Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

LR motoren

Sandman79 PPO Burner
edited May 2011 in Overige merken
Walterke, TDI of TD5 blok?

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited May 2011
    [QUOTE=Sandman79;60689]Walterke, TDI of TD5 blok?
    Als het een TD5 is (met pomp verstuivers dus) gaan hij binnenkort nieuwe mogen steken...:rolleyes:
  • Sandman79 PPO Burner
    edited May 2011
    Tell me? :)
    edited May 2011
    Even aparte draad van gemaakt.

TD5 motoren op PPO laten rijden, zelfs in lagere percentages ZONDER voor verwarming is vragen om defecte injecteurs... Ze kunnen al niet zo super goed tegen gewone goede diesel,
    laat staan diesel die nog extra "verdikt" is.
  • Sandman79 PPO Burner
    edited May 2011
    Hmms, de mijne heeft nog geen eg negatieve effecten tot nu toe (gemengd tot 60%) toch verschillende 10000 km's :).

Soit, er komt nu wel een voorverwarming in sowieso...
    edited May 2011
    Zeker doen en als het kouder wordt niet boven 20% bijmengen en zeker geen korte ritjes doen.
    Hangt ook beetje af van wat voor soort PPO olie natuurlijk. EGR al afgeblokt?
  • Sandman79 PPO Burner
    edited May 2011
    EGR afgeblokt
    Ritjes van 70 of meer km.

Wordt nu wel binnenkort ook Tweetanker. De olie is gefilterde frituurolie, dus allerlei soorten ppo in de wilste mengelingen, af en toe wat vloeibaarder gemaakt met wat kers van sien.
    edited May 2011
    Je kan visueel heel goed zien hoe DIK de olie is... Bij buiten temp goed vloeibaar (en dus ook filterbaar) PPO is zeker indien niet 100% als 2 tanker goed te gebruiken.
    Als 1 tanker ZONDER ombouw is het russische roulette, met goede voorverwarming soms doenbaar... maar niet zonder risico.
    Natuurlijk als het 80.000km goed gaat, is een kost van nieuwe injecteurs (revisie) niet onaanvaardbaar als kost ;)
    Ook de EGR niet vergeten...
  • Sandman79 PPO Burner
    Eigenlijk weinig tips. ik heb altijd bijgemengd, tot een 70% in de zomer. Ongeveer een 80000 km erop gereden. Enkel de opvoerpomp in de tank was na 3000 km kapot. Die vervangen en zo gereden.

De td5 motoren hebben een brandstofkoeler op de retour, die had ik dacht ik uitgeschakeld. Warmere olie is veel vloeibaarder natuurlijk. Ik reed wel meestal trajecten van 50km plus, waarbij alles netjes warm werd. Geen issues gehad met de injectoren, (blok had 300000 km bij aankoop) Wel met mijn W211 mercedes, na 430000 km, revisieinjectoren kostten me voor de merc een 100/stuk.

De EGR klep bestaat een blanking kit voor, die had ik wel direct geplaatst.
  • Heb je al een 2 tank systeem gebouwd of meng je nog steeds bij? Met wat voor percentages ben je de winter doorgekomen?

Ik wil mijn TD5 ombouwen naar een 2 tanker en ben benieuwd of de injectoren een de GPO kunnen verdragen ;-)
Sign In or Register to comment.