Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

gezocht gespecialiseerd ppo bedrijf

willy PPO Newbie
edited June 2010 in Algemene Techniek
Ik heb een ppo installatie in mijn mercedes laten bouwen door een inbouwstation. Nu zijn er echter problemen met de installatie die ik graag door een ppo gespecialiseerd bedrijf uit zou willen laten uitzoeken eea omdat het inbouwstation mij niet verder wil cq kan helpen. Heeft iemand een goed adres Bij voorbaad dank voor jullie reactie's. Groet willy
image

Comments

  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    Willy,

    Wat voor problemen heb je?

    @Ruud: Als hij zijn problemen hier post, komt er vanzelf uit wat hij gedaan danwel niet gedaan heeft.

    Tim
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    Nou Willy,

    Ik ben erg benieuwd....

    Ok, Ruud.

    Tim
  • willy PPO Newbie
    edited June 2010
    Vorig jaar heb ik in mijn mercedes 290 met 5 cilinder en roto bosch pomp, direct ingespoten motor een 2 tanks installatie laten bouwen door een Elsbett dealer.
    De problemen die nu in de PPO installatie zitten:
    1 Bij lage buiten temperaturen (onder de circa 2 graden celcius)pendelt de installatie tussen ppo en diesel en vise versa tijdens het rijden met laag toerental. (stadsverkeer) (ook zonder gebruik van de interieur kachel)
    Als de buiten temperatuur hoger zijn (rond 10 graden) schakelt hij ook automatisch terug naar diesel indien de interieur kachel gebruikt word.( dit alles bij zeker warme motor bv na een flinke rit snelweg met de temperatuur meter op een 90 graden (ook gemeten met een losse meter). Bij warmer weer schakelt hij bij stationair toerental ook terug als de kachel op warm gezet word Ook na een flinke rit direct als ik van de snelweg kom na circa 3 km wil de installatie al terug schakelen
    Als de buiten temperatuur boven de 20 graden komt is dit pendel verschijnsel geheel weg
    2 als de auto op ppo enige minuten stationair draait en ik rij weg begint hij te roken als een wilde.(dikke blauwe mist met koud weer, dikke zwarte walm bij warm weer)
    3 motor oliepeil stijg (word verdunt met ppo)
    4 een hoog diesel verbruik op jaarbasis circa 1000liter (op het moment dat hij op ppo draait, trekt hij geen diesel mee 100% controleerd met los tankje)
    Wel nu ben ik in een discussie verzeilt geraakt met de installateur die mij aanbied dat ik de auto bij een onafhankelijk bedrijf mag aanbieden voor diagnose voor de storing (UITSTEKENDE SERVICE VAN DE DEALER:p) Dit als mede dat de reisafstand naar de installateur ,dealer erg ver voor mij is. Ik ben dus op zoek naar een onpartijdig bedrijf, specialist die naar mijn auto wil kijken om advies uit te brengen. De rekening voor de onderzoekskosten en advieskosten voor het eventueel reparatieadvies worden natuurlijk gewoon vergoed. Met de uitkomst van dit advies kan ik dan weer verder.
    Ik weet dat erop dit forum alleen maar specialisten zitten maar ik moet een diagnose op papier hebben van een gerenomeerd bedrijf. Ik zelf heb wel een gedachte wat het kan zijn maar mijn installateur wuift dit weg dus vandaar dat ik en de installateur dit onafhankelijk advies nodig hebben.
    WIE KAN MIJ HELPEN AAN EEN GOED ADRES VOOR DIAGNOSE
    ps ik ben geen zelf filteraar ik laat mijn ppo leveren door een cooperatie, aan de olie kan het dus niet liggen
  • udoudo Super Moderator
    edited June 2010
    [QUOTE=willy;56453]
    De problemen die nu in de PPO installatie zitten:
    2 als de auto op ppo enige minuten stationair draait en ik rij weg begint hij te roken als een wilde.(dikke blauwe mist met koud weer, dikke zwarte walm bij warm weer)
    3 motor oliepeil stijg (word verdunt met ppo)
    Dit is niet zozeer een ppo probleem als wel een motor-probleem?
    Het lijkt er op dat de temperatuur in de cylinders teveel daalt waardoor de PPO neerslaat en langs de wanden in het carter lekt. (nog los van onvoldoende afdichting bij de zuigers)
    Ook het niet op temperatuur komen van de motor duidt in die richting denk ik.

