Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

PPO prijs keldert, voltanken voor enkele euros ?

vetfrituur PPO Burner
edited November 2005 in Olieen
Of zie ik het verkeerd.

Ik ben na wat googlen op deze leverancier (groothandel) gestoten. Ik vraag me af of deze olie echt zo goedkoop is of er geen foutje in zit.

Anders zou dit echt wel hilarisch zijn als je je tank volgooit.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn ?

ga hier:

http://www.zuivelexpress.be/easyshopmaker/easyshopmaker_frame.html

Neem OLIE/VET en kijk naar de prijs voor een 25Liter vatje frituurolie ....

Ik heb besteld en het komt in de berekening echt op een 10-tal eurotjes voor 250 liter ;-)

Das voor mij 4 maanden rijden ;-)

Comments

• neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2005
    als dit inderdaad de prijs is.......

WAAAAUWWW

Dan moet ik er direct ook hebben!!!
  • RolandRoland PPO Burner
    edited August 2005
    hmm.... lijkt me te mooi om waar te zijn. Als die 5 liter frituurolie €2,- kost en de 2 liter verpakkingen ook rond die prijs liggen dan zou je zeggen dat die 25 liter (merkolie) per liter geprijsd is. Zo te lezen leveren ze in een straal van 30 km. rond aartselaar... dat wordt dus afhalen.
    Dan is nog de vraag waaruit die olie bestaat.... Wie belt er? :wink:
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2005
    Als ik probeer te bestellen komt er geen bestelling of totaal prijs uit.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2005
    ziet er maar zeer dubieus uit.

Niemand neemt op, en fax slaat niet aan.

Maar blijf toch proberen.
    Je weet maar nooit dat er koopjes te doen zijn.

De aanhouder wint.

Nero
  • vetfrituur PPO Burner
    edited August 2005
    Ik ga er volgende week langs gaan, volgens mij werken ze gewoon zaterdags niet. Het is niet ver uit mijn buurt. rond de 25 km :)

Ik kan me maar 1 ding inbeelden, dat dit geen 100% ppo is maar dan nog, frituurolie is frituurolie (en is meestal zbo) .
    Volgens mij is het gewoon zoals een luxeproduct, e.g. Ik kan zbo kopen in de Carrefour van Vandermoortele om te fritureren aan 4 euro de liter....
    10 km verder in de Lidl staat deze aan 1,59 E per bus v 2 liter.

Je kan ook zbo kopen zonder merk of van een wit merk. Het maakt eigenlijk niet veel uit zolang het maar uit een koudpersing komt en 100% plantaardig is.
    dus volgens mij is het gewoon een luxeding, maar ik vraag me toch af of de landbouwer wel zo goedkoop zbo kan produceren per liter.....

ps: weet iemand ergens een winkel in het Belgische waar men ombouwkits/stukken kan vinden zonder arm te worden ?

thanks!
  • Martijn PPO Addict
    edited August 2005
    frituurolie is vaak een mix van diverse soorten ppo. lijkt me geen probleem dus. de prijs is wel erg laag, maar ook ik kan op maandag geen bestelling geplaatst krijgen, dus heb wel wat twijfels...
  • Bommes PPO Burner
    edited August 2005
    iemand hiero een idee wat de prijzen van bijvoorbeeld zonenbloemolie zijn bij de sligro/marko winkels...??

zou alicht een stuk moeten schelen met de normale supermarkt/aldi.
    Ik ben wel in het bezit van een pasje maar ben er al jaren niet meer geweest, en heb dus geen idee wat de prijzen doen.
    Kan me namelijk ook wel voorstellen dat hun het in grotere hoeveelheden kunnen leveren, en ook bijvoorbeeld in 5 liter jerrycans.

