Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Even voorstellen

Toyo PPO Burner
edited January 2009 in De Koffiehoek
Hoi, mijn naam in het dagelijks leven is Walter. Ik werk bij een glaswolfabrikant in het zuiden des lands, bij de TD. Ik hou me daar bezig met de automatisering van het proces (in de breedste zin van het woord), storingen en dergelijke. Sinds een kleine 3 maanden rij ik met mijn Toyota op een diesel ppo mengsel. Via fmso.de ben ik hier aanbeland. Aangezien ik wel van experimenteren hou heb ik de stap aangedurfd om eens een paar flessen zonnebloem olie in mijn tank te kappen, maar verder ben ik niet technisch (sleutelen en dergelijke) aangelegd dus is mijn auto ongewijzigd.

Wel mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel, dan ga ik ondertussen verder kijken op het forum.

Editje: tekst wat uitgebreidt voor de liefhebbers.
«13

Comments

  • KockieKockie PPO Burner
    edited January 2005
    Ik sluit me hier bij aan....

    Ik ben Maarten Kock, in het dagelijks leven dierendokter. Maak daardoor dus redelijk wat kilometers. Dat doe ik met m'n opel com0 op ongeveer 65% zonnebloemolie. Het ligt in de planning om een andere auto te kopen en die om te bouwen met een 2 tanks systeem, maar of dat lukt zal de toekomst leren....
  • hotdog PPO Newbie
    edited January 2005
    ik sluit me ook hierbij aan.

    Ik ben Hotdog, in het dagelijks leven beter bekend als Ferdinand.
    Normaal ben ik ook onder Hotdog te vinden op een ander forum, die van autoweek.nl, maar omdat daar geen geloof in PPO is, ben ik genoodzaakt om op een echt forum over PPO te praten. Hier dus. ;)

    ik rij een opel astra 2.0DTL uit 2000 met 180k op de klok (onaangepast) en ik werp er regelmatig wat slaolie in. maximale verhouding is tot nu toe 50% geweest, maar toen was het zomer. nu in de winter giet ik er minder in.

    mijn naam Hotdog heb ik te danken aan mijn hond, een Cane Corso. Wat mijn hond met slaolie te maken heeft weet ik ook niet, daarom geen specs over mijn hond. ;)
  • Toyo PPO Burner
    edited March 2005
    Misschien leuk cq. handig als nieuwe leden even een welkomswoordje hier neerzetten?

    ~ Toyo ~
  • mennomenno Webmaster
    edited March 2005
    Toyo said:

    Misschien leuk cq. handig als nieuwe leden even een welkomswoordje hier neerzetten?

    ~ Toyo ~

    Ben ik helemaal voor! Ik zal zelf ook een tekstje opstellen vanavond 8)
  • v-subv-sub PPO Burner
    edited March 2005
    ok ik ben mark, rijdt een audi 80 tdi (en een kevertje) en ben ook stilaan aan het mengen gegaan, maar zal spoedig 2 tank ombouw doen , heb al iemand geholpen met een ombouw,en binnenkort is mn eigen wagen aan de beurt (heb zelfs mn vrouw al kunnen overtuigen! :wink: )
    greetz uit belgie
  • KakelbontKakelbont PPO Burner
    edited March 2005
    Ikke ook dan maar 8)

    Naam is Rob. Ben student multimedia vormgeven en heb mijn AX 1.4 diesel uit '93 gekocht als opknapper (kapotte koppakking) en deze gemaakt. Nu rijdt ik al een kilometer of 2000 met ppo/diesel mengsel. (hoogste was 75% en dat ging prima).

    Ik heb al een warmtewisselaar en 2tank kit besteld bij caddy daddy en dat is onderweg. De auto zelf had ik voor 100eurie dus al met al ben ik nog goedkoop uit. 8)

    Verder ben ik ook zeer actief op het forum van de AX Club (www.axclub.net) en ook daar zijn er al meer geweest die geexpirimenteerd hebben met ppo in dieseltank. Vandaar dat ik het ook in eerste instantie aandurfde.
  • mennomenno Webmaster
    edited March 2005
    Eindelijk dan ook mijn reactie 8) Ik ben Menno, ook in het dagelijks leven, woon in Dronten en werk bij een waterschap in het midden van het land.

    Vorig najaar heb ik dit forum opgezet omdat ik niet echt gelukkig was/ben met de opzet van het forum op http://www.fmso.de/ en dan de nederlandse variant. Het grootste nadeel vindt ik de onoverzichtelijkheid en ik heb het idee dat de daar gebruikte lay-out uitnodigt tot slordige, korte reacties. Met het idee dat ik dan zelf maar moest laten zien hoe het anders kan heb ik dus dit forum opgezet...

    Wat betreft mijn PPO ervaringen: ik meng zo nu en dan wat bij, vooral om te kijken hoe mijn Berlingo het verwerkt, maar met literflessen van de Aldi slepen is in mijn ogen niet de juiste manier. Vandaar dat ik aan het sparen ben voor een ombouw.
  • Caddy-Daddy PPO Burner
    edited March 2005
    Hallo Iedereen !!

    Ik zal mijzelf ook maar voorstellen, mijn naam is Ronny Sastropawiro,
    a.k.a. Caddy- Daddy.
    Tsja ik heb een VW Caddy en ben een Daddy van 2 zoontjes.. dus vandaar de naam..

    De naam heeft verder ook een dubbele betekenis aangezien ik eigenaar ben van het enige echte nederlandse www.vwcaddyforum.nl

    Dit Caddyforum heb ik bijna 2 jaar geleden opgestart en genereert nu ruim 100.000 Hits maandelijks.

    Daar ik vele kilometers rij en niet graag de staatskas wilde vullen, kwam ik op de gedachte voor ombouw naar plantaardig.
    Uiteraard net als iedereen begin je met mixen. Sinds 1 februari 2003 rijd ik op 100 % en nu zelf op WVO.

    Aangezien er weinig producten te vinden waren voor ombouw in Nederland ben ik ook een eigen webwinkel begonnen wat nu aardig begint te lopen. Dus leden heb je wat nodig laat het maar weten..

    Hier mijn blokkie..

    image


    Greetzzz
  • martin117 PPO Newbie
    edited March 2005
    Bij deze zal ik me ook ff voorstellen.
    In het dagelijks leven heet ik Martin Aagenborg, ben Technisch tekenaar/ontwerper van beroep.
    Ik rijdt een Audi 80 1.6 diesel, 2-tank systeem.
    Die losse flessen zijn inderdaad waardeloos, maar echt alternatief heb ik nog niet gevonden.
    Vlak bij zit wel een groothandel in Soja olie, maar ik hoor twijfel achtige verhalen over soja, daarnaast heb ik een opslag probleem met meer dan 200L.
    Ook krijg ik de indruk dat mijn auto vrij kritisch is met drinken.
    Olie van de Lidl loopt minder lekker dan de Aldi.
    Hoewel, hier sputtert hij nu ook op.
    Ik stel deze vraag wel even op een andere lokatie op het forum.
  • Annemieke PPO Newbie
    edited March 2005
    Hallo,

    ik zal me ook even voorstellen, ik ben Annemieke en woon in Dronten. Op dit moment cross ik voor mijn werk heel Nederland door, maar ppo rijden is helaas voor mij geen optie met een benzinewagentje... Jammer. Gelukkig is mijn vriend daar wel mee aan het proefdraaien in zijn autootje, dus ik krijg er wel wat van mee.
  • Martijn PPO Addict
    edited March 2005
    onder het motto: "beter laat dan nooit"...

    ik ben dus martijn, woon momenteel in middelburg.
    wat ik van motoren weet is voornamelijk uit mijn ervaringen in de zeevaart: redelijk grote motoren dus.
    omdat ik in een grijs verleden ook wat met oude bootjes heb geholpen ben ik ook een beetje bekend met echte antieke motoren zoals kromhout en bolness. het "echte werk" kwam daarna met caterpillars en mak.
    de vermogens zijn welliswaar wat hoger dan in je auto (500 tot 2000pk) maar het principe blijft hetzelfde. en de toepassing van zware olie heeft ook raakpunten met ppo in een 2-tank systeem: opstarten op gasolie (diesel) en zodra alles op temperatuur is overschakelen.

