Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Voorjaarsmeeting 2011?

furyfury Livin' and Breathin' PPO
edited June 2011 in Bijeenkomsten
Hey Stokers,

tis mss aan de vroege kant...maar aan de andere kant zijn we dan netjes op tijd....begon al te denken aan een voorjaars meeting...iemand al idee
«13

Comments

• udoudo Super Moderator
    edited January 2011
    Goed idee!
    Marreuh...

Dus waar is hier?
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited January 2011
    [QUOTE=fury;59310]Iedereen weet nu wel dat ik altijd in ben voor een leuke meeting...waar dan ook:D

Greetz!

Iedereen is van harte welkom de komende twee maanden voor een Sunnymeeting. BBQ staat klaar, en ik regel het vlees en de drank. Koud en guur? Welnee, heerlijke ppo temperaturen hier. En maar 25km van Wessenduramax.

Fury is alvast de eerste die zich heeft aangemeld volgens bovenstaand!

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
    ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Hautessa.

p.s. By the way, fotos zijn gisteren genomen
    edited January 2011
    [QUOTE=udo;59312]Goed idee!
    Marreuh...

Dus waar is hier?

Alicante, Spanje. Zal mijn %-ten aanpassen, deze zijn overigens per jaar.
  • udoudo Super Moderator
    edited January 2011
    [QUOTE=hautessa;59314]Alicante, Spanje.
    Hmm. Een grove 2000 KM vanaf hier...
  • belgbelg PPO Burner
    edited January 2011
    in konvooi nr spanje? of maken we er een race van zoals on grease to greece...
  • udoudo Super Moderator
    edited January 2011
    [QUOTE=belg;59316]in konvooi nr spanje? of maken we er een race van zoals on grease to greece...
    Als er een veegwagen komt met wat IBC's er op helpt dat natuurlijk.
    edited January 2011
    [QUOTE=udo;59315]Hmm. Een grove 2000 KM vanaf hier...

Ach jongens. Het is voor de meesten, 2 tankjes Gpo en 120 euro tol. 17,5 uurtjes patat bakken volgens maximum snelheden en je bent in de zon! Heerlijk klooiweer en BBQ weer. Kijk naar de fotos hoe het hier is. Prima ppo weer. Niks Hotfrog, Niks gekrab, Niks gestold en lekker terrasjes pakken! Kijk voor de gein eens naar buiten en denk..ach waarom niet?

Hautessa
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2011
    [QUOTE=belg;59316]in konvooi nr spanje? of maken we er een race van zoals on grease to greece...Ha,

Daar ben ik wel voor in. Stickers op de auto, tank vol, slaapzak en tandenborstel mee.....

Ik denk dat het vrouwtje nu wel mee wil :lol:

- WITH A VEGGIE STAIN TO SPAIN -

Tim
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2011
    We zijn ooit voor een lang weekend 800 km enkele reis gereden (pre-ppo-periode) met enkel een stopje om te plassen. Dat vonden we al "the limit".

Hoe lekker zonnig de locatie ook moge zijn; Allicante is me te ver voor een lang weekend.

Als we gewoon in de "lage landen" blijven, is die legertent ook niet voor niets aangeschaft.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2011
    cannonball run...haha.... Tzou eigenlijk wel erg gaaf zijn... Mn 2e tank erin en gaan met de colonne....haha. Meer een OilBallRun....maar dan wel een LANG weekend hoor! Avontuur!

Greetz!
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2011
    [QUOTE=fury;59323]cannonball run...haha....

Oliebolrun :D lijkt me wel gaaf ja om met zijn alle naar Alicante te knallen. Afstand valt wel mee maar dan moet je auto geen panne krijgen dan is het niet leuk meer.
    edited January 2011
    [QUOTE=easy rider;59324]Oliebolrun :D lijkt me wel gaaf ja om met zijn alle naar Alicante te knallen. Afstand valt wel mee maar dan moet je auto geen panne krijgen dan is het niet leuk meer.

