Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

audi a6 2.5 tdi 5cil. 1994

jackymathijsen PPO Newbie
hallo,
ik rijd met een audi a6 2.5 tdi 5cil. van 1994.. ik krijg via verschillende bronnen gebruikte frituurolie, filter deze tot op 1µ en meng er 10% petrolium bij..
hiermee vul ik voor 3/4 men tank en de rest met gewone diesel.. nu zo'n 3000 km mee gereden en tot op heden geen problemen.. na een koude nacht is het iest moeilijker starten maar eens hij bolt is alles in orde..
het moeilijke is voor mij om steeds voldoende frituurolie te hebben.. weet iemand misschien een bron regio limburg?
gr jacky

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    edited May 2011
    Jacky,
    beter een warmtewisselaar bij te zetten. Hou een schoon brandstoffilter bij de hand, want PPO lost alle vuiligheid in je tank op.
    Olie krijgen is er niet meer bij. Er is een vetoorlog aan de gang. prijzen lopen op tot 50 cent per liter voor gebruikte olie !!
    Niek
  • jackymathijsen PPO Newbie
    edited June 2011
    [QUOTE=Niek;60779]Jacky,
    beter een warmtewisselaar bij te zetten. Hou een schoon brandstoffilter bij de hand, want PPO lost alle vuiligheid in je tank op.
    Olie krijgen is er niet meer bij. Er is een vetoorlog aan de gang. prijzen lopen op tot 50 cent per liter voor gebruikte olie !!
    Niek

kan ik zo'n warmtewisselaar gewoon bij een boschhandelaar bestellen en laten installeren? wat kost zoiets ongeveer?
    ik heb sinds de laatse 1000km een enorm vettige koffer en achterbumper.. komt duidelijk via de uitlaat met de gassen mee.. is dit normaal? of wijst dit op iets?
    mvg jan
    edited June 2011
    Jacky,
    Diverse leveranciers van spulletjes voor ombouw. Struin maar even door het forum. Ik bestel zelf altijd bij Heipro.de Voor een tweedehandsje ga naar je installateur van cv ketels en vraag een oude uit een vaillant ketel bijvoorbeeld. Kom naar de meeting als je kunt. Iedereen kan je daar uitleggen wat je moet doen en als je de spulletjes bij je hebt schroeven ze het zaakje er zo in.
    Vettigheid achterop je auto: betekent onverbrande brandstof: olie te koud en/of ontstekingstijdstip niet goed. Er zal ook wel een zwarte wolk en meur uit je uitlaat komen.
    Besteed even een paar avonden om het forum door te pluizen, dan weet je veel meer.
    Niek
  • wodanwodan Super Moderator
    edited June 2011
    Als de achterkant van je auto vettig is en het is het vettigste dichterbij de uitlaat, dan is de verbranding niet volledig en loop je heel veel kans op motorolie vervuiling door ppo en dat is een vastloper in wording...
    Is het overal achteraan de wagen evenveel, dan lek je ergens olie...
  • jackymathijsen PPO Newbie
    edited June 2011
    [QUOTE=Niek;60875]Jacky,
    Diverse leveranciers van spulletjes voor ombouw. Struin maar even door het forum. Ik bestel zelf altijd bij Heipro.de Voor een tweedehandsje ga naar je installateur van cv ketels en vraag een oude uit een vaillant ketel bijvoorbeeld.

weet jij iemand die men auto kan ombouwen? als de prijs meevalt naar een 2 tanksysteem.. anders gewoon een warmtewisselaar en eventueel nog wat elektrische verwarming...
    ben zelf niet zo handig in zo'n dingen..
  • even updaten..
    heb nu zo'n 125 000 km gereden met 3/4 gpo en 1/4 diesel
    zonder enige aanpassing aan de wagen en hij bolt nog steeds als een klok!
    groetjes!
    Jan, heb je al een oliebron gevonden ??
    Bijmengen met diesel ? Met deze temperaturen kun je ook bijmengen met biodiesel. beter voor het milieu
Sign In or Register to comment.