Iemand een idee..
    Sorry als ik dit topic "steel" maar dit kwam het dichtste bij mijn vraag in de buurt, zonder het forum verder te vervuilen met een korte vraag als deze.
    :wink:
  • edited August 2005
    Bommes said:

iemand hiero een idee wat de prijzen van bijvoorbeeld zonenbloemolie zijn bij de sligro/marko winkels...?? zou alicht een stuk moeten schelen met de normale supermarkt/aldi. Ik ben wel in het bezit van een pasje maar ben er al jaren niet meer geweest, en heb dus geen idee wat de prijzen doen. Kan me namelijk ook wel voorstellen dat hun het in grotere hoeveelheden kunnen leveren, en ook bijvoorbeeld in 5 liter jerrycans. Iemand een idee..... :wink:

Helaas pindakaas....E14,90 ex BTW per blik van 20 liter (Makro), dus E0,745 per liter, dat komt E0,79 :evil: per liter incl. BTW voor slaolie van LEVO. Alle overige olies zijn duurder. Pas gelezen op een forum dat die blikken ook nog beroerd schenken, maar ja daar is wat aan te doen, denk ik zo.
    Geef me dan liever Lidl zbo, dat scheelt me E0,20 per litertje :!: :P

En nu het positieve nieuws: dino bij Makro is idd wel een stuk goedkoper dan gemiddeld :lol: .
    Groet, JW.
  • edited September 2005
    nero said:

als dit inderdaad de prijs is.......

WAAAAUWWW

Dan moet ik er direct ook hebben!!!

lijkt me een literprijs...
  • MBLe PPO Burner
    edited September 2005
    Lijkt me inderdaad ook de prijs voor gebruikte frituurolie of de literprijs.
    Ik zal eens bij de plaatselijke frietboer kijken wat zijn nieuwe olie kost (en wat het precies is).
    Hij vertelde me verder dat hij voor 250 liter gebruikte olie €40.= krijgt. Dus daar kan ik het bij hem ook voor kopen lijkt me.
  • dries006 PPO Wannabe
    edited September 2005
    Hier wordt door jullie gesproken over de frituurolie, hoewel er naar mijn gevoel meer discussies voorkomen over sla-olie en soya-olie dan over de frituurolie.

Welke van deze drie soorten olieën is het meest aan te raden wat betreft de viscositeit, zuiverheid,... (ZONDER REKENING TE HOUDEN MET DE AANKOOPPRIJS)

Mvg,
    Dries
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2005
    dries006 said:

Hier wordt door jullie gesproken over de frituurolie, hoewel er naar mijn gevoel meer discussies voorkomen over sla-olie en soya-olie dan over de frituurolie.

Welke van deze drie soorten olieën is het meest aan te raden wat betreft de viscositeit, zuiverheid,... (ZONDER REKENING TE HOUDEN MET DE AANKOOPPRIJS)

Mvg,
    Dries

Moeilijk te zeggen. Sla olie en frituurolie zijn geen specifieke stoffen. Soja-olie is duidelijk van sojabonen gemaakt, frituurolie is vaak zonnebloemoie en slaolie is vaak gewoon sojaolie of een mengsel met koolzaadolie enz. Een leuke grafiek die voor mij erg verhelderend werkte wat betreft de viscociteit gaf Peus op :

http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=171&start=15
  • Marcodem PPO Burner
    edited November 2005
    Inderdaad, de soyaolie staat wel erg goedkoop!

http://www.zuivelexpress.be/easyshopmaker/easyshopmaker_frame.html

Zelfs per liter!

Wie koopt?
  • dries006 PPO Wannabe
    edited November 2005
    Beste Marc,

Ik zal je moeten teleurstellen in je ontdekking...
    Ik heb enkele weken geleden een telefonisch gesprek gehad met deze onderneming. Zij kunnen geen enkele olie leveren onder de 70 cent per liter.

De prijzen op hun site bevatten een grote hoeveelheid aan fouten...
  • Marcodem PPO Burner
    edited November 2005
    dries006 said:

Beste Marc,

Ik zal je moeten teleurstellen in je ontdekking...
    Ik heb enkele weken geleden een telefonisch gesprek gehad met deze onderneming. Zij kunnen geen enkele olie leveren onder de 70 cent per liter.

De prijzen op hun site bevatten een grote hoeveelheid aan fouten...

Dag Dries,

dat is spijtig.... t'was te mooi om waar te zijn ;-)
Sign In or Register to comment.