Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Gestegen GPO prijzen.

2»

Comments

• hautessahautessa PPO Addict
    edited August 2011
    [QUOTE=easy rider;61943]Ik heb het geluk dat 1 van mijn bronnen (de grootste) die vetsmelters pure maffia vind en daar heeft ie nog gelijk in.

Dat is dan ook mede de rede dat ie naar niemand anders gaat ook al zou hij daar meer krijgen voor zijn gebruikte olie.

Een andere reden is dat ie uit het zelfde dorp komt als waar ik mijn huis aan het bouwen ben en mijn werkplaats heb en hij mij het dan ook gewoon gunt.

Precies zoals ik zei. Als ie gewoon prima verdiend, gaat het niet om die paar euro apo. Dan is de band met een buurtgenoot gewoon belangrijker. Komt niemand tussen.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2011
    [QUOTE=wodan;61946]Vandaag gehoord bij mijn belgische bron dat ie 80€ per vat van 100L krijgt.
    Ik moest even gaan zitten. :mozilla_cry:

80cent de liter? Hmmm..... wordt het op den duur nog handel om ergens olie te kunnen inkopen.... grootschalig moet dit onder de 80ct de liter kunnen ...en dan de vetboer eventjes 500.000liter verkopen? Als ie dan toch 80cent de liter bied...kunnen wij em wel ff voorzien ermee..en als het gebruikt moet zijn?...dan zwem ik er wel een paar rondjes in...ook gebruikt..Lol...

80cent de liter is abnormaal en overschreid de daadwerkelijke kostprijs van diesel. Want daar zit een 42cent accijns op..en btw.... en als zonnebloem olie in de winkel staat voor 1.30, maar vroeger altijd 40 a 60 cent koste....kan het nog steeds voor ruim onder de 80ct de liter...dus 80cent de liter is ziek! Onhaalbaar en klopt gewoonweg niet. Als hier subsidie opzit..dan is het echte Mafia! Dat is het trouwens sowiezo wel!

Greetz!
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2011
    [QUOTE=Niek;61942]Hautessa,
    heel simpel: de vetsmelters gaan gewoon iedere patattent, restaurant en viswinkel langs en bieden een forse prijs. Het kan toch wel uit, sinds de bijmengbiodiesel uit gerecycled materiaal dubbel telt.
    Niek

In de herhaling Fury...Niek legde het al uit...de oliejongens hoeven dus nog maar de helft bij te mengen...dus hun kostprijs wordt dan lager dan bij nieuwe biodiesel....
  • wodanwodan Super Moderator
    edited September 2011
    Inderdaad, gebruikte olie is voor hen 2x zoveel waard als nieuwe... Te zot voor woorden.
    edited September 2011
    Op den duur wordt het rendabel om nwe olie gebruikt te maken!

Een groot frituur feest geven met een frituur in formaatje zwembad... en dan de olie verkopen na 1 keer te zijn gebruikt voor meer als dat deze gekost heeft?....ook een manier om rijk te worden. Gebruikt is gebruikt toch?...als ik er in ga zwemmen...dan ist toch ook "gebruikt" ?

Greetz
  • ZX plantengieter PPO Burner
    edited September 2011
    [QUOTE=wodan;61946]Vandaag gehoord bij mijn belgische bron dat ie 80€ per vat van 100L krijgt.
    Ik moest even gaan zitten. :mozilla_cry:

Vandaag even gevraagd in de lokale patattent: 40 euro voor 200 liter ofwel 0,20 ct per liter krijgt de beste uitbater (olie die we zelf niet willen hebben). Ofwel gewoon normaal blijven doen en je niet laten leiden door een broodje aap verhaal.
    Ik betaal al jaren 0,25 ct. per liter, wat de vetboeren ook uitkramen. Ik ben natuurlijk wel heel aardig!
    Ben momenteel arachide olie aan het filteren van inmiddels twee jaar geleden alsof het uit de nieuwe fles komt, prima kwaliteit.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2011
    [QUOTE=ZX plantengieter;62029].... Ik ben natuurlijk wel heel aardig!...

Dat dan weer wel natuurlijk :D.

