Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

1993 Ford Transit Motorhome

Flandrien PPO Newbie
edited November 2010 in Ford
Ik rij al zo'n half jaar rond met een 50% mengsel dino/koolzaadolie.
Geen probleem, vlottere motor.

Ford Transit 2.5 diesel, zonder turbo, 80Pk, Bosch pomp.

Comments

• soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    Leuk... Nu het kouder wordt, misschien een warmtewisselaartje voorzien? Mobilhome, dan heb je veel plaats voor ombouwartikelen ;)
    Hoe verloopt de koude start met de huidige temperaturen?
  • Flandrien PPO Newbie
    edited November 2010
    Nog steeds vlot starten, maar de buitentemperaturen zijn hier in de Limousin nog steeds hoog (gisteren 18°C). Geen enkele modificatie uitgevoerd. Ik ga wel mijn mengverhouding wijzigen als het begint te vriezen.
    Ik ga wel volgende week de egr afsluiten, en de dieselpompdruk verhogen.
    Dit om prestaties te bevorderen. Krijgt ook een volledige onderhoudsbeurt.
    Ik voeg ook steeds tevens 300ml 2 takt olie bij een volledige tankbeurt.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2010
    [QUOTE=Flandrien;58462]Ik voeg ook steeds tevens 300ml 2 takt olie bij een volledige tankbeurt.

Het is toch geen Trabantje?

Die tweetaktolie is niet best voor het milieu volgens mij.
    Ik snap ook niet wat die bij zou moeten dragen.
  • Flandrien PPO Newbie
    edited November 2010
    Klopt!
    ik voeg enkel toe in de koudere periode wanneer meer dino wordt getankt.
    Merkelijk betere prestaties en minder verbruik.
    Als we allen voor het milieu zouden leven, zet dan de auto's aan de kant en gebruik de benen!

[QUOTE=Man@work;58463]Het is toch geen Trabantje?

Die tweetaktolie is niet best voor het milieu volgens mij.
    Ik snap ook niet wat die bij zou moeten dragen.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited November 2010
    Ik snap niet wat tweetaktolie beter doet dan PPO / WVO bij diesel in een dieselmotor...
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2010
    ... ik ook niet. Ik weet dat het aangeraden wordt om een iets betere smering te krijgen in het brandstofsysteem. Maar een drupje PPO doet dat evengoed en verbrandt veel schoner. Als je toch al PPO in de tank hebt, lijkt het me helemaal absurd (en duur).
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2010
    Heb jaren trabant gereden...kocht de 2T olie in per 25L (had daar adresje voor...mss nog wel)......maar het km vreten deed ik met diesel. Dus ben wel wat schuldig geweest aan verbrande 2T olie. Weet niet echt of 2T olie in een diesel veel erger is als diesel zelf... toch andere verbranding als in een 2T motortje. Een diesel die op zuivere motorolie loopt rookt eigenlijk nog niet eens noemenswaardig meer als op diesel. Maar de daadwerkelijke uitstoot vermeerdering zal wel moeilijk te meten zijn denk ik. in een Trabbi rookte het iig wel behoorlijk..Lol. Of het idd nut heeft in een diesel met KZO erbij weet ik zelf niet.

Greetz
Sign In or Register to comment.