Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Facet Of Hardi?

suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
edited June 2011 in Algemene Techniek
Welk merk, welk type en waarom?

In de verschillende webshops kom ik vooral dit tegen:

Hardi met 10mm openingen:artikelnr p-hp-10012-6
PPO Mobiel: Brandstof pompen[backPID]=23&tx_ttproducts_pi1[product]=66&cHash=b185bc6c35ea783f61d002f929e40c63
€ 97.95

Facet met 10mm openingen: voor ppomobiel artikelnr p-fac-12
Vorförderpumpe € 64,99
PPO Mobiel: Brandstof pompen[backPID]=23&tx_ttproducts_pi1[product]=18& cHash=b82558890df83bf595674d2a3172c9d9 € 79.75

Verschil in prijs is behoorlijk.
De Facet van Monopoel is ook nog eens zwaarder type dan de Facet die op ppomobiel staat(zie specs).
De Hardi heb ik in Duitsland nog niet online gevonden...

Op de Elsbett site staan in de webshop geen losse pompen.

gr Ton

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    edited June 2011
    Ik wil ze allebei niet hebben. Niet goed bestand tegen hete olie. Waarom niet gewoon zonder ??
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2011
    Hete olie? Of bedoel je de hete olie v/d retour?

Ik dacht dat een pomp wel aan te bevelen was voor een 2tank systeem.

gr Ton
  • NiekNiek Super Moderator
    edited June 2011
    Soes,
    Ik had het Hardipompje achter mijn verwarmde tank staan. 6 maanden, toen hiel het hinderlijke tikken op. Ding gewoon laten zitten, als ie niet tikt doet ie niks, maar laat de olie gewoon door. Leuke dingetjes, die pompjes, maar je hebt ze echt niet nodig als je ledingen 8 mm inwendig zijn en goede brandstof natuurlijk.
    Niek
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2011
    Goeie vraag wel... onlangs wel opgevallen dat de facet achtige pomp wat luchtbellen lijkt te genereren... nog niet 100% zeker of deze de oorzaak is..maar toch twijfels aan deze....

We kijken nu naar de zwaardere hardy pomp..zoals die jij noemt van 97euro. Quinten & Hazel heeft ook de hardi pomp in het programma..oa zoals die duurdere hardy. Deze heeft dan 2 3/8 bsp aansluitingen. Wordt gebruikt op 6cylinders en V8's...oa E-type en XJ6 jag en triumph Stag. Kost ook rond die prijs. Wel ff kijken of 3/8 BSP een probleem is om nippels voor te krijgen naar 10mm leiding?

Naar deze gegevens die ik hier heb zou de 8mm pomp 0.15bar leveren en de 3/8BSP pomp 0.30bar. De QH pompen zijn leverbaar via meestal leverbaar via de meeste automaterialen zaken..maar prijstechnisch niet goedkoper (beetje rond dezelfde prijs moet het leverbaar zijn). Maar als je toch al moet bestellen daarzo...dan net zo goed daarzo natuurlijk.

Greetz!
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2011
    Facet sucks, Hardi ook maar beter :D

Zo een facet wil nog wel es affikken. Ik heb zelf een Hardi in de TDS, je hebt ze al voor 65 Euries. Ik gebruik hem hoofdzakelijk om even druk te krijgen voor het starten en als de olie bij lage temperatuur wat dik is.
    edited June 2011
    Ik heb Drappo z'n Facet zien doorbranden:)
    Maar die had z'n kleppen verkeerd staan.....

@easy, geef eens een linkje voor die 65 euri Hardi aub.

gr Ton
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2011
    Die zijn wel verschillend, die duurdere is wel degelijker als het gaat om de aansluitpunten...so I am told...kijk maar eens op de site van Sam Hotte, die heeft er eentje omgebouwd.
    Sam Hottes Poelseite onder Elektrische Vorförderpumpen
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2011
    Ik heb die van de link. Hij zit er al 250.000 Km in. 50.000 in de Peugeot 205 die ik toen had en 200.000 in de TDS. Prima pompje mag ik wel zeggen.
    edited June 2011
    Dan ga ik die bestellen:)

gr Ton
Sign In or Register to comment.