Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

China

Ruud S Livin' and Breathin' PPO
edited April 2011 in PPO in het nieuws
Er hier werken de Europese top ppo ingenieurs nu:
image

Comments

• NeoNeo PPO Addict
    edited April 2011
    Ziet er goed uit:)
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    Leuk ;)

Herman
    300SD
    250D
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    Die Chinezen kopen hier de kennis en de nieuwe ontwikkelingen.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    Collega's van mij komen regelmatig in China; met zo veel oude dieselmotoren en generatoren om stroomuitval te ondervangen is het een serieuze optie om met PPO de lucht schoner te krijgen.
    edited April 2011
    Dan doen ze dan ook. Ook met de nieuwe generatie diesel motoren. Een aantal Europese ingenieurs (waaronder Guenter Elsbett) wonen er minimaal acht maanden per jaar. En meerderen hebben het verzoek gekregen of ze ook niet willen komen.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    Het zou mooi zijn wanneer ze daar de middelen krijgen om het Elsbett- gedachtengoed in de praktijk te brengen.

Mijn visie is dat men in Chna niet dommer is dan wij hier in Europa of zij daar in de Amerika's.
    Door hun snelle groei kunnen ze bepaalde stappen overslaaan die hier door langzame groei ontstaan zijn.

Helaas is er nog een ongelooflijke kloof tussen de gewone man en de mega rijken. Ook in die kloof zullen ze vast wel een dam weten te bouwen.
    edited April 2011
    Middelen hebben ze er genoeg. En het Elsbett gedachtegoed wordt er momenteel in de praktijk gebracht. En daar geen weerstand van de auto industrie en de benzine maatschappijen zoals hier. En ze leren daar snel, ondanks de lange weg die ze nog te gaan hebben.
    In Peking rijden veel scooters, maar wel allemaal elektrisch. De Europeanen worden er zeer goed betaald op dit moment. Natuurlijk om ze te lokken en kennis over te nemen.
    Mijn zoon wil er ook graag definitief naar toe en spreekt ondertussen al vloeiend Chinees.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2011
    [QUOTE=Ruud S;60180]Die Chinezen kopen hier de kennis en de nieuwe ontwikkelingen.

[QUOTE=Ruud S;60192]....En ze leren daar snel....De Europeanen worden er zeer goed betaald op dit moment. Natuurlijk om ze te lokken en kennis over te nemen....

Er is een bekend Nederlandsch spreekwoord dat luid: "Als je een aap leert klimmen gooit ie vroeg of laat een kokosnoot op je kop".

Ik heb van 2006 tot 2009 veel in China gezeten om daar spuitgiet matrijzen weg te halen. Ik vertelde ze altijd WAT ze moesten doen en nooit WAAROM. Vergis je niet in de chinees Ruud. Ze naaien niet alleen elkaar maar ook de rest van de wereld, zit gewoon in het karakter.

[QUOTE=Man@work;60191]....Door hun snelle groei kunnen ze bepaalde stappen overslaaan die hier door langzame groei ontstaan zijn...

Idd, wat ze overslaan is: Zorgen voor een schoon milieu, in de rivieren rond de industrie steden is geen vis meer te vinden. Sociale zekerheid is er niet. Gezondheidszorg is er alleen voor modaal en hoger, daaronder ben je aangewezen op de bedrijfsarts, dat is als je werk hebt. Gehandicapten worden de bergen in gestuurd en mogen niet in de grote internationale steden komen. Er is nog steeds kinderarbeid. Het rechtssysteem wordt gerund door de communistische partij, dus rechten heb je niet.

Voordel is echter wel: Er is geen criminaliteit en er is geen werkloosheid.

[QUOTE=Man@work;60191]....Helaas is er nog een ongelooflijke kloof tussen de gewone man en de mega rijken. Ook in die kloof zullen ze vast wel een dam weten te bouwen...

En die kloof zullen ze altijd willen behouden omdat ze namelijk niet geloven in een systeem waar iedereen gelijk behandeld wordt. Zo zijn de Chinezen uit het Noorden altijd de baas geweest over de Chinezen uit het zuiden. Er is daar een soort kastensysteem net als je in India hebt.

