Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

IBC tankje ombouwen

Sandman79 PPO Burner
edited April 2011 in Algemene Techniek
Moet bij me huis voor 1 of andere vage reden een bezinktank zetten na de regenwatertank. alvorens de overloop naar de riolering kan.

Wou er een goedkope ibc voor gebruiken. Iemand tips om eventueel een 11 of 15 cm buis netjes op aan te sluiten?
Zou dat waterdicht genoeg te maken zijn dmv een dakdoorvoer?

Comments

• suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    Ik zou Wildkamp ff checken.

gr Ton
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2011
    Neem een zwarte BC, ander wordt het een gore algentroep. Wanddoorvoeren bij Wildkamp of technische groothandel.
    Niek
  • wodanwodan Super Moderator
    edited April 2011
    Dat wordt niet simpel, aangezien je niet kan plakken / lassen in IBC materiaal.
    En een klemsluiting van 15cm kom je ook al niet vaak tegen, tenzij in flenzen voor stalen buizen, maar dat zal gaan roesten, tenzij goed verzinkt.

Zie iets dus:
    image
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited April 2011
    kom naar de meeting, we hebben nog gebruikte 1 ' wanddoorvoeren liggen. wel zo simpel.
    kan van alles aangemaakt worden, slangen en stalen pijp, het maakt niet uit.
  • Sandman79 PPO Burner
    edited April 2011
    niek, de bedoeling van de tank is dat deze onder het grasveld wordt ingegraven, wit of zwart maakt dus niet uit :)
    Wildkamp, ken ik ni, eens googlen :)

klemsluiting eens bekijken :)
  • Sandman79 PPO Burner
    edited April 2011
    Meeting zie ik wel zitten, ik zet enkel met een huis wat verhuurd is vanaf juli en waar ik nog hetvolgende moet doen:

600 vierkante meter grondlaag, 1e en 2e laag verven.
    10 binnendeuren plaatsen en verven
    Voordeur schuren en plaatsen.
    Trap opschuren, verven en plaatsen
    zoldertrap plaatsen.
    Zoldervloer afwerken (osb platen, valt wel mee)
    160 vierkante meter vloeren.
    Badkamer tegelen en keuken ook deels
    Keuken, douche, bad en badkamermeubels plaatsen
    Oprit funderen en aanleggen
    tuin ploegen, frezen en inzaaien
    32 vierkante meter hardhouten terras aanleggen.
    Garage het dak lijmen, poort plaatsen en deur plaatsen
    Regenwaterrecuperatiesysteem aansluiten
    nutsvoorzieningen uitgraven en waterafvoer van goten naar waterput leiden.

Soit, ik werk sowieso een uur of 70 per week, en moet thuis met een baby van 4 weken ook nog wat helpen natuurlijk.
    Het helpt ook niet dat de werf op 110 km ligt :).
  • Sandman79 PPO Burner
    edited April 2011
    [QUOTE=wodan;60518]Dat wordt niet simpel, aangezien je niet kan plakken / lassen in IBC materiaal.
    En een klemsluiting van 15cm kom je ook al niet vaak tegen, tenzij in flenzen voor stalen buizen, maar dat zal gaan roesten, tenzij goed verzinkt.

@ wodan, waarom zou je niet kunnen plakken? :)
    edited April 2011
    Omdat je PE niet kan plakken. Maar ge moogte gerust proberenen mij nadien gelijk geven :D
  • Sandman79 PPO Burner
    edited April 2011
    geen probleem Wodan :)

Soit, ik heb alvast 1 dingetje gevonden wat een beetje bruikbaar lijkt , enkel de doormeter is waarschijnlijk wat te laag.

[url=http://cgi.ebay.nl/IBC-Fallrohrfilter-Verbindungsset-Regendieb-de-luxe-93-/170410307040?pt=DE_Haus_Garten_Garten_Bewässern&hash=item27ad3eede0#ht_694wt_896]IBC Fallrohrfilter Verbindungsset Regendieb de luxe #93 - eBay, Filter, Bew
    edited April 2011
    Ah, het mag enke bovenaan zijn? Daar zit al een schoefdop, daar kan je perfect op aansluiten. Ik dacht dat je aan- en afvoer moest kunnen maken op verschillende hoogtes, dus in de zijkant van de IBC moets kunnen aansluiten.

PS: Wat zoek je van IBC, 1000L of 600L ?
  • Sandman79 PPO Burner
    edited April 2011
    1000 liter

ik moet een bezinktank hebben na mijn waterput , met dus een aanvoer van mij waterput en dan een afvoer die ik naar de straat moet leiden (30 metertjes verderop, maar die moet iig ergens aan de zijkant gemonteerd worden dan, de aanvoer moet hoger in de tank komen als de afvoer.

Maar moet eens kijken of ik die bezinkput niet kan skippen uberhaupt. Ik snap de functie ervan niet compleet om eerlijk te zijn.

In mijn waterput van 5000 liter komt de afzuiging van het waterrecuperatiesysteem voor ne wc etc . Vandaar dus als die volzit naar de bezinkput en dan naar de riolering. Als het zo hard regent dat ze alletwee volraken loopt eea toch direct de riolering in....
  • Sandman79 PPO Burner
    edited April 2011
    en nog een interessante link : http://www.jovas.nl/assets/files/1%20Kunststof%20Drukleidingsystemen.pdf

op pagina 11 staan een doorvoer van 11 cm.... alleen jammer van de prijs :) , misschien toch 1' doorvoertjes combineren ofzo :)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    [QUOTE=wodan;60518]Dat wordt niet simpel, aangezien je niet kan plakken / lassen in IBC materiaal.Wodan,

Pe kun je prima lassen. Met speciale moffen, spiegellassen of met een extruder.

Je kan ook altijd nog voor een o-ring koppeling kiezen, of voor lage druk een gewone doorvoer pakken, goeie kit ertussen, en net niet aandraaien. Als de kit uitgehard is, aandraaien en je een kitpakking. Voor hogere druk werkt dit niet, voor een regenwatervat prima.

Doorvoeren | G&D Koi

Tim
  • Sandman79 PPO Burner
    edited April 2011
    Superlinkje Tim :)

Druk komt er helemaal niet, op het is een overloop, hel, het mla zelfs een drupje lekken, maar meer ook niet :)
    edited April 2011
    [QUOTE=Tim;60534]... Pe kun je prima lassen. Met speciale moffen, spiegellassen of met een extruder. ... Natuurlijk kan het, maar niet door de doe-het-zelver, dat bedoelde ik.

Ik ervan uit dat de meeste onder ons geen toegang hebben tot zulke installaties (want dan zou men ook eerder gestelde vragen niet stellen :D :D)
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2011
    Ik heb deze tank doorvoeren gebruikt. Sterk en goedkoop.
    Huiddoorvoer schroefdraad messing
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    [QUOTE=wodan;60536]Natuurlijk kan het, maar niet door de doe-het-zelver, dat bedoelde ik. Ik ervan uit dat de meeste onder ons geen toegang hebben tot zulke installaties (want dan zou men ook eerder gestelde vragen niet stellen :D :D)Wodan,

Right, maar je hebt van die mensen die alles kunnen:p:p:
    [QUOTE=Toppertje Dyslectie;44321]daarna met een soldeerbout de deksel dicht gelast.
    image

mooi he:D:D:D:D:D

@ER: Dat is natuurlijk ook een hele goede shop :mrgreen:

Tim
    edited April 2011
    Dat waar Tim, er zitten er hier zelf denk ik ;)
Sign In or Register to comment.