Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

ervaren PPO rijder in omgeving Groningen gezocht

ruud123 PPO Newbie
edited March 2011 in Overige discussie
Hallo,

Ik ben nieuw op deze site en rijd al jaren diesel. Nu overweeg ik een belastingvrije reeds omgebouwde PPO auto te kopen. Is er een PPO rijder bij mij in de buurt bij wie ik (liefst) deze week een kop koffie kan komen drinken en die mij eens het e.e.a. onder de motorkap kan laten zien.
Verder, waar moet ik op letten bij de aanschaf van en auto die al een paar jaren op PPO rijdt.
Ook ben ik benieuwd of er hier in de buurt iemand is die zelf filtert en van wie ik voorlopig PPO zou kunnen afnemen (als dat wat wordt met die auto).

groet,
Ruud

Comments

• Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2011
    Welkom Ruud,

Er zitten zeker PPO-rijders bij jou in de regio.
    Als ze tijd
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2011
    Welkom Ruud,

Heren,

Waar blijft die voorjaarsmeting ;)
    Alle weekenden zijn zo bezet :p

Herman
    300SD
    250D
  • NiekNiek Super Moderator
    edited March 2011
    Ruud,
    In Den Helder ben je altijd welkom, ook voor GPO. In Drenthe en Friesland zitten ook rijders met veel ervaring. Ze zullen zelf wel reageren.
    Niek
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2011
    Ruud123,

Je hebt een pb, geen tips online, de verkoper leest vast mee!

Tim
  • magicredmagicred PPO Newbie
    edited March 2011
    Hallo , hier Magicred.

Net als Ruud 123 ga ik me ook in het PPO avontuur storten. En ook ik vind op het forum geen ervaren PPO'ers uit de provincie Groningen.

Op dit moment worden alle beschikbare uurtjes besteed aan het netjes inbouwen van een WW, Sirai kleppen, Hardypomp en een extra brandstof(PPO)filter. Dit alles in een VW transporter T3 1.6 TD.

Ik ben van plan om ook zelf te gaan filteren, maar zou het niet erg vinden om dit samen met een andere PPO'er(s) te gaan doen (1-maal kosten van een filterinstallatie en meer kans op 'goeie' adresjes voor APO). Het filteren gaat in de omgeving Delfzijl plaatsvinden.

Ook heb ik nu al een vraag: via welke weg kan ik het beste aan temperatuursensors komen? Ik wil graag de olietemp in de slang meten vlak voordat'ie de pomp (ESP) ingaat.

Ik zie graag reacties, op het forum of via pb. Want ik merk dat de psychische 'hobbel' die genomen moet worden ook bij mij aanwezig is. Een duwtje in de goede richting is altijd fijn.

Magicred
  • NeoNeo PPO Addict
    edited March 2011
    Goed bezig, een 1,6 td kan heel veel hebben. Let op dat die hardy pomp bij hete ppo een korte levensduur heeft.

Misschien is dit wat voor je;

image

Qua filterinstallatie;
    Ik zou het doen op een plek waar je sowieso veel aanwezig bent, dus bij je huis of je werk ofzo.
    Als je heen en weer moet gaan rijden om te filteren dan schiet het niet op. Gaat veel tijd in zitten.
    Een filter 'installatie' bouwen kost vrij weinig.
    Boormachine pomp en filterdoeken/zakken moet je kopen. De rest kan je zo goed als gratis krijgen, (bloemen emmers, vaten, houten rekje etc)

Als je het wel op locatie doet zorg dan dat je in een keer flink wat liters kan filteren. Want het duurt wel even voordat het door de filters zakt. Dan wil je niet elke keer 10 liter bijvullen ofzo, thuis gaat dat makkelijker.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited March 2011
    Magic,
    welkom op dit forum. Voordat je je filterinstallatie gaat bouwen, lees de handleiding op het forum. Onderdelen van die installatie zijn nog te krijg. Stuur een PB als je wat wilt.
    Niek
Sign In or Register to comment.