Jongens, mij maakt het niet uit. Jullie zijn van harte welkom hier. Vandaag weer 24 graden, zeeblauwe lucht, veel zon en geen wind. Kortom terrasjesweer! (Als je in Nederland naar buiten kijkt overdag, lijkt het me sterk dat je hier geen zin in hebt...)
    edited January 2011
    Hautessa,

Klopt helemaal, maar ik ga geen 2000km karren voor een meeting.

Wol best oanbean fansels.

Tim
  • wodanwodan Super Moderator
    edited January 2011
    Zin met hopen, tijd daarentegen niet echt en bijgevolg ook niet echt het geld er voor over dat ik onderweg uitgeef en ondertussen ook niet echt verdien... Maar niets zegt dat het in de toekomst misschien wel lukt.
    edited January 2011
    [QUOTE=hautessa;59326]...Vandaag weer 24 graden, zeeblauwe lucht, veel zon en geen wind. Kortom terrasjesweer!...

We kunnen ook gewoon een paar maandjes wachten dan is het HIER ook zo :D
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2011
    [QUOTE=easy rider;59329]HIER

image

:p

Herman
    300SD
    250D
    edited January 2011
    Ach doen we gewoon beide :D....Espana en Melissant..Lol... Helaas vrees ik wel dat er te weinig gegadigden zouden zijn voor roadtrip naar Spanje...en kosten ook wel idd.. hoewel brandstof wel meevalt natuurlijk...maar de kleine dingen bij mekaar... tol, eten, drinken, overnachten...... maar het lijkt me wel ontzettend VET! lees altijd graag de verslagen van die flinke trips waarbij Spanje een mini trip lijkt:)..Kzou er iig wel in voor zijn... dag of 5 ofzo:)

Ach vind alles iig wel leuk:)....Hoop wel dak nog wa brandstof ga hebben...mn voorraad raakt op en filterproces staat stil:(....Zoveel liters klaar staan ...maar niet rij klaar..Snik!

greetz!
  • BenXsaraBenXsara PPO Wannabe
    edited January 2011
    Ik heb er ook voorlopig geen tijd voor om heen en weer naar Spanje te rijden. Ook zie ik het niet zitten om in colonne opvallend te gaan doen. Nederlandse douane, Belgische douane, Franse douane en Spaanse douane.
    Ik doe zo veel mogelijk onopvallend

;-) Ben
    edited January 2011
    [QUOTE=BenXsara;59410]Ik heb er ook voorlopig geen tijd voor om heen en weer naar Spanje te rijden. Ook zie ik het niet zitten om in colonne opvallend te gaan doen. Nederlandse douane, Belgische douane, Franse douane en Spaanse douane.
    Ik doe zo veel mogelijk onopvallend

;-) Ben

Geen enkele douane gezien bij welke landengrens dan ook. Vorig jaar was Spanje nog de enige met paspoortcontrole. Tegenwoordig is het met 80km/h door de grens (maar iedereen blijft 120km/h gassen) en alle hokjes zijn al afgebroken of zien er erg verlaten uit.

p.s. Vorig jaar teruggereden met 300 flessen a 1 liter Zonnebloemolie, geen vraagje over gehad terwijl ze even in de kofferbak (stationwagen) gluurden en bij de paspoortcontrole de auto gewoon laten frituren, met drie Guardia Civil man om de auto. Neuzen waren allemaal verkouden, ik heb in ieder geval geen vraag gehad waarom ik al die olie in de achterbak had. De foto is nog te zien bij het topic Supermarktprijzen. Hier dus: http://www.ppo.nu/forum/f59/supermarktprijzen-1044/index19.html
    Als dat niet opviel waarom een auto met NL kenteken vanuit Spanje zo terugrijdt...
    edited January 2011
    [QUOTE=BenXsara;59410]....Ik doe zo veel mogelijk onopvallend..