    Maar goed, ik ben de laatste die een degelijke conclusie zou kunnen trekken op basis van de geboden informatie...
    Ik ben zeer benieuwd naar de oorzaak(en) en de oplossing.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited June 2010
    Willy,
    Omdat het een Elsbett set is, is de beste weg een analyse laten uitvoeren door Elsbett zelf. Neem contact op met Ruud, dan zet hij vast Jacquel in. "The best in the Benelux"

    Los van eventueel foute montage van de warmtewisselaar is het vreemd, dat je oliepeil stijgt en dus je zuigerafdichting niet goed is.

    Niek
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    The best in the Benelux is in the USA op dit moment:) Ik heb het bericht van Willy wel even in z'n skype box gezet. heeft ie daar ook wat te doen.
  • willy PPO Newbie
    edited June 2010
    [QUOTE=udo;56455]Dit is niet zozeer een ppo probleem als wel een motor-probleem?
    Het lijkt er op dat de temperatuur in de cylinders teveel daalt waardoor de PPO neerslaat en langs de wanden in het carter lekt. (nog los van onvoldoende afdichting bij de zuigers)
    Ook het niet op temperatuur komen van de motor duidt in die richting denk ik.

    Maar goed, ik ben de laatste die een degelijke conclusie zou kunnen trekken op basis van de geboden informatie...
    Ik ben zeer benieuwd naar de oorzaak(en) en de oplossing.

    Zuiger afdichting is niet het probleem toen de auto normaal op diesel reed was het stijgen van het oliepeil niet het geval en tijdens de koud start van minus 15 start hij gelijk. Wat eerder het geval is dat de ppo niet voldoende warm is en dus nietmooi verneveld en neerslaat tegen de cilinderwand dit zou het walmen en stijgen van motoroliepeil verklaren , de indicator dat hij terugschakeld vaan ppo naar diesel wijst in de zelfde richting, de motor is zeer zeker warm genoeg temperatuur meter dashboard wijkt na genoeg niet af gekontroleerd met losse meter. Maar goed alles wat ik al weet heb ik niets aan ik moet het aantonen dmv een onafhankelijk deskundige. Ik ben van middag bij een bosch diesel specialist geweest, de autoriteit op het gebied van diesel techniek hier in de regio deze gaf me al een paar zeer goede adviezen om het probleem te lokaliseren en op te lossen.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    Je thermostaat ook al gecontroleerd?
  • willy PPO Newbie
    edited June 2010
    [QUOTE=CaddyEd;56459]Je thermostaat ook al gecontroleerd?
    gecontroleerd was goed maar toch vervangen voor een met hogere temperatuur
  • NiekNiek Super Moderator
    edited June 2010
    Willy,
    1. loopt je koelwater voor je warmtewisselaar parallel of in serie met je kachel ?? Als die in serie loopt (dus via de kachel) en je zet je kachel uit, zou hij terug gaan naar dieselbedrijf. Ik begrijp uit jouw verhaal, dat hij parallel staat met de kachel. Dan is een verklaring voor het niet op temperatuur komen/terugzakken, dat de doorgang van het koelwater naar de kachel veel grotere is dan de doergang naar de warmtewisselaar.
    2. Als je op diesel rijdt en de diesel lekt langs de zuigers naar het carter zal het oliepeil in het carter niet stijgen: de diesel verdampt. PPO verdampt niet en dus stijgt het carteroliepeil.

    Niek
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    Willy,

    1) Wat gebeurt er met de temperatuur als je na een stuk rijden het dorpsverkeer in gaat? En hoe lang duurt het voordat hij warm is? Dit heeft te maken met Ed zijn thermostaatvraag. En heb je nog zo'n continu helikopter achter de radiateur zitten? Een di is al een stuk effici
  • willy PPO Newbie
    edited June 2010
    [QUOTE=Niek;56461]Willy,
    1. loopt je koelwater voor je warmtewisselaar parallel of in serie met je kachel ?? Als die in serie loopt (dus via de kachel) en je zet je kachel uit, zou hij terug gaan naar dieselbedrijf. Ik begrijp uit jouw verhaal, dat hij parallel staat met de kachel. Dan is een verklaring voor het niet op temperatuur komen/terugzakken, dat de doorgang van het koelwater naar de kachel veel grotere is dan de doergang naar de warmtewisselaar.
    2. Als je op diesel rijdt en de diesel lekt langs de zuigers naar het carter zal het oliepeil in het carter niet stijgen: de diesel verdampt. PPO verdampt niet en dus stijgt het carteroliepeil.

