Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

lijnpomp MB

kristof PPO Burner
edited April 2011 in Mercedes
Hallo,
Heeft er iemand een idee tot welk bouwjaar/model MB lijnpompen geproduceerd heeft in hun diesels? Ik "hoor" dat ze daarna overgeschakeld zijn naar bosch IP?
alvast bedankt!!

Comments

• penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    Hoi Kristof,

Ik geloof dat Ingmar zijn 300TD de laatste lijnpomp was.
    Daarna zijn ze met de CDI'tjes begonnen.

Als je bij Elsbett kijkt dan kan je daar alle merken opzoeken met alle data.

Herman
    300SD
    250D
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    [QUOTE=pena;60377]Als je bij Elsbett kijkt dan kan je daar alle merken opzoeken met alle data.Die geeft al een tijdje:

Error!
    The page did not exist or was inaccessible. Reason: Page is not available in the requested language (strict).

Er is ook nog een C klasse, de 250TDmet lijnpomp.

Tim
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    Het is wel even oppassen geblazen:

Ook MB heeft gebruik gemaakt van Lucas-pompen.
    Volgens mij voor de opvolger van de OM601.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    De lucuspomp alleen bij de 220D versies v/d C en E klasse.
    Was een overgangsmodel blok ook.

Verder is een lijnpomp niet heilig hoor, bij mijn oude w123 bijvoorbeeld sloten na 75dkm apo de terugslagkleppen van de pomp niet goed meer.

Vandaar ook de keuze van mij om met de huidige 190D te gaan 2 tanken.

gr Ton
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    maat van me heeft een E270 turbo diesel bj rond 1997 zo..en die heeft al een rotatiepomp. Dus idd wel iets om in de gaten te houden.
    Greetz!!!!
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    De E270 (MOPF) is de CDi opvolger van de E290(Pre-Mopf, direct ingespoten), die overigens ook al een Rotatiepomp had. De E290 motor is een vijcilinder motor die maar een korte tijd is toegepast omdat de E270 nog niet klaar was. Het is een opgeboorde 250 motor. Hier is wel een en ander te vinden Mercedes-Benz OM601 - Wikipedia

De E300 is nog gewoon een voorkamer met lijnpomp. Hier Mercedes-Benz W210 - Wikipedia Dieselmotoren onder het kopje diesel-motoren staat een tabelletje.

De E320 Cdi heeft de E300 afgelost bij de Mopf in 1999, net zoals de E270 in dat zelfde jaartal de E290 heeft afgelost.
  • kristof PPO Burner
    edited April 2011
    dus de E300 met 177 pk heeft ook nog een lijnpomp?
    edited April 2011
    Ja, dat klopt die heeft nog een lijnpomp.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2011
    Zeg Kristof, we lopen er als BMW rijder toch niet over te denken om Mercedes te gaan rijden he :confused:

Beter een ster in de voorruit dan 1 op de motorkap.:mozilla_wink:
    edited April 2011
    [QUOTE=easy rider;60415]Zeg Kristof, we lopen er als BMW rijder toch niet over te denken om Mercedes te gaan rijden he :confused:

Beter een ster in de voorruit dan 1 op de motorkap.:mozilla_wink:

BMW: Beierische Mist Werke oftewel Blijf Maar Werken :)
    :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):

gr Ton
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2011
    Niet zeiken he, als ik Mercedes wil rijden neem ik wel een taxi :D
    edited April 2011
    daar zat ik op te wachten easy:)
    En volgens mij is die andere uitspraak, liever 3 sterren in de ruit als 1 op de motorkap........:)

gr Ton
    edited April 2011
    En om de verzameling compleet te maken...Goede restaurants hebben drie sterren een goed auto maar een.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    de al oude BMW = Bij Mercedes Weggegooit.... een oldie..maar blijft wel bekend:D

Ach beide heerlijke duitse producten. In de 80's waren de Mercedes diesels wel beter dan die van BMW..mjah..toen was BMW ook nog nie echt een diesel merk.

En nu jullie het zeggen..die E klasse kan idd wel eens een E290 zijn idd...iig rotatiepomp en bj 1997.

Greetz!
  • Bokkum PPO Addict
    edited April 2011
    In mijn E290 ligt een Bosch VE pomp.
    En da's nou precies de roterende pomp die w
    edited April 2011
    Van de lijnpomp van m'n oude w123 zijn alle terugslagkleppen(4stuks) vervangen. Deze dichten allemaal niet meer goed af.
    De nieuwe eigenaar denkt dat het dan weer toppie is, anders zet ie er een andere pomp op.

gr Ton
Sign In or Register to comment.