton
    edited July 2011
    Neen, maar goed bestuurd kan je het dan ook weer niet noemen... ;)

Ik denk niet dat iemand hier denkt dat doordat er geen regering is, een land direct verzandt in de chaos en burgeroorlog.
    Wel als er een groot gedeelte van de bevolking het grootste gedeelte van hun levenskwaliteit op zeer korte termijn moet inboeten.
    edited July 2011
    Sorry Paps,

Graag on topic blijven. 'T ging niet over anarchie.

Tim :wink:
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2011
    99% van de mensen hebben allicht het beste voor met elkaar....maar als het er echt op neer komt..zal 99.9% van de mensen zijn eigen welzijn boven dat van een ander zetten. Een kat in het nauw maakt rare sprongen...da was vroeger al..en nu nog steeds. Dan komen er toch oer instinkten boven.
    Velen zullen nu zeggen nooit een huisdier te eten of misdaad te begaan.. maar hoe zit het als je je naasten ziet sterven van honger?
    Ik hoop dat we zulke dingen niet hoeven mee te maken.
    Ik ben totaal niet rijk..maar heb heel veel zooi....en zooi kan in geval van nood heel prettig zijn om jezelf in leven te houden. Waardeloos geld kun je enkel opstoken in de kachel...maar heeft weinig calorische waarde. Staal, hout, PPO en dekens zijn dan al veel meer waard!

Greetz!

[QUOTE=suzuki;61461]Kinderen,

99% van de mensen hebben het beste voor met elkaar.
    Dat zit in de mens namelijk.
    Anarchie is niks anders dan zonder heerser, en heeft niets met chaos te maken.
    Ongelofelijk hoe jullie je hebben hersenspoelen en bang laten maken door de huidige heersers/regering.
    Toen ons land(geld voor Belgie nog steeds) zonder regering zat, werd het toen een puinhoop???

gr Ton
  • wiebe PPO Newbie
    edited July 2011
    American Preppers Network • Index page

Deze mensen bereiden zich voor op de shtf situatie.
    Wel een beetje paranoia ,maar daar zijn het amerikanen voor .
    De wapens die je daar mag hebben dat heeft ook een grondwettelijke reden .
    De regering is gekozen door het volk ,stel de regering keert zich tegen het volk .
    Dan moet je dus als volk genoeg wapens hebben om het leger en regering te kunnen afzetten .

Ik lees net als tim vaak eens een diesel forum in de us .
    Als je daar leest dat sommigen nog steeds denken dat ze minimaal 10kw aan stroom nodig hebben ????
    terwijl ik zelf denk het simpel met 1kw het ook wel kan redden dit eventueel met opslag [accu,s]
    Dan weet je al genoeg .

Groeten Wiebe.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2011
    Ja ok..maar we hebben het over een cultuur waar in de 70's de 5.2V8 (318ci) motor gezien werd als de Economy Engine... terwijl wij hier met 1100cc wagens rondreden...of kleiner (eendjes, trabantjes etc)..en een 2liter is hier toch altijd wel gezien als een redelijk forse motor..en daarboven..nou nou..das heftig...
    In de USA was een 4.3L 6cylinder echt een mini motortje voor in de boodschappen wagen van de vrouw...een 7.5L V8...dat was tenminste iets.
    Natuurlijk doet men daar nu ook veel aan europese/japanse wagens met kleine motoren en is de tijd vd grote blokken wel geminimaliseerd... (soms toch wel zonde..want hoe prachtig mooi loopt zo'n oude v8)... maar alsnog praten we over een samenleving waar texten als "bigger is better" en "nothing beats cubic inches" vandaan komen. En vrijstaand huis is daar net zo normaal als een rijtjes huis hierzo. Op zich wel een zalig land! Niet iedereen houdt ervan..ik wel:)..
    Jammer dat de tickets er naar toe zo duur zijn. Ben iig benieuwd waar alles naar toe gaat daarzo...en hier ook uiteraard!

Greetz!
  • wiebe PPO Newbie
    edited July 2011
    Als alles goed gaat op mijn werk ga ik er dit jaar weer heen .
    Een kameraad woont daar en is getrouwd met een amerikaanse .
    Om het jaar ben ik dus daar en zie dus ook de verschuiving naar de honda,s ed .
    Zelfs de yaris koop je daar simpel en zie je ook redelijk veel rijden .
    Maar je klopt bij veel het niet in de kop dat je anders moet rijden .[kleiner]
    En je huis moet isoleren ,ed .

