Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Wat is met Elsbett aan de hand?

HQRacingHQRacing PPO Burner
edited February 2011 in Overige discussie
Ik keek vandaag even op de Elsbett.com site maar die is volgens mij een stuk ingekrompen.
Geen shop gedeelte meer e.d.
Wel zag ik een link naar een boer in Wales.
Mijn vraag: Is Elsbett terziele? Of terminaal?

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2011
    HQ,

Nee, maar waar de rest van de (vooral niet westerse) economie
  • wodanwodan Super Moderator
    edited January 2011
    [QUOTE=Tim;59554]Nee, maar waar de rest van de (vooral niet westerse) economie
  • RaafRaaf Modding Member
    edited January 2011
    Bronvermelding heren ;)
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2011
    Hierbij de tekst uit de nieuwsbrief die ik vorige week van Ruud kreeg:

[CENTER]Elsbett Global Network from Holland[/CENTER]

[CENTER]Binnenkort op
    www.elsbett.nl en www.elsbett.be[/CENTER]

[CENTER]Nieuwe algemene Email: [/CENTER]

[CENTER]info@elsbett.nl[/CENTER]

[CENTER]Er is momenteel een duidelijke verschuiving te zien naar het milieuvriendelijke rijden. Maar helaas niet

altijd in Nederland, Belgi
    edited January 2011
    [QUOTE=wodan;59557]Informeer je anders eens zou ik zeggen....Bedankt voor de tip.

Tim
    edited January 2011
    @Tim: Sorry als ik misschien grof overkwam, is zeker de bedoeling NIET.
    Het IS zo dat er genoeg olie zit overal, het boven halen is echter niet zo simpel...
    Maar OP krijgen we het niet, dat is echt het punt niet.
    En dat wij met onze auto's het 'verschil' moeten make,, is al compleet van de pot gerukt.
    Het gaat over belastingen en imago en een beetje over leefbaardere steden,
    maar dit punt bengelt spijtig genoeg eigenlijk achterop...
    edited January 2011
    Wodan,

Ik wil eigenlijk deze discussie niet voeren. Maar als het zo is, kom dan eens met je bronnen. Doe ook het wereld verbruik erbij voor de komende 20jaar.

Dat we afhankelijk zijn van regeringen en imago begrijp ik, daarom wil ik er ook van af.

We krijgen vast niet alles op nee, alleen gaat het zo duur worden dat niemand het op het huidige niveau kan blijven gebruiken. En als je dan nagaat dat >50% van het olie verbruik in transport gaat zitten, zijn het wel degelijk onze auto's die stil blijven staan, want dat is luxe transport. En dan de illusie dat we dan elektrisch rijden is waanzin, want er is nogal wat olie nodig om zo'n auto te maken. Get the picture?

En de chinezen gaan morgen ook tanken, can't blame them either.

Tim
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2011
    De auto krijgt altijd overal de schuld van....dat is tenslotte hetgene wat elke mens heeft en waar makkelijk met het vingertje naar te wijzen is...dit zie je tenslotte dagelijks. Maar grote industrie..op vele vlakken zelfs inc bio-industrie(uitstoot van een koe bijv?), daar hoor je veel minder om...economisch belang is dan te groot. Iets wat ook wel te begrijpen is....maar om dan pers
    edited February 2011
    [QUOTE=wodan;59570]Maar OP krijgen we het niet, dat is echt het punt niet.Hey Wodan,

Zijn je bronnen opgedroogd?

Tim
    edited February 2011
    Ah, je wilt dat IK het voor je opzoek? Zal 'es koekeloeren.

Edit: Bvb dit: http://www.americanconservativedaily.com/2010/02/us-has-more-oil-than-the-entire-middle-east/
    Pas op, dit is een hoax, maar er staan toch wel wat juiste zaken in, in die zin dat er veel meer olie is
    dan er wordt aangenomen... lees dan ook GANS de pagina.

Maar koekeloert (google) gerust zelf ook 'es zou ik zeggen.
  • carl PPO Addict
    edited February 2011
    Hmmm , lijkt me ook een hoax

Er staat ergens in dat er veel meer olie is dan de wereld denkt .

Ik dacht dat de olieproducerende landen de wereld altijd grotere reserves voorspiegelden , om de wereld gerust te stellen dat er genoeg olie is , en dat er zeker NIET naar alternatieven gezocht moet worden , en gewoon blijven tanken aan de pomp zonder er bij na te denken.

Ik denk echter dat de oliepiek nabij of gepasseerd is , en dat het goedje alsmaar duurder gaat worden.

grtjs carl
    edited February 2011
    Er is echt wel heel veel olie (en aardgas) maar het bovenhalen of winnen is niet altijd zo simpel, dus maken we eerst de gemakkelijk te winnen olie op en pas als die op is, zoekt men verder (omdat dan ook de prijs hoger zal zijn geworden)...

Alles draait om geld, al de rest is bull$hit.

Wat niet wil zeggen dat zuinig omgaan met de fossiele brandstoffen verkeerd is, in tegendeel.
    edited February 2011
    Carl,

Inderdaad houden veel landen flinke reserves. Maar bv de us is, zonder import, binnen een jaar door z'n reserves.

Dit is nieuwe olie vs gebruik, deze is wat scheef, omdat een nieuwe bron natuurlijk niet direct leeg is.
    image

Energie Evolutie
    Je ziet dat de productie achterblijft bij consumptie.

The Oil Drum | Is Peak Oil Real? A List of Countries Past Peak

Current World Oil Situation

@wodan: M'n eigen (bulk) motorolie leverancier klaagt steen en been dat ze bijna geen goede basis olie meer kunnen krijgen. Dit is een van de grote. De "goede" basis olie komt van de jurken. De teerzanden of europa olie is daar niet zuiver genoeg voor.

Inderdaad, het draait om geld en ook dat is, net als een economie gebaseerd op eeuwige groei, eindig.

Tim
    edited February 2011
    Klopt inderdaad dat voor smerende olien er verschillen zijn en dat de ene minder bewerking vergt dan de andere, daarom dat je olieproducerende landen hebt die toch nog olie aankopen ergens anders, nl minderwaardige dan hun eigen olie :)

Maar zoals met grondstoffen en voedselprijzen wordt er leuk gespeculeerd en worden sommige speculanten nog rijker dan ze al waren...
Sign In or Register to comment.