    wat auto's betreft ben ik een laatbloeier want ik heb afgelopen najaar pas dat roze papiertje gehaald. en aangezien de lesauto ook een diesel was èn ik toevallig iets in de media oppikte wat mij aan een oud artikel over elsbeth (kijk, jaargang '84 geloof ik ;) ) deed denken ben ik eens op het net gaan zoeken...
    toen was de keus snel gemaakt: het moest een diesel worden!

    momenteel ben ik uit de zeevaart gestapt en bezig met omscholing tot proces operator. hierdoor ben ik dus in contact gekomen met "de industrie", wat mij er alleen maar meer van heeft overtuigd dat de conventionele brandstoffen een grote belasting zijn voor de wereld... ja, ja... niet slim om dat hier zo te stellen... het zou goed mogenlijk zijn dat een toekomstige werkgever dit dus onder ogen krijgt :twisted: maar ik begrijp nu ineens waar hun voorliefde voor waterstof vandaan komt.

    en uit mijn andere hobby is de intresse voor kleine vliegtuigmotoren gekomen. hier is de laatste jaren ook een nieuwe ontwikkeling aan de gang: dieselmotoren! maar laat je niet misleiden, deze motoren zijn welliswaar op de common-rail techniek gebaseerd toch lopen ze niet op diesel. het enige voordeel ervan is dat ze een brandstofbesparing opleveren, tot bijna 50%! kleinigheidje... ;)

    groeten martijn
  • EW PPO Newbie
    edited March 2005
    Laat ik dan met mijn eerste post maar meteen beginnen met voorstellen. Ik ben dus EW. Is een afkorting van mijn voornamen, maar wordt ook vaak als roepnaam gebruikt. Loop tegen de 30, getrouwd en heb een prachtig dochtertje van dik acht maanden.
    Deels om te zorgen dat er voor mijn dochtertje straks nog wat over is, deels omdat de dieselprijs nu eng dicht bij de volle euro begint te komen heb ik een aantal maanden terug besloten dat ik als het wat warmer wordt er toch maar slaolie bijgemengd moet gaan worden (en omdat ik door mijn grote bek niet meer terug kan: heb op mijn werk lopen opsnijden dat ik een keer zonnebloemolie heb gebruikt om naar het pompstation te rijden).
    Afgelopen zaterdag ben ik dan maar begonnen: Heb bij de aldi een doos gekocht met 15 flessen (maar dat weten jullie natuurlijk allemaal) en er vijf in de tank leeggegooid. Vervolgens naar het tankstation om tot het randje bij te vullen met diesel. Bleek het toch prettig dat ik de zonnebloemolie erin gegooid had: op mijn tank van 65 liter ging er nog 66 liter diesel bij :oops: .
    Vandaar dat ze ook zo "spingerig"reed toen ik bij de aldi de parkeerplaats af was (had ik ook al ervaren toen ik eens eerder zonnebloemolie tankte).
    Nu ik het toch over haar heb: Ik rijd een kleine 50.000 km/jaar in een citroën Xantia 1.9D uit 1994. Deze heb ik twee jaar terug gekocht met bijna 220.000 op de teller en de snelle rekenaar weet nu dat ze hard richting de 320.000 gaat. De bedoeling is dat ik, afhankelijk van het weer, 10 tot 20 procent ga bijmengen. Met de regelmaat waarmee ik bij het tankstation sta is dat namelijk nog een beetje te doen (en mijn vuilcontainer kan niet wekelijks 60 lege flessen aan).
    Voor de mensen die geinteresseerd zijn hoe ik hier terecht ben gekomen: zag in het onderschrift van een AX-rijder op het Citroën-forum een linkje en heb dat gevolgd. Heb een klein beetje rondgeneusd en dit lijkt me een (potentieel) interessant forum om te volgen. Verder hang ik nog wat rond op het Xantiaforum en het 205forum omdat mijn vrouw nog in onze eerste auto (een 205 uit '86) rijdt.
  • fritskefritske PPO Burner
    edited March 2005
    ik zal me ook maar eens voorstellen, aangezien ik ook al een tijdje op dit forum aan het rondkijken ben, en al een paar reacties geplaatst heb.
    Ik ben henri, beter bekend als fritske. Ik rij een opel combo van '96 met slechts 135.000 op de klok. Momenteel rij ik vrij weinig kilometers, (gemiddeld zo'n 150 km per week) dus verbruik ik ook weinig olie. In totaal heb ik inmiddels zo'n 90 liter zonnebloemolie gebruikt, heb het langzaam opgebouwd, en zit nu op 50% zonnebloemolie en de rest diesel. Merk bij een warme motor geen verschil, bij koud is ie iets onrustiger stationair, en natuurlijk een geurtje.
    Ik weet zelf niet meer hoe ik op dit forum kwam, volgens mij naar aanleiding van een kranteartikel, waarna ik info ben gaan zoeken op internet, en hier terecht gekomen ben.
    ik zit te denken om mijn auto binnenkort nog om te bouwen naar een 2-tank systeem, maar voorlopig heb ik hier nog niet echt tijd voor.
    groeten henri
  • Marcodem PPO Burner
    edited April 2005
    Dag pure plantaardige olie drivers!

    Ik ben Marc en ben hier verzeild geraakt via de onheilspellende berichten over 'peak oil'. Via google kan je er veel over terugvinden.

    In het betoog over peak oil wordt gezegd dat we tussen nu en 2010 onze piek van totale productie op wereldniveau van fosiele olie gaan passeren. Wat wil zeggen dat er vervolgens, jaar op jaar, minder olie zal ontgonnen worden uit onze aardbodem. Simpelweg omdat de putten leeg geraken en er gewoon minder en minder uitkomt.

    Als dat waar is dan mogen we ons verwachten aan grote prijsstijgingen voor die fosiele olie. En inderdaad, vandaag 15 april 2005 staat de olie op 52$ het vat. In 1999 stond het nog op 15$ het vat. Velen denken dat de prijs van olie per vat wel terug zal zakken tot 40$ en rond die prijs zal blijven hangen de komende 20 jaar.

    Ik denk dat dat niet waar is en dat de prijs hoogstwaarschijnlijk de komende 20 jaar gestaag maar zeker zal blijven groeien.

    Hieruit volgt dat olie komende uit planten steeds competitiever zal worden, en dat er dus een nieuwe industrie gecreeërd zal worden.

    Dat is dan ook hetgene dat mij hier sterk in aantrekt! Een auto heb ik nog niet, maar een bedrijf oprichten dat deze markt doet bloeien lijkt me fantastisch!

    Een eerste idee dat me aanspreekt is jullie gebruikers voorzien van deze plantaardige olie tegen een competitieve prijs. Wat ik hiervoor juist moet doen is me nog onduidelijk. Het valt me allesinds al op dat er precies niet al te veel leveranciers zijn. Ik zal hierrond een nieuwe topic starten getiteld 'Waar koop jij je plantaardige olie?'

    Hartelijke Groet!
    Marc
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2005
    Hallo,

    Ik ben Andy. Woon in Belgie (nabij Brugge), ben gehuwd en heb 2 lieve dochterjtes.
    Van beroep ben ik dieselspecialist bij een revisiebedrijf.
    Injectiepompen, verstuivers,... zijn dus mijn dagelijk terrein.

    Ik heb al 2 jaar gereden met een vectra 1.7d op diesel-ppo gemend (tussen 50 en 80%).
    Heb nu momenteel een astra 1.7d met 2-tankensysteem en een astra 1.7td die gemengd rijd.

    Ik verzamel ook VW-kevers, waarvan er 1 op alcohol rijd. Heb die destijds zelf nog proberen te brouwen, maar dit is te omslachtig.

