Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Aanzuigprobleem

NeoNeo PPO Addict
edited August 2010 in Algemene Techniek
Heeft iemand een idee hoe het kan dat de brandstof niet meer wil aanzuigen?

Auto wilde niet meer op ppo.
Filter wissel gedaan, hielp niet.
Zelf aanzuigen lukt ook niet. Trekt gewoon vacuum.
Heb de leidingen gecontroleerd, lijkt nergens klem te zitten. Het is gewoon rubber brandstofslang wat vastzit met tiewraps.

Kan het zijn dat de leiding gewoon verstopt zit ergens en moet ik dat dan met perslucht schoonspuiten?

Hoor het graag als mensen hier ervaring mee hebben.

Comments

• soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    Compresseur erop en blazen maar. Als je er dan nog niks door krijgt, zit hij echt afgekneld ofzo.
    Zelf voorgehad dat de auto belabberd reed, verstopping in de PE-leiding. Samen met nero vastgesteld op een meeting. Thuis losgekregen met perslucht. Vraag me niet wat de oorzaak was, daarna niet meer voorgehad...
  • NeoNeo PPO Addict
    edited August 2010
    Het is gewone brandstofslang van de automaterialenzaak. Het voelt wel wat slap aan. Is dat erg?

Wat is eigenlijk de beste soort slang?
    Had eerst zo'n hard plastic witte slang maar die knikte heel makkelijk dus heb ik weggehaald.

Weet iemand nog waar ik transparante brandstofslang kan kopen? Liefst ook enigszins flexibel voor tussen de magneetventielen en de pomp zodat ik luchtbelletjes kan zien
    edited August 2010
    Bij de locale loodgieter. PE-slang die geschikt is voor diesel. Die heb ik onder de auto. Vanaf de tank vertrek ik met een stukje rubber tot aan de PE-slang. Aan de andere kant idem. Dankzij tim ontdekt dat er van die hulsjes in kunnen en dan kan je er een rubber slang over zetten met slangklem. Buigen kan voorzichtig door te verwarmen.
    Maar, de rubber brandstofslang van Gates zuig ik toch niet dicht hoor?!
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2010
    Verstopping met gefilterde olie op 1Mu en filters in de auto, rara hoe kan dat?

Blaas die leidingen eens goed door met perslucht maar houd er wel even een doekje bij om de meuk op te vangen. Ik zeg een gevalletje van ijzerzeep
  • NeoNeo PPO Addict
    edited August 2010
    Ik zie nu dat het ontluchtings gaat je niet goed zat dus alles is vacuum getrokken geweest.

Misschien dat daardoor de leidingen vervormd zijn?
    Heb alles bij het tankstation met de bandenpomp daar doorgespoten. Maargoed echt hard pompt die naar mijn gevoel niet.
    Hij loopt nu weer op olie maar nog niet zo lekker als eerst.

Kan dat ijzerzeep zich nestelen in rubberleidingen?

Denk dat ik gewoon weer eens alles los moet trekken en nieuwe leiding leggen en alles degelijk vastmaken ipv houtjetouwtje werk met tiewraps enzo.
    edited August 2010
    Neo,

Is de ontluchting nu wel goed?
    Doe er eens een volle tank diesel met wat olie van boer peter of benzine in en rij die leeg. De kans is groot dat alles oplost en weer schoon is.
  • Nyulli PPO Burner
    edited August 2010

Ik had er afgelopen zomer een zakdoek in de tank. Vraag niet hoe dat er in kwam, maar ik had er veel 'plezier' mee

Leiding doorblazenhelpt meestal, maar haal de tankdop er eerst af. Dat de leeiding in de zomer door vet of vuil verstopt raakt kannik mij bijna niet voortstellen. Ik rij al meer dan 30.000 km op APO maar dat is mij nog nooit gebeurd (tank uiteraard ook maar mijn eigen spul, dus ik weet wat in mijn tank komt)

Succes,

Frank
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2010
    Misschien zit er een voorfiltertje in de tank dat nu volledig verstopt zit?
  • NeoNeo PPO Addict
    edited August 2010
    Bedankt voor de tips.

Het doorblazen heeft geholpen. Maar het aanzuigen gaat nogsteeds wel moeizaam.

Denk dat ik sowieso maar eens zo'n diesel/benzine mixje ga proberen voor de zekerheid.
    Moet ook nog eens een KGR maken, dan hoeft er minder aangezogen te worden
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2010
    @neo: Mijn ervaring met slechte doorstroombaarheid is dat als je het 'oplost' met een kgr, je binnen afzienbare tiod helemaal GEEN aanvoer meer gaat hebben.
    Doe je tank open en inspecteer vanaf de brandstof tot aan de motor je leiding...

Of trek direct een nieuwe ;)
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited August 2010
    had ik ook problemen mee....... heb je al in de tank dat zeefje verwijderd????? dat is waarschijnlijk de grootste boosdoender, ook is het beter je leidingen van wat stevigers te maken zodat ze niet meer vacuum kunnen zuigen . Ik heb zelf alles van uitgegloeid koperen buis gemaakt.

[QUOTE=Neo;57189]Heeft iemand een idee hoe het kan dat de brandstof niet meer wil aanzuigen?

Auto wilde niet meer op ppo.
    Filter wissel gedaan, hielp niet.
    Zelf aanzuigen lukt ook niet. Trekt gewoon vacuum.
    Heb de leidingen gecontroleerd, lijkt nergens klem te zitten. Het is gewoon rubber brandstofslang wat vastzit met tiewraps.

Kan het zijn dat de leiding gewoon verstopt zit ergens en moet ik dat dan met perslucht schoonspuiten?

• carl PPO Addict
    edited August 2010
    Ik heb vroeger ook 2keer doorstroomproblemen gehad .

Een keer losgekomen vuil in de tank, na de tank te spoelen en de tankzeef te hebben aangepast was dit opgelost.
    Met de compressor de leiding doorblazen werkte maar tijdelijk omdat het vuil alleen los komt , en daarna stelselmatig terug de tankzeef verstopt.

De andere keer was het een vuilpropje dat soms in het gaatje van de banjobout van de brandstoffilter gezogen werd en zo de doorgang verstopte .

Na vanaf de pomp ieder deel van de brandstofleiding een voor een los te maken en schoon te blazen naar de tank toe , kwam ik deze vuilprop tegen, en heb dan ook direct alles terug gemonteerd , de auto getest en deze hield niet meer in.

grtjs carl
Sign In or Register to comment.