Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Privacy

Tim Livin' and Breathin' PPO
edited January 2012 in Forum beheer
Menno,

Leuk om dit op de voorpagina te moeten lezen, nooit op het forum gepost, althans, niet dat ik me kan herinneren of kan terug zoeken.

Geen cookies kan natuurlijk niet, dan kun je ook niet meer inloggen.

Ik had het op prijs gesteld als het gevraagd zou worden of ten minste gemeld.

Tim
Privacy beleid

Iedereen die PPO.nu bezoekt en gebruikt gaat akkoord met de volgende gebruikersvoorwaarden:
- Er worden hier ervaringen gedeeld, wie adviezen opvolgt doet dit voor eigen verantwoording.
- Iedereen die op het forum of in de portal bijdragen levert doet dit voor eigen rekening. De beheerders van PPO.nu leveren slechts een platform waar ervaringen en meningen geuit kunnen worden.
- Om de simpele reden dat het hosten van een website geld kost tonen wij advertenties in de hoop een beetje geld voor de gedane moeite terug te zien. Om de advertenties te kunnen tonen zullen onze advertentie partners (mogelijk) gebruik maken van het plaatsen en teruglezen van cookies uw webbrowser of zullen zij webbeacons gebruiken om informatie te vergaren terwijl advertenties getoond worden. Wie hier moeite mee heeft kan het gebruik van cookies uitschakelen in zijn/haar webbrowser.

Daarnaast maakt advertentie partner Google vanaf 8 april gebruik van het DoubleClick DART - cookie, waarmee nog gerichter advertenties kunnen worden getoond op basis van de gedragingen van bezoekers op deze en andere websites.

Wie hier geen prijs op stelt kan op zich via deze link afmelden.

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2011
    Het is al langer bekend dat niet Microshaft maar Google kampioen is in het illegaal verzamelen van gegevens.

Mijn Firewall houd dagelijks allerlei berichten tegen die vanuit mijn computer verstuurd worden naar zowel Microshaft en Google.

Zo vind ik Google street view ronduit verwerpelijk en volgens mij is het nog een inbreuk op de privacy wet ook. Ze fotograferen eerst je huis, zetten dit op internet en als je het hier niet mee eens bent kan je protest aantekenen maar dat gaat heel moeilijk.

Maar ja, waar gaat het eigenlijk over? Als je in Nederland een sofinummer hebt dan weet "men" alles van je. Wie is "men"?, de belastingdienst, de staat, de binnenlandse veiligheids dienst, enz. enz. Alles wat maar enigzinds zichtbaar is staat gedocumenteerd in 1 of andere databank. Let wel, "zichtbaar" en das mooi. Je kan dus zelf bepalen wat zichtbaar is en wat niet, denk daar maar es over na.

Ga maar eens een bankrekening openen in Nederland. Er gaat dan direct een lijntje open naar de belastingdienst zodat men 1/ weet dat je er weer een bankrekening bij hebt en 2/ wat er over deze bankrekening loopt. De rest kan je zelf wel verzinnen neem ik aan.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited March 2011
    Welke (softwarematige) firewall gebruik je daarvoor ER?
    edited March 2011
    Zone Alarm

Tevens heb ik een router tussen mijn PC's en het internet modem, die houd ook nog een berg shit tegen.

FTS.
  • mennomenno Webmaster
    edited March 2011
    @Tim en anderen: het is een melding die je moet doen van Google. Dat het op andere sites niet of niet zichtbaar gebeurt is hun verantwoordelijkheid, maar overal waar je Google ads tegenkomt zou je ook een dergelijke tekst moeten kunnen vinden.

Ik vind de frontpage aan betere plek dan ergens op het forum, en die cookies worden toch wel gebruikt. Als ik het niet genoemd had was je er ook niet over gevallen toch?
  • udoudo Super Moderator
    edited March 2011
    NoScript en RequestPolicy in FireFox helpen ook aardig...
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2011
    [QUOTE=menno;59980]Als ik het niet genoemd had was je er ook niet over gevallen toch?Dat is een beetje rare benadering.

Als ik de volgende meeting de foto van je vrouw uit je portomonee rol, het vervolgens niet noem, zou je er toch ook niet over vallen. Toch zou je best pissig zijn als je het achteraf zou horen.

Misschien verstandig nu te zeggen bij ik bij voorbaat niet meer akkoord ga met komende wijzigingen in de AGV.

Tim
  • wodanwodan Super Moderator
    edited March 2011
    @Tim: Beetje zot dat je Menno iets kwalijk lijkt te nemen omdat hij doet wat hoort... terwijl dat overal op het net NIET wordt vermeld en er zich niemand aan stort omdat ze niet beter weten (en jij dus ook neem ik aan).
    Niet te paranoia zijn, als je iets echt niet wilt geweten hebben, zet het gewoon nooit online, op welke manier dan ook en je zit safe.
    edited March 2011
    Wodan,

Ik zie geen ads (geblokkeerd), dus zie niet per defenitie wanneer zo'n koekie mij bespied. Cookies uitzetten is ook een optie, maar dan kun je vrijwel niets meer.

Probleem is dat, bv zulke fora de cookies gebruiken waarvoor het bedoelt is. Dat doet die grote advertentie boer niet.
    wodan said:

zet het gewoon nooit online, op welke manier dan ook en je zit safe.

Ben druk bezig met wissen, niet alle wetenschap komt op tijd.

