Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Zwiep goes Peugeot 205 LUCAS

ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
edited July 2010 in Citroën/Peugeot
piccies etc etc volgen nog.....

Zwiep goes Peugeot 205 LUCAS pomp.....

wagen inmiddels omgebouwd en alweer volop APO aan het verfikken.

Comments

  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Zo Eric, neem je dan toch het risico?
    Ericzwiep said:

    Boschpomp is save. Lucaspomp, veel sterkte.

  • udoudo Super Moderator
    edited May 2010
    [QUOTE=soapwater;56099]Zo Eric, neem je dan toch het risico?
    2-tank?
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Risico, we zullen zien. voor de niet gevorderde, kids don't try this at home :mozilla_tongue:

    @soap, tijdelijke oplossing dit...
    @ udo, nope 1-tank, 2-tank ga ik voor deze auto niet aan beginnen.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Zwiep,

    You've got balls :p

    image

    Herman
    300SD
    250D
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Nog interesse in die ZX? Binnenkort gaat hij de sloop op...
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2010
    Heb helaas afgelopen winter met de 306 moeten rijden met lucas pomp, pakt gewoon 30% PPO zonder problemen. Wel eerst goed mengen anders gaat de motor "halen" ?

    P.S. Heb de 525TDS motor gereviseerd, pics comming soon :mozilla_cool:
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    oooops....dan heb ik je verkeerd geinterpreteerd easy.....rijd nu 80% ppo en 20% peter met wat benzine.....en dat gaat met zo'n 30-40 graden de pomp in.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited May 2010

    80% ppo en 20% peter met wat benzine.....en dat gaat met zo'n 30-40 graden de pomp in.

    hulde :D:D

    mijn lucas kon niet zo goed tegen 100% gpo.(ging nagelen )
    maar met een beetje 5% dino ging hij als een trein .

    was wel een 2tank
    dat vond ik al spannend genoeg:rolleyes:

    dyssie:mozilla_cool:
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Eric,

    Hoorde ik daar al een KNAK :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

    Stook ze,
    Tim
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Een 205 met Lucas?

    Veel plezier en succes!

    (Dan zou ik toch weer voor de Saxo gaan die ik had.
    Na wat beginprobleempjes (accu en retourleidingen) heb ik heerlijk gereden.
    In de winter met 5% benzine bij de KZO en in de zomer bij de GPO.)
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Ach ach, misschien gewoon erg overdreven al die heisa rond Lucas... Er zijn er nog geweest die het voorgedaan hebben zonder problemen, en als de pomp stuk is, voor €50 heb je een nieuwe van het juiste merk. Ik veronderstel dat een P205 ook niet zo waardevol is...
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2010
    [QUOTE=soapwater;56176].....en als de pomp stuk is, voor €50 heb je een nieuwe van het juiste merk...

    Maar als de as breekt loop je het risico dat de kleppen door de zuigers gaan en ben je niet blij :mozilla_surprised:.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Hoezo? Als de as breekt, loopt de distributie toch gewoon door? En als de pompkop grippeert, kan hij tanden overslaan. Althans, zo heb ik het hier toch eens ergens gelezen en dat lijkt me logisch.
    Gripperen zou te maken hebben met t
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Tja, wie weet wel naief...of overmoedig....en in deze komkommertijd op het forum is leedvermaak ook wel leuk :D....maar nu nog ff niet!
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2010
    [QUOTE=soapwater;56205]Hoezo? Als de as breekt, loopt de distributie toch gewoon door?....

    Nee want dan ontspant de riem zich, blijft de nokkenas stil staan terwijl de krukas gewoon nog een paar slagen maakt.

    Bij sommige auto's geen probleem bij andere weer wel.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Ja, ja...zwiep moet nog de foto's plaatsen :D
    Inmiddels een KGR ingebouwd. Merk dat deze lucaspomp wel gevoelig is voor de ontstane drukverschillen nu. Had dat al in de gaten waneer je in het blaasbalgje knijpt de motor harder ging lopen. Nee, lucas en ik zullen geen vriendje worden.
    mix 80% APO 20% boer peter in combi met KGR en poelheizer gaat nog goed.

    Inmiddels bij Soap de ZX opgehaald. Dat blok, XUD9TD komt ofwel als reserve op de plank, of in een citroen XSARA (coupe) of P206.
  • pjotterpjotter Banned
    edited July 2010
    [QUOTE=ericzwiep;56214]Tja, wie weet wel naief...of overmoedig....!

    KWATS Eric.

    dis echt ppo ballen van de ouwe garde, ipv vluchten naar lijnpompen.
    dit ga jij als 205 specialist een intressant lucas topic maken
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Waarom ga je niet in de ZX rijden?
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    [QUOTE=Man@work;56711]Waarom ga je niet in de ZX rijden?

