Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Boeing vliegt op biobrandstof naar Parijs

Hari-Bo PPO Newbie
edited June 2011 in PPO in het nieuws
De Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing vliegt maandag zijn nieuwe 747-8-vrachttoestel op een mengsel van biobrandstof en kerosine over de oceaan naar de internationale luchtvaartshow bij Parijs. Dat maakte Boeing vandaag bekend.
'De eerste trans-Atlantische oversteek van een commercieel toestel op biobrandstof'.

Elk van de vier motoren draait op een mengsel van 15 procent biobrandstof en 85 procent ouderwetse kerosine. Het toestel moet maandag in de middag in Parijs landen na een vlucht van ruim 8.000 kilometer, aldus Boeing.

De vliegtuigfabrikant liet verder weten te verwachten dat markt voor nieuwe commerci

Comments

• pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited June 2011
    ja.... vandaag op ad.nl ook een bericht dat een 747 op frituurvet gaat vliegen.

zal de prijs van gpo wel weer omhoog gaan????
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2011
    Vanochtend op de radio, KLM gaat op parijs en andere europese bestemmingen vliegen op bio-kerosine gemaakt uit gebruikt frituurvet........ dat samen met de verplichte toevoeging van bio-diesel aan de diesel verklaart wel waarom de vetprijzen enorm gestegen zijn.... zoveel vet is er gewoon niet!!

De motoren konden er zonder aanpassingen prima op draaien en er was al een test geweest.Vraag me toch af waar ze al dat vet vandaan willen gaan halen...als je enkel al ziet hoeveel ton brandstof zo'n ding per vlucht verstookt... zo'n ding lust per dag meer als dit hele forum op een jaar denk ik!

Dus iedereen vanaf heden minimaal 10 loempia's per dag eten. Vis enkel nog gefrituurd, bakken doen we niet meer, enkel frituren. Vanaf heden geen BBQ's meer en pannen om te koken...enkel frituurpannen.
    We moeten toch iets doen ervoor? ;)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2011
    Heren,

Maak je niet druk, over 20jr staan al die kisten aan de grond.

Tim
    edited June 2011
    Hmm.. leuk voor op de camping..is weer eens wa anders als een sta caravan:D

Wel een dure..maar ruimte genoeg..en lekker hoog:)
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2011
    [QUOTE=Tim;61163]Maak je niet druk, over 20jr staan al die kisten aan de grond.

Gemiddeld vliegt een verkeersvliegtuig zo'n 30 jaar rond.
    Over een jaar of 20 zullen de motoren er waarschijnlijk wel wat anders uit zien
    edited June 2011
    Back to propellors! Beide plaatjes zijn toch heftig moderne propellors:)...Blijft mooi... Straalmotor met propellor erachter op de 1e?..Das ook een soort turboprop dan...En door Nasa.. ziet er iig intressant uit! Die 2e doet wel denken aan die russische propellor kist met 2 tegendraaiende propellors.Wel mooi.

greetz
    edited June 2011
    M@W,

Tegen die tijd vlieg alleen het hoogst noodzakelijk nog. Of je moet biggass manager zijn en zwemmen in het geld.

Tim
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2011
    Ben benieuwd of we deze discussie over 20 jaar nog eens kunnen evalueren.

Hopelijk werk ik dan nog steeds in de luchtvaartontwikkeling.
    edited June 2011
    Hoop ik ook..dat we hier over 20jaar nog steeds allemaal fanatiek op PPO rijden en nog fatsoenlijk kunnen overleven enzo. Zou toch leuk zijn....deze discussie terug boven water te halen in 2031:D

Greetz!
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2011
    Hoi Fury,

Als wij iets kunnen verzinnen voor goedkope (lees ook: schone) elektrische energie, zeg wind, zon of vanuit de sahara, dan zie ik ons allemaal elektrisch rondrijden. Misschien al binnen 10 jaar.
    Intussen blijven wij natuurlijk GPO'en ;)

Herman
    300SD
    250D
  • wodanwodan Super Moderator
    edited June 2011
    Zo kijk ik al een tijdje uit naar een betaalbare moto die op PPO dan wel elektrisch rijdt...
  • Sandman79 PPO Burner
    edited June 2011
    damn betaalbaar zi je he, er is een leuke Nederlandse Dieselfiets, en een kennis van me, Steven Casear heeft nog een half project in zn garage steken voor een dieselmotorfiets. is alleen iets te druk met andere dingen bezig om dit af te maken.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited June 2011
    Inderdaad, betaalbaar... daar zit het 'em ;)
    edited June 2011
    Betaalbaar, wendbaar en toch nog redelijk vlot..Op PPO...daar zit het probleem in..zoveel pittige compacte diesels zijn er nie...de vw3cyl TDI's en de daihatsu 3pitter....dan ben je al ver er door...en die zijn nog nie eens heel compact. Kom je al op harley achtige formaten uit. En die VW TDI's zullen wrs ook nie heel goedkoop zijn. de kleine kubotaatjes hebben weer weinig vermogen. Leuk om langzaam te touren en het meer als een brommer te gebruiken...maar nie om iets in te halen. Blijft een lastig iets.. tijd dat iemand eens echt een motorfiets blok ontwikkeld op diesel. Ze halen er tenslotte tegenwoordig toch al makkelijk 100pk/liter uit..dus een 750CC turbodiesel motorfiets met 70 a 80pk en diesel koppel...dat moet heel leuk rijden:D

greetz
    edited June 2011
    [QUOTE=pena;61196]Als wij iets kunnen verzinnen voor goedkope (lees ook: schone) elektrische energie, zeg wind, zon of vanuit de sahara, dan zie ik ons allemaal elektrisch rondrijden.Dat is een grote misvatting. Even los van de vraag of we ooit goedkoop stroom kunnen produceren, is een automobiel of welk ander middel in ons luxe leventje gebaseerd op olie. Als dat dus schaars wordt kun je misschien wel goedkoop elektrisch tanken, maar de productie van je auto is onbetaalbaar geworden.

[QUOTE=pena;61196]Intussen blijven wij natuurlijk GPO'en ;)En zelfs daar ondervinden we al effecten van hetzelfde goedje....

Tim
Sign In or Register to comment.