Ik doe zoveel mogelijk opvallend.....M.b.t. het rijden op PPO dan.

Zo meurt mijn auto naar gebakken vis en hamburgers en heb nummerplaathouders waar op staat "deze auto rijdt op puur plantaardige olie. www.ppo.nu" :mozilla_wink:
  • BenXsaraBenXsara PPO Wannabe
    edited January 2011
    Nou nou, jullie zijn niet bang!! ;-)

Welke eisen worden er gesteld aan een locatie voor een meeting?
    (daar ging het uiteindelijk over)

:-) Ben
    edited January 2011
    [QUOTE=BenXsara;59424]Nou nou, jullie zijn niet bang!! ;-)

Welke eisen worden er gesteld aan een locatie voor een meeting?
    (daar ging het uiteindelijk over)

:-) Ben

....ruimte om te klooien met de autos en een BBQ-opstel-plaats
    edited January 2011
    Nee idd, na veel lezen en er op rijden en zelfs gedoe te hebben gehad met douane van dichtbij...ben ik er idd ook niet meer bang voor en komen bij mij ook de kentekenplaathouders erop bij de eerstvolgende verfbeurt. Zou dus ook niet bang zijn voor een oliebolrun naar Espana... lijkt me iig idd een ontzettend gaaf idee...maar of het praktisch er ooit van komt...velen zitten natuurlijk met werk en tijd..en hoewel we de kosten goed kunnen drukken door simpel te kamperen en zelf te BBQ'en etc...is het toch duurder als een meeting in NL. Maar zo'n roadtrip.....zalig zulke dingen..avontuur:)....hoe gaaf als je dan met 5 a 10 of zelfs 20 PPO bakken in kolonne zou rijden...

Ach ben iig in voor meetings...waar dan ook..alsk het maar kan doen (USA meetingzou me toch iets te duur zijn momenteel hoor.,,)

Greetz!
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2011
    Ik heb ook eens controle gehad van de douane, bij mij werd er ook niet gekeken naar de plantaardige olie. De achterkant van de Caddy had wat stickers mbt PPO rijden plus de nummerplaat houder en
    edited January 2011
    Tzijn die avontuurlijke trips die het meest blijven hangen idd:)
    Met de brommer naar Luxemburg, met de trabant door NL, met sloper met startproblemen ff naar amsterdam(3 maanden stil staan..accu erin, starten, groen eraf...motor niet meer afzetten en naar Adam...)...Avontuur!

Hmm..we zouden al met 2 wagens zijn dan:P...Zouden er nog meer serieus naar daar willen rijden?..Dan wordt het mss toch nog een mogelijk 2011 roadtrip avontuur:D....Meeting in NL en meeting/roadtrip naar Espana..gaaf toch.

Greetz!
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2011
    Ik kijk er nu al naar uit :mozilla_cool:
    En door Frankrijk is het mogelijk om veel tol wegen te omzeilen, dat heb ik toen op de heenweg ook gedaan.

Dit was op het zuid-westelijke puntje van Portugal:

image

image

PS: Naar aanleiding van een uitzending van Top-Gear, zit ik nu ook met het idee om een trip naar Roemeni
    edited January 2011
    das idd ook gaaf....Transylvania....oilyDraculaRun... maar das denk ik wel iets wat je beter in de zomer doet...door de bergen met haarspeldbochten..toch meer rijplezier met droog wegdek:).. maar zeker ook een gave trip!