    Ik vind het fantastisch om te experimenteren met wat oudere wagens, zeker als je er zelf goed kan aan werken, en ook over (op het werk) over een diesel-testbank te beschikken, die ik vrij kan gebruiken.

    Graag had ik 1 of ander forum of plaatsje binnen een forum gevonden, of verkregen, waarop de Belgische PPo-ers samen kunnen groeperen. Echt contact is soms moeilijk omdat de meeste gasten hier in Nederland
    wonen. Ik had graag geweten of er hier in mijn streek nog anderen waren die op ppo rijden, en hoeveel.

    Zo, dat was het.
    Als er iemand vragen heeft in verband met pompen of verstuivers of zo, mail me gerust.
    Als ik kan helpen (je weet nooit hé) doe ik het zeker.

    PPO-ers moeten elkaar helpen om de staatskas wat minder te spijzen!!!
  • RolandRoland PPO Burner
    edited May 2005
    Hallo,

    Ondertussen volg ik al een tijdje dit forum (en het groene fmso) waarbij ik af en toe zelf schrijfsels bijdraag. Ik, dat is Roland, achter in de 30 en woonachtig in de Belgische grensstreek ter hoogte van Maastricht. Beroepsmatig was ik vooral actief in de houtbewerking (meubelrestauratie) maar ben me nu aan het heroriënteren. :?

    Sinds september vorig jaar ben ik me aan het verdiepen in het fenomeen ppo en aanverwante zaken. Zo ben ik dus hier verzeild geraakt. In november voorzichtig begonnen met bijmengen tot momenteel 50%. Deze zomer wil ik mijn opel astra 1.7 TDL uit `95 van een 2-tanksysteem gaan voorzien. Hopelijk zijn 2 rechterhanden en een gezonde dosis technisch inzicht voldoende om dat klusje zelf te kunnen klaren :)

    Naast het economisch en milieu aspect van ppo als brandstof spreekt het mij aan om ook zelf enige invloed te hebben op mijn autogebruik ipv van afhankelijk te zijn van overheid en olieindustrie. Daarnaast wil ik zoveel mogelijk mijn eigen verantwoordelijkheid dragen mbt mijn consumptie gedrag en "voetafdruk" (http://www.voetafdruk.be/) op moedertje aarde. Elke bescheiden druppel op de spreekwoordelijke gloeiende plaat is er een en vele kleine pioniers samen kunnen aardig wat invloed hebben.... niet?
    Greetz Roland
  • BOBOGO PPO Newbie
    edited May 2005
    Hallo, Ik zal mij hier ook maar eens voorstellen.

    Ik ben Bjorn, 40j. (Ik denk al een van de oudere op dit forum) getrouwd en heb een zoon van 8j.
    Ik rijdt in een VW Passat 1.9 TDI 115 PK station uit 2000 met 180 000 km op de teller.
    Ik werk vanaf volgende week al weer 20j. in de aluminiumindustrie, en heb in mijn jeugd de opleiding van automonteur gedaan, maar heb hier nooit in gewerkt. Was jammer van de opleiding, maar ja wat weet je ervan als je zo jong bent.
    Mischien komt het nu weer eens van pas, maar ik kom daarnaast ook nog eens tijd te kort.

    Ongeveer 7j. geleden zag ik in mijn instruktieboekje van de VW Passat 1.9D uit 1991 al dat ik op brandstofvervangers kon rijden, maar ben hier toen verder niet mee verder gegaan.
    Dit terwijl ik toch graag van alles uit probeer, en doe.
    Vorige week zag ik een flits op Omroep Zeeland iemand die op zonnebloemolie reed, en mijn aandacht was weer gevestigd.
    Ik de volgende dag zoeken, en ik kwam via de duitse site hier op het forum terecht.

    Ik de eerste keer bijmengen met 10% wegens een rekenfoutje. Er zat natuurlijk nog een grote hoeveelheid brandstof in mijn tank, en die had ik niet meegerekend.
    Vanaf vorige week rijdt ik op 50% en dit tot nog toe zonder problemen.
    Het bijvullen van 25 liter zonnebloemolie in mijn bijna lege tank voor mijn deur was geen probleem. Het probleem ontstond pas toen ik de bocht in de zijstraat wilde nemen. Motor valt uit, en weg is je stuurbekrachtiging.
    Na flink te hebben moeten doorstarten, sloeg hij gelukkig aan, en ben toen zonder problemen bij de Shell aangeland.

    Onderweg nog wel zitten knijpen natuurlijk, want leg maar eens uit aan de wegenwacht dat je tank halfvol zit met brandstof, maar dat daar toch echt het probleem in zit.

    Nou dit is denk ik wel genoeg over mij, dus laat de volgende newbie maar weer eens wat schrijven.
  • Peus PPO Addict
    edited May 2005
    Hallo beste PPO-lezer,

    Ik ben Peus, ben vader van 5 kinderen, heb een eigen bedrijfje in de technische branche in Zuid-Holland.
    We rijden dus een auto van de zaak. Het is een Peugeot 406 2,0 HDi. Echt goed ding zeg, lekker comfortabel, ruim en zuinig :) .
    Sinds einige tijd rijden we zonnebloemolie (zbo) bij de diesel.

    Mijn uitdaging is: met zo weinig mogelijk aanpassingen, dus 1-tank systeem, milieuvriendelijk autorijden. Alle mogelijke eenvoudige aanpassingen om toch goed te starten en zonder technische problemen te rijden zullen worden aangewend, zoals:
    - voorverwarming via koelvloeistof (reeds omschakelbaar aangebracht)
    - elektrische thermostatisch geregelde voorverwarming (2e stap)
    - stuurchip wijziging (vroeger inpuiting) naar een opimale verbranding (3e stap)
    - elektrische schakeling aanbrengen naar 100% diesel bedrijf (4e stap)
    - het percentage zbo verhogen, voorzover technisch verantwoord is.

    We zijn er nog niet, goed orienteren, kennis uitwisselen en knutselen en verbeteren. Steeds weloverwogen handelen, da's altijd beter. :roll:

    Mvg.
    Peus

    -------------------------------------------------------------------------------
    Heerlijk helder......Zonnebloemolie ! (40% - HDi-2,0 is niet verslaafd)




    Rijdt nu 40% zbo, af en toe 100% diesel.
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2005
    Hoi Hoi!

    Ik ben Jochem aka Zeveneens, en reeds een tijdje erg geinteresseerd in dieselen op PPO.

    Al jaar en dag interesseer ik me voor technologie aller aard en in het bizonder groene en efficiente technologie.

    Ik heb voorlopig nog geen eigen wagen en diesel daarom maar wat met moeders kar rond. Ik zou m'n ouders graag genoeg overtuigen om op PPO over te schakelen maar dat zal me nooit lukken. tenzij ik er zelf probleemloos mee rondrijdt in m'n EIGEN wagen...

    Het allergrootste probleem vind ik dat ik zo weinig info vind over goede leveranciers in België. Ik zou zeer graag een aantal tests doen met op PPO rijden maar als je niet aan olie geraakt op een schappelijke manier (gaan duizende lege flessen enz produceren) dan heeft het nog geen zin het systeem te installeren.

