Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

"Bio-rijder 2011": Promoot duurzame biobrandstof en win 1000 euro PPO

Jaap Vink PPO Newbie
edited May 2011 in Overige discussie
Stichting STRO organiseert de wedstrijd "Bio-rijder 2011" met als doel duurzame biobrandstof te promoten.

De wedstrijd kort samengevat: Iedereen die rijdt op biobrandstof, van PPO tot groengas, kan zich nu opgeven.
Meedoen is simpel: Mail een foto van je auto, je naam en de biobrandstof waar je op rijdt naar
[EMAIL="info@socialtrade.nl"]info@socialtrade.nl[/EMAIL]

Vanaf half september kan er via www.duurzamebiobrandstof.nl gestemd worden op de deelnemers. Degene met de meeste stemmen wint biobrandstof naar keuze ter waarde van 1000 euro.

Alle PPO-rijders zijn van harte uitgenodigd om mee te doen aan deze wedstrijd. En als jullie tips hebben hoe meer mensen te bereiken die op biobrandstof rijden te bereiken, hoor ik dat graag.

met vriendelijke groet,

Jaap Vink
Stichting STRO

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2011
    Goed initiatief Jaap.

Ik lees op je site: "Maak een foto of filmpje terwijl je tankt".

Laten we dat nou maar niet doen. Als je bijvoorbeeld puur plantaardige olie in je tank gooit ben je brandstof aan het maken en daar heeft niemand een vergunning voor behalve de oliemaatschappijen dus ben je strafbaar volgens de Nederlandsche wet. Als je daar dan ook nog eens een filmpje van maakt heeft de Douane bewijsmateriaal om je te vervolgen.;)
  • wodanwodan Super Moderator
    edited May 2011
    I will kindly decline the offer... Thanks but no thanks.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited May 2011
    Jaap, prachtig initiatief. Maar niet geheel doordacht. Althans niet voor de kleine PPO rijder op gerecyclde frituurolie.
    Wat STRO zou moeten doen is de minister van finacnien onder druk zetten: geen wegenbelasting en geen accijns op gerecyclde frituurolie. Zelfde als de electrische rijder. Ik verwacht, dat de rijder op gerecycle frituurolie nog groener is dan groene stroom.

Niek
    edited May 2011
    Als klein individu ga je best de confrontatie NIET aan met een der politiekers, het resultaat is altijd voor de kleine man negatief, dat is wat het verleden ons leert, maar iedereen is vrij van tegen de windmolens te vechten... Maar dat kan het voor anderen nog lastiger maken.

De wereld verbeter je door zelf iets te doen, niet door anderen te proberen hun denken te veranderen... Tenzij ze er klaar voor zijn en dan hebben ze jou niet nodig om het licht te zien.
    Vergeet niet: Het gaat ALTIJD over geld... en over NIETS anders.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2011
    +1@Wodan

gr Ton
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited May 2011
    Misschien een idee maar ik heb nog ergens een foto dat ik in Mönchengladbach PPO tank wat ik altijd doe, toch?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2011
    Hey,

Klopt Douwe, daar tank ik ook altijd.

Maar ik doe niet mee, ik doe wat ik doe en heb daarbij geen politiek of manager nodig.

We kunnen beter een prijs uitloven voor energie reductie. Ik zit qua elektra, gas en auto brandstof op -/- 50% tov 2010!! Hier is geen uitstoot van geweest, geen arbeid voor verricht en geen euro aan uitgegeven. Promoot dat maar.

Tim
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited May 2011
    klopt Tim
    gewoon minder verbruiken .
    doen wij ook we zitten op een 2persoons huishouden qua
    gas ,water en elektrisch.
    en we zijn met ze 4en .
    dat is pas goed voor het milieu maar heel slecht voor de economie .
    dus zeg ik altijd doe maar niet zo als ik dat doe ik al :D:D

Dyssie
    edited May 2011
    Exact. Ik zit met Gas+Elektriciteit op nog geen 90 euro per maand oftewel nog geen 1000 euro per jaar. Water is iets van een 10 euro per maand (ik betaal per kwartaal een goede 30 euro).
    Dit voor een tweepersoons gezin. Ons verbruik is ieder jaar minder in KW/h en in volume dan het vorige jaar ;)