'T zou ook nog kunnen dat men in Belgie andere prijzen hanteerd. Als er iemand goed is in de boel belazeren dan is het een Belg wel, Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
    edited September 2011
    Ik zeg niet dat ik zoveel geef of zou geven h
    edited September 2011
    Zou wel eens willen weten wie die 80ct/L bron is......toch wel intressant om mijn vetafval bagger zooi aan hem te verkopen voor die prijs ;)

Greetz!
    edited September 2011
    Zal wel enkel voor propere, mooie gebruikte olie zijn, niet voor vetafval ;)
    edited September 2011
    Wil best wel 5 liter propere olie boven op laten drijven hoor:D.... hij mag altijd een bod doen...dan kan ik altijd nog kiezen of ik er bio-diesel van laat maken of aan hem verkoop. Weet niet of het voor hun proces zoveel uitmaakt hoe vet vrij de olie is?

greetz
    edited September 2011
    Ik denk dat men vooral de oorsprong moet kunnen traceren... Sinds de dioxinecrisis in Belgie, is men zeer alert geworden...
    edited September 2011
    Hmm ja... iig...horeca:D
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited September 2011
    gisteren weer bij leveracier geweest ,..... zijn buurman verkoopt het aan een vetbedrijf genaamd roti of iets dergelijks ,... hij liet me het bonnetje zien . 120 kg kreeg ie 80 euro voor ,.... dat is dus omgerekend 66 cent per liter.

waar moet dit heen????
    edited September 2011
    [QUOTE=pieterbell0001;62163]...verkoopt het aan een vetbedrijf genaamd roti of iets dergelijks ,... hij liet me het bonnetje zien.... 66 cent per liter..

Dan gaan we die maar es even bellen, heb nog 800 liter vloeibaarfrituurvet staan.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2011
    [QUOTE=pieterbell0001;62163]gister..... 120 kg kreeg ie 80 euro voor ,.... dat is dus omgerekend 66 cent per liter.

waar moet dit heen????
    Dat het dan nog loont om het op te halen en te filteren.

Voor schone iets gedateerde olie of vet (bijna ranzig) zullen die groot-inkopers toch ook niet zo heel veel betalen?
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited September 2011
    Ik blijf erin geloven dat -indien er niet geknoeid is met de bonnetjes ;) - subsidie op zit. Anders kan het onmogelijk uit.
    edited September 2011
    Voor de mensen die graag complot theorie
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited September 2011
    laat me weten hoe het afloopt!!!!!

[QUOTE=easy rider;62175]Dan gaan we die maar es even bellen, heb nog 800 liter vloeibaarfrituurvet staan.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2011
    Vrijdag 375l opgehaald a 50ct/l (stond niet meer)
    Nu over 1 a 2mnd nog een keer gaan halen, en dan heb ik weer voor een jaar voorraad staan:)
  • Sandman79 PPO Burner
    edited September 2011
    375 liter... dat is nog niet genoeg voor 1 maand :(
    edited September 2011
    [QUOTE=Sandman79;62229]375 liter... dat is nog niet genoeg voor 1 maand :(
    Wat doe jij er allemaal mee dan???
  • Sandman79 PPO Burner
    edited September 2011
    ok:

Dagelijks naar werk rijden: 150 km heen en terug , een dikke 30000 km /jaar)
    Mijn vrouw naar haar werk: 30 km (halftijds) een 3750 km per jaar

Bijjob mezelf: 400 km /week: 20000 km /jaar
    Bijob vrouw: 330 km /week: 16000 km/ jaar

Familiebezoeken (en bouw van verhuurhuis langs schoonouders) een 10000 km /jaar.

Dan heb ik nog nergens voor ontspanning of reis naartoe gereden.

Auto's: Ford Focus (verbruikt 5.5 liter /100 km) en Landrover disco (9.5 liter per 100 km) -> een 440 liter per maand gaat er toch makkelijk door.

Aangezien mijn werk geen kmvergoeding betaalt wil ik zo snel ik kan andere mogelijkheden bekijken ;). scheelt zich veel tijd en geld /maand.
    edited September 2011
    Tja, mijn conclusie is heel helder hierop, Je zit zowieso veel te ver van je werk af, of je werkt te ver weg...
    En voor jouw bijjob geld hetzelfde.
    De tijd die je met al dat rijden kwijt bent hakt er zwaar in.

Maar ik vind het knap dat je het volhoud, ik heb nog nooit een job genomen verder dan 30km van huis.
    edited September 2011
    @Sandman79: Hum, als je zoveel km doet, zou ik opteren voor een nieuwere zuiniger wagen en die ombouwen, die disco drinkt je arm...
    Want ik ga ervan uit dat jij rijdt met de disco en dus 30+20+10 => 60k km / jaar is 5k per maand... => 475 Liter per maand.
    Blijkbaar heb je je ergens misrekend als je stelt dat je nu toekomt met 440L/ maand.

