Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

met een ster de winter door

DyslectieDyslectie PPO Master
edited October 2010 in Mercedes
ok

Comments

• suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    1tank, ik rij met vorst gewoon op diesel.....
    Tot ongeveer minimum van 5gr kan ik 100% rijden.

gr Ton
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    Dyssie,

Ik doe een beetje dino in de GPO on het stollen tegen te gaan. Verder niets. Ik moet nog steeds de ww+filter inbouwen.

Tim
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    Tja ook ik nog steeds zonder ww en extra filter, gewoon wat dino 10-20 % er door en het gaat prima. 2xvoorgloeien even wat meer ronddraaien en lopen.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    Hoi Dyssie,

Mijn 300SD staat binnen en gebruik ik alleen als het mooi weer is :p.
    Staat op zomerbanden.
    De 250D is voor dagelijks gebruik en heeft straks winterwielen.
    Voor de winter was ik hem goed. Dat betekent ook de deur rubbers (vaseline) en de sloten (speciale spray).
    Moet alleen nog kijken naar een nagoeirelais. Nu bij 30% wil hij wel starten maar slaat meteen weer af (als ik hem niet op toeren hou).

Herman
    300SD
    250D
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    Nagloeiers.....check dan wel ff of je gloeirelais ook nagloeit Pena, dat zal nu niet het geval zijn alstie al meteen afslaat. Niet nagloeiers gloeien toch na als het relais ze aanstuurt...zijn er alleen minder tegen bestand. ;)

Suzi heeft een gloeirelais dat kan nagloeien (Beru) ingebouwd, denk de overige mercedes mannen van oude type ook? Wel nodig voor de winter.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    Onze Benz moet eerst professioneel gelast worden om door de -inmiddels verlopen- APK te komen.... :?
    (bevestigingspunt achterste subframe is helemaal los :eek: tgv van de passie tussen staal en zuurstof)

Daarna denk ik dat ik nog even met 90-10 GPO-dino rijdt waarna er KZO in de tank gaat komen.
    edited October 2010
    Pena,

Bij de ster apotheek kun je vragen om een nagloeirelais, origineel voor jou motor. Als hij je niet begrijpt kun je hem zeggen eens te zoeken op zelfde type auto/motor, maar dan uitvoering Noord Amerika of Scandinavi
  • kristof PPO Burner
    edited October 2010
    dus met de MB kan je zonder aanpassing 100% rijden met een 1 tank zolang het buiten boven de 5°C is?
    edited October 2010
    Als niet mercedesrijder/kenner: Kennelijk wel zolang je maar weet waar je mee bezig bent en daar naar handelt :mozilla_cool:
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited October 2010
    maar niemand heeft dus problemen om de dikke olie uit de tank naar voren te krijgen?????

dyssie
    edited October 2010
    Dyssie,

Ik niet, maar ook nog niet echt koud gereden. Ook staat de auto in de hoek, onder dak.

Tim
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2010
    [QUOTE=Dyslectie;58410]maar niemand heeft dus problemen om de dikke olie uit de tank naar voren te krijgen?????

Ik niet maar heb dan ook een Hardi opvoerpomp achterin en 12 MM leiding binnendoor. Het 5" 1Mu filter na de opvoerpomp geeft geen doorstromingsverlies.

Als het nu heel erg koud wordt, onder nul bijvoorbeeld zet ik het verwarmingselement met 65 graden clixon voor de Hardipomp aan.

Met mijn 1 tanksysteem rijdt ik nu met 7,5 graden des ochtends nog steeds met 90% GPO/10% B100. start in 1 keer maar 60 seconden nagloeien is wel noodzakelijk anders gaat de motor "jojo'en".
    edited October 2010
    hoi ER,

Die van jou jojo't tenminste nog.
    Die van mij gaat gewoon uit.

2x voorgloeien helpt, maar ik wil naar nagloeien.