    Ik volg echter graag de technische topics op, voor een techneut als ik is het regelmatig erg smakelijk ;) gedressed met verse slaolie :)
  • pieter PPO Master
    edited July 2005
    hallo oliebollenkoningen en wafelbakkers M/V,

    Nu ik bevorderd ben van newbie naar reguliere bezoeker van dit forum (mijn vrouw en kinderen zijn trots op me) wordt het tijd voor een upgrading van mijn profiel en me even voor te stellen.
    In het dagelijks leven heet ik Jan 55jr. getrouwd, 2 uitwonende dochters, woon in een prachtig dorpje in Drente.
    Ben redelijk technisch aangelegd, heb een eigen bedrijfje die ik samen met mijn vrouw run. (in het verre verleden nog automonteur geweest, doch slechts weinig te maken gehad met dieselmotoren)
    Mijn forumnaam heb ik genoemd naar onze onlangs gestorven (ruim 40 jarige) ezel Pieter, deze wist zo verstandig en en spaarzaam met zijn (nog aanwezige) krachten om te gaan, liep zich 's ochtends eerst even op temperatuur, absorbeerde de zon zoveel mogelijk om zich warm te houden (z'n hart pompte het bloed niet meer voldoende goed rond).
    Lijkt veel op een PPO rijder, eerst op temperatuur komen en dan pas lekker draaien met de energie van de zon.
    Ik ben me in PPO gaan verdiepen uit zorg voor het milieu en uit kwaadheid over de laksheid en de macht van politiek en oliemaatschappijen.
    Dat het dan ook nog wat goedkoper kan is mooi meegenomen.
    Ik reed VW polo benzine (omdat ik diesels te vervuilend vond) maar heb nu een VW caddy 1.9 TDI 2001 aangeschaft louter met de bedoeling meer op PPO te gaan rijden.
    Ik wil deze dan ook voor de winter nog ombouwen voor 100% PPO.
    daar zal ik nog wel de nodige vragen over stellen op dit forum.
    Verder alle lof voor dit forum en de initiatiefnemers, ik lees het altijd met veel plezier. groeten allemaal
    Pieter
  • Bart PPO Burner
    edited July 2005
    Hallo allemaal! Ik volg dit forum al een tijdje, dus het leek me een idee om mezelf ook maar even voor te stellen.

    Mijn naam is Bart, ik ben werkzaam in de telekom en heb een sterke affiniteit met het milieu. Ook houd ik van sleutelen (wellicht niet de beste combinatie! :-)

    Ik loop al meer dan een jaar met PPO plannen rond. Of eigenlijk, oorspronkelijk was ik van plan biodiesel te gaan maken. Maar naarmate ik meer over PPO te weten kwam was dat plan snel van de baan! Het feit dat er tot zo'n 20% (dino) methanol in de biodiesel verwerkt is (dit vervangt de glycerine in het veresteringsproces) maakt het naar mijn mening maar een halve oplossing. PPO dus!

    Mijn interesse in PPO komt uit verschillende hoeken: de techniek natuurlijk, maar ook het milieu, en het doorbreken van de afhankelijkheid van een eindige bron van energie en van de grote oliemaatschappijen (Ik weet dat PPO hier niet de heilige graal is, maar het is altijd beter dan niets doen!). Het is simelweg een kick om te kunnen zeggen dat je daar allemaal niets mee te maken hebt!

    Ik rijdt op dit moment nog geen PPO, maar hoop daar snel verandering in te brengen: Ik heb een 1983 Golf 1 GTD gekocht, en ben van plan daar een elsbett 1-tank kit in te bouwen. Dit is een ouderwetse indirect ingespoten diesel dus het 1-tank systeem zou geen probleem moeten zijn. Mijn uiteindelijke streven is 100% PPO rijden.

    Het enige punt is, ik ben een vader van twee hele jonge kindjes, dus tijd heb ik niet in overvloed! Maar ik zal proberen om het e.e.a. aan fotomateriaal te posten als ik wat vooruitgang hebt geboekt.

    Groeten,

    Bart
  • evertevert PPO Burner
    edited August 2005
    Hallo mede ppo-ers
    ik ben evert, en heet in het dagelijkse leven ook zo, ben zowat 40 en vader van 5 kinderen, en van beroep vrachtwagen chauffeur.
    ben door een artikel in aktueel op het spoor gezet, en het gelijk gaan proberen `t leuk is sind de diesel duurder werd daalde de prijs van zbo
    ik rij een peugeot 406 zonder aanpassingen( te weinig tijd)
    wil nog wel gaan aanpassen naar 2 tank systeem
    loop mometeel nog rond op het groene forum, `t bevalt me daar eigenlijk best, lekker rommelig

    Hopenlijk kunnen we met z`n allen nog veel plezier beleven aan het rijden op ppo EN het sleutelen
    greetz evert
  • leoleo PPO Burner
    edited August 2005
    Ik heet Leo en ben 61 jaar, getrouwd en twee uitwonende en één inwonende dochter.
    Was werkzaam als bibliothecaris bij een universiteitsbibliotheek en nu met vut.

    Heb een Toyota Landcruiser HZJ79 van 2000 waarbij de laadbak is verwijderd en vervangen door een vaste camperopbouw.
    De auto heeft inmiddels 150.000 km op de teller.


    Was al wel een jaar geinteresseerd in PPO, maar durfde er niet aan te beginnen.
    Na de verhalen over de "oliemolen" in Delfzijl ben ik me weer gaan verdiepen en nadat chef van mijn Toyota garage me vertelde dat ze er een passat in onderhoud hadden die op pure ppo van de Aldi liep en dat hij er zelf in gereden had met positief resultaat, was ook mijn vrouw om.

    Eerst naar de Aldi en 5 liter op de 15 liter diesel erbij gedaan. Proefrit gemaakt. Liep prima. Toen door gegaan tot 50%. Bleef goed lopen en nu rijden we alweer ca. 500 km op zuivere PPO en het geheel bijft prima starten en uitstekend lopen (afgezien van de oliebollenlucht). Heb vorige week in Moenchengladbach ( we moesten toch in de buurt zijn, maar we hebben ons wel wezenloos gezocht ondanks het feit dat we het goede adres in Rhyedt hadden; het bleek n.l. een grafstenenbedrijf te zijn, waar tussen de zerken een groene pomp met POEL erop stond) 40 liter Rapsoel getankt voor 70 eurocent per liter, met kwitantie voor de douane.

    Vorige week een electrische voorverwarming van de heer ACH Jansen (bekend op dit forum) geinstalleerd en dit apparaat werkt prima. Daar ook inmiddels al weer 300 km mee gereden.

    Tot nu toe op PPO 1400 km gereden.

    Wel heb ik mijn woonplaats (een klein dorp) op dit forum verwijderd want ik wil niet graag dat de douane voor mijn deur komt staan om de tankinhoud te controleren.

    Wel zou het prettig zijn dat langs de grensstreek _in Duitsland wat meer tankstations zouden komen (en bekend werden). Dan is het wat eenvoudiger om met kwitanties de duitse aankopen aan de douane te kunnen tonen.

    Verder blijkt het niet mogelijk om via de bekende kanalen aan grotere hoeveelheden (b.v. 1000 liter) PPO te komen. Wellicht dat via dit forum daar verbetering in kan komen.
  • BurnIt PPO Master
    edited August 2005
    Nadat ik al een paar posts heb gedaan, en ook ben geholpen door mede PPO'ers wordt het toch maar eens tijd dat ik mijzelf eens voorstel.

    Mijn naam is Nathanael, ik ben 22 jaar (single en op zoek) en ben werkzaam als monteur in de watersport.

    Ik heb een Toyota Starlet 1.5 D XL auto met momenteel 310000km op de teller, hiervan ongeveer 6000km op PPO

    Mijn eerste ervaring met PPO was een aflevering in topgear. Ik zag de herhaling en ik dach van "hmmm... dat moet ik ook eens proberen". Dus ik hup ff snel biodiesel maken. Dit mislukte dus. :cry: maar vol goede moet gooide ik die 5 liter toch maar in de auto. Ik merkte geen verschil. Ik vond het allemaal maar een hoop werk die biodiesel maken en heb dus op internet naar info gezocht. Al snel kwam ik op de pagina van fmso. en vanuit daar kwam ik hier terecht. Ik heb hier bijna elk topic gelezen voordat ik me uberhoubt had geregistreerd.
    Nadat ik wat moed had gevonden ben ik het toch maar eens wezen proberen. SUCCES !!
    Eerst voorzichtig 10% daarna 20% daarna rond de 35% toen dacht ik van 50 moet ook wel kunnen, dus 50% (met trillende vingers) Het ging nog steeds goed. pas bij 50% begon ik verschil te merken tussen pure diesel en PPO. De auto liep wat slechter en begon een hele luide dieselklop te krijgen (motor op temperatuur ging een heeel stuk beter). Nadat ik een paar tanks heb gereden met 50% wou ik weer iets proberen BP Ultimate. Dit gaat echt een stuk beter als met gewone diesel. Ik heb de verhouding weer omhoog gegooid, momenteeel 66% maar ik begin dan wel vermogensverlies etc. te merken. Ik weet bijna wel zeker dat de motor nog steeds kan rijden met 80% zonder aanpassingen, maar nu bij 66% begin ik al mijn twijfels te krijgen over de levensduur van de motor op PPO. Ik heb de tank maar weer vol gegooid met pure BP en de motor trekt nu echt veel beter en nagenoeg geen dieselklop meer.