Voorlopig heeft niemand in de gaten dat zij de baas zijn in de wereld en niet de Amerikaan. Die mafkezen dachten namelijk altijd dat ze met "brute force and ignorance" de baas konden blijven maar niets is minder waar. De Chinees is veel slimmer. Zij hebben er voor gezorgt dat Amerika financieel afhankelijk van ze werd. Daarom heeft China ook nauwelijks last gehad van de crissis. Nu zijn ze bezig Afrika te veroveren omdat die nog flink achter lopen en daar dus de toekomst ligt. Europa komen ze niet aan omdat ze weten dat wij ze altijd een stap voor zullen blijven maar we moeten natuurlijk wel op blijven letten. Chinezen slapen nooit.
    edited April 2011
    Eric:

Jij schrijft: ...“ze naaien niet alleen elkaar maar ook de rest van de wereld”... Dat klopt grotendeels. Alle grondstoffen in bijvoorbeeld Afrika van nu en in de toekomst hebben ze al voor een appel en een ei opgekocht. Zeg maar wat wij vroeger deden. Zij kochten twee jaar geleden bijvoorbeeld uit de Congo zeer veel miljarden liters ppo tegen minder dan 10 (!!!) cent per liter. Leggen ze in ruil wel een stukje infra structuur voor aan. En hoeveel grondstoffen gingen er ook al weer van Australië naar China?
    Mijn zoon heeft er een studiejaar gestudeerd. En had met de Kerst, die hij hier vierde, een leuke serieuze Chinese schoondochter meegenomen;-)) Spreekt al drie talen en is nu bezig met Nederlands, waarvan ze al veel woorden accentloos kan uitspreken.

En al die andere Chinese Apen hoef je momenteel geen klimmen meer te leren, dat kunnen ze ondertussen al. In heel veel technologie (bijvoorbeeld hoge snelheids treinen) zijn ze nu al wereld marktleider. Straks de ppo technologie?

Je schrijft ook :..”omdat ze weten dat wij ze altijd een stap voor zullen blijven”...Ik denk dat ze weten dat de wereld voor ze open ligt. Die arrogantie van de Amerikanen bevalt ze natuurlijk niet echt. En Europa? Die zijn op dit moment heel erg druk met zichzelf. En dat duurt ook nog wel heel even.
  • HQRacingHQRacing PPO Burner
    edited April 2011
    Volgens mij doen de chinezen het zelfde als de europeanen in de 16e t/m de 19e eeuw met hun kolonieen kongo, suriname, indie en de rest van de kolonieen dus de pot verwijt de ketel....
  • wodanwodan Super Moderator
    edited April 2011
    Maar ondertussen zijn we in de Westerse wereld sociaal al een paar decennia verder... en bekijken het ook vanuit dat standpunt.
  • HQRacingHQRacing PPO Burner
    edited April 2011
    Als dat zo was waarom zijn die ex-kolonieen dan allemaal stuk voor stuk zo'n puinzooi....Die hebben we toch niet zo mooi achter gelaten lijkt me.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    Heren,

De wereld verandert het komende mensenleven enorm, met of zonder China. De energie zucht van de mens is nergens mee op te lossen.

Jawel, met veel minder menschen.

Tim
  • NeoNeo PPO Addict
    edited April 2011
    Interessant. Ik ben 2 jaar geleden in Congo geweest. Als kind ook jaren gewoond daar.

De enige buitenlanders die je daar ziet zijn Chinezen. In de loop van de jaren is er vooral achteruitgang, maar bijv. in wegenbouw zijn ze op een paar plekken wel goed bezig.

Grote zandweg, ineens een omleiding dat je echt van de weg af moet, zijn ze de hoofdweg aan het asfalteren:) 3 chinezen om de boel aan te sturen en de rest allemaal werkende negers.

Heb altijd wel gedacht dat Congo een goed ppo land zou zijn want de brandstofprijzen kosten een rib uit hun lijf voor die mensen daar. Maar weet niet of ze daar zelf ook ppo rijden.
    Ze hebben er wel een hoop geschikte auto's voor, want nieuwe techniek zie je niet veel :)
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2011
    [QUOTE=HQRacing;60213]...de europeanen in de 16e t/m de 19e eeuw met hun kolonieen kongo, suriname, indie en de rest van de kolonieen dus de pot verwijt de ketel....waarom zijn die ex-kolonieen dan allemaal stuk voor stuk zo'n puinzooi...

Waarom denk je dat WIJ zo rijk zijn geworden, je moet immers ergens beginnen. Je stapt op een bootje, rooft heel de zooi leeg en laat de lokale bevolking berooid achter.

De Chinezen hebben daar iets van geleerd. Je stapt in een vliegtuig, rooft heel de zooi leeg en houd de bevolking te vriend zodat je nog meer kan leeg roven.

[QUOTE=wodan;60214]Maar ondertussen zijn we in de Westerse wereld sociaal al een paar decennia verder... en bekijken het ook vanuit dat standpunt.

Op vele gebieden zijn we wel sociaal ja. "Maar kom niet aan mijn boterham anders trek ik je een poot uit".

