Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Intensief reinigen injectiepomp

easy ridereasy rider PPO Junkie
edited January 2011 in Algemene Techniek
Zoals eerder aangegeven door Ingmar in deze post over het ontstaan van ijzerzeep kwam ik op het idee om de IP eens flink door te spoelen met deze methode.

Echter kan ik het product nergens vinden in Nederland en vroeg mij af of deze methode ook kan met een ander product. Ik kan bij de automaterialen zaak "diesel systeem reinigers" kopen maar zijn deze geschikt om 100% te gebruiken?, immers het zijn additiven en er wordt geadviseerd maar een klein percentage te gebruiken op diesel.

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited January 2011
    Deze welke in een grote verpakking komen, dus minimum 250ml,
    zijn normaal geschikt om puur te gebruiken is mijn ervaring.

(Staat ook vaak purge ipv additive op)

Worden ook vaak gebruikt om de dieselfilter op te gieten bij iedere
    vervanging ervan.

Wat ik zou doen is zo een buske kopen en samenvoegen met 250ml diesel,
    250ml kerosine en 10ml atf olie en dit samen in 1 grote 2L fles doen,
    aanvoer en retour er in en draaien maar...

Maar dit zal volgens mij het ijzerzeep probleem niet echt behandelen,
    wel alles reinigen in die zin dat alle over elkaar glijdende of tikkende delen
    van het injectiesysteem properder gaan worden met alle leuke rendement-
    verhogende resultaten vandien, maar meer ook niet.

Lubro-moly heet bij ons denk ik liqui-moly...
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2011
    Er,

Die injector reinigers of systeemreinigers is vaak 95% kerosine.

Die zgn ijzerzeep lost niet op in dino, dus waarom wel in een ander mineraal goedje?

Tim
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2011
    [QUOTE=wodan;59248]...Maar dit zal volgens mij het ijzerzeep probleem niet echt behandelen,...

[QUOTE=Tim;59249]Die zgn ijzerzeep lost niet op in dino, dus waarom wel in een ander mineraal goedje?..

Jullie kunnen helemaal gelijk hebben. Mijn idee was om alle meuk dus ook ijzerzeep los te weken zodat het in het filter bij deze methode terecht zou komen. Ik zal dan natuurlijk wel een 5" 1Mu kaarsfilter gebruiken i.p.v. die keienvanger in het verhaal.

[QUOTE=Tim;59249]Die injector reinigers of systeemreinigers is vaak 95% kerosine.

En daar loopt een IP op stuk, die zijn gemaakt voor diesel en niet voor een hoog persentage kerosine, dat is veel te schraal volgens mij.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2011
    Er,

Ik heb dat vroeger wel eens gedaan. Je moet je tank bijna leegrijden, erin gooien, km of 20 rijden en dan tanken.

Tim
  • wodanwodan Super Moderator
    edited January 2011
    [QUOTE=easy rider;59251]
    En daar loopt een IP op stuk, die zijn gemaakt voor diesel en niet voor een hoog persentage kerosine, dat is veel te schraal volgens mij.
    Klopt, dus moet je daar bvb wat tweetakt olie of nog veel beter gewone ATF olie bijdoen.
    Smeert en kuist.
    De Kerosine zorgt eigenlijk gewoon voornamelijk voor een hogere verbrandingstemperatuur en brandt alles schoon. Net hetzelfde als dat een diesel die echt moet werken, vrij schoon blijft, het zijn die korte
    ritjes die alles dichtdoen koeken...
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2011
    Heb wel eens reinigers van Fort
Sign In or Register to comment.