Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Een reactie vanuit de politiek.

Ruud S Livin' and Breathin' PPO
edited October 2010 in Politiek
Wij hebben veel Nieuwsbrieven die ook naar de politiek gaan. Op Gemeentelijk, Provinciaal en Landelijk niveau. We hebben hen, vooruitlopend op de eigenlijke komende 14de Nieuwsbrief om een reactie gevraagd op de volgende concept tekst:

Toen wij het Ministerie van Financi

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2010
    [QUOTE=Ruud S;58227]...De wil/kennis/kunde ontbreekt om daadwerkelijk milieuvriendelijke veranderingen door te voeren...

kennis en kunde zijn reeds jarenlang aanwezig bij diverse organisaties en bedrijven.

De wil.... Ja, wat wil je? men WIL van alles maar prioriteiten worden gebaseerd op geldelijke belangen.

[QUOTE=Ruud S;58227]...“GroenLinks is groot voorstander van het vervuiler betaalt principe. Wij willen dat brandstofaccijnzen gebaseerd worden op de uitstoot van CO2 en fijn stof...

E.e.a. betekend dat Auto's welke zijn omgebouwd om op PPO te kunnen rijden een RDW goedkeur zouden moeten krijgen om als mileuvriendelijk geregistreerd te kunnen worden. Probleem zal dan nog kunnen zijn dat men een auto alleen kan aanbieden bij de RDW als deze omgebouwd is met certificaat door erkent installateur.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    ER: De gemeente Leeuwarden loste dat op door simpele keuringen bij eigen ombouw.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited October 2010
    Ergo conclusio ??
    Goed initiatief en succes ermee. Nergens iets conreets.
    Stel voor de politiek (doelgroep 2e kamer en proviciale staten) op een ludieke manier wakker te krijgen:
    We beginnen met iedereen een litertje koolzaad öf GPO te sturen, instruktie en een foldertje met uitleg er bij. Op te volgen met brief: "en hoe beviel het" "mogen we nu iets van u terug verwachten??
    Volgende actie: stickertjes op de auto's plakken: "ik reed plantaardig en het beviel goed"
    Volgende actie: auto's van de heren en dames ombouwen in actieweek voor een actieprijs.
    etc.etc.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2010
    OK Ruud, hier wil ik meer over weten. Ik neem wel even contact op.

Aansluitend op dit onderwerp nog even iets waar ik al een tijdje mee bezig ben, en nu we het toch over politiek hebben....

We weten allemaal dat er nu diesels rond rijden waarvan de eigenaren geen wegenbelasting hoeven te betalen omdat de CO2 uitstoot beneden de 95 G/KM ligt.

Op zich een onzin verhaal natuurlijk, heeft niets met uitstoot te maken maar met het op gang houden van de economie in crisistijd.

We hebben het hier dus over 95 G/KM CO2 vanuit fossiele brandstoffen. M.a.w je brengt dus daadwerkelijk 95 G/KM CO2 in de lucht.

Als je op PPO rijdt dan breng je dus 0 G/KM CO2 in de lucht omdat je CO2 neutraal rijdt. Derhalve zit je onder de 95 G/KM norm en zou je dus geen wegenbelasting hoeven te betalen.

Hoe kunnen we e.e.a. afregelen Ruud?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    Politiek said:

daarom kan ik formeel weinig doen.

Politiek said:

Het verbaast mij

Politiek said:

zou nu juist een goede stap in de richting .. zijn!

Politiek said:

De SP is bereid om hier prioriteit aan te geven.

Politiek said:

De wil/kennis/kunde ontbreekt

Politiek said:

en succes verder met dit mooie initiatief! Ik hoop dat jullie succes zullen oogsten.

en succes verder........en succes verder.........en succes verder......image

Wat ze dus eigenlijk zeggen is dat ze niks doen en niks willen doen. Ik dacht trouwens dat de politiek er voor was om iets klaar te krijgen voor de burgers. Als ik dit lees is het in ons geval net andersom?!.

Nederland: Gereguleerd communisme.....

Ik kan me er niet meer druk om maken. Let it be.

Tim
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    ER: Ik hoor je wel. Kunnen we het afronden:)
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    en ondertussen bouwen we nog wat biodiesel fabriekjes. der staan er al enkele tijdje stil of nooit gebruikt maar goed. en dragen we vanuit nederland ff subsidie toe aan deze projecten om vervolgens het goedje accijns en btw vrij naar het buitenland te exporteren.
    doen we nog gezellig tegendraads en moeilijk in de zonnepanelensubsidie......en kijken dan niet naar de zonnekaart van NL. wat was het weer lekker mistig vandaag he!
    maar als je nog een vijver in de achtertuin hebt, mag er wel een gesubsidieerd windmolenparkje in hoor...wel zelf soms ff blazen omdat hij het niet altijd doet.

heerlijk he dat sarcasme :D

Gisteren de energiebeurs bezocht, groot verschil met wat ik aan technieken en bewustzijn zie in vergelijking met zuid duitsland/alpen gebied. Veel mooie verkooppratjes gehoord...maar realistisch :confused:

op een dag dan......
Sign In or Register to comment.