[QUOTE=Tim;60220]...De energie zucht van de mens is nergens mee op te lossen. Jawel, met veel minder menschen...

Dus.................................heb ik geen kinderen. ;-)
    edited April 2011
    Even een positief bericht. Zo vieren ze in China dat de planten in bloei staan. In de velden staan dit soort opstellingen. En dat trekt weer toeristen.
    image
    edited April 2011
    Neo,

Over Congo zou ik je een “mooi” verhaal uit de praktijk kunnen vertellen van een paar jaar geleden. Los van het feit dat het “off topic” is, eindigt het voor de betreffende Belgische ingenieur (getrouwd met een Congolese), die zich voor de lokale bevolking inzette, erg triest. Men was er niet van gediend (de inkomsten zouden voor een aantal overheids mensen verdwijnen) dat hij zich inzette voor de bevolking door motoren om te bouwen zodat ze op de zeer ruim voorhanden zijnde goedkope olie konden gaan draaien. En als ze er in dat soort landen niet van gediend zijn, lossen ze dat op hun manier op ;(
    edited April 2011
    De dieselprijs ligt in China ook al rond de 80 cent per liter. En moeilijk te krijgen.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    De Fillipijnen staan ook open om koolzaad te verbouwen.
    Ze zoeken nog mensen die ermee willen beginnen, en er zijn ook nog free trading zones waarin je je bedrijf kan vestigen.

- Pioneer Enterprise - with any of the following conditions
    - manufactures, processes or produces goods not produced in a commercial scale in the country;
    - uses a design, formula, scheme, method or process which is new and untried in the Philippines;
    - produces non-conventional fuels or manufactures equipment that utilises non-conventional sources of energy;
    - develops areas for agri-export processing development; or
    - given such a status under the Investment Priorities Plan.

complete verhaal en uitleg staat hier:
    Philippine Special Economic Zones

Snelle afhandeling van vergunningen+business permits en bescherming/bewaking traject kan ik evt regelen. Met nadruk op het eiland Cebu.

gr Ton
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited April 2011
    Leuk hoor die berichten over China, maar in welke regio wordt dit geteeld? want er zit nog al een verschil in temperatuur daar! En niet alleen in temperatuur, de klasse verschillen zijn wel heel confronterend. Ze rijden de opa van de buren net zo makkelijk van de stoep! Daar hebben ze dus ff nix mee! laat staan die domme buitenlander die geld komt verdienen aan ze. Over die aap die gaat klimmen, nou een chinese aap niet, die laat echt wel voor zich klimmen.
    want ze zijn nog beter met op een steen zitten en ander het werk laten doen dan een antilliaan!
    Echt het verschil daar is mij te groot, wordt er niet happy van.
    Wijsheid uit eerste hand!
    de drivert
    edited April 2011
    Drivert,

Shhht, niet alles vertellen.

Tim
    edited April 2011
    Nico: ik lees elke ochtend even mijn China Daily. De foto's komen uit: The fields of Yaxi, Gaochun county, in East China's Jiangsu province. En buitenlanders met een Chinese getrouwd kunnen er een speciale zakelijke status krijgen.
    edited April 2011
    [QUOTE=Ruud S;60298]Nico: ik lees elke ochtend even mijn China Daily. De foto's komen uit: The fields of Yaxi, Gaochun county, in East China's Jiangsu province. En buitenlanders met een Chinese getrouwd kunnen er een speciale zakelijke status krijgen.

In bijna elk Aziatisch ontwikkelingsland kan je een bepaalde 'zakelijke' status krijgen als je er trouwt. Je bent echter een mongol eerste klas als je dat op deze manier doet.
    Ik cross alweer heel wat jaartjes door Azie, en ik heb nog nooit een Aziatische echt verliefd zien worden op een blanke. Ze trouwen maar om 1 reden, en dat is escape from poverty.
    In de Fillipijnen ken ik de getallen, 95 buitenlanders vermoord/gezelfmoord in 2010. Dat zijn de mensen die door trouwen met een inheemse hun bedrijf hebben opgestart.
    Het klinkt keihard, maar geloof me, ze haten je allemaal!
    En van daar af kan je wat opbouwen/vertrouwen winnen zodat ze je minder gaan haten. En ik geef ze groot gelijk ook:)