    Ik stop niet met PPO maar ik denk dat ik mijn grens heb berijkt: niet verder dan 50% en alleen nog maar mengen met BP Ultimate.


    Misschien dat sommige mensen wat kwade angsten van mij kunnen wegnemen:

    Mijn grootste angst met het rijden op PPO is de onzuivere verbranding en dan daardoor dus koolafzetting op de verstuivers / zuigers / cilinderwand / zuigerveren. (vandaar ook het topic over dat "blazen uit de oliedop", ik had weer eeens een doomsenario voor me)
  • MBLe PPO Burner
    edited September 2005
    Hallo mede oliestokers,

    Hierbij zal ik me ook even voorstellen. Mijn naam is Matthijs (27jr) en ik heb sinds kort ook de proef op de som genomen met het stoken van zbo in mijn diesel. Ik rij een W124 200D uit 1988 met 350k op de teller. De tijd is wel echt aangebroken om goedkopere alternatieven uit te proberen. Wist to voor kort niet dat er al zoveel op zbo olie werd gereden in NL. Echt wel geinig als je merkt dat sommigen daar in de afgelopen jaren al enorm veel mee geexperimenteerd hebben. En dus ook al heel lang voordeel en risico hebben (gelopen).
    In mijn vorige auto (W115 200D '70, studententijd) durfde ik het nog niet aan omdat die op diesel al heel slecht startte (slechte motor). Nu nog slechts 300km op 30% gereden, maar kga vanmiddag mijn tank vullen met 30ltr olie en 30ltr diesel. Ik kijk wel hoe ie er op reageert; zoals iedereen eerst maar eens even proberen.

    Allen veel succes,
    Matthijs
  • vetfrituur PPO Burner
    edited September 2005
    Hallo,

    Toch even de goede gewoontes overnemen van de anderen. Mijn naam is Glenn, 33 en in het dagelijkse leven was ik tot voor kort systeembeheerder bij een grote ISP. Ik ben van de streek rond Mechelen/Vilvoorde. Ik heb tevens ook in Nederland een tijd gewoond/gewerkt enkele jaren terug.

    Na een reorganisatie (lees : afrekening) ben ik eervol ontslagen begin 2005 en sindsdien zit ik thuis (bewuste keuze) om na 10 jaar en 70 uur per week (38 uren week, een utopie) een sabatperiode in te lassen om alles op een rijtje te zetten om te weten wat ik ga doen en waar ik op wil focussen in de toekomst. Maar ook om lekker in mijn nieuwe woonst te kunnen werken.

    In mijn jeugd was ik de referentie op brommergebied in mijn streek, in de periode dat opgedreven brommertjes nog niet werden opgejaagd zoals nu.
    Ben dus eigenlijk wel vrij handig en heb in het ouder worden steeds mijn eigen wagens onderhouden (eerste wagen was een corsa 1.0 met 260 000 km op de teller en hij reed nog toen hij gepensioneerd was) In die tijd koste de super met lood benzine 31 Belgische franken per liter (een 0,81 eurocents).

    Ik moet Menno ook complimenteren voor zijn forum, ik vind dit een van de meest overzichtelijke forums die er bestaan, en zoals hij nu wel kan zien begint het hier lekker vol te lopen :wink:

    De onderverdeling in het juridisch hoekje geeft tevens aan dat hij aandacht besteed aan de Belgisch kant v/d zaak dus ik voelde mij meer dan welkom hier om met andere nederlandstaligen ervaringen te wisselen.

    Ik ben ook van oordeel dat iedereen in zijn leven 1 keer een 'grote' verandering meemaakt. Onze ouders zagen de transistor geboren worden, onze grootouders helaas de oorlog. Ik heb het voorgevoel dat 'wij' het nog gaan meemaken dat fossiele brandstoffen zullen vervangen worden door ecologische alternatieven want eerlijk gezegd ik geef mijn geld niet graag aan Saoudis...

    Ik hoop van harte dat onze generatie (of tenminste die van onze kinderen) dit zullen meemaken dat de olielobby zichzelf de grond in boort. Ik hoop dat PPO's de wereld overnemen en zo onze onafhankelijkheid bevorderd.

    Verder moet het mij van het hart dat ik het gevoel heb dat dit forum 1 van die kiemen voor deze 'revolutie' zal zijn, tijd zal uitwijzen of dit correct is maar als het gaat over Nederland en Belgie denk ik dat de zonnebloempit/koolzaadje bij deze is gepland. Dit forum is van hoog niveau met (ervarings)specialisten op allerlei gebieden. Dit is zeer aantrekkelijk aspect. Houden zo.

    Verder krijg ik het zo warm als mensen onmiddelijk zeggen dat je niet kan rijden op frituurolie (zelfs gestudeerde mensen), gewoon omdat hun gedachteset op cruise control staat. Ik walg ervan dat die mensen maar 3 brandstoffen meer kennen, gas, diesel en benzine en je deze niet of moeilijk kunt overtuigen. Daarom gaan wij het goede voorbeeld geven niet ? Eigenlijk is het meer de onwetendheid waar ik van walg, niet van de mensen, maar ik besef dat de petroleumindustrie daar alles voor doet om dit zo te houden. Ik rij eigenlijk uit protest met een mix en ik hoop dat ik daardoor het arme zonnebloemboertje (of de minder arme) in zuiden van Frankrijk wat rijker kan maken en daardoor een impuls kan geven om zijn produkt aan de man te brengen. Maar het milieuaspect is zeker een grote drijfveer. Het idee dat je zelf zeer weinig bijdraagt aan het CO2 probleem is op zich al een prestatie in onze maatschappij.

    haja, ik al de schuld maar op Google steken van hoe ik dit forum heb gevonden :)
  • Stunteltje PPO Newbie
    edited October 2005
    Als we toch bezig zijn: Stunteltje, naar m'n vader's volgvletje. Dat werd vroeger achter mijn grote schip gebruikt en het kreeg de koosnaam van mijn moeder. Het is niet anders. Ik had graag als avatar een plaatje geupload, maar hoe dat moet heb ik niet kunnen vinden.

    Ik volg het forum omdat mijn scheepsdiesel op elke soort ruwe olie loopt, dus ook op PPO. Het heeft alleen nu nog nauwelijks voordelen, omdat ik op laag-belaste olie mag varen en als ik accijns betaal is dat precies even duur.
  • PPOsitief PPO Newbie
    edited October 2005
    Hallo,

    Ik ben PPOsitief (en dat zijn we allemaal natuurlijk). Ik werk als operator bij Friesland Foods in Leeuwarden.
    Mijn interesse in PPO stoken is vorig jaar begonnen met het gedoe rond de afschaffing van het grijs kenteken. via via kwam ik toen op sites terecht waar erover werd gesproken. Ik had daardoor al plannen om PPO te gaan stoken in mijn Ford Transit, maar toen ik uiteindelijk besloot om de bus toch in te ruilen tegen een Opel Astra, heb ik er verder niets meer mee gedaan. Ik had inmiddels wel een doos zonnebloemolie in de kelder staan.

