Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Oldsmobile Cutlass 1979 4.3 V8 Diesel

furyfury Livin' and Breathin' PPO
edited February 2011 in Overige merken
Jaja..toch maar eens een topic over het leuke oldtimer dieseltje.....
Oldsmobile 4.3V8 diesel zoals de titel al vermeld. En zoiets MOET gewoon
wel op PPO gaan lopen:D

Auto zelf nog wel wat laswerk aan chassis. Voor de rest zeker een aardige wagen. Lekker foute rode bekleding erin en lekker comfortabel:)

Ben nog beetje aant dubben of het een bijmeng wagen wordt of een 2 tanker.
Tanker is veel mooier voor zoiets natuurlijk..maar aan de andere kant de vraag of het rendabel is daar er wrs geen grote km's mee gedraait gaan worden.

De motor heeft heel weinig pk's..maar altijd wel een leuk koppel. En het klinkt fantastisch! Stationair als een echte flinke vr8wagen. Op toeren als een lekkere V8:)

Heb foto's gemaakt. Deze komen in de komende dagen erop. Zijn nu meer uiterlijke foto's. Momenteel tank er van onder, en achterbumper. Nu Balken lassen en alles nalopen. Dan RDW, APK, PPO.

Greetz!

Comments

• udoudo Super Moderator
    edited February 2011
    Hmmm...!
    Wat heb jij wel niet voor een wagenpark!?
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2011
    Leuk! wat meer diversiteit.

Heb je ook van die "super-foute" pluche dobbelstenen aan je spiegel hangen? ;)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2011
    Fury,

Heb je die andere al af dan?

Tim ;)
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2011
    Haha, wagenpark?...je zou ervan schrikken..... stapel astra's, olds, fairlane, fury, firebird, LT, Golf1, 650...uhm...zeg handelsvoertuigen+eigen voertuigen + mn oude brommers(3)...al met al ca 40 kentekens. Geld heb ik niet...maar spullen?...

idd ook veel tegelijk. Olds wordt niet geheel opgeknapt. Wordt gewoon rijdend gemaakt. Balkjes lassen, tankschoonmaken, Goed poetsen, beurtje en gaan met die banaan...ownee das de fury...gaan met het dieseltje.... Synchroon loopt het klaar maken vd astra TDS. Laswerken gedaan(op audio rail en 1 steuntje na)..nog wat slijpwerk, schuren en epoxy...daarna mag ie strak gezet worden. (eind feb). En ook teglijkertijd de astra x17dtl waar ik nu dagenlijks mee rij. Das nu meer de 2e tank klaar maken en erin. Maar die kan ik niet missen...toch elke week ruim 500km erbij. Nu snappen jullie ook waarom het altijd niet zo snel gaat hierzo...veel tegelijk.

Na deze dingen, hoop eind dit jaar zo, ga ik verder aan het LT project. Dus dan komt er weer een nw topic uiteraard. Want ook deze wordt 2 tanker...100L dino en 150L PPO tank liggen al klaar:)

Greetz!

paar dobbelstenen zou er wel bij passen idd;)
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2011
    [QUOTE=fury;59670]De motor heeft heel weinig pk's..maar altijd wel een leuk koppel. En het klinkt fantastisch! Stationair als een echte flinke vr8wagen. Op toeren als een lekkere V8:)

Hoi Fury,

Lekker onthaasten toch ;).
    Zou een 1-tank kunnen? Bosch pomp? 30-50% mengen?

PS deze vond ik nog, met een stukje over de diesel.

Herman
    300SD
    250D
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited February 2011
    Deze motor heeft een Stanadyne Roosamaster DB2 mechanische injectiepomp. Deze pomp is opgebouwd volgens het zelfde pricipe als een Lucas. Dus niet met 1 roterende plunjer, centraal aangedreven zoals de Bosch VE, maar met twee roterende rollen die tegen een gevormd buitenhuis aan lopen zodat er 2 plunjers ingedrukt kunnen worden die dan voor de hogedruk zorgen.

Zie ook:Stanadyne DB2 Injection Pump - Diesel Engine - Diesel Power Magazine
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2011
    Heeft zo'n Stanadyne IP dan ook een 2-tank systeem nodig zoals een Lucas?
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited February 2011
    Daar ga ik dan meteen vanuit ja. Ik weet alleen de asdiameter niet van die pomp. Misschien dat Wodan dat weet, die zal ook zo een Stanadyne IP hebben?
  • wodanwodan Super Moderator
    edited February 2011
    Ik heb het niet gemeten, maar daar waar de breukveiligheid zit is die schat ik 11-12mm zo uit het visueel geheugen...

Heb er ooit nog een foto van getrokken (van een gebroken as...) maar die vind ik zo 123 niet terug.
    edited February 2011
    Mooie links! Thnx!
    Motor start goed en loopt wel leuk... de reputatie is niet bepaald goed. Mjah. Weet ook wat te doen als het mis zou gaan. Of zwaardere kopbouten (ARP) en FELPRO koppakkingen. Of latere generatie 5.7L erin (DX blok). Ligt aan prijzen etc. Maar ben niet van plan de wagen op zn klootjes te geven...en hij gaat toch al meer dan 30jaar mee...dus hoop dat ie het nog wel ff volhoudt:D

Strax eens zien om de foto's via de laptop erop te zetten. Kan nu via hier...hoewel het via zo'n externe site wel mooier is volgens mij..moet alleen ff kijken hoe ik dat ook alweer gedaan had...en via welke site. Komt iig wel goed:) Heb er echt veel klaar liggen om te delen met jullie!

Greetz!
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2011
    Stanadyne en ppo? Is vergelijkbaar met Lucas.
    edited February 2011
    Was ik na de enge Stanadyne/Roosta verhalen al bang voor....dus enkel 2 tanks systeem of zeer licht bijmengen....en dan met 2 tank nog gewoon voorzichtig zijn. Moet leuk blijven:) Tis en blijft tenslotte een fun car. Meer voor weekenden..en mss eens naar een meeting...of gaan stappen en dergelijke...zalig om met zoiets te rijden:D

Greetz!
Sign In or Register to comment.