gr Ton
    edited April 2011
    [QUOTE=suzuki;60301]In bijna elk Aziatisch ontwikkelingsland kan je een bepaalde 'zakelijke' status krijgen als je er trouwt. Je bent echter een mongol eerste klas als je dat op deze manier doet.
    Ik cross alweer heel wat jaartjes door Azie, en ik heb nog nooit een Aziatische echt verliefd zien worden op een blanke. Ze trouwen maar om 1 reden, en dat is escape from poverty.
    In de Fillipijnen ken ik de getallen, 95 buitenlanders vermoord/gezelfmoord in 2010. Dat zijn de mensen die door trouwen met een inheemse hun bedrijf hebben opgestart.
    Het klinkt keihard, maar geloof me, ze haten je allemaal!
    En van daar af kan je wat opbouwen/vertrouwen winnen zodat ze je minder gaan haten. En ik geef ze groot gelijk ook:)

gr Ton

Ton je twee laatste zinnen spreken elkaar tegen. Leg eens uit wat je er mee bedoeld a.u.b.
    overigens ik zie liever koolzaad gaan groeien op curacao hoor.
    edited April 2011
    [QUOTE=Ruud S;60298]Nico: ik lees elke ochtend even mijn China Daily. De foto's komen uit: The fields of Yaxi, Gaochun county, in East China's Jiangsu province. En buitenlanders met een Chinese getrouwd kunnen er een speciale zakelijke status krijgen.

Ruud die speciale status, wat mag dat inhouden? Volgens mij kennen ze daar niet echt een belastingstalsel waar ze je mee zouden kunnen bevoordelen, maar ik weet er ook nog veel te weinig van.
    En wat Ton al schrijft, je zal nooit de waarheid weten daar, dat is me al wel duidelijk. Iets waar je zoon ten alle tijden aan moet denken.
    Ik houd er ook pittig rekening mee.
    edited April 2011
    Heren,

Laat nou gaan heren, het ging over goed nieuws uit China. Niet over handelen in China.

Die economie gaat daar nog flink groeien en daar is tenminste nog echt communisme, niet dat gereguleerde communisme zoals hier.

Tim
    edited April 2011
    @Drivertje, wat ik met die laatste 2 zinnen bedoel is dit: Aziaten hebben vanuit het verleden en heden geen goede ervaringen met westerlingen.
    Westerlingen komen van oudsher de boel 'plunderen' en uitbuiten en daar komt dan nog *** toerisme en misbruik bij.
    Dus als jij daar vers aankomt, staan ze allemaal vriendelijk naar je te lachen, want ze hebben je geld hard nodig om te overleven. Maar ze haten je allemaal.
    En pas als jij daar een tijdje verblijft, je respect toont voor de bevolking en deze niet gebruikt zoals al die anderen voor je, zullen ze je minder gaan 'haten'.
    Wat ik bedoel is dus dat je altijd op achterstand begint daar. Ipv hier in nl waar je op de nullijn begint.

gr Ton
    edited April 2011
    Een korte reactie omdat het “off topic” is: je krijgt er hogere en zekere (door de koppeling met de dollar) rentes op tegoeden. Je mag je ervaring op “congressen” komen vertellen (ze nodigen je uit). Vliegen en overnachtingen zijn dan gratis. Je legt er dan gelijk banden met de juiste personen. Vrij verkeer van valuta. De manier waarop mensen elkaar helpen (overstromingen, aardbevingen) is niet te vergelijken met hier. Vele malen beter en menselijker. Als je daar aan mee doet (water brengen met je vrachtwagen naar hoger gelegen gebieden waar droogte heerst bijvoorbeeld), dan vergeet je dat nooit meer in positieve zin. Ik ken er meerdere personen met een Nederlandse nationaliteit.
    Ton: Of de Aziatische vriendin van mijn zoon echt verliefd op hem is? Ik hoop het. Tot nu toe is ze op eigen kosten en met een gigantisch overgewicht aan cadeaus in Europa geweest. Mijn zoon studeert (met mede studenten van over de hele wereld) niet alleen vele jaren de taal, maar ook alle gebruiken en gewoontes van veel andere landen. De lessen daarin krijg ik van hem. Is volgens mij een goede basis voor de toekomst. Met haar kan ik al een aantal zinnen Nederlands wisselen via skype:). En er is ze beiden al zeer vaak werk aangeboden in het land. Zowel door Chinese als Nederlandse bekende grote bedrijven.

Het was niet makkelijk om alle papieren in orde te maken. Ik heb wel enkele malen met de Nederlandse ambassade in Peking moeten bellen (skype), dat waren de enigen die moeilijk deden, maar daarna is het toch gelukt.

Tim: Ik zal Guenter Elsbett zijn ervaringen op ppo gebied daar vragen. Hij woont er. En als hij ze wil doorgeven, zal ik ze hier neerzetten. Want dat gaat over ppo.
Sign In or Register to comment.