Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

306 XND

calypso PPO Newbie
edited December 2005 in Citroën/Peugeot
Heb zelf een 306 SXD uit '98 (nieuwe type) en ben door het lezen op dit forum steeds enthousiaster geworden om het te gaan proberen.

Ik vraag me alleen af of rijden op een mengsel schadelijk is voor de roetkatalysator (dat ding wat die typische zure lucht geeft) die onder de auto zit.

Weet iemand meer hierover.

Hoor het wel.
gr

Comments

• Peus PPO Addict
    edited September 2005
    No problem,
    Zorg voor een goede brandstofvoorverwarming (ca. 70 gr.C) dan heb je de minste last van roetuitstoot, want te dikke brandstof geeft onvolledige verbranding (slechtere verstuiving).
    De roetuitstoot met zbo-mix-dino is minder dan bij puur dino, is de ervaring van de meesten van ons. :lol:
    Mvg.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2005
    Mijn 306 rijdt nu wisselend tussen de 30% en 50% ppo(koolzaadolie). Ik heb elektrische voorverwarming ingebouwd die uitschakelt bij ca. 70 graden aan bij ca. 60 graden (WT2). Verder een warmtewisselaar op koelvloeistof, deze schakelt de WT2 uit na ca. 1 km rijden in langzaam stadsverkeer. Bij hoge snelheden blijft de WT2 echter bijverwarmen.

In het algemeen draait het goed, maar soms krijgt de motor naar mijn gevoel te weinig brandstof, hij hapert soms zelfs als ik het gaspedaal indruk. Vooral als ik hem net start bij koud weer. Regelmatig ontdek ik ook lucht in mijn doorzichtig brandstoffilter. Dan ontlucht ik hem en controleer de slangklemmen, maar dat probleem komt toch regelmatig terug. Heeft iemand een idee wat dat kan zijn?
  • pieter PPO Master
    edited December 2005
    Die lucht in je filterje moet je negeren Brownie, daar is al meer over gesproken, allen (althans veel) die zo'n doorzichtig filtertje hebben ingebouwd zien luchtbelletjes (ik ook). (in het filter dan he :lol: )
    De motor loopt er verder prima om en het schijnt dat na ontluchten het ook meteen terug komt.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2005
    Dit lucht in het filter was ik ook niet zo bang voor, maar soms zit er alleen maar lucht in het filter en geen brandstof meer. Dan loopt hij stationair vaak nog wel, maar bij gas geven slaat hij soms zelfs af. Daar moet toch iets aan te doen zijn?
  • 58willy PPO Newbie
    edited December 2005
    ik heb dat de laatste tijd ook al een keer of drie voorgehad, bij starten loop de motor onregelmatig en bij gas geven slaat hij af, bij het onmiddellijk daarna starten loop alles dan weer vlekkeloos, ik heb de indruk dat op ene bepaald moment er door de brandstofvoeler TE WEINIG brandstof wordt gevoeld vandaar het signaal naar de electronica van de brandstofpomp(in mijn geval LUCas :oops: )
    Mocht ik verkeerd zijn van gedacht geen nood dat de "experts" me corrigeren,
    zo leer ik ook wat en anderen ook die dit voorhebben
    ik rij nochtans momenteel op een mix van 30zbo/70dino en alles rijdt normaal prima
    gr
    willy

Mercedes C220 D, Lucaspomp, momenteel mix30/70, electrische ww en koelwaterww
Sign In or Register to comment.