    Niek
    Ik zal kijken hoe het circuit loopt, echter dit is toch de taak van de dealer, hij zou met een oplossing moeten komen. Hij verlangt van mij dat ik een onafhankelijk specialist inschakel. Wat ik zelf allemaal ontdek of van het systeem vind is van ondergeschikt belang. Ik ga dan ook niet aan de installatie knutselen omdat ernog steeds garantie op zit.
    Inderdaad de doorgang naar de kachel is een slang van circa 20 mm en die naar de ww is veeel kleiner, het is hiet duidelijk hoe de water circulatie exact loopt er zitten nog al wat er vertakkingen op van: brandstof termostaat van de diesel aanvoer, kachel slangen, slang die retour voert naar de waterpomp, vloeistof gekoelde interkooler enz.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    Ik denk dat er toch iets mis is met jouw verstuivers, die blauwe of zwarte rook duidt toch op een niet volledige verbranding van de brandstof. Ik heb voor mijn huidige auto ook een 290 gehad, die heb ik nooit omgebouwd en gewoon 1-tank gereden. Roken deed ie wel als je fel accelereerde. Ik heb nog nooit stijging van de motorolie opgemerkt en reed s'-winters 50/50 en in de zomer tot 100 %.

    Eenmaal op bedrijfstemperatuur zou mij inziens terug op diesel niet meer nodig zijn, in deellast (file) zou terugschakeling wenselijk zijn, maar dan zal de parameter die het schakelgedrag beinvloed toch niet de temp kunnen zijn maar meer een gemmiddelde rpm.

    Ik weet niet hoe de elsbett controller deze beslissingen neemt, het zal wel in de SW ingebakken zijn en wellicht nog te beinvloeden door parameters door een installateur.

    Ik ben met PPO begonnen rond de 260.000 Km en heb er in twee jaar ca. 110.000 km mee gereden zonder al te veel problemen met de motor.

    Geef ook eens aan in welke uithoek van het land je woont ?
  • willy PPO Newbie
    edited June 2010
    [QUOTE=Tim;56462]Willy,

    1) Wat gebeurt er met de temperatuur als je na een stuk rijden het dorpsverkeer in gaat? En hoe lang duurt het voordat hij warm is? Dit heeft te maken met Ed zijn thermostaatvraag. En heb je nog zo'n continu helikopter achter de radiateur zitten? Een di is al een stuk effici
  • willy PPO Newbie
    edited June 2010
    [QUOTE=ingmar;56467]Ik denk dat er toch iets mis is met jouw verstuivers, die blauwe of zwarte rook duidt toch op een niet volledige verbranding van de brandstof. Ik heb voor mijn huidige auto ook een 290 gehad, die heb ik nooit omgebouwd en gewoon 1-tank gereden. Roken deed ie wel als je fel accelereerde. Ik heb nog nooit stijging van de motorolie opgemerkt en reed s'-winters 50/50 en in de zomer tot 100 %.

    Eenmaal op bedrijfstemperatuur zou mij inziens terug op diesel niet meer nodig zijn, in deellast (file) zou terugschakeling wenselijk zijn, maar dan zal de parameter die het schakelgedrag beinvloed toch niet de temp kunnen zijn maar meer een gemmiddelde rpm.

    Ik weet niet hoe de elsbett controller deze beslissingen neemt, het zal wel in de SW ingebakken zijn en wellicht nog te beinvloeden door parameters door een installateur.

    Ik ben met PPO begonnen rond de 260.000 Km en heb er in twee jaar ca. 110.000 km mee gereden zonder al te veel problemen met de motor.