Nee het is de schuld van de hoge benz prijs daar .
    Dan zeg ik koop een kleinere wagen staan ze je raar aan te kijken .
    Mijn ole starlet slaat daar echt geen raar figuur maar ze kennen het niet .
    En al die dikke mensen passen ook niet in de stoel hihi.

Het wonen daar is redelijk duur ,zeker de ziektekosten en tandarts .
    Eigenrisico kost je zo 1500 dollar.
    En men woont echt in trailers ,das niet raar maar gewoon goedkoop wonen .
    Toch vreemd dat de beste inflatie beperker de walmarkt is .
    Maar het blijft een super land om heen te gaan ,en ik woon er voor niks dus dan is de reis wel te doen .
    edited July 2011
    Gisteren op het NOS journaal dat USA huizenbezitters die hun hypo niet kunnen betalen niet meer uitgezet worden.
    De groep wordt te groot en de banken weten zich geen raad ermee, ze kunnen geen duizenden mensen op straat zetten ook:)
    Want een leegstaand huis wordt niet meer onderhouden en daalt dus nog meer in waarde:)

Dus als de default komt blijft iedereen gewoon lekker wonen, weer een angst minder voor degenen die denken dat het een teringzooi zou gaan worden.

@Wiebe, het is toch super triest, dat in een westers land mensen financieel gedwongen zijn om in een trailer te wonen........

gr Ton
    edited July 2011
    [QUOTE=suzuki;61587]het is toch super triest, dat in een westers land mensen financieel gedwongen zijn om in een trailer te wonen........Ach, niks mis met een trailert, maar de missus wil nu nog niet.

Tim
  • RaafRaaf Modding Member
    edited July 2011
    Dan moette gij nog wel een kampaksentje leren ;)
    edited July 2011
    Was da?

Ik zeg niet dat ik bij de campers wil wonen, maar in een trailert wonen is niets mis mee.

(ook geen WOZ) :mrgreen:

Tim
  • wiebe PPO Newbie
    edited July 2011
    Tim heeft hem door .
    Het is soms de beste goedkoopste oplossing .
    Huur kan erg duur zijn en ze hebben geen woningbouwvereniging daar .
    Dus je koopt een stuk grond en zet er je kamper /schoolbus /stacaravan neer.
    Eventueel bouw je van de bomen op je land een huis .
    Goedkoper kan je daar niet wonen .
    Ik denk dat ik in nederland niet eens permanent mag wonen in een trailer.
    Zelfs niet op mijn eigen land .

Je moet hier duur wonen .
    Anders had ik me al 6 12meter of grotere zeecontainers gekocht met een lasapp en plasma snijder .
    Even mooi stapelen nepdakpanplaten er op wanden betimmeren en klaar .

Groeten Wiebe.
  • Sandman79 PPO Burner
    edited July 2011
    @ wiebe, dat kan best, in zeecontainers.
    moet je alleen anders aanbrengen: iets in de trend van "modulaire staalskeletbouw uit gerecycleerde elementen"

ik heb zelfs een cd'tje gekocht met info om zo een huis te kunnen bouwen :).
    Beste zijn wel highcubes ivm de hoogte, dan nog een maniertje vinden om een lage vloeropbouw te hebben met vloerverwarming en off you go.
    Wel netjes isoleren, en omdat de containers zo goed als geen natuurlijke verluchting hebben en je met de vochthuishouding in de knoei raakt is een balansventilatiesysteem een mooi ding....
    edited July 2011
    Jongens, doe dat huizen bouwen ff in een nieuw topic, oke!!

gr Ton
    edited July 2011
    Oke!!
    edited July 2011
    Het is nog maar een paar dagen en dan is het van dattem ginder...
    edited July 2011
    Da denk ik echt niet, ze gaan gewoon net op tijd het schulden plafond verhogen, van dattem komt wel maar nu nog even niet.
    edited July 2011
    Natuurlijk Raaf... iedereen weet dat die hersens heeft. Ze doen het zo al decennia lang.
    edited July 2011
    Feit blijft dat ipv schulden plafond verhogen ze beter belastingen kunnen verhogen.
    Dat is uiteindelijk goedkoper.
    Maar enkel als je het "eerlijk" speelt.

