Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Volvo 960 TD

Struis PPO Newbie
edited April 2006 in Overige merken
Hallo allen,

Ongetwijfeld weer zo'n saaie vraag. Ik sta op het punt een Volvo 960 turbo diesel intercooler aan te schaffen uit 1991. Hier zit nog dat ouderwetse 6 cilinder diesel blok in uit de Caddy. Wat werkt hier het beste in? Ik wil graag de dieseltank gebruiken voor zonnebloemolie oid, aangezien het 80 liter is, en de 1100 km op een tank wel erg prettig is. Het is een ouderwets type motor, dus de aanpassing zou relatief simpel moeten zijn, edoch.... Wel is er behoorlijk ruimte achter de achterbank in de kofferruimte (daarvoor had ik een 740 LPG met de LPG tank daar van 80 liter, hetgeen natuurlijk ook prima is dan als PPO tank)...

Groeten, Bas.

Comments

• susse PPO Newbie
    edited March 2006
    niks aanpassen, in de zomer gewoon 80-100%
    nooit problemen gehad
    hoe kouder, hoe meer diesel bijmengen
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2006
    Of natuurlijk twee-tanksysteempje met ww bouwen. Misschien veiliger voor je pomp.
  • BurnIt PPO Master
    edited March 2006
    susse said:

niks aanpassen, in de zomer gewoon 80-100%
    nooit problemen gehad
    hoe kouder, hoe meer diesel bijmengen

Ik vraag me af hoe lang jou zaakje in leven blijft :roll:
  • susse PPO Newbie
    edited April 2006
    @ burn it

ik lach mij eigenlijk dood :lol: :lol:
    jullie investeren onmogelijk veel geld in 2tanksystemen, filters, nog filters, vacuumkleppen, verwaming etc
    veel meer dan jullie sparen door op ppo te rijden
    ik rij op ppo omdat het
    1 goedkoper is
    2 minder vervuilt

het schijnt me dat een bende slimmeriken erin geslaagd is om hier een markt te creëren :roll:

terwijl de meeste oude diesels gewoon zonder aanpassingen kunen rijden als de temperatuur boven de 15 graden blijft en je niet 100% gaat...
    ik wil aannemen dat het 2tanksyteem mischien nog beter is en dat je indien even mogelijk best de olie voorverwarmd maar als ik de prijzen zie die men vraagt voor ombouw naar ppo dan kom ik niet meer bij van het lachen
    das verdorie even duur als LPG terwijl LPG goedkoper tanken is en WEL legaal is :shock:

een handige doe-het-zelver kan 2 tanks en wat voorgloeikaarsen steken links en rechts en misschien zelfs een resistentie in de tank maar wat doe je op de technische controle :?:

hoe lang mijn zaakje het uithoudt :?:
    de laatste volvo heb ik weggedaan met mee dan 500.000 km op de teller, meer dan 100.000 km ppo gereden, nooit een half probleem gehad
    in de zomer tot 100%, en hoe kouder het wordt, hoe meer diesel
    niets omgebouwd
    niets kapotgegaan

vorige week tank ik diesel met de Landcruiser (oud niet direct ingespoten model), vuile diesel getankt, water in... :evil:
    panne, niets meer
    geen sleutels bij om het euvel te verhelpen dus bij de kruidenier rechtovereen fles maynnaiseolie gekocht, aan de brave man een mes gevraagd en er een gaatje in gepeuterd (in de fles welteverstaan), de darm van de injectiepomp rechtstreeks zonder filter of wat dan ook in de fles, starten en naar huis gereden
    dat was dus ook 100%
    die mens zijn gezicht was geld waard 8)
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    susse said:

geen sleutels bij om het euvel te verhelpen dus bij de kruidenier rechtovereen fles maynnaiseolie gekocht, aan de brave man een mes gevraagd en er een gaatje in gepeuterd (in de fles welteverstaan), de darm van de injectiepomp rechtstreeks zonder filter of wat dan ook in de fles, starten en naar huis gereden
    dat was dus ook 100%
    die mens zijn gezicht was geld waard 8)

Dat is een mooi verhaal. :lol: Volvo staat bekend om kwaliteit natuurlijk. Gebruiken ze misschien ook lijnpompen, net als mercedes? Dan houdt hij het wel een hele poos vol op 100%. Maar als je een roterende pomp hebt zo ik toch zeker voorverwarmen en zoveel hoeft een ombouw niet te kosten als je het zelf doet (bij mij zo'n 200 euro). Ik heb die van mij allang weer terugverdient.
  • susse PPO Newbie
    edited April 2006
    voorverwarming komt in, voor en na filter binnenkort

maar zoals je zegt is het enkel voordelig als je alles zelf doet die prijzen voor volledige ombouw zijn ongelofelijk
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2006
    Goede morgen Susse,

Ik geloof je, je bent nu al de 4 de die mij vertelt zonder aanpassing te rijden.

Vito
    Transporter
    Volvo
    Oude mercedes

Iedere diesel kan het, maar voor hoelang ?
    Maar je hebt gelijk, er zijn mensen die willen geld scheppen op de PPO golf.
    KITS zijn vaak slecht en duur, toch vind ik 1700 euro voor een Elsbett inbouw niet duur.

Drappie
  • BurnIt PPO Master
    edited April 2006
    Wat voor volvo had je???

Je kan mij 100x vertellen dat het allemaal wel kan zonder aanpassingen, maar wanneer je start op 100% koude PPO kan iedere techneut horen dat dat niet goed klinkt.

Afgezien van de evt. schade aan de pomp, de verbranding is zo onzuiver dat de motor enorm rookt/stinkt/intern enorm aankoekt en vooral bokt, stoot, tegenstribbelen en moeilijk op toeren wil komen. Hoe warmer de olie hoe minder die symptomen worden.
Sign In or Register to comment.