Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

IBC standaardmaten

udoudo Super Moderator
edited May 2010 in Algemene Techniek
Dag,

Als ik op marktplaats kijk zie ik IBC's van 1000 liter en soms ook van 600 liter aangeboden worden.
Kan iemand vertellen of er meer 'standaard' varianten zijn? (500L?)

Groeten,
Udo

Comments

• Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Volgens mij had Miglowie ooit een 300 liter IBC in de kelderbox van z'n flat.

Ga je zelf filteren of heb je een leverancier die met een "tankwagen" voor de deur levert?
  • udoudo Super Moderator
    edited May 2010
    [QUOTE=Man@work;56065]Volgens mij had Miglowie ooit een 300 liter IBC in de kelderbox van z'n flat.

Ga je zelf filteren of heb je een leverancier die met een "tankwagen" voor de deur levert?
    Het is allemaal nog in de filosofie-fase.
    Ik wil de ruimte die de twee stuks 200L vaten nu innemen wat efficienter benutten, de schuur is namelijk klein. Dus als ik 500L kwijt zou kunnen op de plek waar nu twee maal 200L staat ga ik er op vooruit.
    600L zou ook net passen zo lijkt het maar is aan de forse kant.

Er kan dan inderdaad met een tankwagen gevuld worden maar de twee 200L vaten kan ik dan ook gaan gebruiken als bezinkvat voor wat filteractiviteiten.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    [QUOTE=udo;56066]Het is allemaal nog in de filosofie-fase......

Hopelijk duurt het niet zo lang als bij jouw overstap naar het rijden op PPO :wink: :D:D

(Don't worry; ik heb af en toe ook zo m'n overpeinzingsfases)
  • udoudo Super Moderator
    edited May 2010
    [QUOTE=Man@work;56067]Hopelijk duurt het niet zo lang als bij jouw overstap naar het rijden op PPO :wink: :D:D

Mwoach, eerst moeten de twee 200L vaten leeg of in ieder geval flink leger.
    Dat kost ff tijd als ik het niet elders kwijt kan...
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Udo,

Als je een IBC hebt...dan is het toch gewoon een kwestie van overpompen :p
    simple as that toch ? Maar goed wellicht is de filosofie-fase zoals je aangeeft lang genoeg om de vaten leeg te krijgen.
  • ppo4toyotappo4toyota PPO Burner
    edited May 2010
    Wikipedia zegt:

IBCs range in size but are generally between 700 and 2,000 mm (27.6 and 78.7 in) or 46 to 52 in (1,168 to 1,321 mm) in height. The length and width of an IBC is usually dependent on the pallet dimension standard of a given country.

Intermediate bulk container - Wikipedia, the free encyclopedia

Dus lijkt me dat er veel varianten zijn.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    [QUOTE=ppo4toyota;56088]

Oftewel, wie bepaalt de standaard.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010

wat was easy's qoute ook alweer....

UDO, als je op marktplaats bent, kijk dan wat er voor handen is....of wil je een nieuwe kopen?
    600L past door de deur, 1000L niet...(wel met geweld :p)

In bakel en aan de A50 ter hoogte van ik meen Veghel zit een 'handelaar'.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Ik heb ondervonden dat de kleintjes van 600l in het algemeen veel duurder verkocht worden dan de grote omdat ze zeldzaam zijn.
    Ik heb daarom de deur breder gemaakt en twee grote gezet voor tijdelijk regenwater... Misschien een optie voor jou, Udo?
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited May 2010
    standaard maten zijn 600 en 800 passen bijde door een deur van 83 cm, en een 1000, die past dus niet door een normale deur. 600 en 800 ltr vaten zijn veel duurder. prijs van een 600 =/+ 75 euro.
  • udoudo Super Moderator
    edited May 2010
    800L is 1200x800x1175? (zie A.Witt & Co. - Container - Verpackung - Kanister - Zubehr - Fsser - IBC)
    Dit is inclusief pallet?
    Ziet er interessant uit!
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    kunt IBC uit elkaar halen, pallet los indien nodig.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Die van Miggie waren 2x 600l ibc's. Daar heb ik er 1 van overgenomen toen. 600l is een mooie afmeting voor een klein schuurtje.

gr Ton
    edited May 2010
    Udo,

Een 800 liter IBC heb ik ook nog over...aar die krijg je niet door een gewone deur heen...die gaat volgende week mee naar Den Helder voor als iemand hem kan gebruiken...gratis en voor niets. Ik zal wel een foto posten in het topic.
  • udoudo Super Moderator
    edited May 2010
    [QUOTE=ingmar;56121]Udo,

Een 800 liter IBC heb ik ook nog over...aar die krijg je niet door een gewone deur heen...die gaat volgende week mee naar Den Helder voor als iemand hem kan gebruiken...gratis en voor niets. Ik zal wel een foto posten in het topic.
    Dus breder dan 80 cm bedoel je?
    Jammer voor mij maar verder een goed aanbod!
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Udo,

Je hebt vast al die linkjes al bekeken, maar een 600L exemplaar is 80cm breed.

Tim
  • udoudo Super Moderator
    edited May 2010
    [QUOTE=Tim;56125]Udo,

Je hebt vast al die linkjes al bekeken, maar een 600L exemplaar is 80cm breed.

Zeker, ik zag ook 800L varianten van 80 breed.
    Net zoals kunststof pallets bestaan in 80*120 en 100*120, denk ik.
    edited May 2010
    De IBC krijgt een mooi volgend leven bij Nico en Niek.....
Sign In or Register to comment.