    Geef ook eens aan in welke uithoek van het land je woont ?
    Ik woon zuid oost brabant, en als ik normaal met de auto rij rookt ie niet!! Hij krijgt of te veel ppo of koude ppo als ik op diesel rij rookt hij totaal niet dus geen verstuiver probleem
  • willy PPO Newbie
    edited June 2010
    [QUOTE=willy;56469]Ik woon zuid oost brabant, en als ik normaal met de auto rij rookt ie niet!! Hij krijgt of te veel ppo of koude ppo als ik op diesel rij rookt hij totaal niet dus geen verstuiver probleem
    De enige parameter in dit geheel is de temp sensor van de installatie, er zit geen turbo druk sensor, map sensor of tt sensor bij bijgebouwd.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    [QUOTE=willy;56470]De enige parameter in dit geheel is de temp sensor van de installatie, er zit geen turbo druk sensor, map sensor of tt sensor bij bijgebouwd.

    Niet bijgebouwd...maar die sensoren kun je allemaal via de CAN-Bus uitlezen, maar ik weet niet de Elsbett module dat ook doet.

    Maar wat ik bedoel met die verstuivers ze kunnen (nog) goed werken op diesel, maar op PPO toch een ander beeld geven. Mijn 207 Bus reed goed op diesel, maar op PPO liep ie veel minder mooi en startte die slechter, na revisie door andere verstuivernaaldjes en hogere openingsdruk was ik van dit probleem af. Ik denk dat je ook eens even aan jouw inbouwer zou moeten vragen wat er precies (of of er uberhaupt) iets met de verstuivers gedaan is.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    Mijn verstuivers waren na +/- 180.000km niks meer waard, getest door diesel-Guru en vervangen met nieuwe nozzles... Op diesel merkte je daar inderdaad weinig van.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    Hallo Willy,

    Ik heb met de dealer gesproken en de situatie is duidelijk. Dan begrijp jij wat ik bedoel. Dat kan ik maar beter niet op dit forum zetten denk ik. Ik begrijp nu ook waarom je zoekt.
    Heb ik nog wel een vraagje:

    Je wagen is omgebouwd in Mei 2009. Op 7 oktober 2009 zet je op dit forum (copy/paste)...”Het bevalt me prima rijden op ppo”...

    En daarna beviel het niet meer? En als jij tevreden bent op 7 oktober waarom was de dealer toen niet tevreden?

    Ik lees hierboven ook reacties die je volgens mij ook al van de bewuste dealer gehad had.
  • willy PPO Newbie
    edited June 2010
    [QUOTE=Ruud S;56473]Hallo Willy,

    Ik heb met de dealer gesproken en de situatie is duidelijk. Dan begrijp jij wat ik bedoel. Dat kan ik maar beter niet op dit forum zetten denk ik. Ik begrijp nu ook waarom je zoekt.
    Heb ik nog wel een vraagje:

    Je wagen is omgebouwd in Mei 2009. Op 7 oktober 2009 zet je op dit forum (copy/paste)...”Het bevalt me prima rijden op ppo”...

    En daarna beviel het niet meer? En als jij tevreden bent op 7 oktober waarom was de dealer toen niet tevreden?
    De dealer was niet tevreden in oktober omdat ik toen en nu nog steeds klaag over een hoog diesel verbruik, dat is iets waarvolgens hem niets aan te doen is, is wat ik tenstellligs bestrijd.

    Ik lees hierboven ook reacties die je volgens mij ook al van de bewuste dealer gehad had.
    De dealer was niet tevreden in oktober omdat ik toen en nu nog steeds klaag over een hoog diesel verbruik, dat is iets waarvolgens hem niets aan te doen is, is wat ik tenstellligs bestrijd.
    Het rijden op ppo bevalt me inderdaad prima in eerste instantie had ik een hoog diesel verbruik. Het rijden van ppo valt me reuze mee geen vermogen verlies, goed starten en vooral de toegangkelijkheid om de brandstof te verkrijgen. Echter na die tijd in de herfst en winter periode begint het pendelen en roken iets wat voor die tijd door mij nooit waargenomen was.
  • willy PPO Newbie
    edited June 2010
    [QUOTE=ingmar;56471]Niet bijgebouwd...maar die sensoren kun je allemaal via de CAN-Bus uitlezen, maar ik weet niet de Elsbett module dat ook doet.