Stel je koopt een wagen die 6L/100km verbruikt ipv 9.5L/100
    Stel je verbruikt nu met de disco 350L/maand (de rest, het veschil schrijven we op rekening van de vrouw haar karretje)

Dan wordt die 350L ineens 220 Liter (350*6/9.5)
    Aan een DIESEL prijs van 1.4€/L wordt dat (350-220)*1.4€ = een 180 € per maand die je uitspaart of 2160€ per jaar...
    Reken je dit uit aan PPO die je maar 0.7€ alles in zou kosten per liter bespaar je nog altijd een 1000€ per jaar...

Toch iets om over na te denken. (De disco zuiniger laten rijden kan ook natuurlijk, volgens mij moet 8L /100km lange afstanden zeker mogelijk zijn...) en
    dan zit je ook al op goede weg en kan je blijven rijden met wat je leuk vindt (denk ik :) )

En zoals Suzuki terecht opmerkt: Je zit te ver van alles :)
  • Sandman79 PPO Burner
    edited September 2011
    Bij-job is rondrijden. :) Fruitmandjes verdelen.

Hoofdjob: Ben it'er, maar meestal is dat op projectbasis en jaarcontracten. Voor hypothecaire leningen af te kunnen afsluiten had ik job nodig met een contract van onbepaalde duur. Sowieso zijn in Belgi
  • Sandman79 PPO Burner
    edited September 2011
    @ Wodan:

Tot voor de Ford werd aangekocht in Mei, reed ik idd in de disco, mijn vrouw in een kleine Chevrolet Kalos.
    Nu rijdt de vrouw meeste kilometers in de disco omdat dat gewoon goedkoper is. Auto voor mij is niet zozeer liefhebbersding, toch niet om dagdagelijks te rijden.
    Sportieve auto's interesseren me wel iets meer.

De Disco is aangekocht geweest voor de bouw, die mag aardig wat slepen en dat is een heel deel keren goed van pas gekomen.

Ik sleep er ook mijn minigraver regelmatig mee, die ik ook nog af en toe verhuur.

De Disco staat wel op punt om dit of volgend jaar vervangen te worden, logiste keuze naar verbruik en noodzakelijke gewicht wat de auto mag trekken is een Mercedes E station 220cdi. Denk erover een Duitse taxi te kopen, en ander kleurtje te geven, en dan meteen mooi 2 tanksysteempje erin te zetten.

En de disco naar 8 liter... wordt lastig, rij al kalm op autostrade (100-115) bandenspanning staat al lekker hoog.... ik heb hem wel al eens op 8.9 liter gehad, maar ben eerder positief verbaasd, mijn lager rechtsvoor is ook aan vervanging toe, maar dat maakt geen halve liter per 100 km uit. De Disco kan ik ook niet op 2*4 schakelen he, die is permanent 4*4.
    edited September 2011
    tuftuf werkte ook een 130km van huis...enkele reis... dus da was gelijk 60.000 PPO km's per jaar. Met de oude bmw.... die heeft flink wa gebunkerd. Maar die haalde wel 1op15 ermee. Op zich niet slecht voor een 6pitter turbo diesel. Maar dan gaat het idd ook hard. Maandelijks gaat er ook heel wat door met zn tweetjes.

Disco is ook nie echt mijn auto. Liever een patrol ,US trekpaard of landcruiser dan. Maar tzijn wel werkpaarden...zolang ze nie kapot zijn natuurlijk.

Greetz!
  • Sandman79 PPO Burner
    edited September 2011
    ja, vandaag tijdens de toer klein waterlek. nu op op vast werk wou ik hem bijvullen en wil dem otorkap niet open, helemaal tof. al eens aan het kabeltje gaan hangen maar openen doet ie niet, en er is niet makkelijk langs dem otorkapkant aan te komen.