    Omdat ik de laatste tijd geregeld PPO in het nieuws zag, ben ik me er weer meer mee bezig gaan houden en heb ik uiteindelijk toch maar de proef op de som genomen. Ik moest toch ergens heen met die ZBO :D

    Nu nog wat meer info over de fiscale kant van het verhaal en dan gaan we naar een 2 tank systeem...............
  • Marijn van D. PPO Burner
    edited February 2006
    Hallo,
    Ik ben Marijn en ik kom uit Groningen, hier volg ik de opleiding VAPRO B.
    De mensen die weten wat dit inhoudt hoef ik zeker niet uit te leggen hoe ik aan mijn intresse kom voor rijden op PPO ZBO etc etc.

    Ik ben op dit moment ben ik op zoek naar een Peugeot 106 diesel.
    Ik maak makkelijk de kilometers en ook "gewoon dieselen" is financieel al makkelijk haalbaar voor mij in een klijn licht autototje als de 106.
    Het is de vooral de techniek en het milleuaspect wat mij zo leuk lijkt aan het ombouwen van een diesel, en nattuurlijk ben ik net als iedereen niet vies van geld besparen :D

    Belangrijk is dus goed kijken of er een bosh pomp in zit. Als het hele verhaal doorgaat ga ik overigens wel een complete installatie inbouwen van ofwel goedkoperrijden.nl of van rij accijns vrij daar ben ik nog niet uit maar volgens mij zal daar ook niet veel verschil in zitten.

    Het gaat eerst vooral om die bosch pomp als ik het goed begrepen heb?

    Ik hoop dat ik een goeie occasion tref en als dat doorgaat zullen jullie zeker zog wel meer van me horen. Zoniet dan Ga vooral door met het zoeken naar alternatieven voor reguliere brandstoffen! Keep up the good work :D
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2006
    Tsja ik moet ook wel wat zeggen he..

    Ik ben Erwin a.k.a The King of Apozilla, Ubermeisterposer, het maakt me niet uit hoe je me noemt als je maar weet dat mijn vaste nick is Drappie ... (kan nu wel uitkomen voor mijn echte naam en kenteken.)

    Ik heb gelukkig geen kinderen, ben er zelf nog een van 36 jaar.
    Heb ook geen vrouw dus ik mag weer wat kopen vandaag voor mezelf.
    Ik heb een gezindslid op 4 poten en met veel haartjes ...een Dogo Argentino.
    Sinds ik gestopt met ben het roken van nicotine verzadig ik mezelf met mijn hobbies.
    Motorrijden, motorreviseren, hondje uitlaten, pc's slopen en weer repareren, internetten is voor mij een soort ademhalen, zonder verbinding wordt ik al deprisief. Het allerliefst rijd ik met 500 liter ZBO in dozen en nog is 260 liter in mijn tanks non-stop naar Zuid Spanje om daar lekker vrij te gaan kamperen net zolang totdat ze me wegsturen. Campings vermijd ik net zoals steden, het gaat mij om de rust en de natuur ...

    image

    Forums zijn mij een betere plek dan een cafe ....ik heb er wel meer dan alleen ppo.nu dus jullie kunnen wel raden hoeveel tijd dat allemaal opslokt.
    Voor het inkomen heb ik een website en een bus op PPO waarmee ik langs de mensen ga om hun vast gelopen pc'tjews te redden van de ondergang. Meestal neem ik ze lekker mee naar huis en dan kan ik aanwezig zijn waar ze me nodig hebben op het net en ik kan tegelijkertijd wat eurootjes scheppen omdat de gemiddelde eindgebruiker niet weet wat een DDOS attack is. Updaten dat kan morgen toch wel ?
    Ik neem nooit een blad voor mijn mond, ik zeg het zo uit het hart, soms komt dat vervelend tot akelig over maar, ik zeg altijd maar: "De waarheid is nooit mooi, ik heb liever de waarheid dan dat je tegen me liegt. Ik kan ABN .. maar ik volg liever wat er komt, ik zal vanaf nu extra goed op mijn taal gebruik letten, zodat Menno onze trouwe forummoderator ook op andere dingen kan gaan letten ipv teveel tijd aan mijn lappen tekst te moeten kwijtraken.
    Geduld heb ik ook niet en ik kreeg als kleintje al te veel vanille vla... Vandaar dat ik kan hyperen als geen ander, dat hebben jullie al gemerkt. ADHD staat in mijn genen afgedrukt, eenmaal bezig stopt deze bezige bij niet meer.

    nou mijn pin is nog ff geheim ...
  • edited April 2006
    DELETED
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    Bij deze zal ik mezelf ook even voorstellen,

    Mijn naam is Ton, ben 32 jaar jong en vrijgezel, mijn hobby's zijn Fitness, hardlopen, motorrijden en racen op de Nurburgring/nordschleife, en ook rommelen met mijn pc.

    De auto is een Renault Laguna Break(grijs kenteken) van 1998. Het is een 2.2D. Heeft ondertussen 265000km op de klok en loopt momenteel op 50%zbo zonder ombouw. Heb deze auto gekocht toen ie 2,5jaar oud was, en nooit problemen gehad tot nu toe. Hij is wel al 2 jaar niet meer gewassen van buiten

    Zit er eigenlijk aan te denken deze auto eind 2007 in te schrijven voor de Amsterdam-Dakar rally en em dan in Dakar te veilen voor een goed doel.

    Mijn motor is een gemodificeerde Suzuki TL1000S.

    groeten Ton
  • BurnieBurnie PPO Burner
    edited August 2006
    Nou zag deze topic en dacht tja laten we het ook maar doen.

    Ik heb jullie gevonden via de grote slurper google. Na de aanschaf van mijn Peugeot 206 heb ik me aangemeld als Burnie, voor 40 jaar geleden was dat Marcel. Ik ben getrouwd en heb 1 zonemans. Ik zit in de beveiliging en dus niet echt technisch van aard.

    Rijd mijn slurppertje nu bijna 1 jaar en ben begonnen met bij mengen, en moet zeggen dit doe ik nog steeds. Misschien dat ik ooit wel zal ombouwen maar dat zal de tijd wel leren. Maar tja moet zeggen zal wel moeilijk worden met twee rechter handen.

    Tja heb je vragen of je wilt iets weten probeer het te vragen, of ik er een antwoord op geef zien we dan wel.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    hmm nooit eerder opgemerkt dit topic! Ook maar even voorstellen:

    Mijn naam is Xander, student HBO in Rotterdam. Ik ben 21 jaar en heb in 2003 mijn rijbewijs gehaald. In 2005 kocht ik mijn eerste auto, een Opel Corsa 1.2 benzine van 1987 (en regelmatig loodvervanger). In januari 2006 bleek dat ik in 1 jaar 45.000 km met dit wagentje had gereden. Mijn vriendin woont in Zwitserland en dan gaat het blijkbaar hard. Toen heb ik besloten over te stappen op een diesel.

    In januari 2006 heb ik een Opel Corsa 1.5D uit 1988 gekocht. Deze auto is regelmatig van eigenaar verwisseld. De vorige eigenaar had hem pas 2 maanden, maar verkocht hem omdat hij te klein is voor zijn gezin (vrouw + 3 kinderen)..duhhhh. Voor deze eigenaar heeft de auto ruim 5 jaar stilgestaan (misschien ook wel langer). De motor had in januari 2006 toen ik hem kocht 137.000 km op de teller. Ik heb zelf het interieur opgeknapt en er een nieuwe radio ingezet. Ook de banden van mijn oude Corsa onder de diesel gezet.

    Vervolgens hoorde ik in het nieuws dat Shell 5,75% biospul gaat bijmengen in de diesel. Toen ben ik eens gaan Googlen en kwam hier terecht. Na wat experimenteren bleek dat de Corsa onaangepast in de winter op maximaal 45% ZBO loopt. Daarna heb ik Drappie ontmoet met één van zijn vrienden en hebben we de ombouw gepland naar een 2-tanksysteem. Op het moment heb ik de oude warmtewisselaar van Drappie erin. Voor morgen heb ik met zijn vriend afgesproken om de ombouw af te maken. (foto's komen bij het Opel gedeelte op het forum) Inmiddels staat de teller op 158.000 km, wat betekent dat ik 21.000 km heb gereden op een mix van 45% tot 85% ZBO.

