Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Goedkoop oliepompje

ppo4toyotappo4toyota PPO Burner
edited July 2010 in Algemene Techniek
Beste allemaal,

Momenteel ben ik bij monopoel.de aan het bestellen geslagen, denk dat ik de lijst compleet heb.
Ik ben echter al verder aan het denken, ik zou namelijk ook zelf willen filteren. Ik heb daarvoor de ruimte, naast onze schuur hebben we een 'hokje' van 6 m2... laten we dat eens nuttig gaan gebruiken!

Ik zoek echter een goed oliepompje, met maar twee specificaties,
1) goedkoop (!)
2) hoeft niet snel te zijn.

Ik dacht aan:
Mannesmann Oliezuigpomp - Autogereedschap - Conrad Electronic
of:
Olie afzuig pomp - Autogereedschap - Conrad Electronic
of:
4 stuks elektrische oliepompen fabrikaat piusi 220v 750 w - Tuinbouw Marktplaats (alstie niet te duur is)
of een simpele boormachinepomp: Boormachinepomp - Alle prijzen vergelijken met Twenga.nl (makita staat gereed)

Dus het pompje hoeft voor mij geen 10 liter per minuut te verwerken, 1 liter/m is voor mij zat, ik heb de tijd :p

Wat zeggen jullie ervan?

Het hoeft enkel tussen het systeem geplaatst te worden om de olie wat sneller door de filters te trekken. Het is er dus neit voor om de olie vanuit een jerrycan in de bak te krijgen.

Edit: volgens mij kan ik gewoon deze http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=813589 ertussen zetten, en mijn accuboor erop aansluiten.. zijn er meer die het op deze manier doen? (zowel oppompen van de olie als in het filtersysteem voortpompen van de olie?)

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    P4T,

Boormachinepomp!

Tim
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Dat Mannesmann pompje heb ik een poos gebruikt. Eerst in de wagen om de tank onderweg te vullen en later bij mijn filter installatie.

Voordeel: Is zelf aanzuigend en pompt best snel.
    Nadeel: Maakt veel geluid, lekt langs de as en heeft een korte levensduur(ik heb er inmiddels al twee versleten).

Maar inderdaad, een boormachinepomp werkt het beste.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    zoek eens in een topic van suzuki naar een handpomp. daar doe je 60L/2,5min mee. daar pomp ik al vele duizende liters mee...ook handig voor gebruik als je olie ophaalt. Boorpomp hangt bij mij al tijdje aan de wilgen.
  • ppo4toyotappo4toyota PPO Burner
    edited July 2010
    Allen bedankt, dat is duidelijk: boormachinepompjes gaan het worden!
    Het worden er twee van deze: BOORMACHINEPOMP 1500L/H - Accessoires boormachines - Conrad Electronic
  • pjotterpjotter Banned
    edited July 2010
    [QUOTE=ppo4toyota;56850]

Het hoeft enkel tussen het systeem geplaatst te worden om de olie wat sneller door de filters te trekken.

(dr wordt weer zeer aandachtig gelezen):)

valt boormachine pompje sowieso af.
    andere pompen ????

verder lijkt mij dat de zwaartekracht t beste is om APO te filteren.
    met forceren trek je vuil en dierlijk vet mee door t filter.
    anders is t als je vuile apo zeer lange tijd bezonken is,en van boven afroomd.

biedewee ppo4toyota: jou conrad pompje gaat 1500L/H verwerken.
    en je post dat 1L/min volstaat voor jou systeem.
    ikke dus nie begrijp.

verder gaat een boormachinepomp rare dingen doen als t filter gaat dichtslibben.
    of de APO is wat aan de dikke kant als t koud is.
    en is dan zo naar zn fhilipijnen
    edited July 2010
    oeps :oops:
  • ppo4toyotappo4toyota PPO Burner
    edited July 2010
    Even een update: Heb intussen easy rider gesproken, en ben inderdaad al van het idee af dat er een boormachinepompje tussen het filtersysteem moet.

edited July 2010
    kijk eerst maar eens wat voor een olie je krijgt, sterk of weinig vervuild. dan wat filteren en al doende het zaakje aanpassen. zwaartekracht is je vriend, voor en NA het filteren.
  • pjotterpjotter Banned
    edited July 2010
    [QUOTE=ppo4toyota;56885]

In ieder geval: dank voor de heldere kritiek! ;)

geen dank:was kleine moeite om opbouwend mee te denken.:).

en t gaat zeker met ER.zn adviezen een geslaagde instalatie worden.

sucses.
Sign In or Register to comment.