Zit nog wat water in. hopelijk kom ik op gemakje nog naar huis....
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited September 2011
    er zijn in het noorden ook weer leden geweest die de prijs weer hebben opgevoerd. grrrrrrrrrrrrrrrrrr. het is gewoon niet leuk meer. waar houd het op? tegen welke prijs is GPO nog te verkopen? voor ons wel handig om dat te weten...nog even en de deur kan op slot.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2011
    [QUOTE=Drivertje;62384]er zijn in het noorden ook weer leden geweest die de prijs weer hebben opgevoerd. grrrrrrrrrrrrrrrrrr. ......
    Bedoel de forum leden of was het een spelfoutje en bedoel je lieden?
  • NiekNiek Super Moderator
    edited September 2011
    Hij bedoelt lieden, hij begint zo langzamerhand zelf ook loempia's te praten
    edited September 2011
    Ah nee h
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited September 2011
    [QUOTE=Man@work;62388]Bedoel de forum leden of was het een spelfoutje en bedoel je lieden?

lieden :-)
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2011
    Cijfers :mozilla_cool:
    edited October 2011
    En Drivert, wat betaal je dan nu voor de olie? Is het misschien zo dat men je pootje lichten is? Hier betalen we nog tussen de 20 en 40 cent per liter. Dat gaat dan niet in grote hoeveelheden zoals bij jullie maar met kleine kannetjes en vaatjes. Veel werk met ophalen dus en dat bepaald uiteindelijk ook de verkoopprijs prijs natuurlijk.
    edited October 2011
    Bij mijn oliebron kwam de oude vetboer onverw8 langs...was maar zo vrij geweest om via de achterdeur zelf naar binnen te gaan en alvast het vat in te laden... hij gaf en dankjewel en was weer weg.
    No money at all.... op zich voor mij gunstig...des te blijer zijn ze met het mijne.. maar wel een vaatje met de beste mooie olie weg:(...ze gaan nu voor mij de deur op slot zien te houden.. lief van ze...

Greetz!
    edited October 2011
    [QUOTE=fury;62411]Hier kwam de oude vetboer onverw8 langs...was maar zo vrij geweest om via de achterdeur zelf naar binnen te gaan en alvast het vat in te laden...

Dat zijn dus twee overtredingen. Het betreden van een erf zonder toestemming en diefstal. Ik zeg aangifte doen. Stelletje freeloaders.
    edited October 2011
    [QUOTE=easy rider;62413]Dat zijn dus twee overtredingen. Het betreden van een erf zonder toestemming en diefstal. Ik zeg aangifte doen. Stelletje freeloaders.
    Bah, verworven recht, openbaar toegangkelijk, niet afgesloten... Gewoon op slot laten doen, zaakje 'gesloten', fury happy.
    edited October 2011
    Ja idd.. zijn zulke lieve brave mensjes...die zouden echt niet durven aangifte doen ervan enzo... dus beter zo dan maar idd.

greetz!
    Prijzen van gebruikte ruwe frietolie zakken lichtjes. Als je de frietboer 50 cent betaald moet hij dik tevreden zijn, maar 40 cent is inmiddels mogelijk. Ik weet niet wat de oorzaak van die daling is.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2014
    Dat kan ik inmiddels wel bevestigen. Oude visboer is van 85 cent gezakt naar 65.(nog te duur dus)
    echter 3 andere visboeren zaten deze zomer op respectievelijk 40, 50 en 60 cent.
    Allen uit dezelfde regio dus waarom die onderlinge verschillen is me een raadsel.
    edited January 2014
    Het zal de meeste mensen wel bekend zijn dat Eric en ik al jaren een oliebron delen.
    Toen wij daar begonnen met halen voor 30ct, na een paar jaar is hij gestegen naar 60ct wat toen marktconform was. Maar halverwege vorig jaar is hij ineens omhoog gegaan naar 75ct.
    En nu dus weer op 65ct. Dit wel na een opmerking van mij dat de prijzen gedaald zijn.

Maar ook ik ga op zoek naar goedkopere olie.
    Soes, de prijzen zijn aan het dalen. tussen 40 en 50 cent. En goed om te weten: de vetophaler betaald per kilo en rekent voor een vat van 60 liter 50 kilo en voor een vat van 120 liter 100 kilo. omrekenfactor: 0,9
    De prijzen zijn ook afhankelijk van de vetophaler en de chauffeur. Er zijn chauffeurs, die free lance opereren en dus van de marge moeten leven.
  • Niek said:

En goed om te weten: de vetophaler betaald per kilo en rekent voor een vat van 60 liter 50 kilo en voor een vat van 120 liter 100 kilo. omrekenfactor: 0,9

Dat probeerde mijn vet ophaler vorig jaar ook. Ik zij tegen hem: We rekenen af per liter en niet per kilo anders ga ik naar een ander. Hij stemde meteen in ;)
Sign In or Register to comment.