Tim
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2011
    Gegevens verzamelen.....het bijhouden van welke plekken iemand bezoekt en opslaan van de inhoud van zijn brieven, het bijhouden wat deze zoal koopt en waar iemand zich globaal bevind of waar deze rijdt. Foto's van iemands huis hebben , inclusief luchtfoto('s) en weten wanneer iemand zn licht aanzet of wasmachine. Weten wat iemand op zn rekening heeft etc etc etc etc....lijkt verd8 veel op de stasi in de voormalige DDR....maar neen...het is de moderne westerse democratische samenleving...onze NDR....internet, gsm's. sateliet, camera's overal etc etc etc.... tgaat soms allemaal wel wat TE ver...op zn zachts gezegd..en men is best nogal dwingend het toe te staan... vrijheid anno 2011

Greetz!
    edited January 2012
    No worries:

http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1892/social-media-en-uw-privacy/?tx_brmenu2010

En het hoeft niet op ppo.nu, het is een keus van de beheerder(s).

Tim
  • RaafRaaf Modding Member
    edited January 2012
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2012
    @Raaf: da's een handige tool
    edited January 2012
    M@W,

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/adblock-plus/
    en
    http://noscript.net/

Die laatste is wat werk, maar went snel. Plus dat je dan ook echt ziet wat er allemaal meeloopt.

Hier is dat bv: Facebook, Giigle Anaal, Giggle Syn, Giggle Apis en Viglink.

T
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2012
    http://tweaknow.com/download.php

Tweaknow regcleaner, goed product, en gratis:)
    edited January 2012
    Ik rijdt nog al es de route Rotterdam-Goerree. Nu stonden er op de N57 al wat camera's maar er komen er steeds meer is mij opgevallen. De camera hangt op een hoogte van een meter of 3,5 gewoon aan een lantarenpaal met een draadje naar beneden en op de grond staat een kast. Natuurlijk zwaar sabotage gevoelig maar toch.

Ik vraag me af of dit niet in gaat tegen de wet op de privacy? ik kan nu namelijk op steeds meer plaatsen gevolgd worden zonder dat ik mij daar bewust van ben.

Big Brother is watching you.
    edited January 2012
    + ghostje Skimlinks erbij op ppo.nu
    edited January 2012
    @ER; Bij Emmeloord is er ook zo'n situatie. Al het verkeer wat een bepaald industrieterrein op of af gaat wordt vastgelegd.

Wordt het er veiliger van? Nee, je moet toch wel een oerstomme crimineel zijn om niet minstens met gestolen kentekenplaten op pad te gaan.
    En wil je een onopvallend voertuig zonder kentekenplaat? Dan kun je altijd nog met een trekker gaan, zo'n hyper snelle donkere auto trekt hier op het platteland alleen maar aandacht van de veldwachters.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2012
    Weleens die zwarte koffertjes aan de lantarenpalen zien hangen? Die zijn van de VID en ontvangen de Bluetooth signalen van je telefoon en BT handsfree kastje en een unieke code die deze uitzenden. Hiermee worden je bewegingen bij gehouden en wordt gebruikt voor de verkeersinformatie.

Als je eens ga optellen door wie en wat je allemaal in de gaten wordt gehouden, wordt je stapel gek. Wat in mijn geval onmogelijk is, want dat ben ik al ;-)
    edited January 2012
    De beste manier om te voorkomen dat ze je mobiele telefoon signaal kunnen volgen: stop je telefoon in een blikken trommeltje en doe de deksel dicht. :lol:

Bijkomend voordeel; je zult daarmee dan ook nooit betrapt worden als je in de auto de telefoon hands-on opneemt. :mrgreen:
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2012
    Zou er nou niemand de neiging hebben om de Nederlandse Staat voor de rechter te dagen wegens zeer zware schending van de Privacy?
    Iets wat ze tenslotte zeker doen. Als wij zelf maar een fractie zouden flikken wat hun flikken...dan kregen we mega boetes en straffen...maar vadertje staat gaat elke keer weer een stukje verder..
    weer een camera erbij.. weer een kastje wat bewegingen bijhoudt.. weer een ditje of een datje...
    de oranje bank, die met de leeuw, gaf me laatst ook weer fraaie.... geld storten op mn eigen rekening kost met ingang van dit jaar geld... 5piek per keer!!!! En als je dan moppert..komen ze met een foldertje voor een pinapparaat op de zaak.
    Nu zit ik echt nie in het zwarte geld... maar ze dwingen je zo echt alles digitaal te gaan doen..... kunnen ze weer meer loggen.
    Volgende stap... kosten om contant geld te pinnen... enkel pinnen in winkel dan niet ofzo....
    stapje voor stapje contant geld uitbannen..zodat strax alles digitaal en controleerbaar is.
    Het gaat echt TE ver !!!!

Greetz!
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited January 2012
    @fury, de FNV doet ook zoiets. ik betaal mijn contributie automatisch. maar ze willen een incasso dat past beter in hun systeem. wil ik dus niet, dan krijg je automatisch een acceptgiro thuis, en daar zitten dan 50 ct kosten aan verbonden. heb ik die lui gebeld dat ik dit zelf wel automatich kan regelen. dit was niet de bedoeling, of in casso of 50 ct bij betalen. krijg je telkens aanmaningen voor die 50 ct. heb ze een paar keer gewaarschuwd, dat ik er niet van gediend ben. nu was de maat vol. ik heb de hele boel opgezegd. ze kunnen fijn de vakbondboom in. aanmaningen blijven wel komen, dat is dan wel weer leuk, ik blijf ze nu op kosten jagen hahaha, en ik heb gewoon mijn contributie voldaan. de sukkels.
Sign In or Register to comment.