Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Vervuilde brandstoftank

Edwin PPO Newbie
edited April 2011 in Algemene Techniek
Ik was het helemaal zat, om de haverklap zaten mijn brandstoffilters verstopt door het gebruik van plantaardige olie (van de visboer, zelf gefilterd) waardoor de diesel koek aanslag in de tank losweekte en dus de boel verstopte. En het vervelende was dat het steeds op het verkeerde moment gebeurde en op de verkeerde plek. Ik had wel altijd reserve filters bij me, maar toch.
De oplossing: of de tank schoonmaken of een andere tank. Ik heb voor de tweede optie gekozen, heb op de sloop een tank uit een BENZINE auto gehaald, over laten zetten en einde filter verstoppings verhaal.

Comments

• ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    gefeliciteerd.
    mijn ervaring is dat het je ongeveer 4 filters kost. als je slim bent haal je in het vervolg een aantal gebruikte filters bij een garage.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited April 2011
    Als je plantaardig begint te rijden, doe je er zowiezo goed aan om een groteren en vooral goedkopere fijnfilter te plaatsen, kwestie van ten allen tijde genoeg brandstof doorvoer te hebben.
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited April 2011
    ja .... lijkt me verstandig ,.... heb ook een filter opgezet waar 1.5 liter in gaat ,... en kosten bij monopoel.de maar 8 euri per stuk.

even aan edwin.... het is wel belangrijk je gefilterde olie minstens 7 weken te laten bezinken en dan 10 cm vanaf de bodem af te tappen.... als je filtert en gelijk in je tank kiept 1mu zit je brandstof filter na 1000 km toch wel mooi dicht. had ik ook last van , maar sinds ik bezink haal ik makkelijk 15 a 20.000 km uit een brandstof filter. je ziet ook na het bezinken een hele laag fijn stof onderin het bezinkvat liggen, en had hem toch helemaal schoon gemaakt.

[QUOTE=wodan;60562]Als je plantaardig begint te rijden, doe je er zowiezo goed aan om een groteren en vooral goedkopere fijnfilter te plaatsen, kwestie van ten allen tijde genoeg brandstof doorvoer te hebben.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    Eric, Jouw ervaring... Maar is dat dan een mooi gemiddelde.
    Ik heb zowel bij mijn C15 als bij de Xsara geen verstoppingsproblemen gehad, tenzij ik slechte GPO ging tanken.
    De Benz van m'n vader had een nieuw ogende tankzeef, die van Miglowie destijds leek wel uit de golf van mexico gevist te zijn, zo smerig.
    Ik denk dat het dus van teveel factoren afhangt om er een termijn op te plakken.

Edwin, mooi dat je het zo kon oplossen. Was schoonmaken geen optie als de tank er toch vanonder moest (Vijgen na pasen ;))
Sign In or Register to comment.