@Tim e.a.
    De Sterapotheek kan het (nog) niet vinden.
    Ik heb ze een copie gegeven van hun eigen systeem die rept over
  • RaafRaaf Modding Member
    edited October 2010
    Niets aan de hand de afgelopen winter, gewoon wat verdunning bij de (dat wel) koolzaad olie.
    ik rij wel met kgr dus minder flow door de brandstof leidingen, met de originele warmtewisselaar + kgr had ik 50gr op een persleiding gemeten.
    Weinig isolatie, wel rijwind afscherming.
    Geen nagloei relais, en toch altijd in 1 X starten en blijven lopen , wagen staat altijd buiten.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2010
    [QUOTE=pena;58415]...Ik heb ze een copie gegeven van hun eigen systeem....

Doe ik ook altijd bij de stealer, je lacht je rot als je dan die koppen ziet.
    edited October 2010
    [QUOTE=easy rider;58413]Het 5" 1Mu filter na de opvoerpomp geeft geen doorstromingsverlies.Liar.....elke opstakel geeft een bepaalde drukval.
    Zeker een kaarsfilter heeft een flinke drukval bij echt koude ppo.

@pena: ik zal eens zoeken, heb het ooit ergens gevonden.

Edit: http://www.teilesuche24.de/mercedes/190-w201-82/d-2-5-201-126-24/steuergeraete-100727

Is wel voor mijn auto, maar jij hebt volgens mij ook een OM602. Zou dus moeten passen, anders even bellen.

Tim
    edited October 2010
    Hoi Tim,

Ik was zover:
    DieselSend

Blz. hiervoor is deze:
    DieselSend

Dit is het BOSCH Nr. 0 281 003 096

Zoek alleen nog hoe hij nagloeit (temp. of tijd?).
    Temp. geeft normaal een 5e pootje (bij de kleine pootjes) en dat heeft deze niet. Misschien is het plaatje niet juist?

Herman
    300SD
    edited October 2010
    Pena,

Bij mij gloeit ie immer na, gewoon op tijd.

Tim
    edited October 2010
    Pena, zoek ff een topic van mij op Beru.
    Beru was destijds de enige die langer als 120 seconden kon gloeien.
    Deze kan je handmatig instellen door een pinnetje met de massa te verbinden.

Gloeirelais topic
    edited October 2010
    edited October 2010
    @Zwiep,

Dank voor de link. Zal hem nog een keer lezen.
    Wil graag alleen op tijd nagloeien, maar ook dezelfde stekkers gebruiken als standaard.

@Tim,
    Als die van jou wel nagloeit, kan jij kijken welk relais jij hebt (merk en nummer). Ik zal ook eens kijken. Mijn lampje werkt nl. ook niet toen in het begin niet alle gloeiers werkten.

Herman
    300SD
    250D
    edited October 2010
    edited October 2010
    Dank Ingmar,

Deze vond ik ook nog. Wel van MB maar weet nog niet welke? Maar in ieder geval uitgaande van een temp. meting van het water.

image

Het gaat natuurlijk om plaatje 2.

Herman
    300SD
    250D
    edited October 2010
    [QUOTE=pena;58429]@Tim,
    Als die van jou wel nagloeit, kan jij kijken welk relais jij hebt (merk en nummer). Ik zal ook eens kijken. Mijn lampje werkt nl. ook niet toen in het begin niet alle gloeiers werkten.

Heren,

Deze heb ik in mijn 250D: van VDO 001 545 98 32 (zonder nagloei).
    Nog even dit.
    Bij contakt - lampje aan - zeg 5 sec - lampje uit - en starten maar.
    Toen ik hem pas had waren er 2 gloeiers stuk. Dit gaf hetzelfde resultaat. Dus voorgloeien lampje aan en daarna lampje uit.

Hoe is dit bij jullie?

Herman
    300SD
    250D
    edited October 2010
    Herman,

Bij mij (W210) ongeveer hetzelfde, met dien verschille dat als er een gloeier stuk is het gloeilampje blijft branden +/-20 seconden, dit ten teken dat er dus een of meerdere gloeiers stuk zijn.
    edited October 2010
    Hoi Ingmar,

Heb jij dan toevallig wel een Bosch relais?
    Mijn VDO doet dit dus niet, wel een MB nummer.

Herman
    300SD
    250D
    edited October 2010
    herman...ik zal morgen even voor je kijken...ze slaapt nu :p
Sign In or Register to comment.