Dit jaar ga ik meer met fiets en moto rijden dan voorheen, dus dat scheelt ook weer een slokje op een borrel :)
  • udoudo Super Moderator
    edited May 2011
    [QUOTE=easy rider;60661]Laten we dat nou maar niet doen. Als je bijvoorbeeld puur plantaardige olie in je tank gooit ben je brandstof aan het maken en daar heeft niemand een vergunning voor behalve de oliemaatschappijen dus ben je strafbaar volgens de Nederlandsche wet. Als je daar dan ook nog eens een filmpje van maakt heeft de Douane bewijsmateriaal om je te vervolgen.;)
    In principe wel belangrijk, maar als je gezicht niet in beeld komt, de auto niet herkenbaar is, en je stem niet op jou te herleiden...
    Dan zit je toch redelijk safe?
    Uploaden kan ook weer iemand doen die een andere kleur auto heeft op LPG ofzo... ;-)

Dus: close up shot van de can in de tankopening, semi-klokkend geluid. (De kenner hoort dat het anders klinkt dan diesel)
    Eventueel can uit tankopening en schenktuitdruppels laten zie qua PPO.
    Voice-over er bij met uitleg.
    Wat tekst in beeld ter verduidelijking...
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2011
    Zoiets?
    image
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2011
    VET man :mozilla_cool: chips, ik heb tegenwoordig een groene auto :mozilla_surprised:
    edited May 2011
    En het is duidelijk niet te zien dat het mijn jongste zoon is :)
  • udoudo Super Moderator
    edited May 2011
    @Ruud: inderdaad!

Ik las al over HD sleutelhanger-cams voor een paar tientjes, dus daarvoor hoef je het niet te laten.
    Beetje editten op de PC, voiceover er bij...... :-)
  • Sandman79 PPO Burner
    edited May 2011
    [QUOTE=wodan;60669]Exact. Ik zit met Gas+Elektriciteit op nog geen 90 euro per maand oftewel nog geen 1000 euro per jaar. Water is iets van een 10 euro per maand (ik betaal per kwartaal een goede 30 euro).
    Dit voor een tweepersoons gezin. Ons verbruik is ieder jaar minder in KW/h en in volume dan het vorige jaar ;)

Dit jaar ga ik meer met fiets en moto rijden dan voorheen, dus dat scheelt ook weer een slokje op een borrel :)

Ditto, alleen ons electriciteit zit hoger in een oud huurappartement dat electricsch verwarmd moet worden... :) kost ons 144 euro per maand vrees ik, veel lager kan er niet.

wat voor motorfiets Wodan?
    edited May 2011
    [QUOTE=Sandman79;60677]wat voor motorfiets Wodan? Zie PM.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2011
    Ruud,

Moetje hem nog wel vertellen geen frituurVET te tanken :mrgreen:

Tim ;)
    edited May 2011
    Tim: er staat VET op, maar er zit perfecte Remia olie in om op te rijden:) Die branche noemt het altijd vet.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2011
    kameraad van me doet het ook allemaal zuinig.... houtkachel voor warmte. Enkel dat gebruiken wat nodig is. Grootste en vrijwel enigste verbruiker is koelkast. Geen tv. her gebruik van warm douche water, opwarmen water met houtkachel voor in wasmachine en afwas, Koken en thee maken ed geregeld gewoon op de kachel....en dan red je het met 19euro in de maand aan energie. Tevens doet ie vrijwel alles op de fiets (afstanden van ZVL naar Amsterdam, Antwerpen, Gent etc)...net grote dingen vervoeren of extreem slecht weer per auto. Ook een eco verantwoord leven dus. Enkel nog geen eco brandstof. Wel een oude alto, zo afgesteld/getuned en ontdaan van alle gewicht dat ie gemiddeld 1:23 haalt. Zou toch mooi zijn als dat een 3cyl PPO dieseltje erin zou hebben ofzo;)... Zuinig leven kan dus iig wel:)

Greetz
Sign In or Register to comment.