Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

uitlaat rookt bij gas loslaten

ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
edited September 2010 in Algemene Techniek
Afgelopen weekend tijdje achter mijn p205 gereden. Wat mij opviel is dat bij gas loslaten er witblauwe pufjes rook uit de uitlaat kwam. Bij optrekken etc geen rook. rara? iemand een idee wat er loos is?

Comments

• soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2010
    Lekke klepdichtingen?
    Ik heb zoiets gehoord van een garagist, maar dat ging wel over BMW, geen idee of het voor dit type motor ook van toepassing is.
    Maar als je het gas lost, cr
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2010
    [QUOTE=soapwater;57631]...Maar als je het gas lost, cr
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2010
    Inspuitmoment/hoeveelheid is toch afhankelijk van toerental, zou het niet zo kunnen zijn dat er te veel brandstof wordt ingespoten op het moment van gas los, zodat dit slecht verbrandt ?
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2010
    [QUOTE=easy rider;57634]Kan niet bij een diesel, die werkt met een luchtoverschot en heeft geen gasklep die dicht gaat bij gas los derhalve heb je geen vacuum in je inlaatspruitstuk wat motorolie kan aanzuigen via de inlaatkleppen.

Zo, weer wat geleerd :p Sorry voor mijn domme opmerking...
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2010

zou het niet zo kunnen zijn dat er te veel brandstof wordt ingespoten op het moment van gas los, zodat dit slecht verbrandt ?

Kheb er de ballen verstand van, vandaar hier de vraag. Mare, met die Lucaspomp weet je het nooit :-). ff serieus, iemand een idee wat het kan zijn?
    ER je hebt het al eens ergens eerder geschreven, de kleur rook, waar duidt het op.
    edited September 2010
    [QUOTE=ingmar;57635]Inspuitmoment/hoeveelheid is toch afhankelijk van toerental, zou het niet zo kunnen zijn dat er te veel brandstof wordt ingespoten op het moment van gas los, zodat dit slecht verbrandt ?

Ja en nee (heb je lekker veel aan :D) Als de pomp in zou blijven spuiten bij "gas los" dan zou je nog steeds vooruit gaan en dat lijkt mij hier niet het geval.

[QUOTE=soapwater;57636]Zo, weer wat geleerd :p Sorry voor mijn domme opmerking...

hoezo dom? leren is een kwestie van op de bek gaan en weer keihard verder gaan.

[QUOTE=ericzwiep;57637]...ER je hebt het al eens ergens eerder geschreven, de kleur rook, waar duidt het op.

De rede dat ik je nog geen antwoord had gegeven was omdat ik hier nog niet helemaal uit ben. Roken bij gas los en een benzine motor snap ik, daar kunnen veel oorzaken aan ten grondslag liggen.

Ik zit echter te denken aan een slechte verstuiver, een pisser. Op het moment dat je het gas los laat dan blijft hij "doorzeiken". Hij heeft op dat moment geen goed sproeibeeld en de brandstof komt in druppels de verbrandingsruimte binnen. Er gebeurd dan niets tot de zuiger weer omhoog gaat en d.m.v. compressie en temperatuur komen de druppels ineens tot ontbranding en dan ook nog eens onvolledig wat rook tot gevolg heeft.

Verlies je misschien ook koelvloeistof?
    edited September 2010
    Kzal het koelwaternivo eens checken. Verbruik op moment wel meer olie, ook vanwege een lek in de sealing carterdeksel.
    Ik ben geneigd om te zeggen dat wanner het koppakking, lekkende verstuiver etc is, je dat dan toch ook bij stationair draaien en gas geven iets van moet merken. en das niet het geval, ik check dat dit weekend nog eens.
  • Jor= PPO Burner
    edited September 2010
    Witte rook na het loslaten van gas maar tijdens het rijden niet, normaal stationair draaien? Dit heb ik laatst gehad bij mijn avensis, bleek de koppakking te zijn. Sorry
  • wodanwodan Super Moderator
    edited September 2010
    Blauwe rook: Motorolie... Turbo die lekt?
    Diesel geeft zwarte rook, PPO meestal ook ;)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2010
    Hey,

Dat van die turbo kan ik bevestigen. Een turbo lager houdt niet van onderdruk. Bij plots loslaten van je pedaal gebeurt dit wel even. Dan laat ie olie gaan. Hoe slechter de afdichting, hoe meer olie (in je intercooler).......

Hoe is het luchtfilter? Komt er nog lucht door?

Tim
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2010
    Bij een turbo kun je het idd in de turbo zoeken lijkt me....die kunnen aardig olie de motor in jagen...tot aan op hol doen slaan aan toe (maar dan gaat ie gas geven op de motorolie)... verstuiver kan ook mss...dat zou je kunnen testen. Als je op de mogelijke meeting hier zou zijn met deze wagen dan zouden we ze kunnen testen. Maar dit is nog van de oude motor toch?.....niet de XUD9TE. Anders kijken of ie idd geen koelvloeistof verbruikt en doorrijden... Gebruikt ie wel koelvloeistof..evt een pil erin. evt sterker nog is wondarweld. Moet je wel alles goed spoelen enzo..en dan dicht het af. Heb er een goed lekke koppakking van een mercedes mee dicht gekregen voor een jaar (op verzoek klant). En toen pas vervangen. Kan mss net de overbrugging zijn voor de turbo goed draaiend te hebben.

Hoe dan ook niet prettig! Ist extreem veel rook?

Greetz
    edited September 2010
    [QUOTE=Jor=;57646]Witte rook na het loslaten van gas maar tijdens het rijden niet, normaal stationair draaien? Dit heb ik laatst gehad bij mijn avensis, bleek de koppakking te zijn. Sorry

Zat er ook al eerder aan te denken maar dan moet je een scheur(tje) vanuit een waterkanaal naar verbrandingsruimte hebben en dat geeft witte rook en condens uit de uitlaat.

Een scheur(tje) vanuit een oliekanaal naar verbrandingsruimte geeft bruine/zwarte rook.

By the way, volgens mij heeft de P205 van zwiep geen turbo :mozilla_undecided:
    edited September 2010
    nope, dit betreft nog de huidige p205 zonder turbo. de xud9te is nog in ombouwfase.
Sign In or Register to comment.