Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Kapagen

udoudo Super Moderator
Zie KAPAGEN, the Tariel Kapanadze's generator.
Helemaal begrijpen doe ik het nog niet en het zelf uitproberen gaat niet zo goed op 1 hoog.
Wie kan er wat mee?

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2010
    ok. Men neme 1 hoogspannings transformator uit een magnetron. 1 zijde van de secondaire kant gaat de aarde in en de andere secondaire kant sluit men aan op de lampen die op hun beurt verbonden staan met de aarde. stekker in het stopkontakt en de lampen gaan branden. Logisch, je zet stroom via de aarde op de lampen.

Maar nu komt de truuk. er gaat minder stroom in de transformator dan de lampen verbruiken? Waarschijnlijk komt dit omdat energie vanuit de aarde wordt mee opgenomen in het apparaat. Altans, als ik de theorie goed begrepen heb.

[EDIT] zo sloeg ik vroeger 2 koperen pijpen in de grond met een onderlinge afstand van 10 meter, 220V er op en alle wormen kwamen de grond uit, die verzamelde ik dan om mee te vissen [/EDIT]
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2010
    [QUOTE=easy rider;57578]Waarschijnlijk komt dit omdat energie vanuit de aarde wordt mee opgenomen in het apparaat.
    Dus de aarde geeft ook 50Hz? Ik zal het stuk eens doornemen, maar in eerste instantie denk ik dat er meet fouten worden gemaakt.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2010
    Het basis ontwerp is van Tesla. Bedenk wel dat veel van de uitvindingen van Nikola Tesla omstreden zijn.
Sign In or Register to comment.