    Op het forum ben ik inmiddels bekend als de lege flessen ZBO inzamelaar. Dit omdat in Rotterdam lege PET-flessen worden ingezameld voor het Sophia Kinderziekenhuis. Deze flessen worden gerecycled, wat voor PPO'ers nog duurzamer tanken betekend!!

    UPDATE 30-05-2007

    Inmiddels rij ik nu een maand in een SEAT Inca 1.9 SDI. Hij is omgebouwd naar een 2-tank systeem.

    Volgens mij genoeg zo, het is tijd voor de volgende.. :wink:

    UPDATE 25-04-2008

    Inmiddels is de Seat weg, door een totalloss ongelukje. Nu een VW Caddy 1.9 SDI
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    Ik ben Michiel, 29 jaar, heb een nog thuiswonende vriendin en rijd in een Peugeot 205 1.8 Diesel. Ik woon in Apeldoorn, maar werk in de omgeving van Amsterdam. Ik rijd niet elke dag heen en weer, maar de km's tikken toch behoorlijk aan. Vooral als je bedenkt dat mijn vriendinnetje achter Nijmegen woont...

    Ik werk als vrachtwagenchauffeur en dan met name in de avonden en nachten, dit is lekker rustig werk en ik kan elke dag uitslapen :D
  • Starlet1.5d PPO Newbie
    edited August 2006
    Oeps, dan had ik me hier dus ook even moeten voorstellen...

    Hopelijk geen probleem als ik een-ieder dan doorstuur naar een ander topic?

    Trotse Toyota Starlet 1.5 XL Comm DSL bezitter...

    Ik groet u!
  • Sjaak PPO Newbie
    edited August 2006
    Hallo,

    in het voorjaar van 2005 heb ik m'n Opel (Lucas VP44: niet doen) ingeruild voor een Passat 1.9 TDI PumpeDüse 74 kW. Heb 'm zelf omgebouwd met een 2-tank systeem van HeiPro (2e rvs tank van CAN i.p.v. reservewiel).
    Vervolgens nog diverse verbeteringen aangebracht:
    + de waardeloze kunststof deksel van de CAN tank vervangen door rvs
    + buitenvul-opening voor de CAN tank aangebracht (sloop onderdelen Panda)
    + een nivo-indicator in CAN tank gebouwd (sloop onderdelen Corsa)
    + een automatische omschakeling naar PPO (T_olie_na_motor > 40 °C)

    Olie haal ik met 20 l jerry-cans uit Duitsland, ik kan zo'n 350 liter in één keer meenemen. Dit kost (augustus 2006) 0.69 €/liter.

    Groeten, Sjaak.
  • jaques PPO Burner
    edited September 2006
    Nog voordat de meeting begint zal ik mijzelf ook maar eventjes voorstellen aangezien ik al bijna 1.5 jaar op dit forum meelees en post.
    Mijn forum naam is Jaques (niet mijn echte naam) en ben woonachtig in Wezep. Ben 25 jaar en rij vanaf mij 18e.
    Ben werkzaam in de It dus helemaal niks met auto's.
    Mijn auto waar het om gaat: Een nieuw gekochte VW Polo 1.9Sdi bouwjaar 2004.
    Ik heb inmiddels 85000 op de teller staan. Daarvan is met ppo 45000km
    Wat ik eraan veranderd heb zelf: Een wt-2 ingebouwd. Letterlijk ingebouwd aangezien je werkelijk GEEN ruimte over hebt in de VW. Koplampen verwisselend gaat alleent door het Dieselfilter te verwijderen en de andere kant het luchtfilter en een gedeelte van de accu doos.
    Wat ik heb in laten bouwen door PPO-Systems in Wezep zelf is een warmtewisselaar. Deze zit nog voor het orginele brandstof filter. Keur gedaan trouwens.
    Dus ww>Orginele brandstof filter> WT-2> Kleine inlijn filter>Injectiepomp.

    Toekomst waarschijnlijk een inline tempmeter.

    Tot volgende week.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    Hum, net als smul nooit eerder opgemerkt, nu ook maar es.

    Ik ben dus Tim, heb nog een andere naam, maar hou het maar bij deze, dat is voor iedereen makkelijker. Ben net 30 jaar en werkzaam in de milieutechniek, biogas installatie ontwerpen en voorbereiden voor bouw. Onze jongens zijn altijd erg lief voor me als er weer wat te lassen, buigen, drinken is :wink: .

    Ben getrouwd, we hebben een zoon en een dochter. Geen hond, wel een Saxo op ppo en een trekker uit ´48 met een fabrieks af 2 tank systeem :D .

    Ik mag graag rekenen, lekker excellen of iets haalbaar is en vervolgens erin duiken. Ook ik praat teveel, zeker na een paar biertjes. Vind het leuk om een idee net zolang te bekritiseren tot ik er zelf ook in geloof :?: :!: . Ook internetten doe ik graag, kom altijd uit bij iets waar ik niet om zocht, doe niet meer aan favorieten, tenzij daar ook een google voor gemaakt wordt.

    Vind dit forum super :!: M´n opa liet z´n ouwe stationare diesels al op lijnzaadolie lopen, dus ´t zal wel in m´n genen zitten.... Verder vind ik alles wel best, als je maar gelukkig bent.

    Cu volgende week.
    Tim
  • Sunnyflowerpower PPO Burner
    edited October 2006
    oke dan..... dan ook ik maar.

    ben een vent van 39 jaar, echte naam is onuitspreekbaar voor de meeste, aangezien die niet zo vaak voorkomt in nederland, dus hou het dan maar op asch.
    ik ben getrouwd met een schat van een vrouw en een vader van een drieling, en daar blijft het bij.
    al vroeg begonnen met dingen uit elkaar te halen om te kijken hoe het werkt, bij 18 jaar begonnen met auto's en motorblokken.
    ik doe en maak alles zelluf aan het blokje, gewoon voor de sport en de kick als het werkt.
    rij naast een daihatsu charade diesel van 92 met 270.00 op de teller ook nog een sub legacy g3. (blijf bij het zuinige)
    de diesel rijdt 1000 km in de week en ik vond het een goed idee om over te gaan op zbo.
    ik woon in de N.O.P. en werk in Arnhem en ik vind het heerlijk om de reakties van de mede weggebruikers te zien, als ze in mijn slipstream rijden.
    ik geniet ervan om een middelvinger op te kunnen steken bijj elke shell pomp die ik tegen kom.
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Sunnyflowerpower for President ???!!!!

    :lol:
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2006
    Ik zit al bijna een jaar op dit forum en lees deze post voor het eerst dus hier gaat ie dan.

    Mijn echte naam is Eric, van beroep commercieel techneut, 42 jaar, duurzaam samenwonend met mijn vriendin, in het bezit van een Crysler Ram Van en een rode kater genaamd "flipje".

    Ik ben regelmatig te vinden op s'lands wegen en stook daarbij maandelijks ongeveer 250 liter PPO weg.

    Als ik niet aan het stoken ben werk ik aan mijn huis op het mooie eiland Goeree. Ik ben altijd bezig met techniek, niet alleen beroepsmatig maar ook tijdens mijn vrije tijd. Ik ben o.a erg geïnteresseerd in energie omzetting/opwekking in industrie en om het huis.

    Het zal je niet verbazen als ik vertel dat in mijn nieuwe huis dan ook allerlij zaken komen die daar mee te maken hebben zoals, Warmte wisselaar in alles brander aangesloten op CV instalatie, Zonnecollectoren op het dak aangesloten op boiler om tapwater en vloerverwarming voor te verwarmen, warmte pomp achter in de schuur welke warmte onttrekt uit grondwater.

    Ik kan zo nog wel even een uurtje doorgaan. Ik volg dit forum omdat ik natuurlijk ten eertste zeer geïnteresseerd ben in de techniek maar ook omdat ik een groot voorstander ben van energie besparing in relatie tot de zorg voor een schoner milieu.