Is nog keuze dan:)
    edited January 2011
    Roemeni
    edited January 2011
    hmmm...TransylvanianOliebolRun of EspanaOliebolRun...beide leuk... Espana op korte termijn ivm goede weer en mede PPO'ers daarzo.. Roemeni
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited January 2011
    hahaha

ik ga 9april naar Spanje als hulpInstructeur (snorvliegen)voor een week .
    kan een mooi combi maken:D:D:D

en voor wie nog eens wil leren vliegen
    kom lekker mee een week :cool:

| Skydance

dyssie
    edited January 2011
    Das wel gaaf....vliegen:D:D..maar is dat kostelijk?
    Altijd wel wat gehad met vliegen...attraction to the sky !
    edited January 2011
    [QUOTE=fury;59460]Das wel gaaf....vliegen:D:D..maar is dat kostelijk?
    Altijd wel wat gehad met vliegen...attraction to the sky !

kostelijk is voor een ieder anders.
    voor mij was het een fortuin.
    voor de meesten nog niet eens de helft van hun auto

opleiding kost 1500 inclusief materiaal huur

let wel het is heel erg gaaf en verslavend.

dyssie
  • udoudo Super Moderator
    edited January 2011
    [QUOTE=Dyslectie;59461]kostelijk is voor een ieder anders.
    voor mij was het een fortuin.
    voor de meesten nog niet eens de helft van hun auto

opleiding kost 1500 inclusief materiaal huur

let wel het is heel erg gaaf en verslavend.
    Zijn die propellordingen ook met PPO te voeren? ;-)
    edited January 2011
    [QUOTE=udo;59462]Zijn die propellordingen ook met PPO te voeren? ;-)

....en toen had ie een verstopt brandstoffiltertje in de lucht! Oeps,
    ff Apeldoorn bellen...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
  • udoudo Super Moderator
    edited January 2011
    [QUOTE=hautessa;59464]....en toen had ie een verstopt brandstoffiltertje in de lucht! Oeps,
    ff Apeldoorn bellen...
    Als ik de foto's enzomeer goed heb bekeken is een motorstoring niet meteen fataal, de altijd al ontplooide parachute zal het mogelijk maken redelijk comfortabel en velig naar het aardoppervlak te glijden.
    Even een filterwisel en weer gaan.

Waren er maar lichte (gewicht..) diesels...

Marktplaats heeft sjouwbare dieselaggregaten vanaf een euro of 5 a 600.
    edited January 2011
    Voor zover ik weet zijn er meerdere diesel motoeren voor kleine vliegtuigen en volgens mij ook voor ultra lights.

In rugzak formaat heb ik ze nog niet gezien.

Zeker nog niet "gegoogled"

@Dyssie: mag jij ook van zweefvliegvelden opstijgen?
    edited January 2011
    motor storing is niet zo erg .
    als ik ga landen doe ik dat altijd met de motor uit
    dus een noodlanding kennen we niet.

ik stijg op en land op een TUG veld
    tijdelijk en uitzonderlijk gebruik van lucht haven regeling

deze zijn niet zo mooi lijk te krijgen ik heb er 2

een in Stellendam en een in Rockanje

heb dus mijn eigen vliegtuig ph-9b7 en 2 vliegvelden :D:D:D:D

wat diesel betreft als ze een diesel motor van 12 tot 18 kg kunnen maken
    en zo`n 20pk dan woord het pas interessant
    edited January 2011
    Dyssie,

Hier: 6-8 pk in een handvol motor.

YouTube - V 12 Modellmotor RC Engine the original Video !

Tim :mrgreen:
    edited January 2011
    een diesel tot 35kg en met 15 tot 20 pk
    daar heb ik wel oor naar .
    dan maken we eerste paramotor op gpo:D

maar ja klm gaat ook al op gpo hoorden gisteren op de radio
    dus niet echt iets nieuw .

ps straal motor in paramotor is ook al gedaan

dyssie
    edited January 2011
    Wel erg gaaf....maar kan nu ff geen 1500 piek ervoor neerleggen:(....liever dan eerst mn vr8wagen rijbewijs...das wat praktischer...voor het bedrijf dan toch..maar in de toekomst is het wel iets om echt in ged8e te houden.. 1500 is opleiding...en hoeveel kost zo'n machien dan om te kopen...en evt verzekeringen, rechten om ergens te mogen opstijgen en andere vaste lasten? Leuk als je opleiding hebt gedaan..maar da wil je er ook wat mee kunnen doen!