    Geloof me, dat is niet mogelijk, tenzij met n
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Like Soap zegt :-)

    gisteren nog op de duitse autobahn het brandstoffilter moeten wisselen.
    gelukkig de woensdag nog eentje gekocht a 10 euro.
    Maffe is, de oude had ik 2500km terug moeten wisselen vanwege vollopen.
    Der zit kennelijk meer vuil in deze P205 tank met lucas dan met de Bosch.
    Bij de bosch zat het brandstoffilter niet op de thermostaat overigens.
    intervalwissel van 8-10.000km

    Dus ff vraagje aan de andere overige XUD rijders hier met filter op thermosstaat huis, na hoeveel kilometer wisselen jullie gemiddeld het brandstoffilter vanwege vollopen?

    Het gedrag bij vollopen filter is ook anders:

    Bosch: langzaam aan merk je dat de 140 niet meer te halen is.....nadat ik niet meer boven de 120km kom merk je dat hij rond de 120 met platgas begint te schokken, lichtjes. rijdt in ieder geval niet fijn. wisselen filter en weer gaan met die banaaan.
    bij lagere snelheid merk je overigens niet echt iets.

    Nu de LUCAS:
    je krijgt het idee dat de pomp slecht stat afgesteld, 60km in zijn 4 cruisen is dan echt niet te doen bijv. daarna ook het niet meer halen van de 140km maar blijft hij steken op 120km. en dt gebeurt binnen 300km. Gedrag is dan dat hij elke 2 sec afremt, zo voelt dat dus.
    bij stationair draaien kan het voorkomen dat zonder gasgeven de motor naar 2-3000 toeren vliegt.....en dan weer inzakt.
    na filterwissel, weer gaan met die banaan.

    maw, zal echt geen vriendjes worden met zo'n LUCAS.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Eric,

    Bij m'n C15 zat er zo'n klein blokje (ww) onderaan, achteraan de motor waar de aanvoer langs ging alvorens naar het filter te gaan. Filterhouder zat tegen het chassis geschroefd, niet op de motor. Was ook BOSCH-uitvoering trouwens. Was dat bij de vorige P205 ook zo dan?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Zwiep,

    Die lucas heeft waarschijnlijk niet alleen een ondermaats asje, de interne brandstof pomp is dus ook bagger. Als deze geen capaciteit heeft, meld de filterwissel zich ook eerder.

    Dus nog een ww v
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Incasseren, accepteren en verder gaan.....

    Ander krijg je teveel vijanden....

    Tim
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    ale mannekes.....bij de XUD7 en XUD9 is vanaf 1995 het filterhuis verhuist en rechtstreeks op de thermosstaat gezet.
    Dus zowel de citroen xsara, xantia, c15 berlingo, peugot rijders etc etc....
    soap, ook bij jouw xsara en douwe volgens mij ook....

    Ja Tim, krijg op momet al op mijn kop van mijn zoon als ik hier begin te zingen....schade scahe...alles ist vorbei...alles ist vorbei....

    tegen de herfst/winter hoop ik weer bosch te hebben.
    Tim, zei je nu dat je ook meer kennis over de Lucas pomp wilde gaan opdoen in een ander topic :mozilla_kiss: van de week de afstelling weer eens opnieuw doen. kijken of hi dan bij bedrijfstemperatuur en stationair draaien nog wilt gaan jojo'n in toerental.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    [QUOTE=ericzwiep;56726]Tim, zei je nu dat je ook meer kennis over de Lucas pomp wilde gaan opdoen in een ander topic :mozilla_kiss:Nee, ppo ellende achtervolgt me al genoeg....

    Tim
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Wow, ik kan iets positiefs melden....Ik rijd nu met de LUCAS pomp weer 1:20. :twisted:
    Dat reed ik vroeger met de BOSCH pomp ook.
    Echter na nieuwe experimentele niet bosch verstuivernaalden, drukverhoging en pompvervroeging zakte dit naar 1:17,5
    zie topic http://www.ppo.nu/forum/f47/1-tank-voorbeeld-ombouwverslag-peugeot-205-1-8d-xud7-872/index4.html#post33282
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited July 2010
    I.v.m. vakantie wat late reactie. Tim heeft een er extra filter op gezet. Nu na 14.000 km. nog geen probleem. Het standaard verwarmde filter wordt niet gebruikt en is slechts 'back-up' welke ik via een kraan in het circuit kan opnemen mocht het extra filter verstopt raken en ik niet ter plekke iets regelen kan.

