Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Brandstofleiding door interieur of onder auto

ppo4toyotappo4toyota PPO Burner
edited June 2010 in Algemene Techniek
Stokers,

Allereerst excuus dat ik w

Comments

• soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    Ik heb de leiding bewust onderdoor getrokken om het risico op lekken in de auto te beperken. Zo is er ook minder kans dat de slang ergens gekneld raakt.
    Ik heb stijve PE-slang gebruikt, op de autokeuring nog geen opmerkingen over gehad.
    Het was ook eenvoudiger om in de koffer naar buiten te gaan dan door het schutbord.
    Ik heb een KGR, de flow is dus laag en ik rij niet op mayonaise in de winter, dus geen probleem om het langs buiten te doen.
    De beste reden om alles in de auto te houden is temperatuur omdat de cabine verwarmd wordt.
  • carl PPO Addict
    edited June 2010
    Ik heb bewust de leidingen door de cabine getrokken omdat ik geen kgr gebruik, en dacht dat de leidingen in de rijwind in de winter redelijk snel ondekoeld gaan geraken ,omdat deze een geringe inhoud hebben , dus hun warmte snel kwijt zijn.
    (ik hoop wel dat de boel nooit ga lekken):p

grtjs carl
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited June 2010
    bewust binnen door
    geen last van rijwind
    wat zeker in de winter zal voor komen

gr dyssie
  • NeoNeo PPO Addict
    edited June 2010
    Beste leg je de leiding in een lus op je stoel; extra voorverwarming:D
  • kristof PPO Burner
    edited June 2010
    ik ook heb mijn leidingen in de wagen liggen. Ik heb koperen leidingen gebruikt met koppelingen omdat ik ook schrik had op eventuele lekken. Ik heb perskoppelingen of schroefkoppelingen gebruikt omdat het risico op lekken miniem is. Als je ergens een spangbandje gebruikt om je rubbere leiding met een koppeling te verbinden heb je nog altijd de kans dat deze lekt na verloop van tijd. Kans is natuurlijk nooit heel groot, maar als je interieur vol PPO loopt...
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    Bij de Benz (1-tank) heb ik de kunststof leiding (inwendig 8mm) aan de originele metalen leiding (inwendig 7mm) opgehangen.

Als in de winter je PPO vloeibaar blijft is er niets aan de hand. Je kunt bij 2-tank natuurlijk ook met een pompje je ppo op temp. laten komen alvorens over te schakelen. Bij een common-rail is dit noodzakelijk. bij een gewone IP met 2 tank kan het verstandig zijn.
  • ppo4toyotappo4toyota PPO Burner
    edited June 2010
    De meesten doen dus binnendoor in het interieur zo te lezen. Maar het risico dat een aan-een-stuk 10mm kabel die van achter naar voren loopt gaat lekken lijkt mijzelf heel erg klein.

Alhoewel ik ben benieuwd hoe het zich houd. Het is een flexibele kabel die ik ga bestellen, dus lijkt me dat de kans op knellingen wel groter is. Maar, daar kan je op letten bij het aanleggen.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    Ik heb de slang ook binnendoor lopen. Op deze manier blijft het warmer in de winter en is de slang beter mechanisch beschermt.
    Om vanuit het interieur in de motorruimte te komen, zijn er altijd wel gaten voorbereid in het schutboard. Dicht dan wel uiteindelijk het gat af, oa met vulcaniserende tape.

Ik heb alleen isolatie vanaf de warmtewisselaar.

De slang vanaf de tank is bij mij gewoon 10mm doorzichtige PVC slang van de Hornbach. Maar in de motorruimte ik ga direct over op het type brandstof slang die jij aangeeft. De retour slang richting tank is bij mij een PTFE slang van 6mm, omdat PTFE een hogere temperatuur aankan. PVC is voor de retour niet aan te raden, omdat deze door de warmte hard gaat worden en uiteindelijk kan gaan scheuren.
  • ppo4toyotappo4toyota PPO Burner
    edited June 2010
    Dat wordt voor mij ook binnendoor, hopelijk heb ik links achter de kappies van me auto genoeg ruimte voor twee brandstofslangen (aanvoer en terugvoer) anders moet de een maar links en de ander rechts, de rechse meot ik in de kofferbak maar weer naar rechst leiden dan.

Áls jullie trouwens een Hardi/Facet pomp hebben, dan doen jullie die volgens mij gewoon ook in kofferbak he? Net na de brandstoftank..
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2010
    [QUOTE=ppo4toyota;56368]...Áls jullie trouwens een Hardi/Facet pomp hebben, dan doen jullie die volgens mij gewoon ook in kofferbak he? Net na de brandstoftank..

Exact. Neem beter een Hardi dan een Facet. De Hardi pompt zelfs vloeibaar frituurvet.
Sign In or Register to comment.