Greetz:)
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited February 2011
    Maar er is nog geen plaats afgesproken dus voor de voorjaarsmeeting.
    Natuurlijk kan het weer bij ons. We hebben een perfecte locatie gevonden. met een patattent BBQ en terras, is ook voldoende ruimte om de auto's en tentje op te zetten. voor de kleintjes hangt er een schommel, en op loopafstand een strandje met een flinke plas om eventueel te surfen.
    Disy, je kan er zo opstijgen voor een vluchtje aldaar hoor.
    We hebben alle medewerking van de uitbater van het gedoetje daar. Met slecht weer kunnen we binnen in de patatkeet, of natuurlijk in de legertent.
    Er is geen staangeld voor tentjes of ander spul.
    Wel hebben we afgesproken dat er een vergoeding betaald wordt, in de vorm van gebruik van de drank daar en de patatjes, of helemaal selfsuporting, maar dan betalen we wel wat voor de ruimte die we gebruiken.
    Dus als jullie er over heen zien het wat noordelijker op te zoeken dan Spanje, kom even in de lucht! De 2N's
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2011
    @2n, super mannen, komt helemaal goed lees ik net.
    Ik heb wel zin om te komen in ieder geval:)

gr Ton
    edited February 2011
    Me2 ;),

Ben niet zo gek op patat, maar wel op vis :p.

Herman
    300SD
    250D
    edited February 2011
    Van hieruit geen bezwaar om weer te kamperen bij 2N in de buurt.

M'n harem vondt het vorige keer in ieder geval een geslaagd weekend.

Uiteraard is een uitnodiging vanuit de zuidelijke Nederlanden ook van harte welkom.
    edited February 2011
    Ongeacht waar we bij elkaar komen:

Het weekend van 21 - 22 mei is nog vrij in onze agenda.

Ons volgende vrije weekend is dan pas weer eind juni.
    edited February 2011
    Waar maakt me niet uit, en wanneer ook eigenlijk nie echt. 21-22 is goed.. eerder ook. Ik ben er normaal gezien!
    Moeten we enkel friet en evt drank bij de keet halen? En mogen we dus nog zelf 's avonds BBQ'en...of moeten we alles van eten bij em halen?

Ben er iig voor in! Zien dak voor die tijd mn 2e tank erin heb:D
    Kunnen we gelijk de nwe W123 van drivert bezichtigen int echt:D

Greetz!
    edited February 2011
    helaas moet ik dat weekend werken .
    misschien dat iemand ff een mooi schema kan maken
    welke weekend en wie wanneer kan .
    graag zijn wij ook weer eens van de partij .

dyssie
    edited February 2011
    Hey,

Ik weet het niet hoor, 34 of 43, ik weet niet of ik wel wil komen, of toch de dertiende, maand? My evil twin, help me....

Shid, ik het gedronken image

Tim
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited February 2011
    Leuk te horen dat julie wel weer naar het hoge noorden willen komen.
    Hoe we het in het vat gaan gieten zien we wel qua kosten. zelf lijkt het me beter hem een kleine vergoeding te geven voor het grasveldje en de toiletten. Voor de rest helemaal zelf kokkerellen. en visjes laten zwemmen natuurlijk!
    voor de datum, zal ik eerst zelf even kijken wanneer het het beste uitkomt. Ik moet het wel in ijn vrije weekend regelen, ik heb nog wat crediet nodig om een extra vakantie af te dwingen als de vrouw over komt.
    Yep Pena ;-)
    edited March 2011
    :p

[QUOTE=Drivertje;59855]zelf lijkt het me beter hem een kleine vergoeding te geven voor het grasveldje en de toiletten.

Ben ik het wel mee eens.
    Kunnen we zelf uitmaken wat we eten en drinken.
Sign In or Register to comment.