    Succes,

    Douwe.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    tis weer 2500km verder en ik merk de verschijnselen weer. Zwaar hoofd in dat het komt door loswekend vuil. Vermoed eerder dat de capaciteit van dit filter een stuk geringer is dan het filter in de vorige P205. DIe heb ik gelukkig nog, eens zien of ik hem er tussen kan knallen dit weekend.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Pfff..wat een misere dan met zo'n lucas pomp + bijbehorend filter huis. In de astra rij ik dan nu wel mengsel (nu ca 50-50) maar heb nog nooit verstopt filter gehad. Wissel em preventief rond de 10.000km. Heb ze toch op voorraad en koop ze groot in. Mn maat met de bmw heeft ook een opelfilter huis erin en voor zover ik weet is die ook nog nie verstopt geweest. Moet ik wel zeggen dat we in de koffer nog een 1mµ filter van easyrider hebben zitten als voor filter. Die is volgens mij tot nu toe 1* gewisseld. Maar das nog nie slecht voor een auto die een 5000km per maand doet.

    Heb nu zelf net een corsa benzinewagentje erbij.....zit een betrouwbaar 1l motortje in...en is wbvrij......kietelt toch om er een turbodiesel/PPO bak van te maken....

    En ben net een kangoo aant ombouwen van electronische lucas pomp v 2001 naar mechanische Bosch pomp van 1997...man man man wat een misere,.....wat ze daar allemaal net nie gewijzigd hebben..dynamo steun, pompsteun heeft pomp op andere plek tov nokkenas, daardoor spanrol ook net op andere plek.......gaat nog wel wat modificaties gaan kosten..maar we gaan ervoor! Renault motor met net andere codering ook ( is net een f8q-632 al). Denk dat meeste merken en auto's niet zo flauw doen met hun kleine rotte wijzigingen tussen bosch pomp blokken en lucaspomp blokken. Denk dat het ook veel te maken heeft met bouwjaar vd auto en het feit dat deze al de electronische/computergestuurde aansturing heeft (strax gelukkig niet meer!!!) Had wel achteraf gewoon beter dat complete boschpomp blok kunnen kopen. Was iig sneller geweest.

    greetz!

    greetz!
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    hahahahaha Fury,
    ik heb dus de ZX van Soap daarvoor gekocht. Wat huiverig om dat blok in een P206 uit 1999 of 2000 te gooien. (staan er erg veel van op internet) Daar zit de opvolger van de XUD9 => DW8 in. scheelt op zich niet veel, onderblok moet hetzelfde zijn maar je zult altijd net zien! Om nog maar te zwijgen dat de DW8 nooit in turbo versie is uitgevoerd...dus ja of het hele turbo deel en luchthapper past. Daarom, komend weekend naar een leuke xsara kijken waar hetzelfde blok in ligt. Is wel zeg 120 euro per jaar meer wegenbelasting....toch weer 400L APO en zal minder zuinig zijn...andere kant....minder hoofdbrekens bij omzetten motorblok, indien nodig....en meer comfort schat ik.
    Zoon zal balen dat hij dan niet meer met zijn stoel voorin mag zitten :D

    Mare, ja, ik begin die Lucas steeds minder te moeten. Laatst met 23 graden op 100% APO gestard, sloeg meteen zonder morren aan...weer ff verbaasd. Boer peter is op.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    gisteren was het dus zover, 2500-3000km weer de filter vol. Oude filter in het circuit gebouwd met tijdelijk een inline flitertje? Met de boschpomp was het ff doorstarten en dan was de lucht etc er wel uit. Nu kostte dat 1 volle accu :evil: was'n latertje gisteren.
    Vanochtend weer naar werk. wel apart als je stilstaat en de wagen zonder gas geven op 2000 toeren draait...of tijdens het rijden je ineens een cruisecontrole met versnelling hebt zonder gas te geven.
    Misschien lacht hier nu iemand hard en herkent hij dit. Blijft een rare vogel die Lucas. benieuwd wat er vrijdag bijkomt als ik het inlinefilter er tussen uithaal.

    Mocht iemand zijn mercedes (saai PPO'en) zat zijn en weer eens ouderwets wilt gaan experimenteren, neem een LUCAS. gegarandeert :twisted:
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Lucaspomp en filter......ik ga er geen woorden meer aan vuil maken. vrijdagnacht 2 uur staan k u tten met de filters nadat meneer lucas weer aan het etteren sloeg.
    smaakt op zich niet verkeerd, soja-olie in de mond....beter als diesel.
    moet alleen ff weten dat je het contact op gloeien zet wil je kunnen aanzuigen ivm magneetklepbrandstofafsluiter :mozilla_innocent: en die klep moet dan wel betrouwbaar werken :mozilla_frown:
Sign In or Register to comment.