Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Audi 100 TD (85)

orcinuses PPO Newbie
hoi hoi,

ik ben aardig nieuw hier,
ik wil dus uiteindelijk mijn audi op 100% ppo proberen te laten rijden,
ik zit her en der al te kijken (oa op ebay) naar een WW,

wat zijn eigenlijk de dingen die ik verder moet aanpassen op deze oude bak?
de pomp is mechanisch (via de nokkenas) dus het lijkt me dat deze vrij sterk is, of verkijk ik me daar op?

het is op dit moment wel een slurper (1:15/16) dat is ook

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    edited June 2011
    Orci,
    Als je as weekend naar de meeting komt, kan je vragen wat je wilt. Allemaal PPO freaks daar. Als je wilt kan ik dan ook een 2e hands ww voor je meenemen.
    Niek
  • NeoNeo PPO Addict
    edited June 2011
    1 op 15 / 16 is toch geen slurper... Vind het heel netjes voor zo'n auto.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited June 2011
    Is het niet 16L op 1km? Dat is wel een slurper :D
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2011
    Als ik mij niet vergis is dat een 5 cilinder turbo motor waarbij de nokkenas met een vertande riem is aangedreven. Als de IP op de nokkenas staat en de PPO is koud en dus dik is krijgt de riem behoorlijk op zijn donder dus een twee tanksysteem lijkt mij hier op zijn plaats.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2011
    16l op 1km?...wodan toch..tis geen Abrahams tank of Boeing ofzo;)

Zou wel zuiniger zijn als mn astra bij gemiddeld gebruik (meestal ca 1 op 15)

Volgens mij idd een motor met een getande riem die de nokkenas aandrijft..en dan aan de andere kant van de nokkenas nog een 2e riem die de IP aandrijft.
    Zo is het iig bij de 6cylinder motoren.. en d8 het ook zo gezien te hebben op 5pitter VAG motoren. Op zich staat de motoren van VW wel bekend om sterke distributie riemen...staan nie bekend als riemen vreters. Nog beetje deutsche grundlichkeit. Je hebt ze volgens mij trouwens met en zonder turbo.

Leuke bak zoiets! Greetz!
Sign In or Register to comment.