    Maar wat ik bedoel met die verstuivers ze kunnen (nog) goed werken op diesel, maar op PPO toch een ander beeld geven. Mijn 207 Bus reed goed op diesel, maar op PPO liep ie veel minder mooi en startte die slechter, na revisie door andere verstuivernaaldjes en hogere openingsdruk was ik van dit probleem af. Ik denk dat je ook eens even aan jouw inbouwer zou moeten vragen wat er precies (of of er uberhaupt) iets met de verstuivers gedaan is.
    Verstuiving is inderdaad een mogelijkheid, de dealer heeft niets gedaan met de verstuivers
  • willy PPO Newbie
    edited June 2010
    [QUOTE=willy;56448]Ik heb een ppo installatie in mijn mercedes laten bouwen door een inbouwstation. Nu zijn er echter problemen met de installatie die ik graag door een ppo gespecialiseerd bedrijf uit zou willen laten uitzoeken eea omdat het inbouwstation mij niet verder wil cq kan helpen. Heeft iemand een goed adres Bij voorbaad dank voor jullie reactie's. Groet willy
    image[/QUOTE
    Mannen allemaal bedankt voor de goede en snelle reactie's. Als de auto uit de garantie is en mijn geschil is opgelost met de dealer weet ik zeker dat het probleem zo is opgelost, dan ben ik namelijk niet meer gebonden. Het enige wat ik vraag is weten jullie iemand die zich professioneel bezig houd met deze installatie's en die voor mij en de dealer een goed ONAFHANKELIJK ADVIES/DIAGNOSE cq rapport kan en wil geven.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    Willy, ik schreef hierboven..."En als jij tevreden bent op 7 oktober waarom was de dealer toen niet tevreden?"...
    Je mag nog een keer raden waarom de dealer na vier maanden met een tevreden klant (op dat moment) zelf niet tevreden was. Je reactie hierboven was niet het goede antwoord.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    [QUOTE=Ruud S;56477]....
    Je mag nog een keer raden .....

    Jeetje lijkt wel een raadsel..althans zo ervaar ik het, maar het is duidelijk dat de relatie tussen dealer en klant verstoord is en dat is vervelend als je een probleem hebt.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    Ingmar: Ik vind het vervelend om de kern van "het probleem" hier letterlijk neer te zetten. Vooruit: Als je al vier maanden tevreden rond rijdt heeft de dealer ook ergens recht op. En we zijn nu een jaar verder.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited June 2010
    Ik voel hier dat het probleem zit in een oude auto welke nu niet meer naar behoren rijdt, iets wat voornamelijk naar boven komt op PPO en veel minder op diesel.

    Als klant daarvan de oorzaak in de schoenen schuiven van de PPO installateur, terwijl deze door de PPO installatie te plaatsen een probleem aan het licht heeft helpen brengen, is not done natuurlijk.

    Het pleit voor Willy dat hij alles onafhankelijk wil laten onderzoeken, voordat hij beschuldigende vingers gaat wijzen, althans ik hoop dat dit het geval is.

    Meten is weten, maar dit meten is niet altijd zo simpel.

    Niek heeft al duidelijk vermeld dat het stijgen van het motorolie peil bij rijden op PPO genoeg zegt, nl motor in slechte conditie.

    Wat hebben we vandaag geleerd: Als PPO installateur een verstuiver en compressietest doen VOORDAT je ombouwt bij een motor met al wat km op de teller is aangewezen om later problemen te proberen vermijden
    en zoals steeds duidelijk op papier alles vermelden wat er geplaatst wordt, waarom en wat het kost.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    Wodan, je hebt gelijk. Maar... als je vier maanden tevreden rond rijdt gewoon de rekening betalen. En het niet overlaten aan de rechter, de advocaat en het incassobureau. Of zelfs melden: "als ik x honderd euro korting krijg praten we nergens meer over". Misschien was dit te duidelijk en te kort door de bocht van mij. Maar dan begrijpt iedereen het. Dit is toch een draadje over het rijden op ppo? En niet ..."hoe kom ik onder mijn verplichtingen uit?"... Ik (of Jacquel) wil iedereen helpen, maar niet met dit soort trucs. De ombouw laten bekijken door derden is nooit een probleem geweest bij ons. Al moeten die van heel ver komen. En dat doen ze dus echt.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited June 2010
    Euh, rekening betalen doe je van zodra alles geplaatst is, in de supermarkt is
    dat op het moment dat je da kassa passeert, dan betaal je.
    Blijkt er nadien een rotte appelsien in je appelsienenzakje te zitten,
    dan ga je terug en meldt dit en krijg je gewoon een appelsien gratis.

