Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Bijmengen met nieuwere Auto's

Andretje PPO Addict
edited December 2010 in Overige discussie
Hey,

Weet iemand of het te doen is om ppo bij temengen met nieuwere diesels ? I.v.m. roetfilters commonrail etc.
B.v. auto als de skoda fabia greenline, Citroen DS3 1.6 e-HDI , Opel Corsa 1.3 CDTI

In Duitsland mengen zo zowiezo toch al 7 % bij.

Tot hoeveel procent zou ik kunnen gaan 25 ?

Iemand een Idee

Comments

• Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2010
    Als ik het goed begrepen heb (please correct me if I'm wrong)..
    • mengen ze in Duitsland biodiesel bij een geen PPO.
    • rijdt de gastvrije agrarier van de najaarsmeeting 2008 een auto met een CDti motor en mengt hij KZO bij.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2010
    [QUOTE=Man@work;59028]de gasvrije agrarier

Hmm...dus geen erwtensoep en bruine bonen in het dieet dan? Lol
  • wodanwodan Super Moderator
    edited December 2010
    Het kan, in beperkte mate...
  • NiekNiek Super Moderator
    edited December 2010
    Andretje,
    Ik denk niet, dat de Duitsers PPO bijmengen, maar biodiesel. Net als in NL, alleen hier wat minder.
    Niek
  • Andretje PPO Addict
    edited December 2010
    [QUOTE=wodan;59032]Het kan, in beperkte mate...

Beperkte mate hoeveel %?

zit er een auto tussen die het beter kan hebben als de andere.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2010
    Dre,

Net zoveel tot ie kapot gaat....

Tim
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2010
    Hihi,

Ja, dol en een kwartslag terug :rolleyes:.

Herman
    300SD
    250D
    edited December 2010
    Pena,

Een kwartslag voor het breken. Op z'n Fries, sla met je klomp tegen de sleutel. Als de klomp breekt zit de bout vast :mrgreen:

Tim
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2010
    Hebben ze in Friesland geen moment sleutel? :D
    edited December 2010
    image
  • Andretje PPO Addict
    edited December 2010
    Haha.

Maar er is nog niet veel mee geexperimenteerd geloof ik.
    Je zou zeggen dat die nieuwere auto's er juist op gemaakt zijn
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited December 2010

Je zou zeggen dat die nieuwere auto's er juist op gemaakt zijn

of juist niet
  • wodanwodan Super Moderator
    edited December 2010
    Nieuwere wagen zijn gemaakt voor B2 tot B20 (2 tot 20% BIODIESEL)...
    Niet voor PPO of iets soortgelijks.

Later wordt dat ook nog GTL, BTL enzo ... maar geen PPO.
    edited December 2010
    [QUOTE=CaddyEd;59048]Hebben ze in Friesland geen moment sleutel? :DEd,
    Zoals je kon lezen hebben wij geen technologie nodig om iets gewoons vast te zetten. Alleen stukje hout en wat vakmanschap :mrgreen:

Tim :wink:
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2010
    [QUOTE=wodan;59052]Nieuwere wagen zijn gemaakt voor B2 tot B20 (2 tot 20% BIODIESEL)...Niet voor PPO of iets soortgelijks.Later wordt dat ook nog GTL, BTL enzo ... maar geen PPO.

Omdat de automobiel industrie een kartel vormd met de olie industrie zullen motoren aangepast worden op de nu en in de toekomst geproduceerde brandstoffen, ik vermoed dat PPO daar niet bij hoort.

[QUOTE=Tim;59053]Ed,
    Zoals je kon lezen hebben wij geen technologie nodig om iets gewoons vast te zetten. Alleen stukje hout en wat vakmanschap..

De Batavia en Admiraal de ruiter zijn toen der tijd ook gebouwd zonder bouwtekeningen. Je weet wel, die echte VOC mentaliteit :D.
    edited December 2010
    [QUOTE=easy rider;59055]Je weet wel, die echte VOC mentaliteit :D.

Hoi ER,

Nou weet ik op wie je stemt ;).

Herman
    300SD
    250D
  • Andretje PPO Addict
    edited December 2010
    [QUOTE=easy rider;59055]Omdat de automobiel industrie een kartel vormd met de olie industrie zullen motoren aangepast worden op de nu en in de toekomst geproduceerde brandstoffen, ik vermoed dat PPO daar niet bij hoort.

Tja daar was ik al bang voor ! :?
    edited December 2010
    Hmm ..Tim..verkopen ze daar dan ook momentklompen in bepaalde waardes... M10bout klomp, M8bout klomp....of zelfs een 100Nm klomp;):D...met ijkings rapport...

vrees idd wel dat auto's van nu totaal geen rekening houden met PPO...dat ze het bijna juist minder geschikt zouden maken..... men vind een brandstof die men zelf kan verbouwen/maken maar wat eng denk ik....eng dat men onafhankelijk zou zijn...en das een verlies van macht. Toch eng voor bepaalde groeperingen in de wereld. Groot deel vd wereld economie draait op olie...wee o wee als de wereld ineens veel minder olie nodig zou hebben..... zelfde alsof goud ineens maar 100 euro de kilo zou kosten.....dan stort er heel wat in hoor!

Men kan zoveel alternatieven bedenken voor olie als brandstof..maar doet dit echt maar mondjes maat....en dan wordt het ook duur gemaakt..Bio Ethanol, waterstof, PPO... vind maar tank stations op voldoende locaties om daadwerkelijk goed met een auto daarop te rijden ...als gewone mens die er dagelijks mee rijdt....terwijl de auto in kwestie een stuk duurder is enzovoort.....dus ontmoedigings beleid. Pushen naar die aardolie gestookte auto. Electrisch is allemaal leuk bedacht..maar enkel handig in de stad...en hybride is ook aardolie gestookt. Er zijn bepaalde zeer grote machtige heren die alles eraan doen...volle bak aan de handrem trekken...om echte bio brandstoffen tegen te houden... durf te wedden dat er wel eens een flesje champagne oid geopend is na het zoveelste faillisement van een biodiesel fabriek.

Greetz
    edited December 2010
    [QUOTE=fury;59061]Groot deel vd wereld economie draait op olie...wee o wee als de wereld ineens veel minder olie nodig zou hebben.Fury, we dwalen geheel off topic (modje splitsing?).

Dat de wereld ineens minder olie nodig heeft, gaat nooit gebeuren. Dat er minder olie beschikbaar komt is dichter bij dan je denkt. Al sinds 2006 wordt er minder nieuwe olie gevonden dan we gebruiken. Weinig realiseren zich wat dit inhoud.

Noem eens iets om je heen, wat niet van of met behulp van olie gemaakt is?

Tim
    edited December 2010
    We dwalen idd wel off-topic... maar helaas is er idd teveel mede dankzij aardolie gemaakt...in een tijdperk dat milieuvriendelijkheid zo hoog int vaandel zou moeten staan... waar vroeger hout, metaal en papier veel geliefde materialen waren is het nu plastic, plastic en uhm..plastic....

Was toch een duurzame mooie tijd... afgemeten hoeveelheid eten in een papieren zak bij de kruidenier, houten kratten, metalen auto onderdelen, Wat is er dan echt ecologisch?...mjah...we dwalen idd wel erg af:)...... staat idd wel los van het bijmengen in zo'n moderne half plastic auto.

greetz!
Sign In or Register to comment.