    Tevens vind ik het de plicht van iedere recht gesnaarde Nederlandse burger om de wet te ontduiken en derhalve burgerlijk ongehoorzaam te zijn tegen alle zaken die de regeringsleiders (lees beroeps leugenaars) ons opleggen.

    Vanwege het feit dat onze regering zich schandalig verrijkt aan de kilometers die ik beroepsmatig moet rijden ben ik van mening dat ik hiertegen iets moet doen. mede daarom rijd ik op PPO.

    Het is goed om te zien dat een forum zoals dit een goede aanzet geeft aan onze regering door te laten zien dat het anders kan en MOET.

    Groeten,

    Easy rider.
  • RubenbxRubenbx PPO Addict
    edited November 2006
    Ik ben Ruben Bauwens, 18jaar(nog een klein maandje toch), als heel men leven Citroën fan en sinds een paar jaar actief meelezer/denker op het PPO vlak.
    Momenteel studeer ik professionele bachelor in de autotechnologie in Sint Katelijne Waver, tegen Mechelen, in het DeNayer Instituut.

    Binnen ongeveer een maand heb ik men BE rijbewijs(men B al van men 18jaar en 1 dag :lol: ) en ga ik men BXje break diesel ophalen.
    Auto is al bij ons sinds ie 3 jaar is.
    Een jaar geleden wegens omstandigheden moest ie weg en heeft men maatje em in ontvangst genomen, en nu komt ie terug :lol:

    In het begin zal ik nog geen PPO ombouw tijd hebben wegens een restauratieproject waar ik mee bezig ben maar daarna komt het er zeker van! Elke euro die ik minder moet betalen aan de staat geeft me een enorme voldoening :P

    Op school beginnen ze ook met experimenten van motoren op PPO.
    Volgende keer is effe tegen de leerkracht zeggen dat ik eraan mee wil werken en zeker voor de testresultaten ben ik benieuwd (vermogen, uitstoot...)

    Dat was het wel zoon beetje, als ik met de ombouw begin verschijnt er wel ineens een nieuw topicje!

    mvg
    Ruben
  • ttinus PPO Burner
    edited January 2007
    nou ik zal me ook even voorstellen
    ik heet martijn vader van 3 kinderen 4e op komst eind febr spannent
    ben 30 jaar beroep timmerman meubelmaker heb 8jaar een eigen bedrijf
    rij al een jaar of 7 een citroen cx trd 2 heb al een keer 80l soja olie verbrand was geen verschil te merken reed toen 60 a 70% soja
    ben toen wat gaan uitzoeken over ppo kwam er al snel achter dat mijn pomp er niet zo goed tegen kan
    ga nu een twee tanksysteem maken met ww en maar leren om pompjes te reviseren (heb gelukig nog een paar op vooraad)
    ben al jaren geintresseert in alternatieven branstoffen houtgas waterstof heb een waterstof generator gemaakt voor in de auto is nog niet uitontwikkelt maar dat gaat zeker gebeuren
    wil het liefst op apo rijden want dan schiet het pas echt op (portomonee,milieu)
    buiten cx heb ik ook nog voorliefde voor ford keulens dat zijn exlegerambulances van het belgiese leger v8 benziene dus daar moet maar een mercedes blok in
    verder vindt ik dit een fantastie forum complimenten daar voor
    is erg leuk dat op deze manier mensen met elkaar in contact komen
    men vriending vindt het minder ( kom nou is achter die computer weg) :lol:
    nou voor zover ben erg eigenwijs en blijven hangen in men kleuter tijd (zelf doen)
    groeten martijn
    p.s mijn nederland is niet zo best en heb geen zin om het te verbeteren heb wel wat beters te doen daaaaag
  • hanomag-henschel PPO Newbie
    edited January 2007
    ik zal me ook even voorstellen.

    Mijn doop naam is Pieter, mijn internetnaam is tevens mijn grote hobby.
    heb er een redelijk uitgebreide site over het onderwerp.

    ben 29, woon in Leeuwarden, werk als software engineer bij een verzekeringsmaatschappij, heb geen auto maar die zit er wel aan te komen, uiteraard wordt dat een ouwetje met dieselmotor en 3 keer raden wat de plannen zijn. :)

    heb een Duitse schoonmoeder dus rapsöl kwitanties worden een makkie :)
  • frenkck PPO Burner
    edited January 2007
    Kom ik ook maar even.

    Ben Frank Cozijn en weet niet zo snel meer hoe ik op deze nickname ben geeindigd.

    Ik ben nu 19 jaar (alweer bijna 20) en ben fulltime techneut. Doe de opleiding werktuigbouwkunde aan de Technische hogeschool in Rijswijk en daarnaast werk ik bij een productontwikkelings/metaalbewerkings bedrijf, waar ik ook in mijn vrije uurtjes lekker mag rommelen (ideaal!).

    Mijn PPO (eigenlijk WVO) virus is begonnen toen iemand op het werk begon wat mijn vader deed met het afgewerkte frituurvet en dat dat ook wel als brandstof gebruikt kon worden. Ik had hier al wel eens eerder over gelezen, maar het belletje is nooit gaan rinkelen. Toen viel opeens alles op het juiste plekje en heb nu beschikking over 100 liter WVO per week wat ik gratis mag hebben.

    Ideaal, maar ik kan het nog niet gebruiken aangezien ik nog geen auto heb. Tot die tijd hard sparen en veel uitwerken op papier hoe ik dit allemaal ga doen, uiteraard raporteer ik alles en krijgen jullie uitgebreid verslag van mijn ombouw (gezien het vet met deze buitentemperatuur keihard is, is het niet de makkelijkste ombouw maar mijn doel is 100%).

    Verder heb ik een grote passie voor oldtimers, dus daar komt dan een mercedes W123 om de hoek kijken die er ook zeker gaat komen. Kan ik toch mooi mijn hobby en mijn ppo virus bij elkaar samen voegen :D.
  • struukje PPO Newbie
    edited March 2007
    Hee hallo beste mensen

    ik ben Marco en ben 27 jaar en woon in Sneek
    Ik heb sinds kort een Ford Fiesta 1.8D gekocht , en meteen ZBO in mn tankje gegooid,
    ik rij op t moment met een verhouding van +- 80% ZBO op 20% Diesel
    het motortje loopt heerlijk rustig op de ZBO
    Eerlijk gezegt heb ik zelfs eerder het idee dat de motor stiller is geworden
    En ook totaal geen startproblemen o.i.d.
    ik heb PPo.nu tehoren gekregen via mijn buurman
    die rijdt ook op ZBo net als mijn vader met zn Seat Inca

    groetjes Marco
  • edited March 2007
    DELETED
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Zo, dan volg ik even de rest:

    Ik ben Jan, woon in Leuven en Haacht (België) en ben 22jaar op dit eigenste moment. Ik werk als Flight simulator engineer in een Flight sim center.
    Ik kocht een dik jaar geleden mijn eerste auto, een Citroën C15D waar ik enorm veel van geleerd heb (zowat alles wat ik nu van auto's weet). Deze reed op 100% kzo en Fondue-olie (WVO dus) met 2 tanksysteem. Vorige zomer zijn we Frankrijk doorgereden met frietlucht (3000km) danzij "het Fonduehuisje" in Leuven. Omdat ik voor mijn werk elke dag de Brusselse ring op moet en alles aan de auto behalve de motor begon te verslijten, voelde ik me niet meer op m'n gemak en ben ik naar iets degelijkers op zoek gegaan. Het is een Citroën Xsara 1.9D break geworden met helaas een Lucas pomp. De Ombouw is in volle ontwikkeling en de onderdelen zijn voor het grootste deel besteld en betaald... Spannend afwachten dus. Maar omdat het om een lucas gaat, ga ik uiterst voorzichtig en doordacht te werk.

    Grtz
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    'nieuwe' mensen, zet ook ff jullie specs van de auto in het topic http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=997
    thanks en welkom :P
Sign In or Register to comment.