Er zit rijkdom genoeg in de VS om de schulden af te betalen.
    edited July 2011
    Euhm, ik denk dat je daar mis in bent, de VS 'leeft' van oorlog te gaan voeren, als er
    geen nood is aan militaire activiteit, dan bedenken ze er wel eentje...
    Beetje zoals in Belgie en de ambtenaren...

De VS zelf importeerd veel meer dan wat ze zelf produceert en leeft eigenlijk zwaar
    boven zijn stand, vandaar ook die immens hoge schuldenberg.

Ge moet dit eens zien: US debt problem visualized: Debt stacked in 100 dollar bills

Ze gaan zwaar besparen, eerst 35mljrd, dan 85 mljrd... schuld toen was 1680 mljrd...
    Dat besparen is minder dan de rente erop, maw de schuld blijft groter worden en veel sneller
    dan dat de inflatie dit kan beperken... => De schuld wordt enkel groter.

Als bedrijf ga je dan failliet, als overheid druk je gewoon geld bij... :roll:
    edited July 2011
    Ah t'is serieuzer dan ik vermoedde.

Start de persen !
    edited July 2011
    Nou het is eigenlijk dubbel serieus Raaf:
    -begrotingstekort+schuldenlast internationaal+schuld IMF+schuld aan de Amerikaanse national bank(die dan weer NIET van de staat is, zoals in nl wel het geval is.
    -Binnenlandse schuldenlast, deels veroorzaakt door consumentenkredieten waarop alleen rente wordt betaalt+ door huizen veel te duur te verkopen aan mensen die het toch al niet konden betalen.

Ze moeten niet alleen het IMF gelukkig maken voor hun felbegeerde verhoging, maar ook zorgen dat het voor hun burgers niet uit de hand loopt. En dit laatste is waar de republikeinen over vallen. Die willen geen belasting gaan heffen......
    De repubkikeinen laten hiermee duidelijk zien dat ze niks van economie begrepen hebben, maar duidelijk een politiek spel spelen.

gr Ton
    edited July 2011
    Exact!

En mochten een deel van de mensen die nog geld hebben staan bij de bank, nu een
    significant deel opvragen, stuikt het kaartenhuisje OOK in elkaar en dat lijkt me qua kans
    groter dan een default... juist omdat een deel van de mensen zenuwachtig begint te worden.

Zij die hersens hebben EN geld, beginnen zachtjesaan te diversifieren, als het duidelijk
    zichtbaar gaat worden op de beurzen, is het hek ook van de dam, dan slaat de paniek toe.

Ik en met mij velen zitten te wachten op tekenen dat er iets gebeurt,
    want nu blijft het bij wat geborrel onder de oppervlakte.
    edited July 2011
    Ik zie het probleem niet. Uiteindelijk gaan wij allemaal de USA uit de shit helpen omdat ze lid zijn van het IMF. Dit betekend gewoon dat als Amerika kopje onder gaat WIJ de rekening betalen omdat het IMF zal gaan zorgen dat de schatkist van de Amerikaan weer gevuld zal worden van onze centen.

En op de keeper geschouwd is het allemaal de schuld van het IMF omdat die het huidige monetaire stelsel promoot en dat op zich is al een misdaad omdat men op een gegeven moment van het twee metalen stelsen is afgestapt (zilver en goud) door meer papier en munt geld uit te geven dan dat er goud en zilver in de banken lag.

De goud en zilver regel is het enige middel waarmee een einde gemaakt kan worden aan de monetair problemen en de inflatie waar de hele wereld aan lijdt. Bovendien zorgt dit middel voor stabiliteit op het gebied van valuta en de koerswisseling en zorgt ook voor vooruitgang voor de wereld handel.

e.e.a. betekend dan wel een flinke devaluatie van met name de Dollar omdat de Amerikanen het meeste geld bij gedrukt hebben van alle landen op de wereld. Maar goed, de Dollar is al geen reet meer waard dus wie weet komt goud en zilver regel wel weer terug.

I rest my case.
  • udoudo Super Moderator
    edited August 2011
    De amerikanen stellen het e.e.a. weer uit to circa 2012 nu...
    Maar hoe lang verlagen ze hun schuldberg al niet?
    Een halve eeuw.
Sign In or Register to comment.