    Als Willy zijn rekening niet betaald heeft, of niet volledig, dan dient hij deze te betalen,
    of de installatie nu perfect werkt of niet, dat is iets wat NADIEN wordt rechtgezet...
    Althans, dat is hoe IK zaken doe en nog nooit heeft er daar iemand een opmerking over gemaakt.
    Nu heb ik wel zo goed als geen particuliere klanten...

    Altijd goede afspraken maken in onderling overleg en je daar aan houden, dat
    is altijd het beste.

    @Willy: Als dit klopt wat Ruud S schrijft, raad ik je aan je rekening te gaan betalen en
    daarna een afspraak te maken om alles geregeld te krijgen.
    Je denkt misschien: Zolang ik niets of niet alles betaald heb sta ik sterk,
    maar zulks verziekt de volledige klant-leverancier relatie en goodwill om alles
    correct te regelen.
  • willy PPO Newbie
    edited June 2010
    [QUOTE=wodan;56490]Euh, rekening betalen doe je van zodra alles geplaatst is, in de supermarkt is
    dat op het moment dat je da kassa passeert, dan betaal je.
    Blijkt er nadien een rotte appelsien in je appelsienenzakje te zitten,
    dan ga je terug en meldt dit en krijg je gewoon een appelsien gratis.

    Als Willy zijn rekening niet betaald heeft, of niet volledig, dan dient hij deze te betalen,
    of de installatie nu perfect werkt of niet, dat is iets wat NADIEN wordt rechtgezet...
    Althans, dat is hoe IK zaken doe en nog nooit heeft er daar iemand een opmerking over gemaakt.
    Nu heb ik wel zo goed als geen particuliere klanten...

    Altijd goede afspraken maken in onderling overleg en je daar aan houden, dat
    is altijd het beste.

    @Willy: Als dit klopt wat Ruud S schrijft, raad ik je aan je rekening te gaan betalen en
    daarna een afspraak te maken om alles geregeld te krijgen.
    Je denkt misschien: Zolang ik niets of niet alles betaald heb sta ik sterk,
    maar zulks verziekt de volledige klant-leverancier relatie en goodwill om alles
    correct te regelen.
    Sorry heren ik wil niet met modder gaan gooien, jammer dat sinds het begin van deze inbouw niets van deze geweldig, back up gemerkt heb. Ik heb inderdaat zoals ruud zegt voorgesteld om een x bedrag niet te betalen en dan zelf naar een oplossing te gaan zoeken die volgens mij wel mogelijk is, maar dit zelf zoeken is not done. Ik wil overigens opmerken dat het over een mercedes van bouwjaar 2000 gaat die 102000 orginele kilometers gelopen heeft met de complete onderhouds historie, dus als die versleten is kan ik het niet begrijpen.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    Voorlopig zijn we een jaar (!) verder zonder dat er iets betaald is. Ik heb de dealer zojuist alle actieve steun toegezegd. Inclusief zijn raadsman die hij in de armen heeft moeten nemen. Van mij en van mijn achterban. Jammer dat dit soort dingen hier ook voorbij komen. Ik verlaat deze discussie over dit onderwerp op het forum, te triest voor woorden allemaal.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited June 2010
    Het lijkt me het beste om deze discussie op het PPO.NU forum te stoppen.
    Is me meer iets voor TROS Radar oid.
    Als er een onafhankelijke specialist is die willie wil helpen dan kan die dat via PB melden .
    Maar ik zou willie dan wel op voorhand laten betalen ;)
  • NiekNiek Super Moderator
    edited June 2010
    Dit draadje wordt gesloten. Dreigt een onverkwikkelijke discussie te worden. Zodra er TECHNISCHE zaken te melden zijn, die de oorzaak van de storing en haar oplossing aangeven gaat het draadje daar weer voor open. Dat graag eerst even bij mij melden.
    Niek
This discussion has been closed.