Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Filterzakken proper maken :)

Sandman79 PPO Burner
edited April 2011 in Algemene Techniek
Waarmee hebben jullie het meeste succes om deze zo rotzooivrij mogelijk te krijgen? :)

Comments

• suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    Volgens mij gebruiken de meesten tegenwoordig kaarsfilters.
    Verkrijgbaar in goede kwaliteit bij erkotech.eu (spam ja)

Voor reinigen van zakken zou ik denken aan petroleum/benzine/ontvetter, en dan een emmer vol en daar je zak in weken en doorspoelen ofzo.

gr Ton
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2011
    Filterzakken reinigen:
    eerst door de wringer en dan schoonspoelen met olie van boer peter of biodiesel. Lees de filterhandleiding op de site !
    Niek
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited April 2011
    Kom naar de meeting, dan kan je wat glycerine meenemen van ons. (is gratis) Tonnetje met warm water en glycerine er bij. lekker soppen goed uitspoelen met warm water.
  • Sandman79 PPO Burner
    edited April 2011
    Glycerine is wel tof :). Ben alleen bezig met een huis te bouwen, dus niet zoveel vrije tijd :). Even kijken waar en wanneer jullie meeting is.

Een wringer is niet zo handig, ik gebruik nu filterzakken met een ijzeren ring in, die ik nu zo in de ibc laat hangen. Verder heb ik ook gewoon nog geen wringer ;).

En voor mij is het vaak handiger om kers van boerin Sien te gebruiken, evengoed als olie van boer Peter? ;).

En bij erkotech heb ik al aangekocht en goede ervaringen mee, maar ik heb nu wat groter spul ;). zal even een kleine beschrijving geven hoe het er heel binnenkort uitziet. :)
Sign In or Register to comment.